![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() DE Oplossing:
http://www.youtube.com/watch?v=LSUAAKFLoL0
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je hebt gelijk. Niet wat betreft de babyboomers, maar ook wat betreft de generatie daarvoor.
Mensen die konden leven met een bijzonder grote ecologische voetafdruk. Elektriciteit, water, benzine, ... het heeft nooit iets gekost en was vanzelfsprekend. Ieder woonde op een lap grond van makkelijk 10ha. Schulden werden gemaakt �* volonté en waren voor de mensen après-nous. Pas op, het moet gezegd dat deze mensen een geweldige zorgstaat hebben uitgebouwd. Dat die nu tot en met misbruikt wordt, daar kunnen zij in se niets aan doen. Maar het is een feit dat deze mensen de kas leeggemaakt hebben, alle bronnen maximaal gebruikt hebben, de wereld maximaal gebruikt hebben, alles voor hun vanzelfsprekend was, er heel weinig werkdruk was of men niet moest gaan werken (vrouwen vaak sowieso niet), de omgeving veel gezonder was, het voedsel veel onbewerkter, deze mensen royale werkloosheidsuitkeringen of ZIV-uitkeringen hebben gekregen, en ook zeer royale pensioenen zullen krijgen. Heel veel wat jongeren doen staat hier allemaal in dienste van. Jongere generaties moeten zich krom werken voor het betalen van hun pensioenen, moeten vrede nemen met een oud huis wat gebouwd was naar de vorige generatie zijn wensen en dit renoveren of met een veel kleiner lapje grond, moeten ook letterlijk voor die generatie werken (als bejaardenverzorgster, verzorgster of verpleegkundige - niet toevallig de beroepen waar nu een ontzettend groot tekort in is in de hele westerse wereld - dit komt uiteraard door de demografie... Niemand zegt erbij dat al die verpleegsters die gelokt worden door op overheidskosten te mogen studeren (met behoud werkloosheidsuitkering) binnen 10 �* 15 jaar of toch zeker binnen 20 jaar geen werk meer zullen hebben omdat er dan geen ouw peekes meer zijn die massaal zorg nodig hebben - tenzij we van België één groot hospitaal en verzorgingstehuis van maken, iets wat vele migranten schijnen te denken. Het hele migrantencircus waarmee we nu geanimeerd worden, hebben ook zij toegelaten. Ze wilden namelijk niet gaan werken in de mijn. Zij die dat toch gedaan hebben stonden al die tijd op de ziekenkas en gingen met hun 40e met pensioen en werkten voor de rest in het zwart. Ik ken er zo een aantal... Meestal kopen ze royaal vastgoed in het buitenland. Alles wat de huidige generatie doet, tot het feit dat ze zorgzaam moet omgaan met electriciteit, water en benzine en constant te horen krijgt hoe ze moet voorkomen dat de planeet te ver opwarmt, de CO2 drempel overschreden wordt, het water opraakt, de olie opgeraakt, de energie op is, de aarde binnenkort niet meer leefbaar is, etc. etc. Bovendien zijn deze mensen vaak bijzonder verzuurd, negatief en opdringerig. ALs je bv een bus in wil gaan of hetzelfde wat, rammen ze je opzij. Idem dito in een ziekenhuis waar zij denken dat zij de meest dringende zorg en de meeste zorg nodig hebben. Zorg waar zij ook gans hun leven royaal van gebruik konden maken. Dankzij de eed moeten artsen hun ook in leven houden, al is dit voor de samenleving zeer kostelijk. Dat zullen wij niet meer kennen. Binnen een aantal jaar maximum klapt de Belgische ziekteverzekering in mekaar en zal er tegen u gezegd worden: heel leuk dat u nog een aantal maanden langer wil leven, maar die 60 000 euro is dan wel voor eigen portemonnee... Die generatie is ook makkelijk levenslang werkloos kunnen zijn, met hoge uitkeringen en kindergelden. Die werkloosheidsuitkeringshoogte is al voorbij (progressieve daling mettertijd), de kinderbijslagen, ziekenzorg, pensioenen, ... bestaan nog. Maar dat is absoluut een kwestie van tijd. Met andere woorden moeten we constant de rommel van anderen opruimen en zullen wij geen gebruik maken van de faciliteiten ...
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Overigens euthanasie voor ouderen of althans geen medische hulp/reanimatie/... meer voor ouderen/mensen "natuurlijk" laten sterven, dat gaat er zeker nog komen hoor.
Dat zal er nog veel eerder komen dan dat er paal en perk zal gesteld worden aan de mate waarin heel de aardbol mee kan genieten van de welvaart die we hier hebben opgebouwd door snel hun patiënten, invaliden, zorgbehoevenden, werklozen, ... naar hier te vliegen.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 28 juli 2013 om 15:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waren ze allemaal volgens u een nieuw soort kasteelheer,Het moet echt niet véél gekker worden met uw klaagzang.... Royale pensioenen zegt u.... ![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Degenen die alles opgesoupeerd hebben, en waarvoor wij de schulden gaan mogen afbetalen. Ze zijn er zich niet eens bewust van meestal, da's nog het ergste aan de zaak. Uit pure slechtheid zal het wel niet geweest zijn, eerder domheid en kortzichtigheid. Dat is dan ook hun énigste excuus. Jullie hebt er rotzooi van gemaakt, mensen. Waarvoor stank. Laatst gewijzigd door meneer : 28 juli 2013 om 17:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Generaties worden tegen elkaar opgestookt. Hetgeen jij hierboven poneert over die generatie, hoor ik dikwijls. Ik heb heel veel generatiegenoten die er zo over denken en daarover discussiëren met anderen die er (nog) niet zo over denken. Mij zou het persoonlijk niet verwonderen moest het ooit zo ver komen dat dat euthanasiedebat gevoerd worden. Beschaving is een dun laagje.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Echter, dat is mijn beslissing dan, niet ingegeven door een halve gare die denkt dat "hij alleen" de wereld recht houdt. Ik werkte van m'n 13de tot m'n 57 waarna ik uitviel wegens gezondheidsproblemen. Niet 38 uur per week maar minstens het dubbele. Hoeveel belastingen, taksen, sociale wetten ed. ik betaald heb durf ik niet te rekenen maar ik krijg nu ca. 1.000€ per maand als gepensioneerde ... Nu nog betaal ik véél meer aan diezelfde overheid terug via allerhande belastingen, roerende en onroerende voorheffingen en BTW. Leg maar eens uit wat jij al bijgedragen hebt alvorens zo een grote mond op te zetten mister "terminator". Lullen en in je broek doen zeker?
