![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het zou trouwens wel bizar zijn als bij het referendum ook een opkomstplicht geldt. Misschien is het zelfs een wereldprimeur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen idee of Verhofstadt een dergelijk voorstel lanceerde. 't Lijkt me eerder onwaarschijnlijk, rekening houdend met z'n niet al te beste verhouding met Balkenende. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben de preciese omschrijving vergeten, volgens bollebozen, aan wat een vraag, te stellen in een referendum zou moeten voldoen.
't Was iets van: het moet een duidelijke keuze zijn, duidelijk kunnen kiezen tussen wat ... en dat is dus hier zeker niet het geval. Ik probeer het simpel uit te leggen: mijn vrouw zal tegen de grondwet stemmen omdat ze vindt dat het te ver gaat; ik zal tegenstemmen omdat ik vind dat het niet ver genoeg gaat. We betalen onze parlementairen om hun werk te doen. Dat ze het verdomme doen: erover stemmen. En inderdaad: VlaamseBelg heeft gelijk: er is geen protest, er is geen commotie; er zijn anderzijds ook geen vreugdetaferelen ... besluit: het is geen punt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 20 augustus 2004 om 21:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We kunnen in het kieshok afstraffen? Onzin! 1/Onze vertegenwoordigende organen zitten vol niet verkozenen:Kiezers zijn egoïstisch en kiezen bij directe democratie voor rampscenario's
Informeer u liever eens degelijk, vooraleer je het debat aangaat over die materie. Dan hoef je je misschien niet te beperken tot wat gratuite stemmingmakerij. Het bewuste boek dat ik je over directe democratie aanraadde staat on-line. http://www.wit-be.org/publicaties/index.html Lees vooral de weerleggingen op de uittentreure herhaalde kut-bezwaren, die meestal evengoed opgaan voor het louter vertegenwoordigende systeem, dat volkomen ten onrechte democratisch geheten wordt (meeestal door hen die het misbruiken)
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Zoals gezegd gaat het om een raadplegend referendum, maar het kabinet heeft al wel beloofd de uitslag te respecteren. Daarvan afwijken zou natuurlijk teveel gezichtsverlies betekenen. Het is tenslotte het eerste landelijke referendum in Nederland ooit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
luister, jij gelooft in iets, ik niet daarom zijn het geen kut-bezwaren boer
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Let ook even op het subtiele verschil tussen een idee afbreken, of de persoon die het idee debiteert beledigen: Citaat:
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 20 augustus 2004 om 22:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
daar zeg ik niks mee over de persoon die ze debiteert. Als jij je zodanig met maffe ideeën identificeert, en elke kritiek erop als een aanval op je persoon aanziet, dan is dat voor jouw rekening. Daar zit ik voor niks tussen. Daarentegen, een medeforummer voor Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
als jij dat maf, fijn, dat is je goede recht ik ga echter niet akkoord Citaat:
soit, meld me aan als je vindt dat dat moet
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Men heeft overigens uitdrukkelijk afgesproken dat de instemming met dit referendum niet betekent dat de partij voortaan pro-referenda is. Vanwege de eenmaligheid van het besluit hebben de tegenstanders van referenda hun verzet tegen dit specifieke referendum opgegeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik een argument als 'kut' klasseer, dan geef ik daar tenminste een argumentatie voor. Ik legde je immers uit dat directe democratie heel wat anders is dan plompweg 'het volk beslist', maar daar lees je gemakkelijkheidshalve over, en weigert je gedegen te informeren. Een gedegen tegenargument geef je echter niet, doch enkel wat stemmingmakerij en valse beschuldigingen als zou ik slogantaal hanteren. Citaat:
Als het je stoort: je weet de blauwe knop staan.
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
als ik zin heb, doe ik het morgen nog eens Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Overigens heb ik niet het idee dat de CU meer aanleunt bij de SGP. Er gaan juist stemmen op om de samenwerking met de SGP te verminderen, gezien de partij nog altijd weigert om vrouwen als volwaardig lid toe te laten tot de partij en ook moeite heeft met vrouwen op gezamenlijke kandidatenlijsten van CU en SGP. Dit zorgt uiteraard voor nogal wat frustratie bij de CU. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 21 augustus 2004 om 08:51. |
|
![]() |
![]() |