Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 2 september 2013, 17:42   #21
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Volgens het Arabisch dagblad 'Al Rai' is Obama aan het treuzelen met een eventuele aanval op Syrië omdat hij met Putin zou hebben afgesproken dat deze laatste Assad zou "overtuigen" om af te treden.

Er zijn een aantal voordelen aan dit scenario:

1) Er is misschien geen nood meer voor een militaire interventie in Syrië.
2) De grootste massamoordenaar van de laatste 20 jaar is afgezet.
3) Er wordt vermeden om extremistische rebellenleiders ongecontroleerd de macht te laten nemen.
4) Met nieuwe figuren kunnen er met Russische druk aan de ene kant en Amerikaanse druk aan de andere kant gesprekken komen tussen redelijke mensen aan beide kant van de burgeroorlog, welk mogelijk tot een deling van de macht zou kunnen leiden.

Laten we hopen dat dit waar is en ook lukt, want het wordt tijd dat het daar weer wat stabieler wordt, uiteraard voor de Syrische bevolking zelf, maar ook voor de rest van de wereld.

Hoop doet...
HIER
zonbron is offline  
Oud 2 september 2013, 17:48   #22
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Zowat alle bondgenoten zijn ervan overtuigd dat het Syrische regime chemische wapens heeft ingezet om zijn bevolking af te slachten. Maar dat is voor heel wat van die landen geen reden om op treden.
Vandaar dat Obama in tegenstelling tot wat jij poneert het internationaal recht generlei zou schenden.
Obama heeft in het verleden meerdere malen gezegd dat als de Syrische regering chemische wapens tegen zijn burgers zou inzetten hij niet zou nalaten het regime hiervoor af te straffen.
Zijn woord niet houden zou dus zwaar gezichtsverlies tot gevolg hebben, iets wat de machtigste natie ter wereld zich niet kan veroorloven.
Obama doet raar of zelden wat hij verkondigt. Welk gezichtsverlies? Na Bush?
Nou ja...
HIER
zonbron is offline  
Oud 2 september 2013, 17:52   #23
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
En in ruil mag Putin Polen hebben?

Het blijven billenkletsers!
HIER
zonbron is offline  
Oud 2 september 2013, 21:58   #24
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Om te verdraaien moet je er nog iets van begrepen hebben, hé. Als ik het had over een redelijkere partij, dan had ik het over Iran en zijn satellieten zoals Hezbollah, niet over de Syrische rebellen.

Vandaar de vraag: kun je lezen of kun je niet lezen?
Vreemd, begrijp jij je eigen teksten dan niet? Tomm schrijft over baardmannen in Egypte (Morsi) en jij in je reactie dus ook. Dus vertel nou niet dat je de extremisten in Egypte / Syrië niet redelijk genoemd hebt. Maar als je je vergist hebt, dan kan je dat gerust toegeven hoor. Ik heb daar geen moeite mee, zie mijn onderschrift. Wie veel schrijft maakt veel fouten hè, is het niet met spellen dan toch wel met zijn 'logische' analyses. Ben jij soms onfeilbaar?

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=5437
Citaat:
(Tomm) De baardmannen zijn een grote slag toegebracht, zo ziet ook Assad het.
Citaat:
(Kallikles) Assad houdt alleen maar stand dankzij deze baardmannen en hij is ook volledig afhankelijk van hen: (een goede zaak overigens, want ondanks hun fundamentalisme zijn zij veel redelijker dan de waanzinnige en opportunistische Assad-clan)

Laatst gewijzigd door Piero : 2 september 2013 om 22:14.
Piero is offline  
Oud 2 september 2013, 22:41   #25
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Vreemd, begrijp jij je eigen teksten dan niet? Tomm schrijft over baardmannen in Egypte (Morsi) en jij in je reactie dus ook. Dus vertel nou niet dat je de extremisten in Egypte / Syrië niet redelijk genoemd hebt. Maar als je je vergist hebt, dan kan je dat gerust toegeven hoor. Ik heb daar geen moeite mee, zie mijn onderschrift. Wie veel schrijft maakt veel fouten hè, is het niet met spellen dan toch wel met zijn 'logische' analyses. Ben jij soms onfeilbaar?

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=5437
Hassan Nasrallah, de man met de zwarte tulband op de afbeelding die je niet post, is de leider van Hezbollah, Piero.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 3 september 2013, 07:58   #26
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Hassan Nasrallah, de man met de zwarte tulband op de afbeelding die je niet post, is de leider van Hezbollah, Piero.
Bedankt voor de toelichting. Morsi is wel/geen extremist, Hezebolla is wel/niet extremistisch, enzovoort.

Laatst gewijzigd door Piero : 3 september 2013 om 07:58.
Piero is offline  
Oud 3 september 2013, 10:44   #27
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet correct. Ik heb twee foto's gepost. Een van een man met een tulband (Nasrallah) en één van een man in wat er uitziet als een militair uniform.

De foto die Piero overneemt, is die van de tweede man en dat is niemand anders dan de heer Khamenei toen hij jonger was.

Enfin, Piero heeft zich hier weer eens onsterfelijk belachelijk gemaakt.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 3 september 2013, 10:48   #28
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet correct. Ik heb twee foto's gepost. Een van een man met een tulband (Nasrallah) en één van een man in wat er uitziet als een militair uniform.

De foto die Piero overneemt, is die van de tweede man en dat is niemand anders dan de heer Khamenei toen hij jonger was.

Meermaals onsterfelijk, dat moet kunnen.
Piero is offline  
Oud 3 september 2013, 14:21   #29
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Meermaals onsterfelijk, dat moet kunnen.
Je lacht met je eigen dwaasheid.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 3 september 2013, 22:41   #30
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hassan Nasrallah, de man met de zwarte tulband op de afbeelding die je niet post, is de leider van Hezbollah, Piero
Citaat:

De man met de tulband is dus Nasrallah, op de afbeelding die Piero niet in zijn post gebruikt. Wel correct dan, toch?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 21 september 2013, 17:39   #31
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Het scenario is in gang gezet. Assad's dagen zijn geteld.

"Rusland kan van positie veranderen over Syrië indien Assad gelogen heeft"
Oud 21 september 2013, 20:58   #32
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om te verdraaien moet je er nog iets van begrepen hebben, hé. Als ik het had over een redelijkere partij, dan had ik het over Iran en zijn satellieten zoals Hezbollah, niet over de Syrische rebellen zoals jij eerlijk gelooft.

Vandaar de vraag: kun je lezen of kun je niet lezen?
Een redelijke partij Iran ? Israël maakt van dat land binnen de 24 uur filet americain , mochten ze dat willen. En de Hezbollah, het totaal opkuisen ervan , een dik uur denk ik .
Pericles is offline  
Oud 21 september 2013, 21:02   #33
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Een redelijke partij Iran ? Israël maakt van dat land binnen de 24 uur filet americain , mochten ze dat willen. En de Hezbollah, het totaal opkuisen ervan , een dik uur denk ik .
Niet overdrijven hé, een aantal jaren geleden heeft Israël Zuid-Libanon helemaal kapotgebombardeerd en Hezbollah staat er nog steeds. Iran zou nog een stuk moeilijker zijn voor de zionistische staat.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 21 september 2013, 21:04   #34
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Niet overdrijven hé, een aantal jaren geleden heeft Israël Zuid-Libanon helemaal kapotgebombardeerd en Hezbollah staat er nog steeds. Iran zou nog een stuk moeilijker zijn voor de zionistische staat.
Israël heeft wel andere mogelijkheden hé . We moeten er toch geen tekening bij maken ?
Pericles is offline  
Oud 21 september 2013, 23:29   #35
Adrian M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Wat dacht u van de Benelux? Een halfuurtje of pakweg een uur of 10? Even een bakkie koffie tussendoor en op naar Brussel
Adrian M is offline  
Oud 21 september 2013, 23:33   #36
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Hezbollah is toen wel gaan lopen, zo snel als het kon en heeft nog wat guerrilla-taktieken met low-cost personeel gevoerd voor de PR en is dan nadat het heel zeker was dat er niemand meer in de buurt was op kousevoeten teruggekeerd.

Dad's army had het niet beter gekund
westdiep is offline  
Oud 18 november 2013, 13:59   #37
Schwarze Flamme
Banneling

Standaard

De beste oplossing lijkt mij om president Assad en het huidige bestuur van Syrië actief te steunen met civiele en militaire hulp. Hij blijft president mits enkele hervormingen, de Ba'athpartij blijft aan de macht. Israël wordt gedwongen de Golan-vlakte terug te geven, Turkije moet Koerdistan en het Syrisch-Turkse grensgebied aan de Middellandse Zee afstaan aan Syrië. Israël, de USA en Turkije worden gedwongen tot herstelbetalingen aan Syrië.
Schwarze Flamme is offline  
Oud 18 november 2013, 14:06   #38
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schwarze Flamme Bekijk bericht
De beste oplossing lijkt mij om president Assad en het huidige bestuur van Syrië actief te steunen met civiele en militaire hulp. Hij blijft president mits enkele hervormingen, de Ba'athpartij blijft aan de macht. Israël wordt gedwongen de Golan-vlakte terug te geven, Turkije moet Koerdistan en het Syrisch-Turkse grensgebied aan de Middellandse Zee afstaan aan Syrië. Israël, de USA en Turkije worden gedwongen tot herstelbetalingen aan Syrië.
Wij moeten ons helemaal niet bemoeien met Syrië.
Nietzsche is offline  
Oud 18 november 2013, 14:14   #39
Schwarze Flamme
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Wij moeten ons helemaal niet bemoeien met Syrië.
Zeer naïeve en helaas wijd verspreidde opvatting in onze contreien. Het is niet omdat "wij" (wie dat ook moge zijn) beslissen om ons daar niet mee te bemoeien, dat onze politieke tegenstanders dat ook niet gaan doen. Verstandig aan politiek doen, is ondermeer aan maximale veldbezetting doen, ook op internationaal vlak. En hier is het des te belangrijker omdat een stabiel Midden-Oosten van zeer groot belang is voor Europa omdat deze regio in de periferie ligt en strategisch uiterst belangrijk is voor ons.
Schwarze Flamme is offline  
Oud 18 november 2013, 14:17   #40
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schwarze Flamme Bekijk bericht
Zeer naïeve en helaas wijd verspreidde opvatting in onze contreien. Het is niet omdat "wij" (wie dat ook moge zijn) beslissen om ons daar niet mee te bemoeien, dat onze politieke tegenstanders dat ook niet gaan doen. Verstandig aan politiek doen, is ondermeer aan maximale veldbezetting doen, ook op internationaal vlak. En hier is het des te belangrijker omdat een stabiel Midden-Oosten van zeer groot belang is voor Europa omdat deze regio in de periferie ligt en strategisch uiterst belangrijk is voor ons.
Het heeft niets met naïviteit te maken.

Er is gewoon geen enkel gegronde rede waarom "wij" (Europa, NATO) er mee zouden gaan bemoeien. Syrië moet dit lekker zelf oplossen.

Kijk, als wij ons er wel mee gaan bemoeien vind ik dat best hoor. Maar het is alles behalve noodzakelijk.
Nietzsche is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be