Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2013, 10:34   #21
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Sorry als ik hier weer eens tegen wat schenen stamp, maar wat mij betreft zouden ze veel beter volledig de kindervergoeding afschaffen. Met die vrijkomende middelen kunnen ze dan veel beter meer gratis kinderopvang plaatsen creëren. Dat schept banen en stopt de eeuwige uitvluchten van aangeboden banen niet te kunnen aanvaarden omdat ze voor de kinderen moeten zorgen.

Dan kunnen ze ook op het stempelgeld nog een flinke som besparen. Wie dan de luxe wil hebben van thuis te blijven om voor kinderen te zorgen moet dan maar zien dat ze dat zelf kunnen bekostigen.

Gedaan met hopen jong te poepen om veel kindervergoeding en dop te trekken en op hun lamme reet te kunnen blijven zitten.

Studerende mogen dan weer wel wat steun trekken maar alleen maar dan als ook hun resultaten er naar zijn. Niet van lang op de schoolbanken te blijven zitten om geen moer te moeten presteren.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2013, 10:36   #22
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Sorry als ik hier weer eens tegen wat schenen stamp, maar wat mij betreft zouden ze veel beter volledig de kindervergoeding afschaffen. Met die vrijkomende middelen kunnen ze dan veel beter meer gratis kinderopvang plaatsen creëren. Dat schept banen en stopt de eeuwige uitvluchten van aangeboden banen niet te kunnen aanvaarden omdat ze voor de kinderen moeten zorgen.

Dan kunnen ze ook op het stempelgeld nog een flinke som besparen. Wie dan de luxe wil hebben van thuis te blijven om voor kinderen te zorgen moet dan maar zien dat ze dat zelf kunnen bekostigen.

Gedaan met hopen jong te poepen om veel kindervergoeding en dop te trekken en op hun lamme reet te kunnen blijven zitten.

Studerende mogen dan weer wel wat steun trekken maar alleen maar dan als ook hun resultaten er naar zijn. Niet van lang op de schoolbanken te blijven zitten om geen moer te moeten presteren.
Typisch, nadat men er eerst zelf jaren van heeft meegeprofiteerd....
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2013, 10:44   #23
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R.Verhiest Bekijk bericht
DE populairse studiebeurs is de student als alleenstaande te qualifiëren die slechts en "magere" toelage van thuis krijgt, zodat hij behalve en studiebeurs nog een stukje "leefloon" kan krijgen. De toelage vanwege de ouders wordt dan door die ouders op hun belastingsbrief als "uitkering tot onderhoud" in mindering van hun inkomen gebracht.

Eerlijkheidshalve moet ik hier aan toevoegen dat dit systeem ca. 10 jaar geleden werkte, mogelijk is dit een poort naar studiefinanciering waar de wetgever een stokje voor gestoken heeft.
Daar is idd enkele jaren geleden een stokje voor gestoken door de federale overheid. Maar goed ook.
Los daarvan heb ik weet van een student die zich verleden jaar in Leuven wenste te domiciliëren. Hetgeen prompt geweigerd werd door de betrokken dienst omdat de ouders (die in een andere gemeente woonden) moesten instaan voor onderhoud. Zo kan de stad nog wat extra belastingen heffen op niet-gedomicilieerden en via parkeertaksen en boetes.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik heb daar ooit naar geinformeerd, maar het bleek dat het leefloon dat door het OCMW werd betaald netjes terug werd opgehaald bij de ouders. Nooit aan gedacht dat ik dit dan kon aftrekken.... kans gemist.
Correctie 'mag worden opgehaald bij de ouders'. Dat is zoals met de onderhoudsplicht van kinderen voor hun ouders. Afhankelijk van de gemeente wordt van dat recht gebruik gemaakt of niet.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2013, 10:44   #24
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Typisch, nadat men er eerst zelf jaren van heeft meegeprofiteerd....
Vergeet het. Met de twee welpjes die ik had zul je van de kindervergoeding niet rijk geworden zijn. Maar ook toen hadden ze die maatregel mogen gemaakt hebben hoor. Wij zijn steeds met twee gaan werken en hebben veel betaald aan opvang en ook aan naschoolse opvang. Maar de profiteurs zullen er natuurlijk niet gelukkig mee zijn met dergelijke maatregel.

