![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ach we kennen allemaal de eeuwige voorwaarde om in het culturele wereldje via de mainstream kanalen gelanceerd te worden: De kont kussen van het poco etablishment.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, eerlijk gezegd, ik begon gisterenavond toch wel eventjes te twijfelen of de nva nog wel op het juiste spoor zat.
Zeer bedankt schrijver Tom, om mijn twijfeltje zeer accuraat weg te nemen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Door halve leugens en veel misbaar. Geen enkele staatshervorming tot op heden was wetenschappelijk of bedrijfskundig op voorhand gepland. Daarbij ook nog: hoe steviger de positie na de verkiezingen, hoe meer binnen gerijfd kan worden. Zouden wij dan nu al gradaties moeten inbouwen: indien x procent van de stemmen, dan gaan we enkel voor die en die bevoegdheden, indien x plus twee procent, dan pakken we dit en dat er bij, indien x plus vier procent dan ... Wie weet er nu al hoe Wallonië bekoord gaat zijn door de overheveling van sommige bevoegdheden ? Afijn, kom in een b. context niet af met uitgewerkte plannen, tenzij ge zelfmoord wilt plegen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lanoye schrijft daarenboven regelrechte onzin als hij de vertaling van zijn boeken naar het Frans wijdt aan de politieke situatie in België. Waarom worden Nederlandse auteurs dan wel in het Frans uitgegeven? Juist, omdat Lanoye nu eenmaal niet het kruim van de Nederlandse literatuur is.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijgevolg komt het me voor dat de tegenstanders van de N-VA het eigenlijk allemaal niet zo goed weten en daarom mist spuien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moeten? Waar haalt Lanoye dat "moeten" eigenlijk vandaan? Je bent als artiest vrij om in het even welke taal te schrijven. Alleen, waarom zou je in een Nederlandstalige omgeving als Vlaanderen niet gebruik maken van het Nederlands?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Ik vind Tom Lanoye misschien wel de beste hedendaagse Vlaamse schrijver,maar zijn linkse zottigheid kent geen grenzen.Enkele jaren geleden werden hij en zijn vriend door allochtonen in elkaar geslagen omdat ze homo waren,man man man wat een excuses hij toen uitgevonden heeft om de homohaat bij vreemdelingen te rechtvaardigen,hilarisch gewoon.Was hij in elkaar getrapt door een stel skinheads zou hij dan ook in de bres gesprongen zijn voor hen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hoe gaan we de crisis oplossen? Op democratische wijze. De gerechtelijke achterstand? Op democratische wijze. De pensioenhervorming? Op democratische wijze. Klaar als pompwater. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kortom, u hebt nog nooit de moeite genomen enig document van de N-VA te lezen. Jammer dat u uw eigen onwetendheid zo open en bloot bloot legt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tom Lanoye nu... Die man is een karikatuur.
Laatst gewijzigd door Weyland : 3 augustus 2013 om 21:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Je bent verstandig genoeg om te weten - en blijkbaar ook leep genoeg om te ontkennen - dat de hoe-vraag draait om concrete kwesties als Brussel, de Duitstalige Gemeenschap, de staatsschuld, de faciliteiten, etc. Dat alles "op democratische wijze" moet gebeuren is niet meer dan een beginsel en op de koop toe één dat evenmin uitblinkt in helderheid. Zal Vlaanderen bijvoorbeeld toestaan dat de Brusselaars per referendum beslissen over hun eigen lot?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien is die democratische weg wel de moeilijkste en de meest onmogelijke. 'We'zijn namelijk óók nog eens een monarchie. Een constitutionele monarchie met democratische trekjes dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Ik las een artikel indertijd in HUMO,hij was op weg naar gay-pride parade in Brussel.We moesten begrijpen dat die jongeren in bepaalde cultuur waren opgegroeid enz... enz... .Je weet wel de hele multicul blabla.Ik denk wel dat het toch al een jaar of 10 geleden is
. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Noorwegen werd onafhankelijk langs democratische weg. Waarom zou dat dus onmogelijk zijn?
|
![]() |
![]() |