![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() De doofpot van de Belgische beweging:
1. Massaslachtingen te Congo 2. Collaboratie van Leopold II in WO II 3. Verraad van Albert I na WO I 4. Bewuste Verfransingspolitiek vanaf stichting België 5. Seperatisme van het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden 6. Opblazen van IJzertoren en moord op communist die 'Vive la Republique' roept 7. Breendonk II, Kamp te Lokeren, en repressie (verkrachting van vb. 15-jarige Vlaamse meisjes) 8. Uitbuiting van Vlamingen (nu reeds 174 jaar) 9. etc ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ik mis ook af en toe met de Leo´s. Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 18 augustus 2004 om 12:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Jij denkt dat een doofpot iets is waar IEDEREEN over zwijgt. Dat is het dus niet. Een "doofpot", in de letterlijke zin van het woord, komt van een pot, die men vroeger gebruikte om kolen of turf te doven. Het "in de doofpot stoppen" betekent als gezegde: het verder niet bespreken of behandelen van een bepaald onderwerp. En dat is hetgeen het Vlaams Blok momenteel met het 70-puntenplan doet. Het zou niet de eerste keer zijn dat ik een Nederlander Nederlands moet leren.
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 18 augustus 2004 om 14:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Volgens Dimitri, een Nederlander, is de definitie van een doofpot hetvolgende:
- NIEMAND mag erover spreken (vanaf dat er iemand een woord over lost, kan men niet meer van een "doofpot" spreken) - Je mag er op Internet NIETS over terugvinden. ![]() ![]() Nemen we even het topic "Belgische doofpotten" als voorbeeld (Google): 1. De moord op Lahaut (moord+lahaut: 115 resultaten, dus geen doofpot) 2. Het dossier-'VdB' (dossier+vdb: 2120 resultaten, dus geen doofpot) 3. Bende v. Nijvel ("bende van nijvel": 1930 resultaten, dus geen doofpot) 4. De moord op Cools (Cools+moord: 927 resultaten, dus geen doofpot) 5. De smeergelden ... 6. De roze balletten ... 7. Dossier-Gladio... Ga zo maar door. Ik denk dat u de definitie van een "doofpot" er nog eens op moet naslaan. De definitie kan zelfs zéér eng opgevat worden. Ik, als enigste persoon, kan iets in een doofpot stoppen. En dat de rest daar nu over zwijgt of niet, dat heeft er niets mee te maken. Back on topic: - 70 puntenplan - Nazi verleden van Karel Dillen Wat vinden de Blokkers van deze onderwerpen???? Graag een antwoord. (15de poging tot het bespreekbaar maken van Vlaamse doofpotten)
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 18 augustus 2004 om 14:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een doofpot is inderdaad een zaak die niet meer besproken/uitgezocht wordt. Maar dit geldt vooral voor zaken waarvan nog niet alle details boven water zijn gekomen. Van het 70-puntenplan is alles bekend, iedereen kan het nakijken, er kan over de feiten gediscussieerd worden aangezien alle feiten bekend zijn. Bij veel zaken van het Belgische lijstje zijn heel veel feiten echter nooit boven water gekomen en men laat na of bemoeilijkt verder onderzoek naar die feiten te doen. Dat is de klassieke doofpot: een zaak die nog niet is opgehelderd en waarvan de opheldering voorkomen wordt. Een zaak uit het verleden waar alles over bekend is maar waar niet veel meer over gesproken wordt omdat ze simpelweg niet actueel meer is, is geen doofpot natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Vlaanderen onafhankelijk 47000 hits ![]() Dus is het 70 puntenplan geen doofpot
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim. Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit las ik op de VB website over dat plan: Niet extreem "Wij weten waar we mee bezig zijn. De verwijten over het 70-puntenplan zijn niet meer actueel en u weet dat. Het is afgeschaft, het bestaat niet meer. 33% in Antwerpen halen, kun je niet met zelfs maar een zweem van fascisme. Ik stel vast dat de Antwerpenaar heel normaal omgaat met het Vlaams Blok. Hij beschouwt het Blok als een mainstreampartij, niet als een extreme partij. Wij vertegenwoordigen een brede, maatschappelijke onderstroom die zelfs breder is dan onze electorale kracht." Idem dito met wat u hierboven verkondigd. Het Vlaams Blok is niet extreem, het 70 puntenplan is afgeschaft, en Sinterklaas heeft de paashaas geholpen met paaseieren leggen. Hoe kan u deze onzin doorgeslikt krijgen? Hoe naïef kan je zijn? Het Nederlands is een complexe taal, daar ben ik me van bewust. Er kunnen vele interpretaties voor één woord zijn, en vele woorden voor één interpretatie. Maar dat je de werkelijkheid verdraait, opdat het beter bij u argumentatie zou passen, dat verdraag ik niet. Jij zegt dat een doofpot een zaak is die niet meer besproken/uitgezocht wordt. Dat is juist, maar onvolledig. Het is een zaak die door een persoon of door een groep personen bewust niet meer besproken wordt. De tweede voorwaarde volgens u, om van een doofpot te spreken, is dat niet alle details gekend mogen zijn. Waar haal je dat van?! Dimitri is volgens mij een beetje gefrustreerd van al die Belg- en Hollandermoppen. Hij verdedigt de Vlaams nationalisten onvoorwaardelijk, en gaat daardoor geregeld plat op de buik. Ofwel is het een verdoken Vlaams nationalist, die zich in zijn droombeelden al in het Beloofde Land waant. Ik snap anders niet wat je drijfveer is, om op een Belgisch forum uren en uren te discussiëren over wat bv een doofpot nu eigenlijk is. ![]() Wat is je probleem?
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 18 augustus 2004 om 16:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou een Nederlander niet op een "Belgisch" (lees: Vlaams) forum mogen komen? Omdat u dat decreteert? Als Vlaming kom ik ook af en toe eens op een Grieks forum. Is dat al verboden? En uw definitie van doofpot lijkt nergens naar. Iets in de doofpot stoppen is er juist voor willen zorgen dat bepaalde dingen niet uitlekken, dat er zo weinig mogelijk over bekend wordt gemaakt. Bij het lijstje Belgische schandalen is dat heel toepasselijk. Bij wat u opsomt, helemaal niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
![]() Citaat:
Overigens worden een aantal punten uit dat plan inmiddels gewoon uitgevoerd in Nederland en andere Europese landen als regeringsbeleid. Maar dat terzijde. Citaat:
Het gebrek aan details is overigens geen voorwaarde. Een andere mogelijkheid van een doofpot is inderdaad het bewust verzwijgen van al bekende feiten, zodat de waarheid vergeten of verdraaid wordt. Daar gaat het echter niet om: er is niemand bij het Vlaams Blok die ontkent dat de partij een 70-puntenplan heeft opgesteld en er is volgens mij ook niemand die ontkent dat er gecollaboreerd is in WOII. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaams Blok-stellingen? Ik denk niet dat het VB ook maar enige stelling heeft ingenomen over de toegang tot fora. Onzin dus wat u schrijft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |