Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2013, 22:54   #21
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik noem mijzelf vanaf nu Zijne Keizerlijke Hoogheid Maximiliaan I Von Dietschland.
Zijne Katolieke Laagheid Max von Apenland klint veel beter vind ik.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 22:59   #22
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Inderdaad. Het is strictly family business.

Van Mathilde werd en wordt als dochter, zoals van elk meisje binnen de noblesse, verwacht dat zij – desnoods wars van elke persoonlijke voorkeur - het historisch aanzien en vooral de belangen van haar familie dient middels een daartoe nuttig en passend huwelijk, zeg dus maar middels een onweerlegbare contractuele connectie met een lid van een andere adellijke familie van minstens hetzelfde maar liefst van een hoger aanzien en een hogere adellijke rang.

Zij voldeed aan het profiel om aan één uwer prinsen (de troonopvolger bovendien) gekoppeld te worden, en zij heeft – uiteraard nadat de beide families de voorwaarden der verbintenis in detail hadden overeengekomen – die levenstaak op zich genomen met het plichtsbesef dat van een meisje van adel wordt verwacht en geëist : noblesse oblige.

Nadat zij in minder dan negen jaar tijd vier kinderen ter wereld bracht, en nu haar echtgenoot koning is geworden, zal zij alles uit de kast halen om voornoemde plicht ten aanzien van haar familie verder ten volle te vervullen. Dat zij vanaf nu met sa majesté wenst aangesproken te worden in plaats van met het gebruikelijke madame is slechts een (ongetwijfeld contractueel bepaald) detail in bedoeld opzet, maar voor de adel in het algemeen en derhalve voor haar familie in het bijzonder is het veelbetekenend : ondanks het feit dat het protocol de aanspreektitel sa majesté (in België) enkel voorziet voor de monarch (en dus niet voor zijn echtgenote) eist zij aldus eenzelfde status op als haar echtgenoot. Voor de leek lijkt dit misschien qua family business onbelangrijk, maar wil van mij aannemen dat dergelijke ogenschijnlijke details een gunstige invloed hebben op het historisch aanzien van de familie, en op termijn loont zoiets altijd.

Voor wie bovenstaande in een hoekje van het geheugen wil bewaren zullen de komende tijd nog diverse dergelijke details opvallen die perfect in dat plaatje passen….
In het kort, madame sa majesté heeft ambitie.
Goed voor haar, maar dat zal mij een zorg wezen. Voor mij is het een soort hoer, getrouwd voor het geld & het aanzien, en een draagmoeder voor een gefortuneerde janet die erfopvolgers van doen heeft.
Oud 13 september 2013, 23:07   #23
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
In het kort, madame sa majesté heeft ambitie.
Goed voor haar, maar dat zal mij een zorg wezen. Voor mij is het een soort hoer, getrouwd voor het geld & het aanzien, en een draagmoeder voor een gefortuneerde janet die erfopvolgers van doen heeft.
In het bijna even kort : zij had en heeft geen andere keuze dan die ambitie te hebben.

De rest van uw visie laat ik voor uw rekening, al neem ik aan dat één en ander “in de taal die in Vlaamse kroegen wordt gebruikt” (dixit mijnheer De Schoofzak) aldus kan worden gesteld.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 13 september 2013 om 23:08.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 23:15   #24
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Van Mathilde werd en wordt als dochter, zoals van elk meisje binnen de noblesse, verwacht dat zij – desnoods wars van elke persoonlijke voorkeur - het historisch aanzien en vooral de belangen van haar familie dient middels een daartoe nuttig en passend huwelijk, zeg dus maar middels een onweerlegbare contractuele connectie met een lid van een andere adellijke familie van minstens hetzelfde maar liefst van een hoger aanzien en een hogere adellijke rang.

Zij voldeed aan het profiel om aan één uwer prinsen (de troonopvolger bovendien) gekoppeld te worden, en zij heeft – uiteraard nadat de beide families de voorwaarden der verbintenis in detail hadden overeengekomen – die levenstaak op zich genomen met het plichtsbesef dat van een meisje van adel wordt verwacht en geëist : noblesse oblige.

Nadat zij in minder dan negen jaar tijd vier kinderen ter wereld bracht, en nu haar echtgenoot koning is geworden, zal zij alles uit de kast halen om voornoemde plicht ten aanzien van haar familie verder ten volle te vervullen. Dat zij vanaf nu met sa majesté wenst aangesproken te worden in plaats van met het gebruikelijke madame is slechts een (ongetwijfeld contractueel bepaald) detail in bedoeld opzet, maar voor de adel in het algemeen en derhalve voor haar familie in het bijzonder is het veelbetekenend : ondanks het feit dat het protocol de aanspreektitel sa majesté (in België) enkel voorziet voor de monarch (en dus niet voor zijn echtgenote) eist zij aldus eenzelfde status op als haar echtgenoot. Voor de leek lijkt dit misschien qua family business onbelangrijk, maar wil van mij aannemen dat dergelijke ogenschijnlijke details een gunstige invloed hebben op het historisch aanzien van de familie, en op termijn loont zoiets altijd.

Voor wie bovenstaande in een hoekje van het geheugen wil bewaren zullen de komende tijd nog diverse dergelijke details opvallen die perfect in dat plaatje passen….
Inderdaad, en daarbij een beetje respect voor zo,n vrouw mag ook wel.

Ze is nu eenmaal meer waard dan een gewone burger. Daar kunnen mensen beter gewoon mee gaan dealen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 23:25   #25
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In het rood: fout, want Zij is gemalin van de regerende Vorst, dus staat Zij op gelijke hoogte als Hij, dus boven Haar Voorgangsters. Zij is DE Koningin-Gemalin. De Anderen Weduwe of Gemain van de gewezen Vorsten.
Dit gebruik -en ik schrijf degelijk gebruik- was eerder in voege maar daar had H.M.Koningin Paola -voor de een of andere onbegrijpelijke reden- komaf mee gemaakt.

Overigens, ik vind dat Zij groot gelijk heeft dat Zij staat op Haar rechten. Iedereen staat op zijn rechten, of het moet om een zwakkeling gaan. Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat de Voormalige Koningin Paola een zwakkelinge was; Zij zal wel Haar redenen gehad hebben, die ik ten volste respecteer natuurlijk; ik heb veel ontzag van Hare Majesteit Koningin Paola.

Trouwens: niemand heeft zich daar over uit te spreken.
Oud 13 september 2013, 23:27   #26
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik noem mijzelf vanaf nu Zijne Keizerlijke Hoogheid Maximiliaan I Von Dietschland.
Oud 13 september 2013, 23:28   #27
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Inderdaad, en daarbij een beetje respect voor zo,n vrouw mag ook wel.

Ze is nu eenmaal meer waard dan een gewone burger. Daar kunnen mensen beter gewoon mee gaan dealen.
Haar menswaarde is uiteraard net dezelfde al deze van elk ander mens. Wat ik stel is dat zij vanwege haar afkomst als dochter andere familieverplichtingen had en heeft dan deze van de meeste “gewone burger”-meisjes. Zij voldoet daaraan. In hoeverre dat respect verdient mag eenieder vanzelfsprekend voor zichzelf uitmaken.
Oud 13 september 2013, 23:30   #28
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Haar menswaarde is uiteraard net dezelfde al deze van elk ander mens. Wat ik stel is dat zij vanwege haar afkomst als dochter andere familieverplichtingen had en heeft dan deze van de meeste “gewone burger”-meisjes. Zij voldoet daaraan. In hoeverre dat respect verdient mag eenieder vanzelfsprekend voor zichzelf uitmaken.
Ik ben het daar niet mee eens. Ik vind haar wel degelijk meer waard dan een normale burger.

En daar is de maatschappij het mee eens hoor. Ze hebben immers met van alles voorrang, zoals het hoort.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 23:31   #29
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
In het rood: fout, want Zij is gemalin van de regerende Vorst, dus staat Zij op gelijke hoogte als Hij, dus boven Haar Voorgangsters. Zij is DE Koningin-Gemalin. De Anderen Weduwe of Gemain van de gewezen Vorsten.
Dit gebruik -en ik schrijf degelijk gebruik- was eerder in voege maar daar had H.M.Koningin Paola -voor de een of andere onbegrijpelijke reden- komaf mee gemaakt.

Overigens, ik vind dat Zij groot gelijk heeft dat Zij staat op Haar rechten. Iedereen staat op zijn rechten, of het moet om een zwakkeling gaan. Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat de Voormalige Koningin Paola een zwakkelinge was; Zij zal wel Haar redenen gehad hebben, die ik ten volste respecteer natuurlijk; ik heb veel ontzag van Hare Majesteit Koningin Paola.

Mmmja…. U hebt ongelijk, mijnheer. Er zijn inderdaad reeds andere echtgenotes van Belgische vorsten geweest die zich met sa majesté lieten aanspreken, maar het protocol voorziet dergelijke aanspreektitel enkel voor de monarch zelve.
Oud 13 september 2013, 23:36   #30
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik ben het daar niet mee eens. Ik vind haar wel degelijk meer waard dan een normale burger.

En daar is de maatschappij het mee eens hoor. Ze hebben immers met van alles voorrang, zoals het hoort.
U bent vrij te vinden dat de ene mens meer waard is dan de andere, maar in mijn overtuiging heeft elke mens eenzelfde menswaarde. Het is niet omdat de ene voor één of ander "voorrang" kan hebben op de andere dat hun menswaarde verschilt.
Oud 13 september 2013, 23:40   #31
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Mmmja…. U hebt ongelijk, mijnheer. Er zijn inderdaad reeds andere echtgenotes van Belgische vorsten geweest die zich met sa majesté lieten aanspreken, maar het protocol voorziet dergelijke aanspreektitel enkel voor de monarch zelve.
Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Trouwens, U pretendeert volbloed Française te zijn -wat ik nogal betwijfel-; hoe zou jij dan iets gaan aantrekken -laat staan iets afweten!-van ons Vorstendom?
Oud 13 september 2013, 23:41   #32
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
In het bijna even kort : zij had en heeft geen andere keuze dan die ambitie te hebben.

De rest van uw visie laat ik voor uw rekening, al neem ik aan dat één en ander “in de taal die in Vlaamse kroegen wordt gebruikt” (dixit mijnheer De Schoofzak) aldus kan worden gesteld.
Ge moet niet zo hoog van de toren blazen, hoor, het is gewoon lachwekkend.
Dat ze die konings-bende een behandeling �* la Française geven, en zand erover. Vuile parasieten. Ik heb nog liever schaamluizen of kakkerlakken, daar kom je goedkoper en sneller vanaf.
Oud 13 september 2013, 23:43   #33
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:

Zijne Majestueuze Kweekzeug Tillekke I.
Oud 13 september 2013, 23:46   #34
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Trouwens, U pretendeert volbloed Française te zijn -wat ik nogal betwijfel-; hoe zou jij dan iets gaan aantrekken -laat staan iets afweten!-van ons Vorstendom?
Is dat wel juist geschreven ? Moet dat niet WorstenDom zijn ?
Oud 13 september 2013, 23:46   #35
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Dat ze die konings-bende een behandeling �* la Française geven, en zand erover. Vuile parasieten. Ik heb nog liever schaamluizen of kakkerlakken, daar kom je goedkoper en sneller vanaf.
Och, in uw dromen. Je zult sterven met Zijne Majesteit Koning Philippe aan het roer van het land. Als je wat chance hebt om oud genoeg te worden, zul je misschien nog de Kroning van Hare Majesteit Koningin Elisabeth meemaken, maar ik denk dat dit niet meer voor jou is weggelegd.
Oud 13 september 2013, 23:48   #36
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wie en wat ik ben hangt in generlei mate af van uw eventuele twijfels, mijnheer, noch dat ik al dan niet van één en ander iets afweet. Het staat u volkomen vrij een eigen mening te hebben, maar net als de mijne en deze van elke andere mens is die niet steeds conform de realiteit van zaken.

Als ik het over "protocol" heb, bedoel ik het diplomatiek protocol, dat bij conventie vastligt. U hebt het over een "gebruik", dat uiteraard niet bij conventie vastligt, en eerder uw visie weergeeft dan de realiteit.
Oud 13 september 2013, 23:52   #37
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik begrijp niet waar u het "hoog van de toren blazen" vandaan haalt. Ik vertolk eenvoudigweg mijn visie in uw taal, dat is alles.
Oud 14 september 2013, 00:19   #38
giserke
Banneling

Standaard

Zeg de del van nonkel Henri begint het hoog in haar bol te hebben.
Zou ze weten dat ik elke morgen 6 blaadjes majesteitpapier afscheur om mijn gat af te kuisen?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 00:21   #39
giserke
Banneling

Standaard

Volgens mij is ze gewoon Laurent en zijn betaalde dame aan het jennen.
Hoeren onder elkaar weet je wel.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 06:20   #40
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Edele Worst ?
Als ge ambras zoekt, ik weet hem zitten hoor, mister White.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be