Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams-nationalistisch forum
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams-nationalistisch forum Vlaams-nationalistische thema's kunnen hier besproken worden.

Discussietools
Oud 2 september 2004, 21:21   #21
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N.J.S.V. Antwerpen
Ik herhaal: Laten we het voorbeeld veranderen. Hypothese: Antwerpen bestaat uit 49%autochtonen en 51% allochtonen. Zij zeggen nee tegen het onafhankelijke Vlaanderen. Laat jij Antwerpen gaan?
Wat maakt iemand een echte Antwerpenaar? Moeten we inwijkelingen uit Oost-Vlaanderen dan ook het stemrecht ontnemen bij een referendum over Vlaamse onafhankelijkheid in Antwerpen?

Op de identiteitskaarten staat immers niet vermeld of iemand Waal of Vlaming is. De enige manier om te definiëeren of iemand tot een gemeente behoort, is door het bevolkingsregister als uitgangspunt te nemen. Claimen dat alleen de Vlaamse inwoners van randgemeenten mogen stemmen, is dus onmogelijk en ondemocratisch.
zorroaster is offline  
Oud 2 september 2004, 22:33   #22
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester

N.J.S.V. Antwerpen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Wat maakt iemand een echte Antwerpenaar? Moeten we inwijkelingen uit Oost-Vlaanderen dan ook het stemrecht ontnemen bij een referendum over Vlaamse onafhankelijkheid in Antwerpen?
Sinds wanneer is een Oost-Vlaming een allochtoon?! Maar goed, je gaat voorbij aan de kern van de zaak. We moeten de Vlaamse gebieden heroveren. Ik gebruik "heroveren", maar je begrijpt wat ik bedoel hoop ik. Als je dat wil vergelijken met Servische toestanden, je doet maar. Heb je er trouwens al eens over nagedacht of de mening van de Brusselaars e.d. toendertijd gevraagd werd toen het onheil geschiedde? En kom niet af met een 'wij weten wel beter dan ondemocratisch te zijn'; in sommige zaken moet men hard zijn: Brussel e.d. zijn Vlaams, waren Vlaams en zullen altijd Vlaams/Dietsch blijven.

N.J.S.V. Antwerpen is offline  
Oud 2 september 2004, 22:50   #23
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer is een Oost-Vlaming een allochtoon?!
Een allochtoon is in de letterlijke betekenis van het woord iemand van elders afkomstig. Een Oost-Vlaming die in Antwerpen woont is dus een allochtoon.
Ik zie dus niet goed in waarom ik uw theorie niet zou mogen doortrekken en niet van oordeel zou mogen zijn dat Antwerpen aan de sinjoren, en aan niemand anders, toebehoort?! Wat heeft een Oost-Vlaming in Antwerpen te zoeken?!

Citaat:
Maar goed, je gaat voorbij aan de kern van de zaak. We moeten de Vlaamse gebieden heroveren.
Waarom? En wat zijn dat, die "Vlaamse gebieden"? Moeten we dan maar opnieuw aansluiten bij Nederland (of Frankrijk, of Oostenrijk-Hongarije,...) ook?

Citaat:
Heb je er trouwens al eens over nagedacht of de mening van de Brusselaars e.d. toendertijd gevraagd werd toen het onheil geschiedde?
Los van het feit dat ik dat al een weinig logische verdediging van uw standpunt vind, vraag ik mij af op welk onheil u doelt? Over het feit dat er Franstaligen in Brussel zijn komen wonen? Dat mensen verhuizen en dergelijke meer dat is een natuurlijke, niet te stoppen, evolutie! Ik zie daar het probleem niet van in.

Citaat:
Brussel e.d. zijn Vlaams, waren Vlaams en zullen altijd Vlaams/Dietsch blijven.
Waarom? Staat er misschien ergens op de Brusselse grond geschreven dat hij Vlaams is?! Brussel is Brussels en zal Brussels blijven, punt, andere lijn.

P.S. Zou het misschien mogelijk zijn om uw onderschrift een héél klein beetje kleiner te maken! Dank bij voorbaat.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.

Laatst gewijzigd door Dies : 2 september 2004 om 22:51.
Dies is offline  
Oud 3 september 2004, 00:23   #24
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Maar goed, je gaat voorbij aan de kern van de zaak. We moeten de Vlaamse gebieden heroveren. Ik gebruik "heroveren", maar je begrijpt wat ik bedoel hoop ik.
Nee, dat begrijp ik niet. Leg me dat eens uit...
zorroaster is offline  
Oud 3 september 2004, 09:41   #25
Wilhelmus
Burger

Wilhelmus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dries

Mijn uitgangspunt in deze is heel simpel: wie woont, heeft inspraak.
Wie in Vlaanderen woont heeft het recht om te beslissen wat er met Vlaanderen gebeurd. Wie in Brussel woont, beslist wat er met Brussel gebeurd.
Het valt niet te rechtvaardigen dat wie niet in Brussel woont zou gaan bepalen wat er met Brussel dient te gebeuren….

Staat er misschien ergens op de Brusselse grond geschreven dat hij Vlaams is?! Brussel is Brussels en zal Brussels blijven, punt, andere lijn….

Los van het feit dat ik dat al een weinig logische verdediging van uw standpunt vind, vraag ik mij af op welk onheil u doelt? Over het feit dat er Franstaligen in Brussel zijn komen wonen? Dat mensen verhuizen en dergelijke meer dat is een natuurlijke, niet te stoppen, evolutie! Ik zie daar het probleem niet van in….

Wil je wel even opletten dat je het ene extremisme ( van NJSV Antwerpen) niet met een ander ( het jouwe) gaat bestrijden.

De verfransing van Brussel is er gekomen door een evolutie die we nu als racistisch bestempelen. En het feit dat Brussel door die verfransing eigenlijk buiten de Vlaamse natievorming gevallen is, wil niet zeggen dat deze stad geen enkele rekenschap moet geven t.a.v. de nederlandstaligen. Nu kun je natuurlijk liggen vitten op het feit of we over Vlaamse Brusselaars of Brusselse Vlamingen moeten spreken, maar de aanwezigheid van Vlaanderen in Brussel is misschien wel de beste garantie voor de vrijwaren van het Nederlands in Brussel.

Het is een fabeltje om te denken dat men Brussel ooit nog terug kan vernederlandsen. En échte tweetaligheid is echter het minste wat Brussel, gezien haar oorsprong, elke Nederlandstalige moet aanbieden. Tenzij je natuurlijk het imperialistisch gedachtengoed van een kolonisator genegen bent.
Wilhelmus is offline  
Oud 3 september 2004, 11:50   #26
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde
Met jou zou ik nooit samen aan een onderhandelingstafel willen zitten. Je geeft al alles toe voor de gesprekken nog beginnen.

Laten we het eens omkeren: alle staatsschuld naar Wallonië en als compromis voorstellen dat we het eens allemaal gaan bekijken, factuur per factuur.
U verwart generositeit met een gebrek aan kloten. Het is niet omdat je genereus bent, dat je je in de luren laat leggen. Vergelijk het met de mythische blabla rond Keizer Karel. Die man was ook zeer genereus tegenover zijn onderdanen (volgens die verhalen toch), maar hield ze wel vast met de harde hand.

En kijk maar naar de Romeinse keizers: zij beslisten vaak over leven en dood, en waren daar vaak hard in. Maar hun generositeit kon ook ver reiken.
Oud 3 september 2004, 11:50   #27
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wilhelmus
Heeft mama nooit de moeite genomen om jou manieren te leren?

Hoe men de zaak ook oplost, de Vlaamse onafhankelijkheid zal nooit niks voorstellen als die onafhankelijk niet door het buitenland wordt erkend. En één van die buitenlandse overwegingen zal zeker de Waalse toekomst betreffen. Bereid je dus toch al maar voor om op één of de andere manier toegevingen te doen, natrapper.
Ik zou het niet eens toegevingen durven noemen. Eerder een vorm van opgeblinkt eigenbelang.
Oud 3 september 2004, 12:04   #28
Wilhelmus
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Ik zou het niet eens toegevingen durven noemen. Eerder een vorm van opgeblinkt eigenbelang.
Ik heb me deze keer inderdaad nogal ongelukkig uitgedrukt. Zie http://forum.politics.be/showpost.ph...91&postcount=9 ( ik wil altijd het laatste woord hebben )
Wilhelmus is offline  
Oud 3 september 2004, 12:12   #29
Tantist

Standaard

Wij begrijpen elkaar.
Oud 3 september 2004, 12:17   #30
Wilhelmus
Burger

Standaard

Great minds... enz.
Wilhelmus is offline  
Oud 3 september 2004, 13:45   #31
Tantist

Standaard

Citaat:
Great minds... enz.
Als u het zegt
Oud 3 september 2004, 16:03   #32
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Nee, dat begrijp ik niet. Leg me dat eens uit...
Zucht. Ik bedoel dat we ze terug vernederlandsen. Dit niet op militaire wijze (wat misschien verstaan kan worden onder 'heroveren').

Over mijn onderschrift: ik heb het verkleind, maar nu staat er opeens een té kleine versie, waar je op moet klikken om het formaat te zien dat ik instelde. Hoe komt dat?

Oud 3 september 2004, 16:44   #33
Wilhelmus
Burger

Standaard

Citaat:
Zucht. Ik bedoel dat we ze terug vernederlandsen.
Hoe?
Wilhelmus is offline  
Oud 3 september 2004, 16:54   #34
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Hoe?
Door de huidige wetgeving strikt na te leven en uiteraard aan te passen. Het is niet de bedoeling om de Franstaligen te illegaliseren, maar ik ben ervan overtuigd dat als men, door de nodige impulsen, een klimaat creëert waarin Frans praten kan, maar Nederlans praten meer deuren opent, uiteindelijk (op zeer lange termijn) de mensen zich op het Nederlands werpen. We kunnen ook met uitdovende maatregelen werken. Ook weer op lange termijn. Als we Frans spreken herleiden tot niet evident, maar wel mogelijk, zullen we al heel wat vooruitgang boeken denk ik.

Ik kom nog even terug op mijn onderschrift, ik zal het terug moeten vergroten, tenzij iemand een manier kent om deze ongewenste (en onnodige) verkleining teniet te doen.

Laatst gewijzigd door N.J.S.V. Antwerpen : 3 september 2004 om 16:55.
Oud 3 september 2004, 17:06   #35
Wilhelmus
Burger

Standaard

Citaat:
Door de huidige wetgeving strikt na te leven en uiteraard aan te passen. Het is niet de bedoeling om de Franstaligen te illegaliseren, maar ik ben ervan overtuigd dat als men, door de nodige impulsen, een klimaat creëert waarin Frans praten kan, maar Nederlans praten meer deuren opent, uiteindelijk (op zeer lange termijn) de mensen zich op het Nederlands werpen.
Op deze manier kan je van Brussel een prachtige tweetalige stad maken waar ik althans perfect mee zal kunnen leven. Dat jij denkt dat je Brussel hiermee gaat vernederlandsen, vind ik aandoenlijk naïef (Brussel ligt letterlijk op wandelafstand van de zeer zelfbewuste Franstalige gemeenschap van Europa.) maar ongevaarlijk. Je doet maar!

Laatst gewijzigd door Wilhelmus : 3 september 2004 om 17:07.
Wilhelmus is offline  
Oud 3 september 2004, 17:09   #36
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo redeneerden de Serviërs in Bosnië en Kosovo ook. Dat was ooit van ons, dus blijft het van ons. Gaan we onze Vlaamse staat op een zelfde manier ter wereld brengen?
En wat was de redenering van de moslims toen zij servië inpalmden?
Oud 6 september 2004, 19:17   #37
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Staatsschuld overnemen, OK. Maar niet zonder de Walen er iets voor te laten betalen...
Ik neem aan dat Vlaanderen als tegenprestatie het modernste rollend materieel van de NMBS krijgt.
Dat Vlaanderen de modernste apparatuur krijgt van de Federale Politie in Brussel?
Vergeet ik nog dingen?
Anders lachen ze zich daar in het zuiden weer kapot...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 6 september 2004, 19:35   #38
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Staatsschuld overnemen, OK. Maar niet zonder de Walen er iets voor te laten betalen...
Ik neem aan dat Vlaanderen als tegenprestatie het modernste rollend materieel van de NMBS krijgt.
Dat Vlaanderen de modernste apparatuur krijgt van de Federale Politie in Brussel?
Vergeet ik nog dingen?
Anders lachen ze zich daar in het zuiden weer kapot...
Ik denk dat er belangrijkere zaken zijn dan diegene die men met geld kan aankopen. Grond bijvoorbeeld...

Tegenover Wilhelmus geef ik toe dat mijn vernederlandsingstaktiek wat hoopvol is, maar goed, naar het schijnt doet dat juist leven...

Oud 7 september 2004, 12:24   #39
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
En wat was de redenering van de moslims toen zij servië inpalmden?
Servië? Kosovo en Bosnië-Hercegovina bedoel je?
Trouwens, "inpalmen" is geen correcte term. De meeste Moslims daar waren gewoon bekeerde Serviërs en Kroaten die zich aaneensloten als aparte natie om zich te weren toen de Ottomanen hun schup afveegden op de Balkan. Dat is een evolutie van meer dan een half milennium oud.
Het waren de Serviërs die dat wilden "rechtzetten" en het land dat ze eeuwen geleden ooit bezaten gingen heroveren.

Laatst gewijzigd door zorroaster : 7 september 2004 om 12:25.
zorroaster is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be