Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2013, 20:14   #21
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ach we kennen allemaal de eeuwige voorwaarde om in het culturele wereldje via de mainstream kanalen gelanceerd te worden: De kont kussen van het poco etablishment.
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2013, 20:21   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Wel, eerlijk gezegd, ik begon gisterenavond toch wel eventjes te twijfelen of de nva nog wel op het juiste spoor zat.

Zeer bedankt schrijver Tom, om mijn twijfeltje zeer accuraat weg te nemen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2013, 20:28   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Als Lanoye zegt, “Er schuilt hypocrisie in de N-VA en zijn voorzitter. De partij wil een onafhankelijk België, maar slaagt er niet in dit duidelijk uit te spreken, noch duidelijk uit te leggen hoe het dit wil realiseren." kan ik hem daar alleen maar in bijtreden. Op dat vlak en trouwens ook over hoe de NVA zijn confederaal model wil bewerkstelligen heerst er een volkomen flou artistique.
Als er over een communautair plan ook maar iets gezegd wordt, dan wordt het direct onmogelijk gemaakt.
Door halve leugens en veel misbaar.

Geen enkele staatshervorming tot op heden was wetenschappelijk of bedrijfskundig op voorhand gepland.

Daarbij ook nog: hoe steviger de positie na de verkiezingen, hoe meer binnen gerijfd kan worden. Zouden wij dan nu al gradaties moeten inbouwen: indien x procent van de stemmen, dan gaan we enkel voor die en die bevoegdheden, indien x plus twee procent, dan pakken we dit en dat er bij, indien x plus vier procent dan ...

Wie weet er nu al hoe Wallonië bekoord gaat zijn door de overheveling van sommige bevoegdheden ?

Afijn, kom in een b. context niet af met uitgewerkte plannen, tenzij ge zelfmoord wilt plegen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2013, 20:45   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Lanoye schrijft daarenboven regelrechte onzin als hij de vertaling van zijn boeken naar het Frans wijdt aan de politieke situatie in België. Waarom worden Nederlandse auteurs dan wel in het Frans uitgegeven? Juist, omdat Lanoye nu eenmaal niet het kruim van de Nederlandse literatuur is.

Citaat:
boeken van Tom Lanoye zijn recentelijk naar het Frans vertaald. “Dat het zo lang geduurd heeft, is het resultaat van de politieke situatie in Vlaanderen. Het is echt dwaas dat je als Vlaamse artiest Nederlandstalig moet zijn. Jacques Brel was ook een Vlaming die in het Frans zong. Het heeft veel tijd gekost, maar er zijn nu akkoorden tussen Vlaams minister van Cultuur Joke Schauvliege en Franstalig minister van Cultuur Fadila Laanan. Ze bespreken samen de festivals van Cannes en Avignon... maar niet de Belgische projecten.”
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2013, 20:49   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als Lanoye zegt, “Er schuilt hypocrisie in de N-VA en zijn voorzitter. De partij wil een onafhankelijk België, maar slaagt er niet in dit duidelijk uit te spreken, noch duidelijk uit te leggen hoe het dit wil realiseren." kan ik hem daar alleen maar in bijtreden. Op dat vlak en trouwens ook over hoe de NVA zijn confederaal model wil bewerkstelligen heerst er een volkomen flou artistique.
Hoezo? Het standpunt van de N-VA is heel helder. Ik zie echt niet in waar u het vandaan haalt dat er iets onduidelijks zou zijn. Hoe dat gerealiseerd moet worden? Dat is ook duidelijk: op een democratische wijze.

Bijgevolg komt het me voor dat de tegenstanders van de N-VA het eigenlijk allemaal niet zo goed weten en daarom mist spuien.
Oud 3 augustus 2013, 20:51   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Lanoye wisselt verstandige uitspraken af met onwaarheden, zoals gewoonlijk.

"Het is echt dwaas dat je als Vlaamse artiest Nederlandstalig moet zijn."
Moeten? Waar haalt Lanoye dat "moeten" eigenlijk vandaan? Je bent als artiest vrij om in het even welke taal te schrijven. Alleen, waarom zou je in een Nederlandstalige omgeving als Vlaanderen niet gebruik maken van het Nederlands?
Oud 3 augustus 2013, 20:56   #27
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Ik vind Tom Lanoye misschien wel de beste hedendaagse Vlaamse schrijver,maar zijn linkse zottigheid kent geen grenzen.Enkele jaren geleden werden hij en zijn vriend door allochtonen in elkaar geslagen omdat ze homo waren,man man man wat een excuses hij toen uitgevonden heeft om de homohaat bij vreemdelingen te rechtvaardigen,hilarisch gewoon.Was hij in elkaar getrapt door een stel skinheads zou hij dan ook in de bres gesprongen zijn voor hen?
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2013, 21:03   #28
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoezo? Het standpunt van de N-VA is heel helder. Ik zie echt niet in waar u het vandaan haalt dat er iets onduidelijks zou zijn. Hoe dat gerealiseerd moet worden? Dat is ook duidelijk: op een democratische wijze.
Juist, ja. Zeer helder.

Hoe gaan we de crisis oplossen? Op democratische wijze.
De gerechtelijke achterstand? Op democratische wijze.
De pensioenhervorming? Op democratische wijze.

Klaar als pompwater.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2013, 21:03   #29
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spabert Bekijk bericht
Volgens mij is Tom een toekomstige nobelprijswinnaar net zoals Hugo.
Zeker weten!
Gelukkig geen van beide
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2013, 21:05   #30
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Ik vind Tom Lanoye misschien wel de beste hedendaagse Vlaamse schrijver,maar zijn linkse zottigheid kent geen grenzen.Enkele jaren geleden werden hij en zijn vriend door allochtonen in elkaar geslagen omdat ze homo waren,man man man wat een excuses hij toen uitgevonden heeft om de homohaat bij vreemdelingen te rechtvaardigen,hilarisch gewoon.Was hij in elkaar getrapt door een stel skinheads zou hij dan ook in de bres gesprongen zijn voor hen?
Heb je daar meer info over?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2013, 21:06   #31
looneytoon1975
Burgemeester

looneytoon1975's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
np
nobody is perfect
looneytoon1975 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2013, 21:08   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Juist, ja. Zeer helder.

Hoe gaan we de crisis oplossen? Op democratische wijze.
De gerechtelijke achterstand? Op democratische wijze.
De pensioenhervorming? Op democratische wijze.

Klaar als pompwater.
Kortom, u hebt nog nooit de moeite genomen enig document van de N-VA te lezen. Jammer dat u uw eigen onwetendheid zo open en bloot bloot legt.
Oud 3 augustus 2013, 21:12   #33
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Kortom, u hebt nog nooit de moeite genomen enig document van de N-VA te lezen. Jammer dat u uw eigen onwetendheid zo open en bloot bloot legt.
Het was uw eigen antwoord:

Citaat:
Als Lanoye zegt, “Er schuilt hypocrisie in de N-VA en zijn voorzitter. De partij wil een onafhankelijk België, maar slaagt er niet in dit duidelijk uit te spreken, noch duidelijk uit te leggen hoe het dit wil realiseren." kan ik hem daar alleen maar in bijtreden.
Citaat:
Oud 3 augustus 2013, 21:17   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het was uw eigen antwoord:
Neen, ik heb het over Vlaamse onafhankelijkheid. En dat kan alleen langs democratische weg.

Dus, nog meer prietpraat die nergens op slaat?
Oud 3 augustus 2013, 21:22   #35
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Tom Lanoye nu... Die man is een karikatuur.

Laatst gewijzigd door Weyland : 3 augustus 2013 om 21:22.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2013, 21:28   #36
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Neen, ik heb het over Vlaamse onafhankelijkheid. En dat kan alleen langs democratische weg.
Je bent verstandig genoeg om te weten - en blijkbaar ook leep genoeg om te ontkennen - dat de hoe-vraag draait om concrete kwesties als Brussel, de Duitstalige Gemeenschap, de staatsschuld, de faciliteiten, etc. Dat alles "op democratische wijze" moet gebeuren is niet meer dan een beginsel en op de koop toe één dat evenmin uitblinkt in helderheid. Zal Vlaanderen bijvoorbeeld toestaan dat de Brusselaars per referendum beslissen over hun eigen lot?
Oud 3 augustus 2013, 21:34   #37
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn wel meer wegen hoor.

Misschien is die democratische weg wel de moeilijkste en de meest onmogelijke. 'We'zijn namelijk óók nog eens een monarchie.

Een constitutionele monarchie met democratische trekjes dus.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2013, 21:40   #38
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Heb je daar meer info over?
Ik las een artikel indertijd in HUMO,hij was op weg naar gay-pride parade in Brussel.We moesten begrijpen dat die jongeren in bepaalde cultuur waren opgegroeid enz... enz... .Je weet wel de hele multicul blabla.Ik denk wel dat het toch al een jaar of 10 geleden is
.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2013, 21:41   #39
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bent verstandig genoeg om te weten - en blijkbaar ook leep genoeg om te ontkennen - dat de hoe-vraag draait om concrete kwesties als Brussel, de Duitstalige Gemeenschap, de staatsschuld, de faciliteiten, etc. Dat alles "op democratische wijze" moet gebeuren is niet meer dan een beginsel en op de koop toe één dat evenmin uitblinkt in helderheid. Zal Vlaanderen bijvoorbeeld toestaan dat de Brusselaars per referendum beslissen over hun eigen lot?
En waarom niet? Al die zaken die u hiervoor opsomt, zijn allemaal besproken onderhandeld en beslecht geweest bij scheidingen van andere landen. Dus, het kan. Geen reden om aan te nemen dat dit bij ons niet mogelijk is.
Oud 3 augustus 2013, 21:41   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Er zijn wel meer wegen hoor.

Misschien is die democratische weg wel de moeilijkste en de meest onmogelijke. 'We'zijn namelijk óók nog eens een monarchie.

Een constitutionele monarchie met democratische trekjes dus.
Noorwegen werd onafhankelijk langs democratische weg. Waarom zou dat dus onmogelijk zijn?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be