Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2013, 15:08   #21
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
ex-gevangenen die de vuile was uithangen van cipiers/politie ; niks nieuw maar niet echt geloofwaardig.

En bij uitbreiding hun partners uiteraard ook.

Dus deze zaak is ook ongeloofwaardig.

Of, hoe voor sommige zippers het leven toch zo simpel is.
Oud 23 augustus 2013, 15:10   #22
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als het in de krant heeft gestaan durft geen enkele procureur haar daar nog voor vervolgen.
Je onderschat België. Als er effectief een doofpot operatie is dan zal dat de eerste daad zijn in dit dossier.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

Laatst gewijzigd door Amon_Re : 23 augustus 2013 om 15:11.
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2013, 15:10   #23
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
Ze zoeken toch een nieuwe topman bij de nmbs.
Is hij niet de geknipte persoon voor. Als hij daar zegt dat hij nog geen trein heeft zien toekomen...
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2013, 15:26   #24
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Is hij niet de geknipte persoon voor. Als hij daar zegt dat hij nog geen trein heeft zien toekomen...
Dat kan kloppen, die komen ofwel niet, ofwel veel te laat.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2013, 21:24   #25
ZION
Banneling

Standaard

De hond,het arme dier,ging snuffelend de gewenste opening zoeken.
ZION is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2013, 22:00   #26
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

De vuile vetzak.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2013, 23:10   #27
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Nu met alle respect voor iemand zijn/haar handicap maar een blinde gevangenisdirecteur???

Baas!!! Baas!! er zijn er een paar gaan lopen!!!

De baas: Ah ja? Niet gezien. (wel leuk voor diegenen die gevlucht zijn op dat ogenblik)

Ik vraag mij af wat soort vrouwen dat dat wel waren???

Laatst gewijzigd door Universalia : 23 augustus 2013 om 23:11.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2013, 23:31   #28
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Om Salah's verontwaardiging in vraag te stellen. Heeft die "blinde directeur" vrouwen verkracht?

Kwestie van het in perspectief te zetten. Als die kwispel het "vroeg" via de telefoon, dan is het nog steeds vriendelijker dan een doorsnee snotaap met bepaalde afkomst die een dame benaderd met "salle pute" en soortgelijke koosnaampjes, in de hoop van wat voorhuwelijkse oefening te kunnen krijgen...

Laatst gewijzigd door maddox : 23 augustus 2013 om 23:34.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2013, 23:44   #29
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Niet voor het één of het ander maar seks met de vrouwen van gedetineerden en gevangenis personeel dat komt dus wel degelijk voor.
Niet zo meteen met een blinde directeur, alhoewel ik zou er mijn hand niet voor in het vuur steken. Maar ik heb nog geweten dat bewakers bezoekende vrouwen aanspraken om ergens af te spreken als ze willen dat hun man "de gedetineerde" het "goed" zou stellen; in het algemeen belang dus!
Reken maar dat er zijn die er op ingaan.
En reken maar dat er zijn die nadien hun rekening wel krijgen.
Oud 23 augustus 2013, 23:57   #30
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En reken maar dat vele directeurs hun woning 100% laten onderhouden door gedetineerden. Dagelijks van kop tot teen.
Inclusief koffie zetten en schotels wassen.
Oud 24 augustus 2013, 07:23   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Dus.... die vrouw geeft bewijzen maar in plaats van naar de politie te gaan gaat ze naar VTM?

Right....
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik weet maar al te goed hoe corrupt dit land is, net daarom dat ik argwanend ben. Beter van eerst naar de politie te stappen en de opname dan te lekken naar de pers dan omgekeerd.

Door zelf naar de pers te stappen stelt ze zich namelijk bloot aan vervolging:

"De rechtbank van eerste aanleg te Gent echter oordeelde in haar vonnis van 26 maart 2010 (NJW 226, 546, met noot), dat het opnemen van eigen telefoongesprekken, zelfs zonder medeweten van de andere gesprekspartner, weliswaar geoorloofd is, doch dat zulks wel een inbreuk kan uitmaken op de privacybescherming van artikel 8 EVRM, waarbij de rechtbank dient uit te gaan van de redelijke privacyverwachting van de andere gesprekspartner."
Persoonlijk vind ik dat de wet gewijzigd moet worden: je eigen telefoon mag je volgens mijn rechtvaardigheidsgevoel altijd opnemen.
Echter: misbruik maken van die opname, moet strafbaar blijven.

Het lekken van een misdrijf naar de pers, door het slachtoffer, behoort volgens mijn rechtvaardigheidsgevoel tot de rechten van de verdediging.
Natuurlijk, op haar beurt moet de pers 'zorgvuldig' omspringen met dergelijke informatie. Vb nagaan of de 'bewijzen' niet in mekaar gefoefeld werden, vooraleer het zo te publiceren dat iemand erdoor aangeduid kan worden ... bla bla ...

Ten gronde: (als de feiten bewezen worden ... belangrijk: als ...) die directeur maakte misbruik van zijn machtspositie: moet buiten gesmeten worden; mag ander werk zoeken tot zijn 65° en pas dan op pensioen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2013, 07:29   #32
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Nu met alle respect voor iemand zijn/haar handicap maar een blinde gevangenisdirecteur???

Baas!!! Baas!! er zijn er een paar gaan lopen!!!

De baas: Ah ja? Niet gezien. (wel leuk voor diegenen die gevlucht zijn op dat ogenblik)

Ik vraag mij af wat soort vrouwen dat dat wel waren???
'k moet nu eerlijk zijn, dat was ook het eerste die in me opkwam.
Een blinde gevangenisdirecteur, ik weet niet goed wat die job inhoud, maar euhmmm....

Laatst gewijzigd door plakker : 24 augustus 2013 om 07:29.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2013, 09:50   #33
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Persoonlijk vind ik dat de wet gewijzigd moet worden: je eigen telefoon mag je volgens mijn rechtvaardigheidsgevoel altijd opnemen.
Echter: misbruik maken van die opname, moet strafbaar blijven.

Het lekken van een misdrijf naar de pers, door het slachtoffer, behoort volgens mijn rechtvaardigheidsgevoel tot de rechten van de verdediging.
Natuurlijk, op haar beurt moet de pers 'zorgvuldig' omspringen met dergelijke informatie. Vb nagaan of de 'bewijzen' niet in mekaar gefoefeld werden, vooraleer het zo te publiceren dat iemand erdoor aangeduid kan worden ... bla bla ...

Ten gronde: (als de feiten bewezen worden ... belangrijk: als ...) die directeur maakte misbruik van zijn machtspositie: moet buiten gesmeten worden; mag ander werk zoeken tot zijn 65° en pas dan op pensioen.

.
Geef hem anders nog wat premies bovenop.

Ik vind voor het decennia lang verkrachten, afpersen, terroriseren van de gevangenen en hun partners, misbruik van vertrouwen vanuit een machtspositie en dergelijke meer mag de man gerust 25 jaar bak krijgen.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 24 augustus 2013 om 09:52.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2013, 10:02   #34
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik vind voor het decennia lang verkrachten, afpersen, terroriseren van de gevangenen en hun partners, misbruik van vertrouwen vanuit een machtspositie en dergelijke meer mag de man gerust 25 jaar bak krijgen.
Als het inderdaad waar is, verdient de man een zware straf.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2013, 10:07   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nou nou,
die man was enkel uit op een blind date ...

Ernstig nu,
er is nog geen sprake, laat staan van bewijs, van verkrachting.

Als er bewezen strafrechtelijke inbreuken opduiken: dan moet hij daar de volle verantwoordelijkheid voor dragen. Geen probleem.

Anderzijds wil ik een lans breken voor cipiers en directeurs die hun werk goed doen: het gevang is een gevang. De gevangenen mogen dat gewaar worden. Dat is zelfs de bedoeling.
Geen 'beledigingen' dus aan de gevangenen, maar wel 'een streng regime'.
Als de gevangene vrij komt na zijn tijd, moet hij overtuigd zijn: "ik ga niet meer stelen en bedriegen, want hier wil ik niet meer terugkomen, dat is hier niet plezant."

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2013, 10:42   #36
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Het probleem is dat het ambtenarenstatuut onvoldoende onderworpen is aan een deontologische code, die tot het plegen van dit soort situaties, dus ook geen afschrikkend effect heeft.
Zo ken ik een onderneming die een audit van de belastingen kreeg. Terwijl de belastingcontroleur door de boekhouding bladert laat hij subtiel al een zinnetje vallen. 'Hm, mijn dochter gaat bouwen...'
zebrapad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2013, 10:51   #37
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nou nou,
die man was enkel uit op een blind date ...

Ernstig nu,
er is nog geen sprake, laat staan van bewijs, van verkrachting.

Als er bewezen strafrechtelijke inbreuken opduiken: dan moet hij daar de volle verantwoordelijkheid voor dragen. Geen probleem.

Anderzijds wil ik een lans breken voor cipiers en directeurs die hun werk goed doen: het gevang is een gevang. De gevangenen mogen dat gewaar worden. Dat is zelfs de bedoeling.
Geen 'beledigingen' dus aan de gevangenen, maar wel 'een streng regime'.
Als de gevangene vrij komt na zijn tijd, moet hij overtuigd zijn: "ik ga niet meer stelen en bedriegen, want hier wil ik niet meer terugkomen, dat is hier niet plezant."

.
- lol -

Meer valt er daar niet over te zeggen. Want bijvoorbeeld uitleggen dat de straf vrijheidsberoving is, en enkel dat, dat begrijp je toch niet.
Oud 24 augustus 2013, 10:51   #38
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
'k moet nu eerlijk zijn, dat was ook het eerste die in me opkwam.
Een blinde gevangenisdirecteur, ik weet niet goed wat die job inhoud, maar euhmmm....
Dienen dan al de rapporteringen eerst omgezet te worden in Braille opdat Mijnheer de directeur ze kan lezen? Dan heeft men daar wellicht een extra ambtenaar voor aangesteld om dat allemaal te typen + Brailleprinter + speciaal papier,... een dure directeur.
Oud 24 augustus 2013, 10:56   #39
WetIsWet
Gouverneur

WetIsWet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Zou het niet volstaan van het woord "gevangenisdirecteur" te schrappen?
Of het woord 'seks', laat het ons 'juichen' noemen ... of was dat al bezet
Oud 24 augustus 2013, 10:57   #40
WetIsWet
Gouverneur

WetIsWet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
Maar voor de rest chapeau voor de man dat hij is blijven werken met zijn handicap. Niet mooi natuurlijk dat hij zijn teveel aan testoren wou dumpen bij we eega's van zijn gasten.
Oh, dat is een werk van barmhartigheid 'de noodleidenden helpen'

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be