Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2013, 23:18   #21
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door openeye Bekijk bericht
Onzin, die hun manier van slachten is hetzelfde als dat van ons, behalve dat die een naam geven aan het dier en hun god danken. Geef me 2 verschillen, buiten dat ze een gebed opzeggen terwijl ze het dier de nek doorsnijden.
Heel simpel, in de hele koran en de volgende hadiths staat niks van koelingen, hygiëne en dergelijke. Ook moeilijk, daar de bacterie en virussen pas "uitgevonden" zijn zo'n dikke 1000 jaar later.
En alles wat niet verplicht of verboden is in die wetteksten, dat moet maar uitgevochten worden met fatwa's en dergelijke.
Citaat:
En wie zegt dat dat vlees halal was dat dat meisje gegeten heeft? Weet dat in elke boerderij de hygiene voor die beesten zeer ondermaats is. En dat voor boerderijen voor de aanvoer naar halal en gewone slachterijen.
Het is ook vooral na het slachten dat de hygiëne/koelcyclus belangrijk is.

Om dit punt te illustreren, haal ik dit "fait divers" weer eens boven.

Citaat:
Nogmaals, mij interesseert al die bijkomstige bullshit niet, zolang mijn vlees veilig en goedkoop geproduceert wordt kunnen ze van mij part de horlepiep erbij dansen en het oeleboele tettevoele noemen.
Daar kunnen we elkaar wel vinden. Maar denkt u dat uw horlepiep en oeleboele tettevoele geen extra kost gaat opleveren?
Oud 14 augustus 2013, 23:29   #22
openeye
Gouverneur

openeye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Heel simpel, in de hele koran en de volgende hadiths staat niks van koelingen, hygiëne en dergelijke. Ook moeilijk, daar de bacterie en virussen pas "uitgevonden" zijn zo'n dikke 1000 jaar later.
En alles wat niet verplicht of verboden is in die wetteksten, dat moet maar uitgevochten worden met fatwa's en dergelijke.
Productie van vlees valt onder de voedselwet en staat onder controle van de best werkende overheidsdienst: Voedselinspectie.
Of dat nu halalslachthuis is of een gewoon, ze MOETEN zich houden aan de hygiene regels of worden direct gesloten.

Citaat:
Het is ook vooral na het slachten dat de hygiëne/koelcyclus belangrijk is.

Om dit punt te illustreren, haal ik dit "fait divers" weer eens boven.
Denk je nu echt dat er geen andere normale slagers al wat bedorven vlees hebben proberen verkopen/hebben verkocht?

Citaat:
Daar kunnen we elkaar wel vinden. Maar denkt u dat uw horlepiep en oeleboele tettevoele geen extra kost gaat opleveren?
Who cares, I dont. Price is king.
Ik ben customer, geen producent en hoef me geen zorgen te maken over hun uitgaven. Is mijn zaak niet

Laatst gewijzigd door openeye : 14 augustus 2013 om 23:31.
openeye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2013, 09:46   #23
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Los van het feit hoe die dieren dan wel of niet geslacht zijn komt het gewoon mijn strot uit om dat woord HALAL overal te moeten lezen, gewoon omdat het religieuze brol is die ons wordt opgedrongen.
En het komt ook mijn strot uit te moeten lezen dat je het verschil toch niet smaakt. Daar gaat het uiteraard niet over. Ik wil leven in een halal-vrije omgeving maar dat wordt als racistisch aanzien. Moslims vergroten straat na straat hun halal-only cultuur en dat is blijkbaar een recht om hun 'identiteit' te kunnen behouden. Mijn identiteit in eigen land is echter waardeloos geworden.

Laatst gewijzigd door kwantum : 15 augustus 2013 om 09:47.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2013, 10:13   #24
BonBon
Banneling

Standaard

Je mag nog blij zijn dat er 'halal' op staat, al het kip en schaap is halal en een groot deel van het rundsvlees maar zonder label want dat is niet verplicht. Ik ben dus vòòr een goeie labeling, ik wil weten wat ik koop.

Liefst nog een label "niet godsdienstig behandeld" zodat we dezelfde keuze krijgen als die rot moslims.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2013, 10:21   #25
openeye
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Los van het feit hoe die dieren dan wel of niet geslacht zijn komt het gewoon mijn strot uit om dat woord HALAL overal te moeten lezen, gewoon omdat het religieuze brol is die ons wordt opgedrongen.
En het komt ook mijn strot uit te moeten lezen dat je het verschil toch niet smaakt. Daar gaat het uiteraard niet over. Ik wil leven in een halal-vrije omgeving maar dat wordt als racistisch aanzien. Moslims vergroten straat na straat hun halal-only cultuur en dat is blijkbaar een recht om hun 'identiteit' te kunnen behouden. Mijn identiteit in eigen land is echter waardeloos geworden.
Dan zorg dat je zelf een slagerij opendoet en daar halalvrij verkoopt. Als er genoeg mensen zijn die het willen kopen van je, dan heb je goede business case en kan je zelfs uitvinden of je buren er ook zo van denken.

Iedereen is een nummer geworden. Het is daarom dat je een ID nummer hebt bij de overheid.
Is hetzelfde als schapen en ander vee krijgen als ze geboren worden, maar ipv dat het wordt vastgeschoten in je oren, pak je het nog vrijwillig mee.
Oud 15 augustus 2013, 11:15   #26
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dan zorg dat je zelf een slagerij opendoet en daar halalvrij verkoopt. Als er genoeg mensen zijn die het willen kopen van je, dan heb je goede business case en kan je zelfs uitvinden of je buren er ook zo van denken.

Iedereen is een nummer geworden. Het is daarom dat je een ID nummer hebt bij de overheid.
Is hetzelfde als schapen en ander vee krijgen als ze geboren worden, maar ipv dat het wordt vastgeschoten in je oren, pak je het nog vrijwillig mee.
Na tientallen jaren massa import en een door ons ocmw en ziekenkas gesponsord kweekprogramma wordt het moeilijk nog een buur te vinden die haram eet. U vindt dit blijkbaar de normaalste zaak van de wereld.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2013, 11:25   #27
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.
in feite bedoel je dat je maar moet verhuizen als je in een nieuw-gekoloniseerde buurt woont? Zelf kan je namelijk geen halal/haram beenhouwer openen wegens ongelovige christenhond of kaffer. Daarvoor moet je dus een zuivere moslim hebben, die dan weer géén haram vlees zal verkopen. Ik heb al veel mensen horen zeggen: ochgut, wat is het verschil nu toch? we gaan daar niet moeilijk over doen. En kijk eens (dat vond ik de beste in feite): hij is zo proper! (net alsof een marokkaanse beenhouwer in Antwerpen net zoals in heimweeland M. vol met vliegen moet zijn met buiten stinkende koeienkoppen aan de deur. Nee hoor: amai! ze kunnen zelfs al dweilen! - dit ging dus over een politiek correcte gepensioneerde onderwijzeres, dan weet je het wel).
In de supermarkt neem ik wel altijd een paar pakjes met spek mee om "toevallig" tussen de waren in het halal-rek te kunnen leggen (ook gekoeld natuurlijk, ik wil de supermarkten geen schade berokkenen).
En tenslotte hoef ik niet te weten wat "halal" betekent want onze nationale pravda vindt het ook de moeite niet om de bevolking daarover in te lichten. Dus kan ik met maagdelijke onschuld telkens van gedacht veranderen en ipv spek liever die halal-schapensneden bekijken.

In de parijse banlieues is er geen saucisson of fles wijn meer te vinden. Daarvoor moet je maar een uurtje rondrijden naar het gebied waar nog geen verrijking is toegeslagen.

Deze week liep ik rond in Diest en Scherpenheuvel: wat een verademing! ik meen dat ik 1 (één) ingepakte dame heb kunnen ontwaren. Ik begrijp dat mensen uit zulke gemeenten geen idee hebben waarmee en waarover die racistische antwerpenaren toch te jammeren hebben!
Snoer ze maar snel de mond! die vuile racisten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 15 augustus 2013 om 11:31.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2013, 13:35   #28
openeye
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
in feite bedoel je dat je maar moet verhuizen als je in een nieuw-gekoloniseerde buurt woont? Zelf kan je namelijk geen halal/haram beenhouwer openen wegens ongelovige christenhond of kaffer. Daarvoor moet je dus een zuivere moslim hebben, die dan weer géén haram vlees zal verkopen. Ik heb al veel mensen horen zeggen: ochgut, wat is het verschil nu toch? we gaan daar niet moeilijk over doen. En kijk eens (dat vond ik de beste in feite): hij is zo proper! (net alsof een marokkaanse beenhouwer in Antwerpen net zoals in heimweeland M. vol met vliegen moet zijn met buiten stinkende koeienkoppen aan de deur. Nee hoor: amai! ze kunnen zelfs al dweilen! - dit ging dus over een politiek correcte gepensioneerde onderwijzeres, dan weet je het wel).
Die dame haar mening heeft even weinig invloed op mijn mening als die dwazen in de wetstraat. Voor bv stoofvlees ga ik altijd rund bij de Ali gaan halen, omdat die zijn rundsblokjes formidabel zijn, dus ik heb ervaring.
Het is zelfs zo dat de Ali zijn winkel properder is dan de slagerij van de carrefour.

Citaat:
In de supermarkt neem ik wel altijd een paar pakjes met spek mee om "toevallig" tussen de waren in het halal-rek te kunnen leggen (ook gekoeld natuurlijk, ik wil de supermarkten geen schade berokkenen).
Zielig. Hoe oud moet je geworden zijn om zo zielig te zijn?

Citaat:
En tenslotte hoef ik niet te weten wat "halal" betekent want onze nationale pravda vindt het ook de moeite niet om de bevolking daarover in te lichten. Dus kan ik met maagdelijke onschuld telkens van gedacht veranderen en ipv spek liever die halal-schapensneden bekijken.
Wat ben je hier eigenlijk aan het vertellen?
Je bent ignorant naar andere mensen toe. Dat is wat ik zo lachwekkend vind over mijn waarde landgenoten.
Die moslims hebben geen problemen om over de varkenslapjes te kijken in de carrefour en hier zitten ze te zagen, klagen en zich op te jagen omdat er HALAL op een pakje staat van een op dezelfde manier geproduceerd vlees. Ik snap dat het moeilijk is, maar probeer eens even die brains van je te gebruiken.

Citaat:
In de parijse banlieues is er geen saucisson of fles wijn meer te vinden. Daarvoor moet je maar een uurtje rondrijden naar het gebied waar nog geen verrijking is toegeslagen.
Omdat er geen vraag meer is...

Citaat:
Deze week liep ik rond in Diest en Scherpenheuvel: wat een verademing! ik meen dat ik 1 (één) ingepakte dame heb kunnen ontwaren. Ik begrijp dat mensen uit zulke gemeenten geen idee hebben waarmee en waarover die racistische antwerpenaren toch te jammeren hebben! Snoer ze maar snel de mond! die vuile racisten.
Gast, ik woon op de zuiderdokken tussen de Polen, Russen, Marokanen en Turken en heb totaal geen probleem om met die mensen om te gaan. Het is zelfs zo dat die zelfs geen probleem hebben om spullen mee te pakken voor me wanneer ik het ze vraag. En dat kan van wijn tot varkenskoteletten zijn...
Je krijgt respect als je respect geeft en niet als je zo een stukje gaat zitten blijten over een woord dat voor de ene persoon iets betekent en voor de ander niets. Ik lach meer met jou dan met die moslims zenne.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Na tientallen jaren massa import en een door ons ocmw en ziekenkas gesponsord kweekprogramma wordt het moeilijk nog een buur te vinden die haram eet. U vindt dit blijkbaar de normaalste zaak van de wereld.
Begrijp me goed. De profiteurs mogen onmiddelijk geprocessed worden van mij.
Maar dat geld evengoed voor elke persoon en niet voor buitenlanders alleen. Ben je zo gefrustreerd en zonder leven dat je moet kijken wat anderen eten?

Laatst gewijzigd door openeye : 15 augustus 2013 om 13:38.
Oud 15 augustus 2013, 13:41   #29
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Die moslims hebben geen problemen om over de varkenslapjes te kijken in de carrefour en hier zitten ze te zagen, klagen en zich op te jagen omdat er HALAL op een pakje staat van een op dezelfde manier geproduceerd vlees.
Echt hé, wat een zielige bende.

Citaat:
Ik snap dat het moeilijk is, maar probeer eens even die brains van je te gebruiken.
Wat je niet hebt, kun je niet gebruiken.
Salah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2013, 13:44   #30
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Zo zie je maar.
Producenten en winkeliers zijn even grote hoeren als onze politici

Tiens .... hoeren zijn toch haram ?

Laatst gewijzigd door hurricane : 15 augustus 2013 om 13:46.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2013, 13:44   #31
openeye
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Echt hé, wat een zielige bende.
Wat je niet hebt, kun je niet gebruiken.
Voeg iets nuttig toe ipv zout op de wonde te smijten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Zo zie je maar.
Winkeliers zijn even grote hoeren als onze politici
Natuurlijk, waarvoor doen ze het?
We leven in een kapitalistisch systeem voor iets.

Laatst gewijzigd door openeye : 15 augustus 2013 om 13:45.
Oud 15 augustus 2013, 13:47   #32
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zout komt van pas bij haar haram spek.

Laatst gewijzigd door Salah : 15 augustus 2013 om 13:47.
Oud 15 augustus 2013, 13:48   #33
openeye
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat zout komt van pas bij haar haram spek.
Ja dat noemen ze pekelen? En je point zijnde?
Oud 15 augustus 2013, 13:53   #34
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ja dat noemen ze pekelen? En je point zijnde?
De point heb je al aangehaald.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door openeye

Wat betreft Circes actie ivm spek tussen het halalvlees, de hypocrisie der islamidioten is redelijk verreikend. Als er niks mee te winnen is, gaan de zuzeltjes het gewoon negeren. dan ligt dat spek er tot een welwillend persoon, is het nu een personeelslid, of een "ocharme, welke smeerlap doet dit nu" linkiewinkie, dat pak spek terug op de juiste plek legt.

En is er wel iets te winnen door er heisa over te maken, dan zal er heisa zijn.

Maar religieus gezien is er geen vuiltje aan de de lucht, zolang er maar onwetendheid geveinsd wordt.
Oud 15 augustus 2013, 13:56   #35
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die dame haar mening heeft even weinig invloed op mijn mening als die dwazen in de wetstraat. Voor bv stoofvlees ga ik altijd rund bij de Ali gaan halen, omdat die zijn rundsblokjes formidabel zijn, dus ik heb ervaring.
Het is zelfs zo dat de Ali zijn winkel properder is dan de slagerij van de carrefour.
Dat was net wat die mevrouw ook zei! merkwaardig is het niet? of zeg je dat ook van Frans? Frans zijn winkel is properder dan die van Koen. Straf hé.
Onverdoofd geslacht vlees is taaier dan indien de dieren eerst buiten westen zijn gebracht: het testosteron gehalte stijgt schrikbarend en dat maakt het vlees taai. Voor stoofvlees kan het natuurlijk geen kwaad.

Citaat:
Zielig. Hoe oud moet je geworden zijn om zo zielig te zijn?
oud genoeg om de vroegere collaborateurs nog gekend te hebben en de huidige onmiddellijk uit de massa te halen.

Citaat:
Wat ben je hier eigenlijk aan het vertellen?
Je bent ignorant naar andere mensen toe. Dat is wat ik zo lachwekkend vind over mijn waarde landgenoten.
Die moslims hebben geen problemen om over de varkenslapjes te kijken in de carrefour en hier zitten ze te zagen, klagen en zich op te jagen omdat er HALAL op een pakje staat van een op dezelfde manier geproduceerd vlees. Ik snap dat het moeilijk is, maar probeer eens even die brains van je te gebruiken.
Het zou er nog moeten bijkomen. als ik emigreer naar een islamitisch paradijs ga ik ook geen commentaar geven op hun onverdoofd martelende slachtpartijen. Ik zal er zelfs nooit in slagen om expliciet voor mij en de mijnen varkensvlees bij de beenhouwer te eisen. Of dacht je dat je in Marokko een koteletje zal kunnen verkrijgen?

Ik noteer dat U zich als regelrechte dhimmie al klaarzet om droog in de kont genomen te worden: je bent al tevreden indien ze geen commentaar geven op de hier geldende eetcultuur! Hallelujah! of neen, zullen we ineens Allah Snackbar roepen?

Moest je de leeftijd van mijn ouders hebben dan was jij vast de eerste die met een stijf rechterarmpje rondliep indertijd.

Citaat:
Omdat er geen vraag meer is...
hahaha, wat flink gevonden! daar had ik dus nog nooit aan gedacht! In de Parijse banlieues wonen er inderdaad geen autochtone Fransen meer. Hoe verrijkend alweer. de kolonisatie is daar reeds volbracht. Heb je je djellaba toch wel al aangeschaft ?

Citaat:
Gast, ik woon op de zuiderdokken tussen de Polen, Russen, Marokanen en Turken en heb totaal geen probleem om met die mensen om te gaan. Het is zelfs zo dat die zelfs geen probleem hebben om spullen mee te pakken voor me wanneer ik het ze vraag. En dat kan van wijn tot varkenskoteletten zijn...
Je krijgt respect als je respect geeft en niet als je zo een stukje gaat zitten blijten over een woord dat voor de ene persoon iets betekent en voor de ander niets. Ik lach meer met jou dan met die moslims zenne.
"gast"? enige kennis van de Griekse literatuur is ook aan je voorbijgegaan zeker?
Wat voor kul zit je hier nu weer neer te pennen? Waarom moet ik staan te jubelen bij het nodeloos onverdoofd martelen van dieren? Is d�*t het tonen van respect volgens jou? Zullen we binnenkort ook terug de katten van de Ieperse toren gooien of in Zandvliet levende ganzen de kop uittrekken? Allemaal heel verrijkend voor de dhimmies (och nee, d�*t nu weer net niet).
Ik neem aan dat je binnenkort ook staat te jubelen uit respect voor de moslimmigranten als ze nog een paar honderd kopten hebben afgeslacht in Egypte?
Met mij mag je gerust lachten hoor! ik hoop alvast dat je besneden kleindochters krijgt. Je mag van mij zelfs respectvol toekijken hoe ze haar schaamlipjes erafscheuren. of nee, ik vermoed dat je liever hebt dat ze je dochters in groep verkrachten! Respect man!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 15 augustus 2013 om 14:00.
Oud 15 augustus 2013, 13:58   #36
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Oud 15 augustus 2013, 14:01   #37
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, da's keigrappig !
Sterker nog, ik ga daar ook een gewoonte van maken !

Laatst gewijzigd door hurricane : 15 augustus 2013 om 14:02.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2013, 14:02   #38
openeye
Gouverneur

Standaard

Citaat:
De point heb je al aangehaald.
Ik peis het wel, alhoewel ik niet snap wat hij ermee bedoelt. Volgens mij is het niet echt constructief.

Citaat:
Wat betreft Circes actie ivm spek tussen het halalvlees, de hypocrisie der islamidioten is redelijk verreikend. Als er niks mee te winnen is, gaan de zuzeltjes het gewoon negeren. dan ligt dat spek er tot een welwillend persoon, is het nu een personeelslid, of een "ocharme, welke smeerlap doet dit nu" linkiewinkie, dat pak spek terug op de juiste plek legt.
Die man is een voorbeeld van de mensen zonder eigen leven en dan maar hun frustratie op zo een kinderlijke manier gaan botvieren.
Waarschijnlijk nog zo achterbaks mogelijk.

Citaat:
En is er wel iets te winnen door er heisa over te maken, dan zal er heisa zijn.
Idd.
Citaat:
Maar religieus gezien is er geen vuiltje aan de de lucht, zolang er maar onwetendheid geveinsd wordt.
Hoe bedoel je?
Oud 15 augustus 2013, 14:02   #39
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Slachtvee voor non-halal productie wordt ook onverdoofd geslacht. Probeer maar eens te gaan filmen in een slachterij.

Denk je nu echt dat er onderscheid wordt gemaakt tussen halal en non-halal?

Allemaal dezelfde dieren.

Net zoals geld op de bank. Het staat ook niet op vermeld op de briefjes of het van uw buurman is of van een andere Belg ergens in de Ardennen.
Nonsens!

Ik kom regelmatig in slachthuizen, er wordt nooit onverdoofd geslacht.
Er is constant toezicht tijdens het slachten!!!!!
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2013, 14:03   #40
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
kan best zijn, maar in MIJN supermarkt is de halalkip al uit de rekken!

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be