![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry als ik hier weer eens tegen wat schenen stamp, maar wat mij betreft zouden ze veel beter volledig de kindervergoeding afschaffen. Met die vrijkomende middelen kunnen ze dan veel beter meer gratis kinderopvang plaatsen creëren. Dat schept banen en stopt de eeuwige uitvluchten van aangeboden banen niet te kunnen aanvaarden omdat ze voor de kinderen moeten zorgen.
Dan kunnen ze ook op het stempelgeld nog een flinke som besparen. Wie dan de luxe wil hebben van thuis te blijven om voor kinderen te zorgen moet dan maar zien dat ze dat zelf kunnen bekostigen. Gedaan met hopen jong te poepen om veel kindervergoeding en dop te trekken en op hun lamme reet te kunnen blijven zitten. Studerende mogen dan weer wel wat steun trekken maar alleen maar dan als ook hun resultaten er naar zijn. Niet van lang op de schoolbanken te blijven zitten om geen moer te moeten presteren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Los daarvan heb ik weet van een student die zich verleden jaar in Leuven wenste te domiciliëren. Hetgeen prompt geweigerd werd door de betrokken dienst omdat de ouders (die in een andere gemeente woonden) moesten instaan voor onderhoud. Zo kan de stad nog wat extra belastingen heffen op niet-gedomicilieerden en via parkeertaksen en boetes. Correctie 'mag worden opgehaald bij de ouders'. Dat is zoals met de onderhoudsplicht van kinderen voor hun ouders. Afhankelijk van de gemeente wordt van dat recht gebruik gemaakt of niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel eten uw kindjes? En het staat u natuurlijk vrij van ze super dure GSM's te kopen en dure merkkledij en sportschoenen van 200 euro, maar zie dan ook dat ge dat kunt betalen hé. Het kan ook met heel wat minder maar dan kunnen ze niet staan stoefen op school, dat is waar. Laatst gewijzigd door Garry : 8 augustus 2013 om 10:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb je het geld aanvaard? Natuurlijk wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu wil ik hier niet gaan beweren dat er geen profiteurs bij onze eigen bevolking zitten hoor. Ook onder de onze zijn er die al jaaaaaaaaaren stempelen als zogezegde alleenstaande moeder met kinderen. Ik zou ze de kost niet willen geven. Laatst gewijzigd door Garry : 8 augustus 2013 om 10:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Van mij mogen ze dat kindergeld dadelijk stoppen en mij gratis opvang geven. Maar ook tijdens de schoolvakantie en na de school dan, voldoende activiteiten en dit tem dat kinderen 16 jaar zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kindervergoeding zoals die nu bestaat is vergif voor onze maatschappij. Laatst gewijzigd door Garry : 8 augustus 2013 om 11:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Santos,
volledig akkoord met jou,op voorwaarde dat je van die 16 een 21 maakt spabert |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is volstrekt niet nodig. Vanaf 16 moeten ze wel zelfstandig genoeg zijn en voor hen die studeren mag dan gerust een studie steun bestaan voor zo ver ze ook resultaten halen. Voor het overige mogen ze de leerplicht tot 18 terug afschaffen. Wie wil studeren zal wel uit eigen beweging tot die 18 jaar naar school gaan en de andere die schoolmoe zijn zitten daar toch maar hun broek te verslijten. Zo kweken ze lamzakken en luiaards.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Je kan daar mee lachen als je dat wil.
Laatst gewijzigd door Another Jack : 8 augustus 2013 om 11:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Gouverneur
|
![]() Bron? Ik, noch mijn ouders, hebben ooit een studiebeurs gezien ...
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja. De asielzoekers stromen toe, krijgen een uitkering en een sociale woning.
In die uitgaven gaan ze niet knippen. Het is de echte, gewone Vlaming die zijn kinderen wil laten studeren die het mag bekopen. Wij worden behandeld als uitschot in ons eigen land.
Laatst gewijzigd door Demper : 8 augustus 2013 om 23:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |