Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Wanneer worden de Meir en de Huidevettersstraat een dump �* la Turnhoutse Baan?
Over 2 jaar 14 26,92%
Over 5 jaar 9 17,31%
Over 10 jaar 4 7,69%
Nooit 25 48,08%
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2004, 13:37   #21
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

dit geld eveneens voor de abdijstraat op het kiel
Citaat:
Het gaat ontzettend snel tegenwoordig. En dan heb ik het over het tempo waarin Antwerpen in één grote vuilbak aan het veranderen is.

Dank zij grote geesten als Lode Craeybeckx, Mathilde Schroyens, Bob Cools, Leona Detiège en Patrick Janssens is Antwerpen de laatste decennia tot de vuilbak van Vlaanderen geworden. Al wie ergens een illegaal kwijt wilde, van Opoeteren tot in Zoutenaaie, stuurde die gewoon met een enkeltje richting Seefhoek in Antwerpen. Dat was standaard procedure bij zowat ALLE OCMW's in Vlaanderen. De vroede vaderen van de Metropool zagen het graag gebeuren. Ze namen ze met open armen in ontvangst.

In de loop van de jaren bleef het fenomeen van de inwijking echter niet meer beperkt tot de Seefhoek. Wie tegenwoordig een tochtje maakt door Antwerpen in de driehoek gevormd door de spoorlijn, de Plantijn Moretuslei en de Leien, komt nu overal hetzelfde beeld tegen.

Mooie winkelstraten als de Offerandestraat en de Turnhoutsebaan zijn al enkele jaren verworden tot groezelige districten. Maar nu blijft dit niet langer beperkt tot de Turnhoutsebaan. Het verlengde ervan, de Carnotstraat en de Gemeentestraat hebben eenzelfde uitzicht gekregen.

Sjieke straten als de Van Ertbornstraat en de Quellinstraat hebben nu ofwel bijna niks anders meer dan telefoon- en nachtwinkels of staan bijna VOLLEDIG leeg.

De multikulkanker staat nu klaar om de Antwerpse binnenstad te veroveren. Hij knabbelt reeds aan het Rooseveltplein en de Meir ligt in zicht.

De conclusie is duidelijk en onvermijdelijk : Over enkele jaren is Antwerpen één grote Seefhoek geworden
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2004, 16:39   #22
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Ik vind verloedering wel zijn charmes hebben.
In de Seefhoek staan de vrijwilligers die gratis de straten opkuisen(???) op het punt om de moed op te geven. Hoe meer ze de straten opruimen, hoe meer de plaatselijke bewoners er vuil op de straten storten.

Het is nu erger gesteld zeggen ze dan enkele jaren geleden, toen ze met hun initiatief gestart zijn...

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 10:47   #23
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Er is inderdaad een georganiseerde mafia aan het werk.
Een kennis, die in Kalmthout, in de stille Kempen, een Pitazaak wou openen, kreeg prompt bezoek van enkele Turkse bodybuilders, die hem er onvriendelijk op wezen dat hij uitsluitend Turks personeel in dienst moest nemen en zich alleen bij hen moest bevoorraden.
De beroemde huisjesmelkers zijn vrijwel allemaal allochtonen.
Zelfs op de Meir worden handelaars bedreigd.
Witte tornado's worden openlijk beschimpt en aangevallen.

En zo kan ik nog een tijdje doorgaan.

Maar nee, er is weer een blanke Belg in Borgerocco komen wonen! Alleluja!
Dat er ondertussen weer 10 vertrokken zijn....Nou ja, da's geen nieuws!
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 11:20   #24
snoodaard
Gouverneur

snoodaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar snoodaard
Standaard

Als West-Vlaming kom ik wel eens een middagje shoppen in Antwerpen.Telkens bedenk dat 1 op 3 op het blok stemt,ik neem aan dat het niet de Albanezen,turken en andere bruine en zwarte gevallen zijn die voor het blok stemmen.Ik denk dat als men alleen de autochtone Vlaamse bevolking zou laten stemmen het blok nu al meer dan 50´% van de stemmen zou halen.

Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen
snoodaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 11:21   #25
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Nog een geluk dat er "bruinen" wonen!
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2004, 20:28   #26
Darwin
Banneling

Standaard

Lap.

Mijn pronostiek is amper gedaan of ik heb de eerste telefoonwinkel al gespot aan de overkant (binnenkant) van de Leien.

Op de Leopoldplaats tegenover de Nationale Bank tussen de chique handelszaken en tussen de Cross Roads en het Elisabethziekenhuis heeft het eerste miezerig winkeltje in het genre zijn plekje veroverd. Het plein wordt ineens al een stuk gedevalueerd door dit afschuwelijk misbaksel.

De werken aan de Leien werken blijkbaar als een katalysator voor de verloedering en dan zeker de werken voor de belachelijke en totaal zinloze tunnel vanuit de Gasthuisstraat nar het stadspark hebben de winkels in deze buurt al een ferme klap bezorgd.

De stap naar de overkant van de Leien en richting zuid van de multikulkanker was weeral sneller dan de verbeelding.

De Antwerpenaren en de Antwerpse middenstanders danken het zeer wijze en besluitvaardige bestuur van hun trotse stad.

Laatst gewijzigd door Darwin : 29 augustus 2004 om 20:29.
Oud 30 augustus 2004, 14:25   #27
jorisjeroen
Burgemeester

jorisjeroen's schermafbeelding

Standaard

Antwerpen is waarschijnlijk nog nooit zo rijk geweest.
Kijk naar wijken als het Zuid, het Eilandje, Zurenborg, de Meir, de Universiteitsbuurt,...
Vooral de eerste drie waren vroeger verloederd, nu véél minder.
Het punt is dat rijkdom en armoede altijd verplaatsen. Iemand zonder geld verstigt zich uiteraard in een minder dure buurt, maar heeft de financiële capaciteiten niet om dingen op te knappen...
De buurt rond de Turnhoutse baan waar je naar verwees is zoals Jules al gezegd heeft al langer in verval, niet enkel (maar ook, ze zijn niet zonder schuld) door allochtonen... Het is een vicieuze cirkel.
En ik besluit waarmee ik ben begonnen:
Antwerpen is nog nooit zo rijk geweest.
Oud 30 augustus 2004, 20:58   #28
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jorisjeroen
Antwerpen is waarschijnlijk nog nooit zo rijk geweest.
Kijk naar wijken als het Zuid, het Eilandje, Zurenborg, de Meir, de Universiteitsbuurt,...
Vooral de eerste drie waren vroeger verloederd, nu véél minder.
Het punt is dat rijkdom en armoede altijd verplaatsen. Iemand zonder geld verstigt zich uiteraard in een minder dure buurt, maar heeft de financiële capaciteiten niet om dingen op te knappen...
De buurt rond de Turnhoutse baan waar je naar verwees is zoals Jules al gezegd heeft al langer in verval, niet enkel (maar ook, ze zijn niet zonder schuld) door allochtonen... Het is een vicieuze cirkel.
En ik besluit waarmee ik ben begonnen:
Antwerpen is nog nooit zo rijk geweest.
Heb jij mijn laatste posting gelezen? Weet jij waar de Leopoldplaats ligt? Is het daar ook al een buurt met leegstand en armoede volgens jou? Een buurt met antiekwinkels en dure kunstvoorwerpen is het, de Leopoldstraat begint er en leidt een paar honderd meters verder naar de Huidevettersstraat, waar mee van de sjiekste zaken van de stad gevestigd zijn.

Dankzij de idiote tunnel die men nu al een hele tijd aan het graven is in de Sint-Jorispoortstraat zijn de zaken daar op sterven na dood. De werken aan de Leien doen daar het laatste schepje bovenop.

Het is nu wachten op de eerste nachtwinkel in deze straat.

