![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U maakt er een karikatuur van. U hebt zeker nog nooit gesproken met de facteur van bij u thuis zo te zien. Die mensen, op hun bromfietsen door weer en wind, crossen als ter duivelst om hun ronde toch maar te kunnen maken. Ook als het pijpenstelen regent of het -16 ° buiten. Alles tegenwoordig is platte commercie. En zulke maatschappij kan voor mij de pot op. Punt uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind een praatje met bejaarden inderdaad belangrijker dan een krant in de bus om 6 uur s' morgens. Alles wat er in de kranten staat is immers ook op het internet te vinden.
Ik heb nog nooit van mijn leven een stomdronken "facteur" gezien, maar dat zal aan mij liggen zeker? Ik ben namelijk geheelonthouder en weet niet wat dat is: stomdronken zijn. Ik weet wél dat er destijds voortdurend problemen waren met sorteercentra van de post in Antwerpen en Brussel. Heel wat firma's hebben DAAROM naar andere oplossingen gezocht.
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De "oude" post met de "oude" fakteurs is kapot gemaakt door foefelingen van de vakbonden.
De vakbondsmilitanten lukten er in om voorspraak te krijgen voor de bevorderingen; de nieuwe bevorderden lieten hun vakbondsleden de mooiste routes krijgen, of 'bevorderden' ze op eigen initiatief tot een niet bestaand postje om binnen te blijven, behalve op de nieuwjaarsrondes; al het moeilijke werk werd afgewenteld op niet-vakbondsleden .... Ge moet een oude aap geen smoelen leren trekken. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat dat 'kletsen bij de bejaarden' betrof. Gelukkig dat deze bejaarden af en toe eens iemand hadden om mee te kletsen. Maar ja, bij u moet het blijkbaar snel, efficiënt, afstandelijk, koel, en ontmenselijkt er aan toe gaan. Lomperik. 'Money, money' en 'time is money' is blijkbaar uw slogan. Twee keer lomperik dan. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 augustus 2013 om 20:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De post.
De post vroeger in de tijd van mijn ouders: de post in dienst van de mens. De post nu in mijn tijd : de mens in dienst van de post. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 augustus 2013 om 20:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iedereen gelijk voor de wet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De facteurs verspilden hun tijd niet aan bejaarden waar ze geen druppel of geen fooi kregen. De facteurs hingen graag in het café, en liefst in een café met een leuke bazin, als ze daarbij de baas van hun kantoor konden overtuigen hoe zwaar hun ronde wel was en dat er liefst nog iemand aangeworven moest worden. De facteurs verdienden, als amper geschoolde, niet zoveel. Nu willen zij natuurliijk zoals iedereen, evenveel verdienen als een academische bachelor of waarom niet een master. En als je vroeger in het loket iets nodig had .... dan wist je ook vaak wel wie de 'machthebbende' ambtenaar was. Ook de procedures die de hogere ambtenaren van de post uitwerkten (en nu nog uitwerken) stellen klaar en duidelijk wie altijd gelijk had en heeft. Wat ik dezer dagen wel opmerk: de fakteurs krijgen beter materiaal. De fietsen zijn beter, vaak elektrisch ondersteund. Kleinere bromfietsen. Fatsoenlijke zomerkledij. Fietshelm die leuk genoeg is om gedragen te worden. Ik denk dat de gewone fakteur redelijk hard moet werken. Maar dat moeten vele mensen. Dat is geen probleem. Hun verloning is niet zo vet, maar hun pensioen is voor hun niveau enz., royaal. Voor de post was enkele jaren terug de keuze: er op of er onder. De nieuwe wind heeft mijn inziens gemaakt dat ze er op zitten: ze overleven. En die meteropname of andere uiterst gunstige combinaties zijn daarbij absoluut noodzakelijk. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zet toch maar vraagtekens bij die nieuwe wind waardoor de post "er op zit".
Met meteropnames gaan ze het in alle geval niet redden. In het gebouw waar ik woon, en dat niet meer van recente datum is, wordt de gas-en electriciteitstand van alle appartementen automatisch doorgeseind via een systeem dat op een aparte telefoonlijn is aangesloten. Het waterverbruik moeten we zélf elk jaar doorgeven via "niet nodig te frankeren" post, de telefoon of het internet. Het lijkt me niet moeilijk om in te schatten bij wie de postbodes die klus alsnog moeten gaan klaren. Hopelijk worden ze daar binnengelaten.... En hopelijk maken nep-postbodes geen ....euh...GEbruik van de nieuwe opportuniteiten die de post schept.
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De woordvoerder van Bpost sprak trouwens niet alleen over het opnemen van meterstanden, maar ook van schade vaststellingen voor verzekeringen. Nu, bij de opname van de meterstanden zie ik die persoon hier vaak een hele week rondlopen. De sukkelaar moet vaak zelfs 's avonds na de normale kantooruren hier komen rondwandelen, gewoon omdat de mensen anders niet thuis zijn. Om dit te vermijden, hebben de nutsbedrijven het systeem van zelf doorgave ingevoerd. De postbode laten werken als verzekeringsexpert lijkt mij bijna onmogelijk. De postbode kan wel zien dat er een raam stuk is, maar ik acht hem niet in staat om te kunnen bepalen hoeveel schade er is door dat kapote raam. Ik heb de indruk dat de top van Bpost er een beetje te licht overgaat wat sommige jobs inhouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
De 2de soort zijn natuurlijk de goede en dienen een pak meer te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Je hebt het toch over die mensen wiens verloning (volgens de schoofzak) gene vette is, maar wiens pensioen (volgens hun niveau....) royaal is? Citaat:
En nu gaan de postbodes die overuren moeten kloppen.... Winstgevend zaakje lijkt me dat. Citaat:
Citaat:
De top van B-post (politiek benoemd?) bewijst hiermee wat ze waard is. Ze dient hiermee haar politieke broodheren, en dit ten koste van de postbodes. Het enige dat voor zowel de politiek als voor de toplui van B-post telt is: zélf overleven.
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou Koning Filips of Elio Di Rupo ons van zulke maatschappij kunnen, willen, mogen verlossen? Of 'Europa', misschien?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een paar bedenkingen als reactie:
- de invulling van de stand van de meters van de nutsbedrijven door de klant, per gratis telefoon, per postkaartje zonder postzegel, per internet is economisch verantwoord en goedkoop, maar toch: een keer per twee of per drie jaar zal toch een afgevaardigde van het bedrijf langskomen. Dat kan de postbode ook. - de volledig automatisch inlezing van de stand bestond al op mijn werkplaats van 15 jaar geleden. Er werd zelfs gemeten bij het binnenkomen van de elektriciteit aan 1500 volt; achter die meter kwam pas de transfo naar 220. Het betrof een nieuw gezet gebouw waar ongeveer 150 collega's ambtenaren bijzonder efficiënt en ijverig hun werk ten dienste van de gemeenschap uitvoerden. Aan eigenlijk een te lage pree, maar dat is voor een ander draadje. - een beetje inventiviteit en geen krampachtigheid. Ik kan me inbeelden dat een verzekeringsmaatschappij per mail vraagt aan de post dat een flink aantal foto's genomen zou worden van zeer recent aangegeven schade. Dat kan het begin zijn van een verzekeringsdossier. Vorig jaar ramde een onverlaat met zijn auto (niet zo zwaar, lichte schade) in het gat van de auto van mijn thuisgeneraal. En Schoofie mocht naar de garage op 'bevel' van de verzekeringsagent. Wat deed mijn garagist? Een aantal foto's trekken, te beginnen met het inschrijvingsformulier en het achter de voorruit zichtbare chassisnummer, te eindigen met de schade zelf. Vermoedelijk zond hij die dan door naar "de expert". Ik kan me inbeelden dat het bedrag van de schade zo vastgelegd kan worden, zonder de vrij dure verplaatsingskosten enz. enz. Afijn, ik zeg niet dat de post er definitief "op" zit, maar wel degelijk dat ze er zeker en vast nog niet definitief "onder" zit. Er kan nog een degelijk competitief privé bedrijf uit groeien. .
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heel soms heeft de Schoof ook goesting om mensen die hem van arrogantie beschuldigen van een half pakje slaag te voorzien. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Te beginnen met voedselbonnetjes en in de rij te gaan staan voor lege winkelrekken en norse ambtenaren-winkelbedienden. Vervolgens verdwijnen nostalgieke auto's als Lada, Trabant, ... en worden sommige nostalgieke auto's supermodern en goedkoop: Skoda. En passant wordt er wat respect gevraagd voor minderheden, zoals bijvoorbeeld mensen die een erg lokaal taaltje spreken. Wij geloven graag dat met datsja- en kaviaar-communisme ook alle problemen wereldwijd zullen verdwijnen. Alleen zal het enkele millenia langer duren. .
|
![]() |
![]() |