![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Het mooie aan Boedhisme is dat er nergens sprake is van dwang, opdringen van schuldgevoel, een opperwezen die alle touwtjes in handen heeft.
Bij deze stroming ben je vooral ZELF verantwoordelijk voor je daden of wat je nalaat te doen. Nergens wordt er met het vingertje gewezen en je mag zelfs kritisch zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() uit niets komt niets, wisten reeds de ouden.
Citaat:
Citaat:
Deze is juist niet niets, maar het tegendeel daarvan: het absolute, ook wel God geheten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze berust juist op de meest diepzinnige Logica. En onschuldig is ze evenmin, wel heilig, namelijk de heilige geest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook is het geen persiflage (al neem ik de boel wel eens in de maling), integendeel vinden alle religies hun uiteindelijke waarheid en bestemming in mijn atoomtheorie.
Het christendom als eerste omdat ik de wedergeboren Jezus ben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb voor bepaalde 'verzinsels' heel veel bewondering. Denk maar aan de prachtige muziek die reeds uitgedacht werd. Denk maar aan fraaie architecturale uitvindsels, die zelfs na realisatie nog overeind blijven, zowel fysisch als artistiek. Zo vind ik ook uw visie verfrissend, out of the box, ongewoon, confronterend, creatief,.... Ook het heilige vuur waarmee je je oprecht verdedigt, is iets heel bewonderenswaardig. Ik zal misschien nooit een zeloot van je visie worden, maar van alle 'religies' waar ik principieel tegen ben, is de jouwe er eentje waar ik op een bepaalde manier sympathie voor heb, net als voor zijn enige verkondiger.
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 14 september 2013 om 18:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed dat ik je even tegen sprak, want zie hoe fraai je verdediging is. En verder heb ik zelf ook grote waardering voor wat mensen kunnen fantaseren, want dat is de hogere hemelwereld van de kunst. En in die zin kan ik me ook zeer goed vinden in allerlei religies als zijnde prachtige fantastische verhalen, zoals bijvoorbeeld de mythe van Jezus. Maar goed, die microwezentjes van mij bestaan dan ook echt. En het zal nog wel een aantal duizenden jaren duren voor ze zullen ontdekken dat ik gelijk heb gehad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Het geïnstitutionaliseerde Zen interesseert me geen bal. Ik heb alleen persoonlijk en individueel enorm veel spirituele bagage gevonden bij de kennismaking met de oude Zen meesters (door lectuur). Direct bij de bron. Grappige lieden, trouwens. Erg amusant. Bovendien heb ik jarenlange ervaring opgedaan met verschillende meditatietechnieken . Ik vond die erg heilzaam. Je kan dat allemaal zelf beoefenen zonder van eigen godsdienst te veranderen, als je die al hebt. Zen heeft geen goden en geen geloofssysteem noch doctrine.
Laatst gewijzigd door eno2 : 14 september 2013 om 20:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(die elkaar dikwijls naar het leven stonden - het sektarisme was bij Zen even erg als overal elders bij religies) Laatst gewijzigd door eno2 : 14 september 2013 om 21:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Jouw moeder is dus ook maagd gebleven.
Laatst gewijzigd door eno2 : 14 september 2013 om 21:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij is een aanwinst voor dit forum! Hij zeurt en zaagt niet, mekkert nooit over zijn financiële situatie, en hoewel hij door bijna iedereen totaal miskend en uitgelachen wordt, blijft hij opgewekt, vrolijk en vooral totaal eerlijk met zichzelf zijn filosofie verkondigen. Bovendien schildert hij merkwaardige fijne doeken. Als ze hem ooit bannen, dan zal het de moderatie hun beste dag niet zijn. Het is gewoon stuitend hoe blind jij bent voor mensen met échte kwaliteiten.
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(en schijnt niet veel van Zen af te weten) Het institutionele Zen behoort historisch tot het verleden. Laatst gewijzigd door eno2 : 14 september 2013 om 22:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |