![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
|
![]() Uit onderzoek blijkt dat de natuurlijke speenleeftijd ergens tussen 2,5 en 7 jaar ligt. Tot 3, 4 of meer jaar borstvoeding krijgen is dus helemaal geen probleem en leidt niet tot moederskindjes. Wel integendeel, uit onderzoek blijkt net dat kinderen die lang borstvoeding kregen net zelfstandiger zijn en meer zelfvertrouwen hebben. Waar je wel mee te maken krijgt bij langvoeden, zijn de vooroordelen en cultureel bepaalde normen erover. Maar daar hebben alleen de moeders last van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||||||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Wie 'lult' er hier dus? Citaat:
Volgens mij dus duidelijk (voor)ouders, familie, vrienden etc Citaat:
Citaat:
De allergie, nog zo'n moderne uitvinding, toch? Iedereen heeft tegenwoordig allergieën... wellicht zal de borst ons daar voor een stuk tegen wapenen, ja, en tegen die tijd duikt er weer iets anders op. Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Neem zoveel kinderen als je zelf wil, geef die borstvoeding zoveel en zolang je kan/wil, maar zie dat je verdorie zelf de verantwoordelijkheid kan nemen en dragen, zonder af te hangen van een ander of een of andere instantie. Onze handjes worden al genoeg vastgehouden langs alle kanten. Dus, welkom aan de borst, maar zonder cadeau's. Citaat:
![]() |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar denkt u nu echt dat dat mens een "supervrouw" was en dat die gelukkig en tevreden was. Wees gerust aan uw neus is ze het nooit komen hangen. Maar probeer even de mooie verhalen te vergeten en stel u REALISTISCH haar leven voor (als u daartoe in staat bent!). Jonge weduwe (met ook behoeftes of wat dacht u?), 4 kleine kinderen en een zaak. Waarschijnlijk heel veel werk door die zaak : vroeg opstaan, klanten bedienen, 's avonds kuisen. Daarnaast een huishouden. Weet u wel wat een huishouden was pakweg 60 jaar geleden toen er geen volautomatische wasmachines, afwasmachines, microgolfovens, stofzuigers (wat stofzuiger betreft - althans niet in een gewoon huishouden) enzovoort bestonden? Weet u hoe dat ging in die tijd een witte was doen? Een vloer schuren? Eten maken? Kleren verstellen? Als u echt gelooft dat uw grootmoeder 's avonds ging slapen met een blij, tevreden gevoel en een trots in zich dat ze het toch maar weer klaargespeeld had, dan vergist u zich deerlijk. Dat is pure naïviteit. Slavin van haar huishouden, net zoals de meeste andere vrouwen toen, geloof me maar!
![]() |
![]() |
#25 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik kan mij trachten in te beelden hoe het moet geweest zijn, voor vele mensen en vooral zulke huismoeders, letterlijk een zwaar leven. Dat is vandaag wel eens anders, je zou haast gaan denken dat sommigen niets meer kunnen/willen/gewoon zijn. Eenvoudig voorbeeld, waar wordt er nog echt gekookt ' s avonds na het werk? Patatjes schillen, groenten kuisen etc. Neen, den delhaize binnen, maaltijdje meegrabbelen, voorverpakte dingen en hup... 'vrije tijd' heet dat. En dan klagen over m/poedermelk op jonge leeftijd ![]() Wat men moet onthouden: "If you are pregnant, you should live as healthy a lifestyle as possible: quit smoking, cut back on your consumption of coffee and tea, and avoid alcohol. And when you give birth, you will do the best that you can, if you want to breastfeed." Maar vooral: 'Don't let overzealous health professionals give you a guilty conscience'... daar is Edina alvast een kei in ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik het mocht overdoen: gewoon onderduiken in een bos, daar bevallen en pas tevoorschijn komen als die kleine zes maanden oud is. In gunstige omstandigheden kan een kind gezoogd worden tot het derde en vierde levensjaar. Dank u overheid en maatschappij om mij heel subtiel naar Nestlé melkpoeder te hebben verwezen, of misschien dacht de overheid dat ik clandestien een middeleeuwse min liet onderduiken. Dat kan ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Begeleiding is helaas nodig omdat er helemaal geen vrouwenafter bevallingscultuur meer bestaat in het sociale leven. Als het er nog is, komt het van de