Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2013, 16:42   #21
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Is het u al opgevallen hoe weinig vlinders er nog zijn? Vroeger zag ik er gele, witte, zwarte met oranje vlekken, ... maar tegenwoordig is het eerder een zeldzaamheid geworden.
In mijn tuin heb ik bij zonnig weer zeker vijfmaal zoveel vlinders per dag als in mijn kinderjaren (toen onze tuin ca. 4 x groter was).

Maar ik moet wel toegeven dat ik nu 3 bloeiende vlinderstruiken heb (naast de andere bloemen).

Één koninginnenpage (niet op de foto) was toen eerder een zeldenheid, nu zie ik er soms 2 tegelijk in mijn tuin.

Laatst gewijzigd door Micele : 31 juli 2013 om 16:51.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2013, 10:20   #22
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Ik heb het eerder over Vlaanderen. In de bossen waar ik opgegroeid ben heb ik in mijn jeugd bijvoorbeeld nooit veel leven gezien. Als ik nu nog eens terug ga dan zie ik het verschil.
En de vaart waar je vroeger niet in kon verdrinken omdat het vergif sneller was, daar zit nu weer vis in.
En je ziet weer reigers...
Nu, waar ik nu woon is het natuurlijk wat biodiversiteit betreft natuurlijk nog beter. En het interessante er aan is dat die diversiteit eigenlijk door de mens veroorzaakt is...
Hangt er allemaal vanaf wat je al referentie gebruikt natuurlijk. Zo kan je stellen dat de lucht in Brussel stad heel proper is in vergelijking met deze in Peking. Zo’n vergelijkingen zijn dan natuurlijk bij de haren getrokken. Als je natuurlijk in een stad leeft, en je komt buiten de stad eens een reiger tegen, zijn de mensen opeens euforisch en menen ze dat het goed gaat met de biodiversiteit.

De realiteit daarentegen ...

http://www.veto.be/jg39/veto3920/bio...nomische-groei

http://www.demorgen.be/dm/nl/5381/Di...aanderen.dhtml

Misschien wel enige verbetering de laatste jaren, maar het blijft erg pover met grote velden van monoculturen, wijdverspreid gebruik van allerhande giffen, toenemende verharding van de grond, toenemend verkeer, toenemende bevolkingsdruk en toenemend aantal huisdieren als rovende katten, …
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2013, 10:28   #23
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
In mijn tuin heb ik bij zonnig weer zeker vijfmaal zoveel vlinders per dag als in mijn kinderjaren (toen onze tuin ca. 4 x groter was).

Maar ik moet wel toegeven dat ik nu 3 bloeiende vlinderstruiken heb (naast de andere bloemen).

Één koninginnenpage (niet op de foto) was toen eerder een zeldenheid, nu zie ik er soms 2 tegelijk in mijn tuin.
Cool. Die bedoelde ik. Heb ik al in geen jaren meer gezien. Enkel af en toe een gele en een witte.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2013, 09:46   #24
Clicquot
Lokaal Raadslid

Clicquot's schermafbeelding

Standaard

en...wie heeft er z'n vlinders geteld afgelopen weekend, tijdens het zgn 'vlindertelweekend'... ik telde geen enkele :-s
Ik hoorde op de radio dat men tijdens het vorige vlindertelweekend ongeveer iets van een 22000 vlinders telde over heel vlaanderen, dat lijkt mij niet echt veel, maar bon, 't is maar een momentopname natuurlijk
Clicquot is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be