Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2013, 10:34   #21
Stevens willy
Vreemdeling

Stevens willy's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar Stevens willy Stuur een bericht via MSN naar Stevens willy
Standaard

http://www.dinant-evasion.be/nl/less...ks.html?IDC=37

http://www.valdelesse.be/start.php?lang=nl

Willy

Laatst gewijzigd door Stevens willy : 18 augustus 2013 om 10:36.
Stevens willy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2013, 10:37   #22
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik doe enkel mee aan afvaarten van de Leffe.

(en dat is een leugen, want ik drink niets meer van die brouwerij)
Kan ook niet anders, want er is daar geen brouwerij.

On Topic: wie de Lesse beu is of het er te druk vindt: nog mooier is de Semois.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 18 augustus 2013 om 10:38.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2013, 11:04   #23
Rollercoaster
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Zo zijn er ook kayakplaatsen in Vlaanderen wat maakt dat de Lesse of dergelijke geen noodzaak zijn voor een dagje uit.
Kun je daar eens een aantal voorbeelden van geven?
Rollercoaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2013, 12:46   #24
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
't Zou nochtans een mooi draadje kunnen zijn als men het gebruikt om mensen te laten inzien dat er in Vlaanderen genoeg alternatieven zijn zodat ze hun verlof niet meer in Wallonië moeten spenderen.
Zo zijn er ook kayakplaatsen in Vlaanderen wat maakt dat de Lesse of dergelijke geen noodzaak zijn voor een dagje uit.
De walen blijven (gelukkig) meer weg van de Vlaamse kust dus kunnen Vlamingen ook meer uitstappen in eigen land doen.

Boeketje Vlaanderen op z'n Politics, eigenlijk iets dat in maatschappelijke kan staan...
Eikkés,en ik die dacht dat ik bekrompen was.Tot nog toe ligt Dinant en omgeving in het binnenland.Mocht dat niet meer zo zijn ging ik er nog naartoe.Met hun 1500 kajaks per dag zijn ze een economische plus.Meer dan 2000 toeristen per dag betekent wel iets.Het is dan ook het beste stukje rivier in een prachtige omgeving in een straal van 100 km.Helemaal niet vergelijkbaar met de Nete.Dat dat hele gebeuren in handen valt van een ondernemer met vriendjes in het stadhuis is een schandaal.de eerste tot de laatste Waal heeft me welkom doen voelen,én ze hebben moeite gedaan om mijn taal te spreken.
Heel wat anders dan de Franstaligen rond Brussel,Knokke,de Panne en Vilvoorde.Kheb als extreme Vlaming best wel goede banden met franstaligen.Tzijn juist maar die boelzoekers zoals gij die er teveel aan zijn.
Bij deze,Peter en Manta,een welgemeende F...K U.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2013, 12:52   #25
Kylero
Gouverneur

Kylero's schermafbeelding

Standaard

De semois eens proberen, deze streek is ook iets rustiger. http://www.kayakslavanne.be/
Oud 18 augustus 2013, 12:53   #26
Kylero
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Kan ook niet anders, want er is daar geen brouwerij.

On Topic: wie de Lesse beu is of het er te druk vindt: nog mooier is de Semois.
Juist, de Semois streek steekt er met kop en schouders bovenuit.
Oud 18 augustus 2013, 12:57   #27
Kylero
Gouverneur

Standaard

Ook in Vlaanderen kan je een tocht met de kayak maken...., voor velen onbekend doch is het meer dan de moeite. Afvaart van de Dommel (neerpelt Vlaanderen tot valkenswaard in Nederland) http://www.kajaktourtochten.be/kajaktocht_dommel.htm
Oud 18 augustus 2013, 13:02   #28
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
De semois eens proberen, deze streek is ook iets rustiger. http://www.kayakslavanne.be/
Ok,bedankt voor de tip.Kga het zeker is proberen.
Oud 18 augustus 2013, 13:15   #29
Kylero
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik doe enkel mee aan afvaarten van de Leffe.

(en dat is een leugen, want ik drink niets meer van die brouwerij)
En gelijk heb je! 'wat leffe betreft'
Oud 18 augustus 2013, 15:23   #30
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Eikkés,en ik die dacht dat ik bekrompen was.Tot nog toe ligt Dinant en omgeving in het binnenland.Mocht dat niet meer zo zijn ging ik er nog naartoe.Met hun 1500 kajaks per dag zijn ze een economische plus.Meer dan 2000 toeristen per dag betekent wel iets.Het is dan ook het beste stukje rivier in een prachtige omgeving in een straal van 100 km.Helemaal niet vergelijkbaar met de Nete.Dat dat hele gebeuren in handen valt van een ondernemer met vriendjes in het stadhuis is een schandaal.de eerste tot de laatste Waal heeft me welkom doen voelen,én ze hebben moeite gedaan om mijn taal te spreken.
Heel wat anders dan de Franstaligen rond Brussel,Knokke,de Panne en Vilvoorde.Kheb als extreme Vlaming best wel goede banden met franstaligen.Tzijn juist maar die boelzoekers zoals gij die er teveel aan zijn.
Zeer goed op het onzin van Manta geantwoord. Trouwens, beseft Manta wat hij/ze zegt? Ja, er komen minder Franstaligen naar de Kust maar ze zijn nog steeds met 20% er te komen, wat niet niets is. En denken dat het iets communautairs, is gewoon belachelijk : het is zomervakantie en het is vrij logisch dat de meeste Belgen die met vakantie gaan, liever naar het buitenland vertrekken.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2013, 16:48   #31
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Maar jonge toch. Gaat gij uw vakantiegeld daar dan ook maar uitgeven hé, dat komt netjes van pas daar want buiten Vlaams geld hebben ze daar toch niets...Je kan er mss nog gaan wonen ook maar dan zit je weer zonder werk en inkomen mss...
Of zie je daar een geweldige economie bloeien zonder de 5 campings en hun massa kayaks ?
Je zit hier steen en been te klagen en te zeiken als een geslagen pubertje, doe verdorie zoals een slimmere mens en blijf daar dan weg, zoals je in je andere posts al zei zijn het toch de walen niet die je daar zo goed ontvangen, 't zijn verdomme Vlamingen en Nederlanders...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Zeer goed op het onzin van Manta geantwoord. Trouwens, beseft Manta wat hij/ze zegt? Ja, er komen minder Franstaligen naar de Kust maar ze zijn nog steeds met 20% er te komen, wat niet niets is. En denken dat het iets communautairs, is gewoon belachelijk : het is zomervakantie en het is vrij logisch dat de meeste Belgen die met vakantie gaan, liever naar het buitenland vertrekken.
Ja, er komen minder walen naar de kust, en maar goed ook want 't Is niet leuk meer om overal franstalige bordjes te zien aan zee. Blij dat ze wegblijven ook.
Maar, Vlaanderen kan het wel aan om een paar walen minder te hebben aan zee, maar hoe goed gaan de zuiderburen het aankunnen als hun Ardennen leeglopen?
Want geef toe, echt geld verdienen kunnen ze daar niet hé...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2013, 18:03   #32
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar jonge toch. Gaat gij uw vakantiegeld daar dan ook maar uitgeven hé, dat komt netjes van pas daar want buiten Vlaams geld hebben ze daar toch niets...Je kan er mss nog gaan wonen ook maar dan zit je weer zonder werk en inkomen mss...
Of zie je daar een geweldige economie bloeien zonder de 5 campings en hun massa kayaks ?
Je zit hier steen en been te klagen en te zeiken als een geslagen pubertje, doe verdorie zoals een slimmere mens en blijf daar dan weg, zoals je in je andere posts al zei zijn het toch de walen niet die je daar zo goed ontvangen, 't zijn verdomme Vlamingen en Nederlanders...

Ja, er komen minder walen naar de kust, en maar goed ook want 't Is niet leuk meer om overal franstalige bordjes te zien aan zee. Blij dat ze wegblijven ook.
Maar, Vlaanderen kan het wel aan om een paar walen minder te hebben aan zee, maar hoe goed gaan de zuiderburen het aankunnen als hun Ardennen leeglopen?
Ik ben zelf terug van twee dagen toeren met de motor in de ardennen, prachtige streek en inderdaad de plaatsen waar je kunt kayakken hebben heel veel succes. Wie denkt dat er voor dit type kayak tochten een alternatief bestaat bij ons in vlaanderen is niet goed bij zijn hoofd. Ja, je kunt wat rondpeddelen maar dat is niet te vergelijken met wat de natuur je daar te bieden heeft.
Goed adres om te overnachten : http://www.chateaudelaposte.be/nl/hotel/

Toch denk ik dat dit draadje beter in K & K past...
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2013, 18:11   #33
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

U hebt echt belachelijke stereotypes over de Walen, denken dat ze allemaal werkloos zijn. En niets in Wallonië? De Ardennen is een prachtige streek! Bovendien, wat doet u dan met de Vlamingen die in Wallonië leven? Ze hebben daar niets te maken, volgens u? Als minder Walen naar de Kust komen, is het vooral omdat ze gewoon liever met vakantie naar het buitenland gaan dan in hun eigen land blijven. Er zijn wel onnozelaars in Wallonië die "communautair" denken maar het is een piepkleine minderheid. De meeste Franstaligen nemen geen rekening met het Vlaams-Nationalisme : bewijs is het aantal Franstaligen die in Vlaanderen wonen. Ze komen in Vlaanderen wonen zonder zich af te vragen wat Vlamingen - en vooral Vlamingen zoals u - van de Franstaligen denken. En terecht. Hebt u Franstaligen niet graag, is het uw probleem en het kan de Franstaligen helemaal niet schelen als u uwzelf niet op uw gemak met Franstaligen rond u voelt. U zou zelf in depressie vallen dat dit hen totaal onverschillig zou laten. Allez, ik zeg "u" maart het betreft natuurlijk alle Vlamingen die zoals u denken.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2013, 18:13   #34
spabert
Banneling

Standaard

Hoi peter,

blij dat je terug bent kameraad.
another jack en ikzelf hebben ternauwernood aan de jaren 30 adepten kunnen weerstand bieden

spa, vld forever kameraad

Laatst gewijzigd door spabert : 18 augustus 2013 om 18:14.
spabert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2013, 18:24   #35
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
U hebt echt belachelijke stereotypes over de Walen, denken dat ze allemaal werkloos zijn. En niets in Wallonië? De Ardennen is een prachtige streek! Bovendien, wat doet u dan met de Vlamingen die in Wallonië leven? Ze hebben daar niets te maken, volgens u? Als minder Walen naar de Kust komen, is het vooral omdat ze gewoon liever met vakantie naar het buitenland gaan dan in hun eigen land blijven. Er zijn wel onnozelaars in Wallonië die "communautair" denken maar het is een piepkleine minderheid. De meeste Franstaligen nemen geen rekening met het Vlaams-Nationalisme : bewijs is het aantal Franstaligen die in Vlaanderen wonen. Ze komen in Vlaanderen wonen zonder zich af te vragen wat Vlamingen - en vooral Vlamingen zoals u - van de Franstaligen denken. En terecht. Hebt u Franstaligen niet graag, is het uw probleem en het kan de Franstaligen helemaal niet schelen als u uwzelf niet op uw gemak met Franstaligen rond u voelt. U zou zelf in depressie vallen dat dit hen totaal onverschillig zou laten. Allez, ik zeg "u" maart het betreft natuurlijk alle Vlamingen die zoals u denken.
De Ardennen zijn idd mooi.
Maar leg me dan eens uit hoe ze daar gaan overleven zonder toerisme? haal die kayakjes eens weg en zie eens wat er eigenlijk nog is...
En Franstaligen in Vlaanderen? Simpel, aanpassen of doorlopen, net als alle andere vreemdelingen die hun draai hier niet kunnen vinden.
Die vriendelijke walen waar u het over heeft, zijn dat die Peumansdreuners of de Nederlandse campinguitbaters of zo?
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2013, 18:32   #36
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Ik ben zelf terug van twee dagen toeren met de motor in de ardennen, prachtige streek en inderdaad de plaatsen waar je kunt kayakken hebben heel veel succes. Wie denkt dat er voor dit type kayak tochten een alternatief bestaat bij ons in vlaanderen is niet goed bij zijn hoofd. Ja, je kunt wat rondpeddelen maar dat is niet te vergelijken met wat de natuur je daar te bieden heeft.
Goed adres om te overnachten : http://www.chateaudelaposte.be/nl/hotel/

Toch denk ik dat dit draadje beter in K & K past...
Gezien het aantal reacties,staat dit k+k verhaal op de juiste plaats.
Gezien het aantal gerimpelde harlie rijders in Dinant kunnen ze daar beter op en af trapjes bestellen.
Oud 18 augustus 2013, 18:47   #37
openeye
Gouverneur

openeye's schermafbeelding

Standaard

Ik ben verschillende keren de lesse gaan afvaren en heb me rot geamuseerd.
2 emmers vol met leffe en palm en varen maar.
We kwamen zo zat aan waar je er terug uitmoest dat ze die kajaks er voor ons moesten uithalen.

Nu, dat is nu eenmaal de vrije markt. Diegene die het sterkste is en de meste connecties kan zich groei permiteren.
openeye is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be