![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Domheid niet verwarren met gebrek aan kennis.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 21 augustus 2013 om 17:56. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gaat U een volksraadpleging organiseren over wie het WC papier mag leveren voor het gemeentehuis?
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zal een leuke volksraadpleging worden. Er zal nogal aan kostprijsmanipulatie gedaan worden. Men zal ineens vergeten dat de ambtenaarvuilnisophalers later ook nog een uitgtestelde wedde moeten krijgen, als ze al lang geen vuil meer ophalen.
Maar een dergelijke volksraadpleging moet normaal gewonnen worden, door deze partij die de goedkoopste oplossing voorstelt. En dat zal de privé zijn. Tenzij men in St.Niklaas kickt op het betalen van belastingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien kan men beter een volksraadpleging houden, over de momenteel te verdelen postjes (nmbs...). Anders geraakt men er toch niet uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar men zou bevoorbeeld wel een volksraadpleging kunnen houden over zaken die een diepgaande invloed hebben op ons verdere leven (republiek of monarchie, open of gesloten grenzen, euthanasie...). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Tijdens de oorlog werd het vuilnis opgehaald door dwangarbeid. Laat mij eens raden ... u bent ambtenaar geweest? ... en u mist het beslissingsrecht in de Dossinkazerne... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou het misschien beter niet laten merken, maar die verwijten, ook vanuit kerstboodschappen, raken me hard. En dan wordt het politieke spelletje alleen maar bitsiger. Mmmja, misschien had ik het beter niet gedaan. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben trouwens niet eens een grondige discussie gehad over nut of onnut van referenda in deze draad, en in de context van dit onderwerp (huisvuilophaling). Waar ik persoonlijk het vooral tegen heb, is dat men zeer zeker kan verwachten dat er niet genoeg volk zal komen opdagen in de stemburelen. En je kent de wetgeving dan, en dus het gevolg .... er wordt niet eens geteld. Een volksraadpleging voor een item dat reeds beslist is in zeker 80 procent van alle andere gemeenten/steden van Vlaanderen. Ook een aantal waar sossen aan de macht zijn/waren. Blijft de vraag: waarover zijn ze bezig daar in Sint Niklaas. Ik zal het je zeggen: de vakbonden zijn kregelig op de nva. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De titel is even gepast als de titel van sommige andere draden onlangs opgestart, die eigenaardig genoeg geen commentaar van u richting draadstarter gaven.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We kunnen ons wel afvragen waarom het stadspersoneel zo duur is! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De overheid moet zich beperken tot haar kerntaken. De statuten voor overheidspersoneel moet specifiek zijn om zeker en vast politieke spelletjes op kap van dat personeel te voorkomen, maar dat statuut moet evenzeer zeer dringend gemoderniseerd worden. Zoals jij een opdeling maakt tussen universitairen en anderen; rijken en armen; ... is praat voor de vaak. En dat is dan nog beleefd uitgedrukt. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wellicht omdat er toen objectieve redenen toe waren. Sommigen geloven zelfs nu dat dat die objectieve redenen geldig zijn, bijvoorbeeld de vakbonden die een modernisering al zo lang tegenhouden. Idem dito voor ambtenaren. Het gaat er niet om dat mr zus of mevr zo voor dit of voor dat werk een bepaald pensioen moet krijgen. Iedereen moet een statuut en een pensioen met al de rest van sociale bescherming krijgen die nuttig en maatschappelijk wenselijk is. En niet in functie van "het gras is altijd groener aan de overkant". .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld: ik lees in de Wiki dat er in Sint Niklaas 72.000 inwoners zijn. Dat zijn geen 75.000 kiezers. Wie zijt gij hier voor het lapke aan het houden ? In afwachting van een link dus : We zullen zien hoe groot de opkomst zal zijn. Als het bestuur dat verkeerd zou inschatten, dan is dat een element van onkunde om te besturen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 22 augustus 2013 om 07:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch ga ik dat niet doen. Maar 'vergeten' dat je me dit toedicht, zal niet licht gebeuren. Daarvoor is de beschuldiging te zwaar. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De N-VA is inderdaad tegen referenda. Jammer genoeg.
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |