Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 augustus 2013, 17:56   #21
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nar Bekijk bericht
Mooi zo. Gepeupel hoort niet voor de overheid te werken en zeker niet met vaste statuten.
Als het bekwaam gepeupel is, zie ik het probleem niet.
Citaat:
Enkel mensen met universitaire diploma's mogen dat.
Als die universitairen niet bekwaam zijn, mogen die ook beschikken en vervangen worden door bekwame niet universitairen.
Citaat:
Versleten vuilophalers moeten makkelijker zelf bij het vuil gezet kunnen worden.
Dat noemen ze momenteel nog pensionering.
Citaat:
Er is enkel nog plaats voor intelligente evenwichtige mensen of mensen van rijke komaf op onze planeet. We zijn met teveel en de domste en armste 80 % moet dringend verwijdert worden.
Da's 2 keer hetzelfde. En dat arm zijn ,da's te verhelpen, dat dom en/of onevenwichtig helaas niet.
Domheid niet verwarren met gebrek aan kennis.

Laatst gewijzigd door maddox : 21 augustus 2013 om 17:56.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2013, 17:57   #22
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik haal dat helemaal niet uit die tekst.
Misschien moet je ons dat even verduidelijken.

Ik haal wel uit de tekst: de nva is tegen onnozele volksraadplegingen..
Juist: volksraadplegingen zijn (bijna) altijd onnozel !!!

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2013, 17:59   #23
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Gaat U een volksraadpleging organiseren over wie het WC papier mag leveren voor het gemeentehuis?
Oud 21 augustus 2013, 18:29   #24
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zal een leuke volksraadpleging worden. Er zal nogal aan kostprijsmanipulatie gedaan worden. Men zal ineens vergeten dat de ambtenaarvuilnisophalers later ook nog een uitgtestelde wedde moeten krijgen, als ze al lang geen vuil meer ophalen.
Maar een dergelijke volksraadpleging moet normaal gewonnen worden, door deze partij die de goedkoopste oplossing voorstelt. En dat zal de privé zijn. Tenzij men in St.Niklaas kickt op het betalen van belastingen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2013, 18:31   #25
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Misschien kan men beter een volksraadpleging houden, over de momenteel te verdelen postjes (nmbs...). Anders geraakt men er toch niet uit.
Oud 21 augustus 2013, 18:35   #26
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht

Een volksraadpleging die betrekking heeft op het dagelijks bestuur van de gemeenteraad toch.
Maar men zou bevoorbeeld wel een volksraadpleging kunnen houden over zaken die een diepgaande invloed hebben op ons verdere leven (republiek of monarchie, open of gesloten grenzen, euthanasie...).
Oud 21 augustus 2013, 19:06   #27
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
De nva burgemeester heeft een vet plan om de put in de stadskas wat te verlichten.
Maar o neen, de vakbonden willen dat niet, en halen een kostelijk truukje uit de wettelijke mouw geschud.

Een volksraadpleging.

Daar zal de Klazenaar voor uit zijn/haar bed komen !!
Uw titel is ongepast!
Tijdens de oorlog werd het vuilnis opgehaald door dwangarbeid.
Laat mij eens raden ... u bent ambtenaar geweest? ... en u mist het beslissingsrecht in de Dossinkazerne...
zebrapad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 05:43   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Inhoudelijk met betrekking tot je titel : wat heeft dit te zien met Duitse toestanden ?
Beetje spektakel aan het zoeken ?
Natuurlijk was of is dat spektakel zoeken.
Ik zou het misschien beter niet laten merken, maar die verwijten, ook vanuit kerstboodschappen, raken me hard.
En dan wordt het politieke spelletje alleen maar bitsiger.

Mmmja, misschien had ik het beter niet gedaan.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 05:47   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Inhoudelijk ben ik het eens. met het verhaal van de burgemeester.
Wat mij stoort is de selectieve minachting voor referenda in N-VA rangen.
Je stelt het te vaag.
We hebben trouwens niet eens een grondige discussie gehad over nut of onnut van referenda in deze draad, en in de context van dit onderwerp (huisvuilophaling).

Waar ik persoonlijk het vooral tegen heb, is dat men zeer zeker kan verwachten dat er niet genoeg volk zal komen opdagen in de stemburelen.
En je kent de wetgeving dan, en dus het gevolg .... er wordt niet eens geteld.

Een volksraadpleging voor een item dat reeds beslist is in zeker 80 procent van alle andere gemeenten/steden van Vlaanderen. Ook een aantal waar sossen aan de macht zijn/waren.

Blijft de vraag: waarover zijn ze bezig daar in Sint Niklaas.

Ik zal het je zeggen: de vakbonden zijn kregelig op de nva.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 22 augustus 2013, 06:09   #30
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zebrapad Bekijk bericht
Uw titel is ongepast!
De titel is even gepast als de titel van sommige andere draden onlangs opgestart, die eigenaardig genoeg geen commentaar van u richting draadstarter gaven.
Citaat:
Ik zie maar 1 nadeel aan het idee vuilnis op te laten halen door veroordeelden. Die hebben geen enkele reden de job goed te doen.
Citaat:
Laat mij eens raden ... u bent ambtenaar geweest?
Da's niet raden, Schoofzak heeft dat al lang en breed uitgelegd in verschillende van zijn postings.
Citaat:
... en u mist het beslissingsrecht in de Dossinkazerne...
Die zal U eens beter moeten uitleggen, want ik echt geen connectie of relevantie.
Oud 22 augustus 2013, 06:28   #31
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
De n-va is tegen volksraadplegingen?
In principe wel.
Een raadpleging van het volk geeft uw eigen bestuurlijke zwakheid weer.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 06:32   #32
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mooi zo. Gepeupel hoort niet voor de overheid te werken en zeker niet met vaste statuten. Enkel mensen met universitaire diploma's mogen dat. Versleten vuilophalers moeten makkelijker zelf bij het vuil gezet kunnen worden.
Er is enkel nog plaats voor intelligente evenwichtige mensen of mensen van rijke komaf op onze planeet. We zijn met teveel en de domste en armste 80 % moet dringend verwijdert worden.
Dat lees ik niet in het artikel!!!!!!!
Oud 22 augustus 2013, 06:33   #33
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Mogen die mensen geen ambtenarenpensioen krijgen?
Waarom hebben ze jou dan ooit ambtenaar gemaakt?
Ze hadden je ook als uitzendkracht kunnen aannemen, dat je daar indertijd niet op gereclameerd hebt. Onbegrijpelijk.
Heeft niets met het artikel te maken.

We kunnen ons wel afvragen waarom het stadspersoneel zo duur is!
Oud 22 augustus 2013, 06:50   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mooi zo. Gepeupel hoort niet voor de overheid te werken en zeker niet met vaste statuten. Enkel mensen met universitaire diploma's mogen dat. Versleten vuilophalers moeten makkelijker zelf bij het vuil gezet kunnen worden.
Nie neute !

De overheid moet zich beperken tot haar kerntaken.
De statuten voor overheidspersoneel moet specifiek zijn om zeker en vast politieke spelletjes op kap van dat personeel te voorkomen, maar dat statuut moet evenzeer zeer dringend gemoderniseerd worden.

Zoals jij een opdeling maakt tussen universitairen en anderen; rijken en armen; ... is praat voor de vaak. En dat is dan nog beleefd uitgedrukt.

.

Oud 22 augustus 2013, 06:56   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Mogen die mensen geen ambtenarenpensioen krijgen?
Waarom hebben ze jou dan ooit ambtenaar gemaakt?
Ze hadden je ook als uitzendkracht kunnen aannemen, dat je daar indertijd niet op gereclameerd hebt. Onbegrijpelijk.
Waarom mochten destijds arbeiders geen bedienden-statuut krijgen?
Wellicht omdat er toen objectieve redenen toe waren.
Sommigen geloven zelfs nu dat dat die objectieve redenen geldig zijn, bijvoorbeeld de vakbonden die een modernisering al zo lang tegenhouden.

Idem dito voor ambtenaren.
Het gaat er niet om dat mr zus of mevr zo voor dit of voor dat werk een bepaald pensioen moet krijgen.
Iedereen moet een statuut en een pensioen met al de rest van sociale bescherming krijgen die nuttig en maatschappelijk wenselijk is.
En niet in functie van "het gras is altijd groener aan de overkant".

.

Oud 22 augustus 2013, 06:58   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
in werkelijkheid voorziet men 4 (VIER) stemlokalen voor +/- 75 000 kiezers. Of hoe de NVa/SP dictatuur de democratie stilzwijgend de nek omwringt
Waarom geeft ge geen link, zodat we dat kunnen checken. En de context zien.
Bijvoorbeeld: ik lees in de Wiki dat er in Sint Niklaas 72.000 inwoners zijn. Dat zijn geen 75.000 kiezers.
Wie zijt gij hier voor het lapke aan het houden ?

In afwachting van een link dus :
We zullen zien hoe groot de opkomst zal zijn.

Als het bestuur dat verkeerd zou inschatten, dan is dat een element van onkunde om te besturen.

.

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 22 augustus 2013 om 07:00.
Oud 22 augustus 2013, 07:03   #37
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je stelt het te vaag.
We hebben trouwens niet eens een grondige discussie gehad over nut of onnut van referenda in deze draad, en in de context van dit onderwerp (huisvuilophaling).

Waar ik persoonlijk het vooral tegen heb, is dat men zeer zeker kan verwachten dat er niet genoeg volk zal komen opdagen in de stemburelen.
En je kent de wetgeving dan, en dus het gevolg .... er wordt niet eens geteld.

Een volksraadpleging voor een item dat reeds beslist is in zeker 80 procent van alle andere gemeenten/steden van Vlaanderen. Ook een aantal waar sossen aan de macht zijn/waren.

Blijft de vraag: waarover zijn ze bezig daar in Sint Niklaas.

Ik zal het je zeggen: de vakbonden zijn kregelig op de nva.

.
Privé ophaling. Rolletje vuilzakken op 9 jaar van 20 naar 29 €. Dank u privé. ophaling.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 07:20   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zebrapad Bekijk bericht
Uw titel is ongepast!
Laat mij eens raden ... u bent ambtenaar geweest? ... en u mist het beslissingsrecht in de Dossinkazerne...
Je daagt me uit om de volgende keer nog eens zo'n titel te gebruiken.
Toch ga ik dat niet doen.

Maar 'vergeten' dat je me dit toedicht, zal niet licht gebeuren. Daarvoor is de beschuldiging te zwaar.

.

Oud 22 augustus 2013, 07:22   #39
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
In principe wel.
De N-VA is inderdaad tegen referenda. Jammer genoeg.

Citaat:
Een raadpleging van het volk geeft uw eigen bestuurlijke zwakheid weer.
Onzin. Het is net het niet willen weten en volgen van wat de bevolking denkt dat bestuurlijke zwakheid verraadt.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 07:24   #40
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb niet de gewoonte om over dt-fouten te beginnen lullen, maar bij iemand die wilt snoeien op basis van intelligentie, kan deze wel tellen...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be