Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2013, 16:25   #21
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Typisch. Neen, ik wens privacy. Die wens moet ik niet verantwoorden.

Kunnen we net zo goed camera's in het huiskamer hangen om huiselijk geweld te voorkomen. Iets te verbergen misschien?
De huiskamer is uw privé domein. Daar horen geen camera's te hangen. Maar de straat is toch uw huiskamer niet.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2013, 16:30   #22
Clicquot
Lokaal Raadslid

Clicquot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard niet. Klanten die zulke kaarten aanschaffen geven vrijwillig een deel van hun privacy op. Dat is bij de identiteitskaart niet het geval. Ik ben door de overheid verplicht om een dergelijke kaart bij mij te hebben. Colruyt verplicht mij niet om die kaart bij mij te hebben. Het is een dienst die ze aanbieden, en waarbij ik de keuze heb om daar al dan niet op in te gaan. Hetzelfde geldt voor Facebook. Wie daarop een account aanmaakt, geeft vrijwillig een deel privacy op. Het is die vrijwilligheid die essentieel is.
Ok dat begrijp ik. Of je als klant bij de bank een bankkaart kan weigeren bij het openen van een zichtrekening is nog maar de vraag natuurlijk. Of je zonder kaart kan en toch aan uw geld geraakt is tegenwoordig ook niet simpel (kantooruren u know). Dus dat 'vrijwillig' aspect begint wat vaag te worden heb ik de indruk.

Nu, je zegt dat je privacy wenst en dat je die wens niet wil verantwoorden. Dat is uw goed recht. Maar in het openbaar/publiek is toch niets privé? Wat maakt het dan uit of er een camera hangt? In tegenstelling tot de huiskamer bv.
Clicquot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2013, 16:30   #23
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Daar horen geen camera's te hangen.
Iets te verbergen misschien?

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2013, 16:31   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet het ene of het ander. Ik ben tegen de identiteitskaart én tegen camera's. Beiden zijn inbreuken op de privacy van het individu.
Citaat:

Kunnen we net zo goed camera's in het huiskamer hangen om huiselijk geweld te voorkomen. Iets te verbergen misschien?
Ook nog niet gestorven van je eerste koppel overdrijvinkskes zeker ?

Nu, ik zou terug naar de draad willen gaan.

Ik vind dat een goede zaak als ik dat filmpje bekijk, en dan denk dat er wel een kans is dat die vetzak nu het spek aan zijn teelballen zal krijgen.
Hopelijk.
Eindelijk.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2013, 16:33   #25
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk bericht
Nu, je zegt dat je privacy wenst en dat je die wens niet wil verantwoorden. Dat is uw goed recht. Maar in het openbaar/publiek is toch niets privé? Wat maakt het dan uit of er een camera hangt? In tegenstelling tot de huiskamer bv.
Is er in de publieke ruimte niets privé? Mag de politie zomaar uw gsm afnemen en uw berichten gaan lezen? Neen toch?

Doordat er zoveel publieke ruimte is, is het voor een individu niet mogelijk om zich niet op het publieke terrein te begeven. Doordat het individu niet anders kan dan die ruimte te betreden, moet ook daar zijn privacy gerespecteerd worden.

Edit: typo.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.

Laatst gewijzigd door Nebur : 4 september 2013 om 16:38.
Oud 4 september 2013, 16:35   #26
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
I repeat: de straat is uw huiskamer niet. Dus daar mogen gerust camera's geplaatst worden.

Of kun je niet lezen?
Oud 4 september 2013, 16:37   #27
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
I repeat: de straat is uw huiskamer niet. Dus daar mogen gerust camera's geplaatst worden.

Of kun je niet lezen?
Zie wat ik geantwoord heb op Clicquot. Kunt ge niet lezen misschien?

Oud 4 september 2013, 16:45   #28
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zie wat ik geantwoord heb op Clicquot. Kunt ge niet lezen misschien?
Antwoord voldoet niet.
Oud 4 september 2013, 16:46   #29
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

is t een moslim?

http://www.youtube.com/watch?v=k14MRUxpYLQ

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 4 september 2013 om 16:48.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2013, 16:46   #30
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Antwoord voldoet niet.
Dat is dan jammer voor u, maar het is onredelijk om te verwachten dat ik uitgebreid mijn visie uit de doeken doe aan u als ge enkel antwoordt met slogans als "Iets te verbergen misschien?", "Kunt ge niet lezen misschien?" of "Uw antwoord is onvoldoende."

Oud 4 september 2013, 16:52   #31
Clicquot
Lokaal Raadslid

Clicquot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is er in de publieke ruimte niet privé? Mag de politie zomaar uw gsm afnemen en uw berichten gaan lezen? Neen toch?
Ja, zo niet he . De politie kan mij dan evengoed vragen mijn broek eens uit te doen, midden op de straat.
Men filmt in eerste instantie toch de publieke ruimte. Niet het individu... dat komt eventueel op de proppen als er iets niet pluis is of zo, maar veelal is het toch een 'algemeen beeld'. Dat er eventuele misbruiken kunnen gebeuren is altijd mogelijk, keerzijde van de medaille?

Citaat:
Doordat het individu niet anders kan dan die ruimte te betreden, moet ook daar zijn privacy gerespecteerd worden.
Als jij jezelf 'gedraagt' zoals eender welke 'goede huisvader' in een publieke plaats dat doet, wordt dat toch gerespecteerd, hoef je je toch geen zorgen te maken over inbreuken op de privacy?
Clicquot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2013, 17:00   #32
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, zo niet he . De politie kan mij dan evengoed vragen mijn broek eens uit te doen, midden op de straat.
Men filmt in eerste instantie toch de publieke ruimte. Niet het individu... dat komt eventueel op de proppen als er iets niet pluis is of zo, maar veelal is het toch een 'algemeen beeld'. Dat er eventuele misbruiken kunnen gebeuren is altijd mogelijk, keerzijde van de medaille?
U ben het dus met mij eens dat er wel zoiets bestaat als privacy, ook in de publieke ruimte?

Citaat:
Als jij jezelf 'gedraagt' zoals eender welke 'goede huisvader' in een publieke plaats dat doet, wordt dat toch gerespecteerd, hoef je je toch geen zorgen te maken over inbreuken op de privacy?
Wie in de Sovjetunie zich gedroeg als een goede Sovjet moest zich ook geen zorgen te maken. De NSA controleert ook mensen die goede huisvaders zijn. Het feit dat we in een democratie leven garandeert ons helemaal niet dat onze privacy gerespecteerd zal worden.

Daarnaast vraag ik me af waarom een overheid het recht zou hebben om een willekeurig persoon te identificeren? Waarom moet ik kunnen aantonen dat ik hier legaal ben als ik op straat loop?

Oud 4 september 2013, 19:00   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ten eerste, ze hebben de onnozelaar bij zijn pietje. 't Is begod een minderjarige.

Ten tweede, in mijn maatschappijbeeld is de privacy van een mogelijk slachtoffer van een misdrijf prioritair op mijn privacy.

Als ik mij op straat begeef, dan kan het zijn dat ik gezien wordt door een buur, een vriend, een familielid of een onbekend. Zelf een flik.
Eenieder van die gasten kan een goed geheugen hebben.
Wie geen goed geheugen heeft, moet beroep doen op audiovisuele middelen ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 4 september 2013, 19:09   #34
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja.

Zaken die een ander niet aangaan.
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2013, 19:15   #35
eurobug
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ten eerste, ze hebben de onnozelaar bij zijn pietje. 't Is begod een minderjarige.
Heb je een link? Ik wil met eigen ogen lezen dat zo'n tuig van straat is gehaald. Wat een lafaard...
eurobug is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2013, 19:17   #36
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:

Toch wel.
Oud 4 september 2013, 19:20   #37
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dan kunt ge best thuisblijven.
Wie buitenkomt wordt nu eenmaal gezien.
Dan nog liever door een objectieve camera dan door een roddeltante.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2013, 19:22   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eurobug Bekijk bericht
Heb je een link? Ik wil met eigen ogen lezen dat zo'n tuig van straat is gehaald. Wat een lafaard...
http://www.standaard.be/cnt/dmf20130904_00724822

Citaat:
De politie en het gerecht weten die de dader van de zware vechtpartij in Aalst is. Op 1 juni van dit jaar raakten twee mannen slaags in de uitgaansbuurt. Toen een van hen de andere op de grond wierp, bleef hij maar slaan en trappen. Het slachtoffer ligt nog steeds in het ziekenhuis.

In de nacht van zaterdag 1 juni 2013, rond 3.45 uur, begonnen twee mannen te vechten in de Lange Zoutstraat, vlak bij de Grote Markt. ‘Ter hoogte van de Sluierstraat viel een van de mannen op de grond’, aldus de politie. ‘Hoewel de man vrijwel bewusteloos neer lag, bleef zijn belager hem schoppen en slaan.’

Het slachtoffer, een man van 29 uit Liedekerke, herstelt nog steeds van de vechtpartij in het ziekenhuis. De onderzoekers verspreidden woensdag videobeelden van de vechtpartij om de identiteit van de aanvaller te weten te komen.

Minderjarig

Het duurde niet lang voor de politie tips over diens identiteit kreeg. Maar uit die tips die woensdagnamiddag binnenliepen, concludeerde het parket dat het mogelijk gaat om een dader van net geen 18 jaar. Een minderjarig dus, en die mag niet herkenbaar in beeld worden gebracht.

Het parket van Dendermonde gaf de media daarop de opdracht de dader op de bewakingsbeelden onherkenbaar te maken. De federale politie heeft de beelden verwijderd van haar website. Het parket ging er aanvankelijk van uit dat de dader 25 �* 35 jaar oud was. Het had het over een gespierde jongeman, die een opvallende rode T-shirt droeg met een witte omgekeerde driehoek op de voorkant, een donkere, mogelijk groene lange broek met een lichtkleurige broeksriem, en zwarte schoenen.

Oud 4 september 2013, 19:26   #39
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is er in de publieke ruimte niets privé? Mag de politie zomaar uw gsm afnemen en uw berichten gaan lezen? Neen toch?

Doordat er zoveel publieke ruimte is, is het voor een individu niet mogelijk om zich niet op het publieke terrein te begeven. Doordat het individu niet anders kan dan die ruimte te betreden, moet ook daar zijn privacy gerespecteerd worden.

Edit: typo.
Kan die camera dan uw berichten lezen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2013, 19:28   #40
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Kan die camera dan uw berichten lezen ?
Hangt af van het type camera.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be