Hoeveel eten uw kindjes? En het staat u natuurlijk vrij van ze super dure GSM's te kopen en dure merkkledij en sportschoenen van 200 euro, maar zie dan ook dat ge dat kunt betalen hé. Het kan ook met heel wat minder maar dan kunnen ze niet staan stoefen op school, dat is waar.

Laatst gewijzigd door Garry : 8 augustus 2013 om 10:45.
Oud 8 augustus 2013, 10:46   #25
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Vergeet het. Met de twee welpjes die ik had zul je van de kindervergoeding niet rijk geworden zijn. Maar ook toen hadden ze die maatregel mogen gemaakt hebben hoor. Wij zijn steeds met twee gaan werken en hebben veel betaald aan opvang en ook aan naschoolse opvang. Maar de profiteurs zullen er natuurlijk niet gelukkig mee zijn met dergelijke maatregel.

Hoeveel eten uw kindjes? En het staat u natuurlijk vrij van ze super dure GSM's te kopen en dure merkkledij en sportschoenen van 200 euro, maar zie dan ook dat ge dat kunt betalen hé. Het kan ook met heel wat minder maar dan kunnen ze niet sta
Niemand die spreekt van er rijk van te worden.
Heb je het geld aanvaard?
Natuurlijk wel.
Oud 8 augustus 2013, 10:48   #26
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iemand die voor de kinderen moet zorgen is niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt en heeft dus geen recht op werkloosheidsuitkering.
Citaat:
Om ook werkelijk een uitkering te krijgen, moet u aan verschillende toekenningsvoorwaarden (of vergoedingsvoorwaarden) voldoen.

U woont in België.
U bent niet verantwoordelijk voor het verlies van uw baan.
U heeft recht op geen enkele vorm van loon (salaris, ontslagvergoeding …).
U werkt niet voor een derde of u voert geen werk uit dat voordeel oplevert (bijvoorbeeld uw eigen huis bouwen).
U bent beschikbaar voor de arbeidsmarkt.
U heeft de pensioengerechtigde leeftijd nog niet bereikt.
Ten minste als men de eigen wetten correct toepast.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2013, 10:53   #27
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Iemand die voor de kinderen moet zorgen is niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt en heeft dus geen recht op werkloosheidsuitkering.

Ten minste als men de eigen wetten correct toepast.
Men heeft niet voor niets het verplicht stempelen afgeschaft. Toen dit nog bestond zag met te goed hoe de lange rijen aangespoelden er met hun grote kroost stonden aan te schuiven. Dat bracht teveel voer aan voor het VB. Het sprong teveel in het oog van de bevolking.

Nu wil ik hier niet gaan beweren dat er geen profiteurs bij onze eigen bevolking zitten hoor. Ook onder de onze zijn er die al jaaaaaaaaaren stempelen als zogezegde alleenstaande moeder met kinderen. Ik zou ze de kost niet willen geven.

Laatst gewijzigd door Garry : 8 augustus 2013 om 10:57.
Oud 8 augustus 2013, 10:57   #28
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand die spreekt van er rijk van te worden.
Heb je het geld aanvaard?
Natuurlijk wel.
Ik betaal 1400€/maand aan kinderopvang.
Van mij mogen ze dat kindergeld dadelijk stoppen en mij gratis opvang geven.
Maar ook tijdens de schoolvakantie en na de school dan, voldoende activiteiten en dit tem dat kinderen 16 jaar zijn.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2013, 11:02   #29
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Maar ook tijdens de schoolvakantie en na de school dan, voldoende activiteiten en dit tem dat kinderen 16 jaar zijn.
Natuurlijk, het is ook zo dat ik het bedoel, gans het jaar door. Pas dan bied het ook in ruil een flink aantal banen.

Kindervergoeding zoals die nu bestaat is vergif voor onze maatschappij.

Laatst gewijzigd door Garry : 8 augustus 2013 om 11:05.
Oud 8 augustus 2013, 11:03   #30
spabert
Banneling

Standaard

Santos,

volledig akkoord met jou,op voorwaarde dat je van die 16 een 21 maakt

spabert
spabert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2013, 11:06   #31
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Onbetaalbaar.
Oud 8 augustus 2013, 11:10   #32
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spabert Bekijk bericht
Santos,

volledig akkoord met jou,op voorwaarde dat je van die 16 een 21 maakt

spabert
Is volstrekt niet nodig. Vanaf 16 moeten ze wel zelfstandig genoeg zijn en voor hen die studeren mag dan gerust een studie steun bestaan voor zo ver ze ook resultaten halen. Voor het overige mogen ze de leerplicht tot 18 terug afschaffen. Wie wil studeren zal wel uit eigen beweging tot die 18 jaar naar school gaan en de andere die schoolmoe zijn zitten daar toch maar hun broek te verslijten. Zo kweken ze lamzakken en luiaards.
Oud 8 augustus 2013, 11:12   #33
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onbetaalbaar.
Dat is toch om mee te lachen wat je nu zegt.
Oud 8 augustus 2013, 11:44   #34
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is toch om mee te lachen wat je nu zegt.
Je kan daar mee lachen als je dat wil.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 8 augustus 2013 om 11:44.
Oud 8 augustus 2013, 11:49   #35
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Daar ben ik dus vierkant tegen. Men kan iets aan de bedragen doen, maar afschaffen is zeer asociaal. Het zijn niet alleen "vreemden" die hier gebruik van maken.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2013, 11:50   #36
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onbetaalbaar.
Klopt, vraag maar aan S.S.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2013, 12:08   #37
Clicquot
Lokaal Raadslid

Clicquot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry als ik hier weer eens tegen wat schenen stamp, maar wat mij betreft zouden ze veel beter volledig de kindervergoeding afschaffen.
Daar ben ik dus vierkant voor.

Citaat:
Met die vrijkomende middelen kunnen ze dan veel beter meer gratis kinderopvang plaatsen creëren.
Daar ben ik dus vierkant tegen. Pro 'The Santos' way: afdokken als je de kids naar de opvang stuurt/een nanny inhuurt. Of thuisblijven om ze zelf op te vangen... en anders geen kids? Het leven kan toch simpel zijn
Clicquot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2013, 12:30   #38
WetIsWet
Gouverneur

WetIsWet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik wil het niet minimaliseren maar de ouders van die 100.000 studenten krijgen toch (meestal) een mooie studiebeurs ?
Bron? Ik, noch mijn ouders, hebben ooit een studiebeurs gezien ...
Oud 8 augustus 2013, 23:11   #39
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Tja. De asielzoekers stromen toe, krijgen een uitkering en een sociale woning.
In die uitgaven gaan ze niet knippen.

Het is de echte, gewone Vlaming die zijn kinderen wil laten studeren die het mag bekopen.

Wij worden behandeld als uitschot in ons eigen land.

Laatst gewijzigd door Demper : 8 augustus 2013 om 23:12.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2013, 00:23   #40
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Tja. De asielzoekers stromen toe, krijgen een uitkering en een sociale woning.
In die uitgaven gaan ze niet knippen.

Het is de echte, gewone Vlaming die zijn kinderen wil laten studeren die het mag bekopen.

Wij worden behandeld als uitschot in ons eigen land.
Nee natuurlijk niet elk asielzoeker is potentieel, alleen niemand bekijkt de mogelijkheden van sommige mensen grondig en met kennis. Mocht uit zon nuttige commissie blijken dat de asielzoeker geen kans maakt mee te draaien is er in mijn ogen weinig uitweg dan deze persoon/personen te repatriëren. Ik meen me te herinneren dat er in Schaarbeek nog wat gevels moeten gedaan worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be