![]() |
![]() |
#32 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De wereld is gewoon veranderd, kleiner geworden dat is de oorzaak. Productie gaat naar waar het goedkoopst geproduceerd word. Dat we hier in de EU lekker geworden zijn wat werken aangaat en een hoop gelukzoekers aangetrokken worden om stemmetjes te krijgen is eveneens een realiteit. De Baby Boomers gingen gewoon werken en werkten hard, velen van hun 14 jaar maar hadden weinig benul van wat boven hen gesjacherd werd. Ze dachten dat die het wel beter wisten want die hadden tenslotte ook tot hun 30 - 35 jaar "gestudeerd". Dat was hun enige "misdaad". Nu komt iemand zich aanbieden en vertelt meteen wat hij wil verdienen, nooit wat hij er gaat voor doen. Vroeger ging je je aanbieden en nam je wat men voorstelde. Nadien zag je wel. Rond m'n 45ste ging ik voor het eerst voor een baas werken. Geen ronkende diploma's of titels en zeker 20 andere jongere kandidaten die ze wel hadden. Op de vraag wat ik wilde verdienen antwoordde ik, begin maar met het minimum nadien zien we wel. Ik was aangenomen en kreeg na 6 mnd. een dikke loonsverhoging en firmawagen, zelfs zonder er om te vragen. De vakbonden samen met de overheden maakten de lonen ondertussen onbetaalbaar en bedrijven gingen elders produceren. Het ging van kwaad naar erger en nu zoals met de Joden destijds zoekt men schuldigen maar ik denk dat men eerst best eens in de spiegel kijkt. Zelf ben ik nog maar 3x gaan stemmen in m'n leven en ik ben 69, kwestie van niet akkoord met wat men voorschotelde. Het is één pot nat van profiteurs aan het bewind. Waar we nu zitten zag ik reeds lang aankomen, je kan niet blijven opsouperen of gratis verhalen maken zoals Stevaert destijds. Waarom moeten gepensioneerden gratis met de bus rijden bvb? Ik betaal graag m'n ritje. Toch zie je nu, terwijl er zo veel jonge "geleerde? of geschoolde" jongeren geen werk hebben, niemand opstaan om het allemaal eens beter te doen. Twitter er toch eens op los en zoek geschikte kandidaten die dat gepruts in Brussel daar eens deftig doorlichten en vervangen. Wedden dat je dan een betere toekomst krijgt dan met de babyboomers te euthanaseren. Niet dat ik er bang voor ben, maar ik kies zelf m'n tijd daarvoor wel en ondertussen verdient België nog aan mij..
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tegen die tijd zijn de levensomstandigheden voor oude mensen ( die niet schatrijk zijn ) dan misschien zo slecht geworden dat ik er met plezier uitstap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Wel wel wel. Wat hoor ik toch en wat lees ik toch. Tss...tss.
Die gedanken des Führers gibt wieder da |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() och man,verstandelijke vermogens tegenwoordig laten veel te wensen over,en zeggen dat er daar tussen zitten die gestudeerd hebben!
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hebben we onze kinderen slecht grootgebracht? neen,het waren kinderen van hun tijd, wij moesten gaan werken op ons 15/16 en ons leven opbouwen zonder dat we wisten wat zich boven onze hoofden afspeelde! Ik ga zelfs niet ingaan op uw insinuaties omdat ze niks aan de situatie veranderen,er zijn talloze mogelijkheden en redenen om schuldenaren aan te duiden en wellicht bent u de zoon van een zoon of dochter van een babyboomer, so what!
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Denkt ge dat de jonge ouders van vandaag hun kinderen beter opvoeden? Als het kind maar effe doorzaagt, dan krijgt het uiteindelijk wat het wil bij de meeste ouders. D�*t is vaak de realiteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Vreemdeling
|
![]() De babyboomers hebben ook een monetair voordeel gehad. Zij hebben de schuldopbouwfase van het geldsysteem gekend. Tijdens deze periode wordt het zoet uitgedeeld met baanzekerheid en een stijging van activaprijzen die zij, als spilgeneratie, in bezit hebben. http://www.economie-macht-maatschapp...dencrisis.html
Gedurende de periode waarin deze generatie aan de macht was, is de maatschappelijke productiviteit sterk gedaald. Langer werken en een veel hogere arbeidspaticipatiegraad hebben slechts geleid tot minder voor meer (later met pensioen en afschaffing van het kostwinnersmodel). De maatschappelijke efficiency in onze staatshuishouding is dan ook volledig om zeep geholpen. http://www.economie-macht-maatschapp.../welvaart.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En sinds wanneer heeft men nu minder dan vroeger? Ik zwans ook graag, maar niet overdrijven aub. ![]() |
|
![]() |
![]() |