familie. Doet ze een stap verder, dan begint de 'tegenwerking' of het 'onbegrip'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die vrouwen beten op hun tanden zonder dat de mannen dat in het oog kregen. En zo hoorde het. Als ze dan wat huilde als één of twee van de kroost de kroep kregen en stierven, werd dat traantje gedoogd. Maar meer niet hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het laatste wat je daar zegt, dat vind ik echt merkwaardig... Dat de leken onder het mannelijke geslacht zich zo kunnen gedragen, kan goed zijn, maar vrouwen?? En daarnaast, je stapt naar de prof omdat je dus met een issue zit na de bevalling en die zouden dan vol onbegrip zitten, u tegenwerken? In wat dan precies, hoe? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 1 augustus 2013 om 01:12. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Ten eerste lees je beter de onderzoeken zelf als de promopraat errond (waaruit je citaat komt). Indien je dat wel had gedaan, dan zou je geweten hebben dat dit onderzoek enkel aantoont dat het niveau van mannelijke hormonen tijdens de zwangerschap gecorreleerd is met het geven van borstvoeding (en dat dit dan nog op een zeer kleine steekproef is gebaseerd). Nu, één van de meest gemaakte fouten in de statistiek is net om een causaal verband af te leiden uit een correlatie. Iets wat de auteur in zijn publicatie dan ook niet doet. Maar hij deed dat wel in het persbericht dat over de publicatie werd verspreid. Meer zelfs, hij ging daarin nog verder en associeerde die hormonale niveaus zelfs ineens met de verschillen in gezondheid, terwijl dat niet eens werd onderzocht. En zoals zo vaak, wordt een persbericht met zo'n graag gehoorde boodschap massaal opgepikt door sommige media die ook geen enkele moeite doen om het eigenlijke onderzoek te bestuderen. De realiteit is dan ook dat het artikel van jouw zogezegde autoriteit geen enkele wetenschappelijke impact heeft gehad. Ondertussen zijn er echter nog verschillende nieuwe studies gepubliceerd die nogmaals de voordelen van borstvoeding aantoonden. En tenslotte: ik heb nooit beweerd dat iemand zich schuldig moet voelen als hij geen borstvoeding kan of wil geven. Maar dat wil nog niet zeggen dat je niet mag zeggen dat borstvoeding nu eenmaal het beste is en ook niet dat dit niet gepromoot mag worden. Correcte informatie is essentieel om overtuigde keuzes te kunnen maken. Laatst gewijzigd door Edina : 1 augustus 2013 om 01:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Buig mensen, voor deze vrouwelijke übermensch. Marie power ! Sieg Marie ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Pa=>rd
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Maar, Edina heeft de waarheid in pacht over borstvoeding, dat is nu wel duidelijk, zit te pochen over studies, getallen, statistieken maar geeft eigenlijk nooit feedback over welke studies, getallen en stats het gaat. Als je dus over promopraat spreekt, kan dat wel tellen! (En neen, ik hoef geen linkjes naar die andere lobbyistische praat, kan het me zo al voorstellen.) Daarom ook mijn linkje, waar men ook verwijst naar de "grootste studie ooit gedaan ivm borstvoeding en gezondheid" -waaauww (hey hey, neem het met een korrel zout he, want gegarandeerd kan je er iets anders tegenover zetten! )-. Maar ja, dat is alweer promopraat, die prof is maar een prof en wat er geschreven wordt heeft geen enkele wetenschappelijke waarde. Of wil je eens iets horen van iemand dichter van bij ons misschien, genre Amy (als hij nog wil tenminste)? Ohnee, dat is de afdeling gynaecologie en die kennen niets van zwangerschap, noch borsten. ![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() baby's hebben nood aan betere begeleiding naar de borsten toe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Lokaal Raadslid
|
![]() héhé, gogo jogo
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Echte vrouwen geven borstvoeding en bereiden tussendoor nog een lekkere warme maaltijd voor hun echtgenoot.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar slaat dat in godsnaam op? Als u niet meer te vertellen hebt, beperk u dan tot K&K!
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |