![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Logisch gevolg is dat op latere leeftijd ernstige en moeilijk te behandelen aandoeningen frequent voorkomen waardoor het typisch westerse ziekten lijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 |
Staatssecretaris
|
![]() Laten we even bij de economische waarden blijven.
Stel, ik breng een auto op de markt, ene die 50j meegaat zonder noemenswaardig onderhoud. Wel effe vergeten dat een auto een modeproduct is. Moest ik economische studies volgen en iets dergelijks voorstellen in m'n eindwerk of ik zou met dergelijk project naar een bank stappen voor een financiering dan lacht men mij bij de laatste gewoon uit en bij de eerste ben ik dik gebuisd. Waarom zou dat met een ander product als medicijnen tegen kanker anders zijn. Universitair onderzoek? Dat doet men ook i.v.m. slijtvaste materialen of onuitputbare en/of zeer rendabele energiebronnen. Daar boekt men effectieve en toegepaste vooruitgang in maar enkel op zeer hoog niveau. Het is misschien naief, wat passe of cliché maar ik stel wel vast dat we ondertussen een eind verder dan de maan kunnen vliegen, dat we als mens, steeds de eersten waren om iets te vinden dat kon doden terwijl remedies op kwalen veel meer tijd vragen. T' is war de m"ens z'n belangen legt hé.
![]() |
#25 |
Staatssecretaris
|
![]() @ @alpha
Voor zover ik tot nogtoe begrepen heb omvat "kanker" een mutatie van lichaamseigen cellen. Ik ben geen krak in die zaken maar weet ook wel dat dit een van de lastigste en moeilijkste problemen kan vormen. Anderzijds heeft men al wel lastigere dingen opgelost.
![]() |
#26 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
al kan ik je enigszins wel begrijpen het lijk mij toch wat ver gezocht om mij geestelijk gestoord te noemen. Ik geef toe dat ik het vantijd wat moeilijk heb om ermee om te gaan (het feit dat ze ziek is welteverstaan) maar echt gestoord ben ik nog niet hoor. Moest ik niet beter weten zou ik zelfs denken dat je me tracht te beledigen Je bewering dat ik mijn vriendin, haar ziekte en haar kiesgedrag misbruik zou ik toch graag trachten te weerleggen. Ik heb inderdaad ook vermeld dat ze voor het blok stemt en persoonlijk vind ik dat spijtig ja. Dat weet zij ook. Dat zijn echter discussies tussen ons, waar het trouwens veel beleefder aan toegaat dan hier. Ik post hier echter MIJN bedenkingen, MIJN vragen, MIJN grapjes MIJN onzin en MIJN gezever. Ik ken nog een heleboel toffe mensen die op het blok stemmen en allen weten ze dat ik dat spijtig vind. Moest je zoals de meeste die hier tot nog toe hebben gereageerd iets aandachtiger mijn post hebben gelezen dan was het je wellicht opgevallen dat dat niet het hoofdpunt was. Het gaat hem over de schaduwzijde van het kapitalisme dewelke een grote maatschappelijke invloed heeft. Vrijwel iedereen in onze welstellende rijke gemeenschap kent wel iemand die aan deze ziekte lijdt of eraan gestorven is. Vandaar dat ik dit hier heb geplaatst. Het is eveneens een reactie op posters hier die wat krantenartikels of partijblad items copy- pasten Ik haal dit aan, beperk me zeker niet tot de “feiten” die in deze enkel de medische dossiers omvatten maar geef enkel mijn bedenkingen bij het overkoepelend probleem. Het is dus eveneens een reactie op mensen die hier ons systeem de hemel inprijzen. De ene gaat ervan uit dat we zoveel beter zijn dan anderen omdat we hoofdzakelijk blank zijn, de andere omdat onze tradities steunen op de juiste religie en nog anderen hebben het louter over ons geweldig economisch systeem. Los van de zaken waartoe ik het grote succes, althans voor ons, van ons systeem toewijs in andere posts is kanker een nadeel in ons systeem dat veel menselijk leed met zich meebrengt maar financieel nog wat opbrengt. Eigenlijk weet men blijkbaar niet wat kanker is. Een aantal stoffen worden wel aanzien als kankerverwekkend met op kop in de aandacht iets dat in tabak zit. Wellicht spelen meerdere factoren mee in de ontwikkeling van kanker maar als kontact met die stoffen daarvan in grote mate verantwoordelijk is verwacht ik de komende decennia een grote toename van kanker in de “derde” wereld aangezien men in het westen deze producten weert (milieuwetgevingen e.d.) en men in die armere landen deze kankerverwekkende stoffen gaat verwerken zonder oog te hebben voor de bescherming van de plaatselijke bevolking. Mijn inziens had dat al lang een feit moeten zijn indien stoffen de hoofdoorzaak van kanker waren. En wat doet een chemo? Het vernietigd snelgroeiende cellen. Men past dit toe omdat men ontdekt heeft dat kankercellen ook snel groeien. Deze behandelingsmethode breekt echter ook alles wat “snel” groeit af. Spijsvertering en haargroei zijn daar gevoelig aan. Voor de problemen met de spijsvertering krijgt men pillen bij, ook vermoeidheid , stramme spieren en andere ongemakken worden met al dan niet goed helpende producten opgevangen. Weer kassa kassa dus voor de farmaceutische bedrijven. Reageer hier maar eens op of beperk je tot het speciaal geopende topic, kanker voor dummies. Als je er echt niet mee kan leven dat ik hier zaken post vanuit mijn eigen leefwereld en met een bredere (daarom niet juiste) visie erop omdat HELAAS de personen die me het nauwst aan het hart liggen inclusief mezelf hier bij betrokken zijn moet je dat maar melden aan de moderatoren. Ik kom hier niet op politics posten en lezen om een krantenoverzicht te vinden geselecteerd door het Vlaams Blok noch de selectie van enige andere partij en zeker niet om mijn vriendin te misbruiken. Ik post hier om mijn mening te geven en lees hier om iemand anders zijn mening in alle respect te leren kennen. Al ik echter (meestal tussen de regels door om de illegaliteit te vermijden) lees dat nen goeie x nen dooien x is ga ik er niet mee akkoord en antwoord daarop met enig cynisme. Indien men zegt ieder zijn plaats (geografisch) ga ik daar op voort in alle logica en hebben blanken noch zwarten een plaats op het noord Amerikaans continent. Het zuid Amerikaans continent trouwens ook niet. Tot slot m’n beste khaled, repliceer op de post, beperk je tot zaken die je kan vatten (was de vermeende aanval op het blok misschien het enige dat je kon vatten?) of ga huilen bij de moderatoren. Reply’s als de jouwe waarin je insinueert dat ik het leed dat zij, haar kinderen en ik doormaken misbruik om hier zomaar een anti Vlaams Blok postje (dat is blijkbaar enkel hetgeen je erin ziet) te plaatsen kan ik missen als kiespijn hoor. Om anti VB te posten heb ik dit niet nodig hoor en moest je me op normale manier erop gewezen hebben dat deze vermelding niet paste in mijn post had ik er ook geen probleem mee. Ik had je evenzeer van antwoord gediend zonder dit gegeven erbij te betrekken. PS; ik kan niet stoppen. Maar blijkbaar zijn alle bedenkingen en meningen mijnentwege voor jou enkel bijkomstig indien je ergens de afkorting VB te lezen krijgt in negatieve zin. Voor mij, ook al geef ik dikwijls af op het Blok is deze partij van geen of weinig belang. Politiek gezien heb ik wel bezwaren tegen die partij die te maken hebben met het welzijn van mijn vriendin zoals euthanasie. Zo ben ik ergens ook wel tevreden met de maximumfactuur in de gezondheidszorg die voor vele minder begoede mensen enig soelaas biedt ook al is dat een idiote linkiwinkiemaatregel die we met de overblijvende werknemers dienen te bekostigen. Ik besef maar al te goed hoe de wetgevende macht in,ook in deze, een niet te onderschatten invloed heeft. Mijn vriendin ziet dat niet, toch niet zoals ik, Zij wil er gewoon niet over praten en dat maakt mij ook niet uit. Als je hier echter komt posten ben je er wel mee bezig of zou dat toch moeten zijn. De ziekte van mijn vriendin heeft mij nog meer leren relativeren al was ik daar al redelijk goed in maar meer nog, het heeft mijn vriendin leren relativeren al ben ik van mening dat de tol te hoog is. Moest ik alles uit de doeken doen wat mijn vriendin, haar kinderen en ook ikzelf al hebben ervaren zou niemand meer antwoorden, zelfs niet de “rechtsen” al dan niet met VB logo in de avatar? Zoveel leed zonder dat er een migrant van noord Afrikaanse afkomst mee gemoeid is het copy-pasten zelfs niet waard want dan moeten ze de oorzaak elders zoeken en die vinden ze ook niet onmiddellijk. Vriendelijke groeten, George
![]() ![]() Laatst gewijzigd door George : 19 augustus 2004 om 17:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Voor de rest, solidair met eigen "ras", geloofsof andere genoten ok. Zie dan wel dat je binnen je gekozen gemeenschap zelfbedruipend bent. Bovendien kan je er echter niet omheen dat de wereld door de toegenomen communicatie en transportsystemen kleiner is geworden. Indien je enkelzijdig van deze ontwikkeling wil profiteren dient men er de nodige conflicten bij te nemen.
![]() |
![]() |
#28 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |