![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Arrogant stuk vreten heeft duizenden uren over gehad toen hij succesvol afstudeerde.Wat zitten die andere studenten daar te doen??????
Door zijn superieure brein geeft hij nu gratis voedsel aan de hele wereldbevolking. Neen prins chokotoff,ik geloof je niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
* tijd om eens in de leer te gaan bij Pol Pot, die wist wel wat te doen met zulk verhevene univ studenten.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 11 augustus 2013 om 07:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bent u gefrustreerd over uw arbeidersstatuut, schrijf u dan in aan de universiteit en ga achter uw cursussen zitten. Als u succesvol studeert, kan u zich dan na enkele jaren ook vervoegen bij de 'intellectuelen'. Maar of u dan een beter betaalde job door hebt en gelukkiger zult zijn, durf ik ten zeerste te betwijfelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat vrijwillgerswerk betreft: ik had ook de keuze kunnen maken gewoon niets te doen en mij al die jaren te amuseren in mijn ruime vrije tijd. Of ik had meer betaald werk kunnen doen en daarvan nog meer mooie reizen kunnen maken of me een chique voiture kunnen permitteren. Maar dat interesseert me niet zo, mensen gelukkig zien worden door je steentje bij te dragen met belangeloos vrijwillgerswerk is meer mijn ding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Persoonlijk loop ik niet hoger op met iemand die zogezegd "voor anderen" dingen doet dan iemand die het er zichtbaar goed van pakt, want beiden doen hetzelfde ; degene die het zogezegd voor anderen doet, doet het ook voor zichzelf, omdat hij/zij zich daar het beste bij voelt. Maar daar is niks mis mee. Als gij het grootste plezier hebt van "vrijwilligerswerk" te doen, zoals anderen het grootste plezier hebben om een pint te pakken, dan hebt ge groot gelijk ! Ge leeft maar ene keer en ge moet het er dus goed van nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als een organisatie een vacature offreert, dan is het aan de werknemer om te beslissen of hij de job aanneemt met de geboden financiële condities, ook als die aan de lage kant zijn, ook als het niks schuift, zoals bij vrijwilligerswerk.
Wat dat betreft kun je de caritatieve industrie principiëel niks verwijten: de bedoeling is immers fondsen verwerven voor een goed doel, en dan moet je (loon)kosten zoveel mogelijk beperken. Als je echter weet dat van de bijeengesprokkelde gelden er nauwelijks 5 �* 10% op de bestemming komt, dan is het normaal dat je je vragen stelt bij o.a. het toploon dat de CEO's zichzelf uitkeren en bij de exuberante 'werkingskosten'... Wat betreft vrijwilligerswerk: Principiëel doe je het niet voor het geld, dat weet je op voorhand. Je moet het doen om jezelf beter te voelen. Als afgeschreven ouwe rukker kan je je wél weer nuttig voelen. Als jonge gast kan je lekker uitpakken met fris verworven morele superioriteit:"Kijk mij eens solidair zijn, bende egoïstische nietsnutten."
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 16 augustus 2013 om 07:30. |
![]() |
![]() |