![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat islamietisch bankieren reeds mogelijk is & bovendien populair ook bij niet-moslims (internationaal gezien dan - ga maar eens naar Maleisië) is een feit (dat overigens weinig met godsdienst te maken heeft). Het is gewoon het bijvoegelijk naamwoord "Islamietisch" dat het Vb en vooral Dewinter stangt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Binnenshuis, of " binnenlands " m.a.w. degenen die niet zonder hun persoonlijke religieuze regeltjes door het leven kunnen, moeten maar naar een land trekken waar iedereen er zo over denkt. Inplaats van te zagen en erger ( = burgeroorlog veroorzaken ). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Het is in die mate dat het mij interessant voorkomt. Anders schaf je beter heel de boel gewoon af, verboden in België! Wat ik oneerlijk vind is dat die allochtonen kunnen profiteren van dat systeem en wij niet . ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ook: westerse politici, economen en het bankwezen geloven. Men gelooft in interest. Men gelooft in bedrijven, want die maken winst en de mens is enkel gedreven door winst. Dat is zowat de kern van het neoliberalisme, de ancaps. Met Friedman als hogepriester. Ik zou het ook fijn vinden mochten die patsers in hun apenkostuum hun geloof binnenshuis houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een beetje te vergelijken met het sociale huurkoop systeem. Groot verschil is wel dat indien men een gewone hypotheek neemt men het huis weldegelijk kan verkopen voordat de hypotheek werd afgelost (mits uiteraard aflossing van de overschot). Ik betwijfel of een islamitisch "gekocht/gehuurd" huis na vb. 10 jaar kan verkocht worden terwijl de meerwaarde aan de "renteloze koper/huurder) wordt uitgekeerd.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zonder in detail te treden is het vanzelfsprekend dat het lenen van geld, hypotheken weliswaar gelijken op elkaar binnen diverse "systemen" maar dat er uiteraard verschillen zijn. Ik geloof niet dat wij absoluut niet met dergelijke verschillen kunen leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De inbedding van de islamietische bankierswijze in de belgische (europese ?) fiskale wetgeving zou inderdaad de keuzemogelijkheid voor iedereen vergroten (en dus niet uitsluitend voor moslims, de niet-moslims zuillen vanzelfsprekend moeten dulden dat een moslimtheologenraad over het "halal" zijn van de lening beslist). Ik vind "Kleinblatt" de beste bakker ter wereld en het bezwaart mij absoluut niet dat de oven om te bakken dagelijks door een rabbi aangestoken wordt. |
|
![]() |
![]() |