![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een Vlaams of een Waals-Brabander?
Belgisch Brabant bestaat namelijk al een hele tijd niet meer.
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Die man leeft nog steeds in de middeleeuwen. Hij woont volgens mij in Den Bosch of Breda...
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo is het.
Degene die die term bezigt is vrijwel altijd een domme provinciaal die allochtonen eens even de maat gaat nemen. Citaat:
Citaat:
Dat wist je toch? Citaat:
Citaat:
Voor sex kunnen ze naar de hoeren (ook al allochtoon) en kinderen willen ze niet (kost geld). Dus waar hebben die vrouwen voor nodig? Citaat:
Het is geen toekomstvoorspelling, het speelt zich nu af. Tussen het Limburgs en het Nederlands? |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Et alors ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zou je dus beter eerst eens goed informeren voor je dingen zegt die in tegenspraak zijn met deze eerste stap. Ik spreek uit persoonlijke ervaring als ik het volgende, waargebeurde verhaal vertel. In een vroeger leven was ik bevriend met een Turkse vrouw. Ik was zelfs aanwezig bij de geboorte van haar jongste (en vierde) zoon. Zij sprak een beetje Nederlands. Haar man geen woord. Het Nederlands dat haar drie andere zonen kenden hadden ze in de school (en op straat) geleerd. Maar toen zij de taal een beetje onder de knie hadden was hun achterstand in de school al veel te groot om hem nog ooit te kunnen inhalen. Mama verwachtte van de school dat ze daar iets aan deden, terwijl zijzelf geen enkele moeite deed om daar ook maar één klein handje bij te helpen. Ik leg even uit.... Toen haar jongste zoon geboren werd raadde ik haar aan om, naast haar grote schotelantenne, ook kabeltelevisie te laten aansluiten. Ik had immers met eigen ogen gezien dat die kinderen nooit iets anders te zien kregen dan de vele Turkse zenders die via die schotel binnenkwamen. Kabeltelevisie zou daar niet alleen een héél klein beetje evenwicht in kunnen brengen, maar de kinderen zouden voldoende Nederlands kennen VOOR ze schoolplichtig werden. Kabeltelevisie is er nooit gekomen. Geen énkele van de drie oudere zonen van deze Turkse moeder heeft een diploma middelbaar onderwijs gehaald. Van de jongste weet ik het niet, maar ik betwijfel of hij er beter uit is gekomen dan zijn oudere broers. Dat was nochtans de voorwaarde om, via een voorkeursbehandeling, aan een (door het toenmalige hoofd van de BOB beloofde!) job bij de rijkswacht (nu politie) te geraken. Papa, een pion in het Turks-Limburgse drugsmilieu, werd aan een job bij Ford Genk geholpen omdat zijn vrouw informant was van de Hasseltse BOB, en het kopstuk van een plaatselijke drugsbende door haar hulp kon gepakt en veroordeeld worden. Na een tijdje liet haar man zich een gouden handdruk geven bij Ford, en hij begon een bordeel met Poolse vrouwen op de weg van Hasselt naar Genk. De oudste zoon werd aan de slag geholpen met een eigen döner-kebab zaak. Die ging kort daarna al failliet. Wat er van het bordeel van de vader is geworden en zijn vier zonen weet ik niet. Ik weet alleen dat hij en zijn gezin al een hele tijd niet meer wonen in het nieuwe huis dat hij bouwde, niet ver van waar ikzelf toendertijd woonde. Als de moeder het beetje kennis dat ze van onze taal had gedeeld had met haar man en kinderen, of tenminste mijn raad had gevolgd om zich kabeltelevisie aan te schaffen, had tenminste de jongste zoon misschien een (water)kansje gehad om NIET in de criminaliteit te belanden. Kleine oorzaken, grote gevolgen is niet zomaar een spreekwoord.
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dankt Eberhard Leclerc voor de reactie, dat zat er al aan te komen dacht ik
![]() Citaat:
Citaat:
Wat die mensen thuis doen is mijn zaak niet. Zo enggeestig ga ik nu ook weer niet zijn om dat te gaan veroordelen ongeacht ik er misschien ergens niet mee akkoord ga ... Als ze ons die dingen die ze doen of hun geloof gaan opdringen dan heb ik daar wel een probleem mee. ![]() En dit geschreven zijnde uit het oogpunt van een ongelovige Thomas ... ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 28 augustus 2013 om 17:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enkel Amazighië is een land zeker, daar spreken ze Tamagzight nietwaar.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een kennis van me gaf les aan Nederlandsonkundigen in het kader van die verplichte inburgeringscursus. Een deel van de studenten waren zeker en vast gemotiveerd en écht van plan om enthousiast Nederlands te leren. Het andere (meestal moslimvrouwen) deel gebruikte de lessen om buiten te mogen en om wat onder elkaar te kunnen koffieklatsjen in hun eigen taaltje. Er werd niks geoefend, niks thuis geleerd, niks naar de winkel gegaan. Kortom NIKS. Daar stak ze dus ook haar tijd niet meer in.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Cut the BS please met uw limburgs gemekker!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Vlaanderen is precies niet voor morgen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar ben ik het gloeiend mee eens.
Op dit forum wordt veel te weinig beseft wat een talent het met Circe in huis heeft. Hoe zij de nagel met zoveel humor op de kop kan slaan, dat doet haar hier niemand na. ![]()
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 28 augustus 2013 om 19:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hier sé nog zo van die Vlaamse cultuur van jongeren waarvoor een gans sportpaleis aplaudiseert. Alhoewel het niveau van de eerste de beste dorpsfanfare waarvan de helft 60+ers zijn, op de jaarlijkse processie merkelijk hoger ligt dan wat hier naar voor gebracht wordt. http://youtu.be/7P0BiAW7cCo en ter vergelijking. Een dorpsfanfare uit Zichen-Zussen-Bolder. http://youtu.be/FoZdNDAxmC4 Luister en vergelijk Laatst gewijzigd door pajoske : 28 augustus 2013 om 20:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Burger
|
![]() Dit heeft toch te maken met Europa en open grenzen. Vaak genoeg hoor ik Spaans in de supermarkt, en Engels. En plenty van ons werken/wonen ook in hun landen.
Qua land van herkomst... zijn er tegenwordig meer Duiters in Nederland (380 duizen) dan Turken of Marocanen. En meer dan 100.000 Belgen die er de economische vluchteling uithangen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |