Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2013, 15:00   #21
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Inderdaad, een hoop van de geurstoffen/smaakstoffen zijn gebaseerd op alcoholen. Als echt alle consumptie van alcohol verboden is dan zondigt elke Moslim over de hele wereld constant.

Die muntthee die de Arabieren zo graag drinken bv., het grootste deel van de smaak komt van een cyclisch alcohol.
Het verbod zal wel exclusief op ethanol slaan. Moesten alle moleculen van de chemische alcoholfamilie verboden zijn dan zouden ze waarschijnlijk niet meer kunnen leven.

Maar ik had het in mijn post over fruit wel degelijk over ethanol.
Oud 26 augustus 2013, 15:40   #22
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
laat het man! Dan worden die arme varkentjes ook nog eens onverdoofd de keel overgesneden. laat die beestjes maar aan ons.

Trouwens: ik mis mijn spaarvarkentjes in de banken. Dat mag ook niet meer om de moslims geen onreinheidsgevoel te geven zeker?
Inderdaad ! Varkensvlees is tenminste 100 % gegarandeerd onaangeraakt door moslims ! Een + voor mij.
In kant en klare bereidingen met varkenvlees vind je dan tenminste geen sporen van sperma, zoals ooit in de looksaus van een kebabtent. Dat is ook al iets...
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 15:44   #23
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Omdat het ons weinig kan schelen of er nu iemand gebedjes heeft gepreveld bij het slachten van vlees? Dat eten verandert er voor ons niet voor.
Wat wel iets verandert is of die dieren onverdoofd zijn geslacht of niet. En vooral, of men hen de keel overgesneden heeft om ze te doden. Dat is namelijk gevaarlijk, geeft meer kans om schadelijke bacteriën naar binnen te werken. Escherichia coli bvb.
Oud 26 augustus 2013, 15:44   #24
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Zo kook je halal:
Bedankt voor de tip.

De kookkunst kende ik al. Niets nieuws onder de zon. Smaken kunnen verschillen. Zo zit de kookwereld nu eenmaal ineen. Halaal kan evengoed smaken als haraam.

Waar mensen zich over ergeren is niet zozeer het halaal koken. Wel dat je in Borgerhout ( bijvoorbeeld ) niet eens iets kan eten met een glas witte wijn, hoe lekker de vis ook moge zijn.

Laatst gewijzigd door Rudy : 26 augustus 2013 om 15:46.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 15:47   #25
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Een schoteltje smakelijke charcuterie.
Zwaai er eens met je muzelmaanse toverstaf over.
Dan wordt het ook halal.
Halaliiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Halalaaaaaaaaaaa

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 26 augustus 2013 om 15:47.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 15:48   #26
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Bedankt voor de tip.

De kookkunst kende ik al. Niets nieuws onder de zon. Smaken kunnen verschillen. Zo zit de kookwereld nu eenmaal ineen. Halaal kan evengoed smaken als haraam.

Waar mensen zich over ergeren is niet zozeer het halaal koken. Wel dat je in Borgerhout ( bijvoorbeeld ) niet eens iets kan eten met een glas witte wijn, hoe lekker de vis ook moge zijn.
In zulke eetttenten ga ik niet eens binnen. Ik betrouw het daar niet.
Oud 26 augustus 2013, 15:53   #27
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedankt voor de tip.

ik erger me helemaal niet aan het gebrek aan glas wijn. Ik erger me aan de onverdoofde marteltoestanden bij de geslachte dieren en de overtredingen van de anti discriminatiewet. Halal-vlees vereist enkel moslimslagers, moslimhandelaars, moslimcontroleurs, en moslimkoks, samen met een 7de eeuwse houding tegenover hygiene!

Als ik een glas wijn wil drinken dan heb ik daar geen halal moslim voor nodig.

Het zijn de mensen die geen idee hebben over wat halal betekent die over "de smaak" gaan beginnen. Net alsof het over een speciaal halal-kruid is dat er wordt gebruikt.

Smaken verschillen! hoe achterlijk kan je wel zijn.

"bedankt voor de tip"... straks denkt hij nog dat hij een speciaal recept heeft gekregen!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 26 augustus 2013 om 15:56.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 16:10   #28
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedankt voor de tip.

Dat zijn dan wel heel lompe mensen, als je bij moslims gaat eten dan vraag je er toch zelf om.
Oud 26 augustus 2013, 16:20   #29
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
In zulke eetttenten ga ik niet eens binnen. Ik betrouw het daar niet.
Dag forumlid Meneer. Je wordt echt een studieonderwerp. Dat je een etablissement niet wilt binnengaan is toch wel echt jou bezorgdheid. Naar mijn inziens zelfs niet de bezorgdheid van je vriendin.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 16:21   #30
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dag forumlid Meneer. Je wordt echt een studieonderwerp. Dat je een etablissement niet wilt binnengaan is toch wel echt jou bezorgdheid. Naar mijn inziens zelfs niet de bezorgdheid van je vriendin.
wat heeft zijn vriendin daarmee te maken?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 26 augustus 2013, 16:32   #31
Nar
Burgemeester

Nar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe dat weten we ondertussen maar waarom ?
Oud 26 augustus 2013, 16:40   #32
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nar Bekijk bericht
Ik heb daar een redelijke uitleg voor:

- het was de bedoeling om de dieren zo weinig mogelijk te laten lijden: het mes moest scherp zijn, met één snede de keel over etc... Uiteraard moet je allah bedanken want het is tenslotte zijn verdienste dat je een kameel kan slachten.

- ze mochten geen dode dieren eten, want ze wisten dus niet van wat en wanneer die gestorven waren. Dit klinkt redelijk.
Wat niet redelijk is, is dat ze nu de dieren niet wensen te verdoven omdat het wel eens zou kunnen dat ze dan door die elektroshock zouden kunnen doodgaan... waarbij totaal voorbijgegaan wordt aan de onderliggende reden.

- de halal keten is ook verklaarbaar, als men ervan uit wil gaan dat enkel moslims betrouwbaar genoeg zijn om naar de 7de eeuwse normen het voedsel te behandelen. Zo mocht niks worden opgeslagen in magazijnen waar ratten en ander ongedierte rondloopt. Nu, ONZE hygienische normen zijn uiteraard veel strikter dan de 7de eeuwse reinheidsnormen. Wij hebben tenminste de elektriciteit en het koelen uitgevonden. iets waar allah in de 7de eeuw zelfs nog niet aan gedacht had. Wij hebben ook wetten die verhinderen dat we enkel met katholieken mogen handel drijven en de moslims discrimineren als handelaar.... oops... andersom mag het wel van Yussuf, want die noemt dat "tendensondernemingen". Ik wil de eerste katholieke bakker nog zien die weigert om een moslim aan te werven op basis van het feit dat hij moslim is, omdat anders het katholieke brood ineens halal zou kunnen worden.

Oud 26 augustus 2013, 16:43   #33
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Behalve moslims hoeft niemand te weten hoe je halal kookt dus waarom eigenlijk deze discussie?
Hoort hoogstens onder koetjes en kalfjes maar niet hier, er is geen enkele maatschappelijke relevantie.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 16:46   #34
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Behalve moslims hoeft niemand te weten hoe je halal kookt dus waarom eigenlijk deze discussie?
Hoort hoogstens onder koetjes en kalfjes maar niet hier, er is geen enkele maatschappelijke relevantie.
Dat is uw hautaine mening.
Salah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 16:50   #35
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ik erger me helemaal niet aan het gebrek aan glas wijn. Ik erger me aan de onverdoofde marteltoestanden bij de geslachte dieren
Ben je geen vegetariër dan ben je zware hypocriet.
keel onverdoofd slachten is martel,
de buis in de maag vd gans dus niet, de staaf die het varken in zijn kop krijgt, de vis die levend gekookt wordt,...
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 16:53   #36
Nar
Burgemeester

Nar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb daar een redelijke uitleg voor:

- het was de bedoeling om de dieren zo weinig mogelijk te laten lijden: het mes moest scherp zijn, met één snede de keel over etc... Uiteraard moet je allah bedanken want het is tenslotte zijn verdienste dat je een kameel kan slachten.

- ze mochten geen dode dieren eten, want ze wisten dus niet van wat en wanneer die gestorven waren. Dit klinkt redelijk.
Wat niet redelijk is, is dat ze nu de dieren niet wensen te verdoven omdat het wel eens zou kunnen dat ze dan door die elektroshock zouden kunnen doodgaan... waarbij totaal voorbijgegaan wordt aan de onderliggende reden.

- de halal keten is ook verklaarbaar, als men ervan uit wil gaan dat enkel moslims betrouwbaar genoeg zijn om naar de 7de eeuwse normen het voedsel te behandelen. Zo mocht niks worden opgeslagen in magazijnen waar ratten en ander ongedierte rondloopt. Nu, ONZE hygienische normen zijn uiteraard veel strikter dan de 7de eeuwse reinheidsnormen. Wij hebben tenminste de elektriciteit en het koelen uitgevonden. iets waar allah in de 7de eeuw zelfs nog niet aan gedacht had. Wij hebben ook wetten die verhinderen dat we enkel met katholieken mogen handel drijven en de moslims discrimineren als handelaar.... oops... andersom mag het wel van Yussuf, want die noemt dat "tendensondernemingen". Ik wil de eerste katholieke bakker nog zien die weigert om een moslim aan te werven op basis van het feit dat hij moslim is, omdat anders het katholieke brood ineens halal zou kunnen worden.
Ik zal mijn vraag dan aanpassen naar Salah toe :
hoe dat weten we ondertussen, maar waarom nu nog ?
Oud 26 augustus 2013, 17:05   #37
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is uw hautaine mening.
Ik denk dat het eerder van arrogantie getuigt, uw voorschriften op te dringen aan anderen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 17:10   #38
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik denk dat het eerder van arrogantie getuigt, uw voorschriften op te dringen aan anderen.
Het bent u die uw voorschriften wil opdringen, door hautain te beslissen wat al dan niet maatschappelijk relevant is. Ik daarentegen, dring niks op.

Laatst gewijzigd door Salah : 26 augustus 2013 om 17:10.
Oud 26 augustus 2013, 17:19   #39
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Ben je geen vegetariër dan ben je zware hypocriet.
keel onverdoofd slachten is martel,
de buis in de maag vd gans dus niet, de staaf die het varken in zijn kop krijgt, de vis die levend gekookt wordt,...
ik kook vissen niet levend.
ik vind het totaal onnodig dat runderen bij hun volle bewustzijn nog minstens tien minuten aan hun achterpoten worden opgehangen om met opengesneden keel te kunnen doodbloeden;
Een rund dat eerst een elektrische schok krijgt is op slag buiten westen en komt niet meer bij.
Als U dat verschil niet inziet dan weet ik het ook niet meer.

Mensen die bovendien willen beweren dat zo'n halssnede zonder verdoving geen pijn doet, zou ik willen verplichten om zonder verdoving te worden geopereerd. Nodeloze anesthesie kosten kunnen we dan gerust vermijden.

Oud 26 augustus 2013, 17:21   #40
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nar Bekijk bericht
Omdat het maatschappelijk relevant is om te weten hoe je halal kookt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be