Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2013, 08:41   #21
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Ik stel mij vragen bij die groeicijfers. Wat was het groeipercentage ook al weer : 0,3% voor de gehele unie. Dit wordt uitgedrukt in eurotjes groei. Aangezien er van die eurotjes de laatste tijd nogal wat bijgedrukt worden (lees meer dan 0,3%) dan lijkt mij er van groei in werkelijke termen weinig sprake.
Economie is blijkbaar ook niet je sterkste vak.
Groei wordt uitgedrukt in % van het BNP en heeft dus niks met het drukken van geld te maken.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 14:24   #22
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Ik vraag me af wie hier de primitief is?

1. Omdat de bevolking nog steeds toeneemt is economische groei wel degelijk nodig.
Zij die beweren van niet, zoals jij, zijn dus voorstander van een collectieve verarming.
2. Anderzijds staat groei gelijk aan een grotere economische activiteit waardoor de werkeloosheid afneemt en de koopkracht wordt verhoogd.
Je moet al erg laag gevallen zijn beste Jurgen om hier tegen te zijn.
3. Zo goed als alle landen zitten opgescheept met een grote staatsschuld, berekend in functie van het BNP, die enkel kan worden afgelost indien er groei is.
1) Hoever kan je de bevolkingstoename nog laten gaan?

2) Door automatisering bij een bevolkingstoename verhoog je wel de productieoverschotten, maar het consumeren valt voor een groot deel stil, door de stijgende werkloosheid.
Dan praat ik nog niet over het opraken van grondstoffen, zodat het deze kostenfactor ook stijgt en het geproduceerde onbetaalbaar word.

3) Dat is wat jij vertelt, maar die schulden zijn enkel af te lossen door de echte levensnoodzakelijke behoeften goedkoop ter beschikking te stellen en voor de niet levensnoodzakelijke de werkelijke kostprijs aan te rekenen. Ook ecologische kosten.

4) Het nivelleren van alle inkomsten is de enige oplossing die overblijft, ik vraag me enkel af, hoe je met al die politieke en industriële graaiers, dit ooit kan verwezenlijken.

Zeg tegen een miljardair of miljonair dat hij moet inleveren en de politiek zal hun helpen om niet in te leveren, in tegenstelling tot de werkende burger, die gedwongen word in te leveren.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 14:53   #23
frank1234
Gouverneur

Standaard

mensen hebben het nog nooit zo goed gehad als nu.
het "leven" blijft goedkoper worden dus zal die groei wel voor iets goed zijn zeker

Laatst gewijzigd door frank1234 : 6 september 2013 om 14:54.
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 16:30   #24
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 Bekijk bericht
mensen hebben het nog nooit zo goed gehad als nu.
het "leven" blijft goedkoper worden dus zal die groei wel voor iets goed zijn zeker
Welke groei?
Bij alles wat ze produceren zitten ze op gigantische overschotten, daarom moet het weg aan dumpingprijzen.
Grondstoffen is het probleem en daar hebben ze wel een oorlog hier en daar voor over.
Natuurlijk heet dat "democratie" brengen.

Gelukkig schieten en bombarderen ze genoeg gebouwen en mensen plat, om dat doel te bereiken.

En gelukkig hebben ze God en Allah fanaten, om hun doel te bereiken.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 16:34   #25
rafkaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
1) Hoever kan je de bevolkingstoename nog laten gaan?

2) Door automatisering bij een bevolkingstoename verhoog je wel de productieoverschotten, maar het consumeren valt voor een groot deel stil, door de stijgende werkloosheid.
Dan praat ik nog niet over het opraken van grondstoffen, zodat het deze kostenfactor ook stijgt en het geproduceerde onbetaalbaar word.

3) Dat is wat jij vertelt, maar die schulden zijn enkel af te lossen door de echte levensnoodzakelijke behoeften goedkoop ter beschikking te stellen en voor de niet levensnoodzakelijke de werkelijke kostprijs aan te rekenen. Ook ecologische kosten.

4) Het nivelleren van alle inkomsten is de enige oplossing die overblijft, ik vraag me enkel af, hoe je met al die politieke en industriële graaiers, dit ooit kan verwezenlijken.

Zeg tegen een miljardair of miljonair dat hij moet inleveren en de politiek zal hun helpen om niet in te leveren, in tegenstelling tot de werkende burger, die gedwongen word in te leveren.
Zeg tegen de vakbond een indexsprong over te slagen en... het land lig plat...
rafkaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 21:36   #26
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Economie is blijkbaar ook niet je sterkste vak.
Groei wordt uitgedrukt in % van het BNP en heeft dus niks met het drukken van geld te maken.
Ah ja en hoe bepalen ze dat %. Op basis van het aantal patatten dat jij gegeten hebt het afgelopen jaar ???

Eigenlijk heel simpel : we hebben vorig kwartaal X euro bnp, dit kwartaal Y euro bnp, dus er is X % groei. Daartegenover staat dat er Y % euro's zijn bijgedrukt : Y - X = Z% percentage werkelijke groei en dit is NOG STEEDS negatief.

Laatst gewijzigd door Stingray : 6 september 2013 om 21:39.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be