Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 augustus 2013, 15:46   #21
F.B.
Parlementslid

Standaard

Ik dacht dat Opééra ondertussen al had laten weten dat alles opgeblazen werd. Discussies kunnen dus gesloten worden.
Oud 15 augustus 2013, 16:40   #22
ZION
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Heel die heisa voor Oprah, die om haar eigen voordeel eruit te halen niet zegt wie ze is, en er dan een hele serie over te maken. Een geldwolf, dat is het.
Misschien krijgen ze daar dagdagelijks mensen over de vloer die die dure stukken gewoon eens willen dragen, of meegraaien en lopen.
Misschien zijn dat dan meestal gekleurde mensen, wie weet.

Serieus blijven hé! Met een spiegelken en gekleurde marbollen zijn de zwartjes niet meer content zulle.

Die zwarte "Motherfuckers" hebben meestal ne complete juwelenwinkel aan
hun gangstalijf hangen.
ZION is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2013, 13:36   #23
WetIsWet
Gouverneur

WetIsWet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wel, wie in een winkel werkt weet heel goed dat sjofel uitziende mensen vaak wel geld hebben om te kopen. Wie geld heeft loopt daar niet altijd mee te koop, dat doen vooral " nieuwe rijken".
En nee, ik heb niet de tijd om dingen uit te proberen die jij wilt weten
Ik heb dat al eens uitgeprobeerd, niet met een krans, maar bij een autodealer. Na het werk snel even binnenspringen in losse vrijetijdskledij en werd gewoon straal genegeerd. Vijf minuutjes naar huis, andere kleren aan en terug ... Toen was het ineens van 'kan ik mijnheer met iets helpen'. Bewust of onbewust, maar het uiterlijk speelt een rol!
Oud 18 augustus 2013, 15:55   #24
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Komt er een sjofel uitziende man bij de juwelier binnen en vraagt om een aantal superdure halskettingen apart te mogen bekijken.

Gezien het voorkomen van de klant weigert de winkelbediende de dure spullen boven te halen met vermelding: "mijnheer, U zou deze stukken toch niet kunnen betalen".

Is dit racisme?

---------------------------

is dit racisme?

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...a/130809_oprah

---------------------

In het eerste geval ging het natuurlijk om een net nieuwe Lotto-winnaar die zijn vrouw wou verrassen, in het tweede geval ging het om "oprah winfrey", één der rijkste vrouwen ter wereld, die door de verkoopster niet gekend was.

In beide gevallen was het probleem opgelost als mijnheer 1. had kunnen aantonen dat hij de lotto had gewonnen en als mevrouw 2. gewoon had verteld wie ze was. Het zou pas racisme geweest zijn als men mevrouw 2 zelfs n�* identificatie niet had willen verderhelpen.
Geval 1: sociale discriminatie. (Winkelier bekijkt kleding van de klant)
Geval 2: racisme. (Winkelier bekijkt huidskleur)
Simpel. Racisme is een bepaalde vorm van discriminatie.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 18 augustus 2013 om 15:57.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2013, 23:34   #25
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Een winkelier is niet verplicht om u te bedienen, en hoeft daar aan niemand verantwoording voor af te leggen.
Een (ver)koop moet een wederzijdse vrije overeenkomst zijn.
Al dat gejank over racisme is in deze private aangelegenheid simpelweg niet op zijn plaats.
Meer zelfs: het moet kunnen.

Dat zou althans zo zijn in de ideale vrije samenleving.
Jammer genoeg leven we in een politiek correcte dictatuur.
We moeten dus een beetje faken om er onderuit te raken.
Oud 20 augustus 2013, 07:53   #26
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Een winkelier is niet verplicht om u te bedienen, en hoeft daar aan niemand verantwoording voor af te leggen.
Een (ver)koop moet een wederzijdse vrije overeenkomst zijn.
Al dat gejank over racisme is in deze private aangelegenheid simpelweg niet op zijn plaats.
Meer zelfs: het moet kunnen.

Dat zou althans zo zijn in de ideale vrije samenleving.
Jammer genoeg leven we in een politiek correcte dictatuur.
We moeten dus een beetje faken om er onderuit te raken.
In een vrije samenleving is iedereen gelijk.
Wanneer winkeliers klanten uitsluiten op basis van ras of herkomst doorbreken ze de vrijheidsgedachte.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 08:21   #27
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Door de overheid en haar diensten moeten de mensen gelijkberechtigd en gelijk behandeld worden.
Maar in een vrije samenleving moet de relatie van personen onderling gestoeld zijn op de vrije overeenkomst (logisch)
Dat houdt in dat jij niet verplicht bent om iedereen gelijk te behandelen.
Dat houdt in dat je het recht behoort te hebben om te discrimineren.
Je trouwt met wie je wil, je verkoopt je huis aan wie je wil, je bedient in je horecazaak wie je wil.

Citaat:
Wanneer winkeliers klanten uitsluiten op basis van ras of herkomst doorbreken ze de vrijheidsgedachte.
Neen, ze oefenen hun recht op vrije overeenkomst uit.
Oud 20 augustus 2013, 08:29   #28
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Door de overheid en haar diensten moeten de mensen gelijkberechtigd en gelijk behandeld worden.
Maar in een vrije samenleving moet de relatie van personen onderling gestoeld zijn op de vrije overeenkomst (logisch)
Dat houdt in dat jij niet verplicht bent om iedereen gelijk te behandelen.
Dat houdt in dat je het recht behoort te hebben om te discrimineren.
Je trouwt met wie je wil, je verkoopt je huis aan wie je wil, je bedient in je horecazaak wie je wil.

Neen, ze oefenen hun recht op vrije overeenkomst uit.
Nope niet juist, want een winkel is een vrij toegankelijke openbare ruimte tijdens de openingstijden, en er is geen overeenkomst tussen beide partijen.
Oud 20 augustus 2013, 08:34   #29
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik zie er ook niet uit als de koningin van Belgie maar wanneer ik ergens binnenstap verwacht ik wel geholpen te worden, het is niet aan personeel om te bepalen wie wat wel of niet kan kopen.
lol, ik heb zo ooit eens in een Mercedes garage gestaan ...

we hadden er lang over gedaan om te kiezen wat we wilden, maar de knoop was doorgehakt en eigenlijk was al beslist wat we wilden.

ik ging dus met mijn echtgenote naar die garage, eigenlijk om te tekenen en de aankoop af te ronden.

ik kwam echter recht uit de tuin, met welliswaar propere maar toch werkkleren, en ok, op mijn 'tuinschoenen' ... zo'n soort tuinklompen ...

die Mercedesverkoper was ongeinteresseerd, bot en amper bereid iets te tonen ...

wel hij heeft niks verkocht, we zijn van daar recht naar Volkswagen gereden en hebben nog diezelfde middag , zij het onze tweede keuze, gekocht.

... wel spijt van gehad ... ttz k had naar een andere Mercedes garage moeten rijden natuurlijk
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 08:44   #30
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nope niet juist, want een winkel is een vrij toegankelijke openbare ruimte tijdens de openingstijden, .
Bullshit.
Een winkel is een privee-terrein, waar de eigenaar beslist wie er binnen mag.
Althans zo behoort het in een vrije maatschappij te gaan.

Citaat:
en er is geen overeenkomst tussen beide partijen
Een (ver)koop behoort steeds een vrije overeenkomst te zijn, zoniet noemen we het afpersing of diefstal.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 20 augustus 2013 om 08:44.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 08:46   #31
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
... wel spijt van gehad ... ttz k had naar een andere Mercedes garage moeten rijden natuurlijk
Verkoper uitschijten en hoofdinvoerder op de hoogte stellen van zijn onbeschofte gedrag.
Dan compensatie eisen (gratis verwarmde zetels, parkeerhulp, en levenslang navigatie-updates)
Oud 20 augustus 2013, 08:52   #32
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Bullshit.
Een winkel is een privee-terrein, waar de eigenaar beslist wie er binnen mag.
Althans zo behoort het in een vrije maatschappij te gaan.
Nope, een vrij toegankelijke winkel is een privaat terrein met openbaar karakter.
Bewijs hiervoor is dat op winkel parkings gewoon de verkeerswet telt.

Je kunt natuurlijk uw deuren dichthouden en die niet meer vrij toegankelijk maken, maar veel klanten zal je dan niet over de vloer hebben.

Citaat:
Een (ver)koop behoort steeds een vrije overeenkomst te zijn, zoniet noemen we het afpersing of diefstal.
Nope,
Als je koopwaar in een vrij toegankelijke ruimte te koop legt, presenteer je uw koopwaar om gekocht te worden.
Oud 20 augustus 2013, 08:55   #33
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
die Mercedesverkoper was ongeinteresseerd, bot en amper bereid iets te tonen ...
Ik denk dat als ge sjofel gekleed een sjieke winkel binnenkomt, het normaal is dat de verkoper U buitenwerkt.

U verziekt de koopervaring van andere klanten.

Die verkoper intresseert het geen reet of ge al dan niet geld hebt, zijn voornaamste bezorgdheid is het imago van zijn winkel te behouden.
Oud 20 augustus 2013, 09:39   #34
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nope, een vrij toegankelijke winkel is een privaat terrein met openbaar karakter.
Het blijft in essentie desondanks wat je zelf zegt: een privaat terrein.
Een café-baas mag je ook toegang weigeren (tenzij om eens te plassen geloof ik)
Oud 20 augustus 2013, 09:41   #35
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Ik denk dat als ge sjofel gekleed een sjieke winkel binnenkomt, het normaal is dat de verkoper U buitenwerkt.

U verziekt de koopervaring van andere klanten.

Die verkoper intresseert het geen reet of ge al dan niet geld hebt, zijn voornaamste bezorgdheid is het imago van zijn winkel te behouden.
dat kan, maar als m gewoon zijn job had gedaan had m mij wel nen auto verkocht en zijn commissie gepakt.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 19:45   #36
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een café-baas mag je ook toegang weigeren (tenzij om eens te plassen geloof ik)
Als je niks bestelt , sowieso (enkel plassen niet inbegrepen) !!
Sommige vragen zelfs 30€-cent tot 50 €-cent voor enkel WC-gebruik !!

Ik zat in mijn stamkroeg , en ja , daar heb ik het al geweten ,
dat ze al iemand er uitzette , zoals:
- Als je TE zat bent , of teveel tamtam maakt ,
en je bent nog nooit in die kroeg geweest !!
- een persoon , in zijn eigen woonplaats in elk cafe
was die al buitengesmeten , dat zei die zelf .... dus ....

Maar:
http://www.juridischforum.be/forum/viewtopic.php?t=3793

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

Laatst gewijzigd door cookie monster : 20 augustus 2013 om 19:48.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 21:19   #37
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZION Bekijk bericht
Serieus blijven hé! Met een spiegelken en gekleurde marbollen zijn de zwartjes niet meer content zulle.

Die zwarte "Motherfuckers" hebben meestal ne complete juwelenwinkel aan
hun gangstalijf hangen.
Is dat niet fijn? Dan kan je die direct onderscheiden van andere zwarte 'motherfuckers' die Shakespeare kunnen reciteren of Puccini aria's zingen. Handig toch?
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 21:21   #38
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
't Zijn gewoon mislukte commerçanten.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2013, 00:57   #39
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
lol, ik heb zo ooit eens in een Mercedes garage gestaan ...

we hadden er lang over gedaan om te kiezen wat we wilden, maar de knoop was doorgehakt en eigenlijk was al beslist wat we wilden.

ik ging dus met mijn echtgenote naar die garage, eigenlijk om te tekenen en de aankoop af te ronden.

ik kwam echter recht uit de tuin, met welliswaar propere maar toch werkkleren, en ok, op mijn 'tuinschoenen' ... zo'n soort tuinklompen ...

wel hij heeft niks verkocht, we zijn van daar recht naar Volkswagen gereden en hebben nog diezelfde middag , zij het onze tweede keuze, gekocht.

Doet me denken aan dat voorval dat enkele jaren geleden op het autosalon gebeurde.

Een potentieele koper komt op de stand van Porsche en wordt daar afgescheept door een verkoper wegens zijn sjofel uiterlijk.
Vervolgens ging hij naar de stand van Rolls-Royce waar men hem wel vriendelijk ontving. De verkoop werd gesloten maar de verkoper wou toch enige zekerheid of de man de auto wel kon betalen voor men het contract ondertekende. Hij belde naar de bank die de koper opgaf waar men hem verzekerde dat de man indien hij wilde heel de stand van Rolls-Royce kon opkopen.

Toen dit bekend geraakte en aan de oren van de invoerder van Porsche kwam mocht de norse verkoper zijn C4 komen afhalen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2013, 12:12   #40
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Ik denk dat als ge sjofel gekleed een sjieke winkel binnenkomt, het normaal is dat de verkoper U buiten werkt. U verziekt de koopervaring van andere klanten. Die verkoper interesseert het geen reet of ge al dan niet geld hebt, zijn voornaamste bezorgdheid is het imago van zijn winkel te behouden.
klopt! Het imago van bepaalde bedrijven is veel belangrijker dan een verkoop. Nu ik ga ook niet in maatpak voor een wagen kijken. Maar ik zorg wel dat ik gewassen en proper ben. Kom je daar met zwarte handen en werkkleren binnen dan is het alsof je geen bal interesse hebt en uit verveling er wat komt rond hangen. En voor iemand die werkelijk komt kopen kan dit averechts overkomen en voldoende reden zijn om elders gaan.

Citaat:
dat kan, maar als m gewoon zijn job had gedaan had m mij wel nen auto verkocht en zijn commissie gepakt.
Misschien eerst even snel een douche genomen en propere kledij aangedaan, duurt 5 minuten (gewoon jeansbroek en hemd is al goed). Je gaat niet snel om een brood maar voor een dure aankoop. En een beetje beleefdheid naar de verkopers mag ook. Nu is het alsof je in je werkkledij van uit je tuin minachtend komt doen. En commissie verloren. Denk je echt dat die daar van wakker zal gelegen hebben? Omdat je 1 wagen komt kopen. Misschien kwam er 1 minuut na jou een bestelling voor 10 mercedes bedrijfswagens binnen. En had die door jou te bedienen die koop gemist. Dus misschien bedankt die verkoper jou wel om terug naar buiten gegaan te zijn.

En van mercedes naar volkwagen rijden? Aja ik ben naar ferrari gaan kijken, in werkledij. Maar ze keken mij buiten en ik ben een renault gaan kopen
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be