Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2013, 23:26   #21
vlaams realist
Banneling

Standaard

Arrogant stuk vreten heeft duizenden uren over gehad toen hij succesvol afstudeerde.Wat zitten die andere studenten daar te doen??????
Door zijn superieure brein geeft hij nu gratis voedsel aan de hele wereldbevolking.
Neen prins chokotoff,ik geloof je niet.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2013, 14:55   #22
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Arrogant stuk vreten heeft duizenden uren over gehad toen hij succesvol afstudeerde.Wat zitten die andere studenten daar te doen??????
Door zijn superieure brein geeft hij nu gratis voedsel aan de hele wereldbevolking.
Neen prins chokotoff,ik geloof je niet.
Merk ik daar enige jaloezie ? Ik was - in alle onbescheidenheid - inderdaad redelijk succesvol als student en doordat ik nooit een tweede zittijd aan mijn broek had, kreeg ik inderdaad veel vrije tijd (3 maanden vakantie). Je moet die natuurlijk met iets opvullen.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2013, 03:47   #23
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Merk ik daar enige jaloezie ? Ik was - in alle onbescheidenheid - inderdaad redelijk succesvol als student en doordat ik nooit een tweede zittijd aan mijn broek had, kreeg ik inderdaad veel vrije tijd (3 maanden vakantie). Je moet die natuurlijk met iets opvullen.
stoeffer ,je poneert hier jou geweldige intelligentie en je gaat gratis werken !al die vrijwilligers voor die grote bedrijven zoals het rode kruis ,11 11 11 en andere zijn knettergek ,al hun cao s verdienen (krijgen)massa s geld,glukkig doet zot zijn geen zeer
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2013, 07:05   #24
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Merk ik daar enige jaloezie ? Ik was - in alle onbescheidenheid - inderdaad redelijk succesvol als student en doordat ik nooit een tweede zittijd aan mijn broek had, kreeg ik inderdaad veel vrije tijd (3 maanden vakantie).
Oh, ik, als achterlijk arbeiderke, bezwijm in de aanwezigheid van zulk grote geest.
Citaat:
Je moet die natuurlijk met iets opvullen.
3 Maand in een Noord Koreaans herscholingskamp, als heropvoeder lijkt me echt wel een tijdsverdrijf voor U. *

* tijd om eens in de leer te gaan bij Pol Pot, die wist wel wat te doen met zulk verhevene univ studenten.

Laatst gewijzigd door maddox : 11 augustus 2013 om 07:07.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2013, 18:49   #25
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Oh, ik, als achterlijk arbeiderke, bezwijm in de aanwezigheid van zulk grote geest.

3 Maand in een Noord Koreaans herscholingskamp, als heropvoeder lijkt me echt wel een tijdsverdrijf voor U. *

* tijd om eens in de leer te gaan bij Pol Pot, die wist wel wat te doen met zulk verhevene univ studenten.
Die bewoording gebruikt u zelf, beste maddox ! Vanwaar dat minderwaardigheidscomplex? Ik heb ook arbeiders in mijn vriendenkring die soms een pak meer verdienen dan ik en ook slimme praat verkondigen. Ik kijk er dus helemaal niet op neer en heb zelfs veel respect voor mensen die goed uit de voeten kunnen met hun handen en een groot praktisch verstand bezitten.

Bent u gefrustreerd over uw arbeidersstatuut, schrijf u dan in aan de universiteit en ga achter uw cursussen zitten. Als u succesvol studeert, kan u zich dan na enkele jaren ook vervoegen bij de 'intellectuelen'. Maar of u dan een beter betaalde job door hebt en gelukkiger zult zijn, durf ik ten zeerste te betwijfelen.
Oud 11 augustus 2013, 18:52   #26
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar Bekijk bericht
stoeffer ,je poneert hier jou geweldige intelligentie en je gaat gratis werken !al die vrijwilligers voor die grote bedrijven zoals het rode kruis ,11 11 11 en andere zijn knettergek ,al hun cao s verdienen (krijgen)massa s geld,glukkig doet zot zijn geen zeer
Ik stoef helemaal niet, ik ben gewoon goed op de hoogte van zowel mijn kwaliteiten als mijn gebreken en ik heb niet de - typisch Vlaamse - hypocriete valse bescheidenheid om daar niet mee te durven uitpakken. Maar moest u er aan twijfelen, ik ben heus niet onsterfelijk - LOL.

Wat vrijwillgerswerk betreft: ik had ook de keuze kunnen maken gewoon niets te doen en mij al die jaren te amuseren in mijn ruime vrije tijd. Of ik had meer betaald werk kunnen doen en daarvan nog meer mooie reizen kunnen maken of me een chique voiture kunnen permitteren. Maar dat interesseert me niet zo, mensen gelukkig zien worden door je steentje bij te dragen met belangeloos vrijwillgerswerk is meer mijn ding.
Oud 11 augustus 2013, 18:58   #27
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik had ook de keuze kunnen maken gewoon niets te doen en mij al die jaren te amuseren in mijn ruime vrije tijd. Of ik had meer betaald werk kunnen doen en daarvan nog meer mooie reizen kunnen maken of me een chique voiture kunnen permitteren. Maar dat interesseert me niet zo, mensen gelukkig zien worden door je steentje bij te dragen met belangeloos vrijwillgerswerk is meer mijn ding.
Iedereen doet inderdaad waarmee zijn ego het beste gediend is, en ik zag dat het goed was

Persoonlijk loop ik niet hoger op met iemand die zogezegd "voor anderen" dingen doet dan iemand die het er zichtbaar goed van pakt, want beiden doen hetzelfde ; degene die het zogezegd voor anderen doet, doet het ook voor zichzelf, omdat hij/zij zich daar het beste bij voelt. Maar daar is niks mis mee. Als gij het grootste plezier hebt van "vrijwilligerswerk" te doen, zoals anderen het grootste plezier hebben om een pint te pakken, dan hebt ge groot gelijk ! Ge leeft maar ene keer en ge moet het er dus goed van nemen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2013, 18:59   #28
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Iedereen doet inderdaad waarmee zijn ego het beste gediend is, en ik zag dat het goed was

Persoonlijk loop ik niet hoger op met iemand die zogezegd "voor anderen" dingen doet dan iemand die het er zichtbaar goed van pakt, want beiden doen hetzelfde ; degene die het zogezegd voor anderen doet, doet het ook voor zichzelf, omdat hij/zij zich daar het beste bij voelt. Maar daar is niks mis mee. Als gij het grootste plezier hebt van "vrijwilligerswerk" te doen, zoals anderen het grootste plezier hebben om een pint te pakken, dan hebt ge groot gelijk ! Ge leeft maar ene keer en ge moet het er dus goed van nemen.
Oud 16 augustus 2013, 03:58   #29
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
waar staat uw beeltenis ,zodat we u kunnen aanbidden ,die geweldige intelligentie is niet aards ,onmoglijk ,en die zachte geweldige liefhebbende inborst ,ik val in katzwijm,de tweede mens op aarde die zo goed is na cristus ,ben je geen incarnatie van jesus ?? zeker weten???
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2013, 07:29   #30
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Als een organisatie een vacature offreert, dan is het aan de werknemer om te beslissen of hij de job aanneemt met de geboden financiële condities, ook als die aan de lage kant zijn, ook als het niks schuift, zoals bij vrijwilligerswerk.
Wat dat betreft kun je de caritatieve industrie principiëel niks verwijten: de bedoeling is immers fondsen verwerven voor een goed doel, en dan moet je (loon)kosten zoveel mogelijk beperken.
Als je echter weet dat van de bijeengesprokkelde gelden er nauwelijks 5 �* 10% op de bestemming komt, dan is het normaal dat je je vragen stelt bij o.a. het toploon dat de CEO's zichzelf uitkeren en bij de exuberante 'werkingskosten'...

Wat betreft vrijwilligerswerk:
Principiëel doe je het niet voor het geld, dat weet je op voorhand.
Je moet het doen om jezelf beter te voelen.
Als afgeschreven ouwe rukker kan je je wél weer nuttig voelen.
Als jonge gast kan je lekker uitpakken met fris verworven morele superioriteit:"Kijk mij eens solidair zijn, bende egoïstische nietsnutten."

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 16 augustus 2013 om 07:30.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be