BTW: ik heb nooit geweten dat de wijk Zurenborg verloederd was in de 40 jaar dat ik er vlakbij woon en mijn familie er ging bezoeken, alsook als regelmatige gast van het "Zeezicht" (met uitzondering van het heel kleine stukje tegen de verschrikkelijke Provinciestraat, dat nog altijd een erge rommelboel met vzw's is).

Laatst gewijzigd door Darwin : 30 augustus 2004 om 21:03.
Oud 30 augustus 2004, 21:12   #29
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Ons land komt meer en meer in handen van vreemdelingen. En de linksen nemen het nog op voor deze infiltranten.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2004, 21:50   #30
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Girlke
Black Power is reality ! 8)
is dat geen motorolie ?

White Power ? Black is beautiful ? Ik heb kleurentv
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2004, 21:58   #31
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog een geluk dat er "bruinen" wonen!
*knip*

Beste wolf,

Persoonlijke aanvallen cq. platvloerse beledigingen zijn niet gewenst.
Ik zou het ten zeerste op prijs stellen mocht u dit met ingang van nu stop zetten.

Mvg,

Jeroen
Oud 30 augustus 2004, 21:59   #32
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind verloedering wel zijn charmes hebben.
*knip*
Oud 30 augustus 2004, 22:25   #33
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Er is inderdaad een georganiseerde mafia aan het werk.
Een kennis, die in Kalmthout, in de stille Kempen, een Pitazaak wou openen, kreeg prompt bezoek van enkele Turkse bodybuilders, die hem er onvriendelijk op wezen dat hij uitsluitend Turks personeel in dienst moest nemen en zich alleen bij hen moest bevoorraden.
De beroemde huisjesmelkers zijn vrijwel allemaal allochtonen.
Zelfs op de Meir worden handelaars bedreigd.
Witte tornado's worden openlijk beschimpt en aangevallen.

En zo kan ik nog een tijdje doorgaan.

Maar nee, er is weer een blanke Belg in Borgerocco komen wonen! Alleluja!
Dat er ondertussen weer 10 vertrokken zijn....Nou ja, da's geen nieuws!
Waartoe dienen overigens al die ontelbare telefoon- en nachtwinkels?

Wie gaat er nu op een plek als de Leopoldplaats in zo'n vies telefoonwinkeltje telefoneren?

Volgens mij zijn het uitkijkposten en toevluchtsoorden voor allerlei duistere figuren die een onderkomen vinden in de warme deken van de 5de kolonne.

Waarom zijn overigens de nachtwinkeluitbaters voor 99% Pakistanen? Pakistan waar Karachi zowat het grootste fundamentalistenkweeknest ter wereld moet zijn.

Waarom staan al die dubieuze onderneminkjes die de stad om zeep helpen onder de Hoge Bescherming van mensen als Patrick Janssens en Ludo Van Campenhout?
Oud 31 augustus 2004, 11:07   #34
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Borgerocco is dus 'East central kempenhood'

Oké, dat weten we dan ook.
Betta watch out foo' o' i'm gonna put a cap in yo' ass!

Laatst gewijzigd door headinajar : 31 augustus 2004 om 11:08.
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2004, 13:53   #35
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Waartoe dienen overigens al die ontelbare telefoon- en nachtwinkels?

Wie gaat er nu op een plek als de Leopoldplaats in zo'n vies telefoonwinkeltje telefoneren?

Volgens mij zijn het uitkijkposten en toevluchtsoorden voor allerlei duistere figuren die een onderkomen vinden in de warme deken van de 5de kolonne.

Waarom zijn overigens de nachtwinkeluitbaters voor 99% Pakistanen? Pakistan waar Karachi zowat het grootste fundamentalistenkweeknest ter wereld moet zijn.

Waarom staan al die dubieuze onderneminkjes die de stad om zeep helpen onder de Hoge Bescherming van mensen als Patrick Janssens en Ludo Van Campenhout?
darwin, tijd om je anti-paranoiapillekes te pakken! en snel!

hier in de nationalestraat zijn ook een paar belwinkels. ik ken spanjaarden, italianen en fransmannen die daar gaan om naar huis te bellen, omdat het goedkoper is. waar wordt wel degelijk getelefoneerd en geinternet, ze zijn daar heus niet WOIII aan het voorbereiden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2004, 16:43   #36
jorisjeroen
Burgemeester

jorisjeroen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Heb jij mijn laatste posting gelezen? Weet jij waar de Leopoldplaats ligt? Is het daar ook al een buurt met leegstand en armoede volgens jou? Een buurt met antiekwinkels en dure kunstvoorwerpen is het, de Leopoldstraat begint er en leidt een paar honderd meters verder naar de Huidevettersstraat, waar mee van de sjiekste zaken van de stad gevestigd zijn.

Dankzij de idiote tunnel die men nu al een hele tijd aan het graven is in de Sint-Jorispoortstraat zijn de zaken daar op sterven na dood. De werken aan de Leien doen daar het laatste schepje bovenop.

Het is nu wachten op de eerste nachtwinkel in deze straat.

BTW: ik heb nooit geweten dat de wijk Zurenborg verloederd was in de 40 jaar dat ik er vlakbij woon en mijn familie er ging bezoeken, alsook als regelmatige gast van het "Zeezicht" (met uitzondering van het heel kleine stukje tegen de verschrikkelijke Provinciestraat, dat nog altijd een erge rommelboel met vzw's is).
De leopoldplaats ken ik maar al te goed, ik heb daar vlakbij gewoond (kapucinessenstraat). Wat je hier dus zegt is hetvolgende: grote werken mogen niet worden uitgevoerd omdat het dan slecht gaat met winkels rondom. op het tweede punt geef ik je gelijk: met de winkels gaat het slecht. Ze krijgen nu van de staat een vergoeding. Maar wat die werken betreft: het was ABSOLUUT noodzakelijk dat er op de leopoldplaats, de leien, het mechelse plein ed werken worden uitgevoerd. De staat van het wegdek was erbarmelijk, de verkeerssituaties gevaarlijk en de chaos enorm. Nu moet men door de zure appel heen bijten. Mensen die nu klagen en zeggen dat die werken voor niets goed zijn beseffen blijkbaar niet goed wat voor een verbetering dit zal zijn.
En wat betreft die nachtwinkels: ik ben persoonlijk een grote fan... al is het maar om een zak chips te kopen om 23.00 als ik uitgezakt in de zetel na een lange dag tv zit te kijken.
De belwinkels... ik heb een tijd in Rijsel (Lille) gewoond... en daar was ik heel erg gesteld op die belwinkels: goedkoop, dichtbij, handig. Ook om te internetten. En echt niet "marginaal" of "vuil" of wat je tegenwerping ook kan zijn... onbekend is onbemind zeker?
btw: vaste klant van het zeezicht... tja, ik kom daar ook geregeld... komen daar niet vooral linkse rakkers? misschien kan je een beetje verderop op de draakplaats naar dat café met die veelkleurige vlag gaan in de plaats
Oud 1 september 2004, 16:45   #37
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
*knip*
Ik ben wel benieuwd wat er weggeknipt is.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2004, 18:32   #38
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
darwin, tijd om je anti-paranoiapillekes te pakken! en snel!

hier in de nationalestraat zijn ook een paar belwinkels. ik ken spanjaarden, italianen en fransmannen die daar gaan om naar huis te bellen, omdat het goedkoper is. waar wordt wel degelijk getelefoneerd en geinternet, ze zijn daar heus niet WOIII aan het voorbereiden
Beste Inge,
Patsy Sörensen heeft het duidelijk verklaard in de media: de mafia verovert Antwerpen.
Bob Cools noemde ooit de de Keyserlei een mafiaboulevard.
Van een uitbater van een van de tavernes op de de Keyserlei weet ik dat er betaald moet worden of ze komen zijn deur blokkeren, zijn klanten intimideren, zijn personeel lastig vallen....

Droom rustig verder, kindje, bewonder onze mooie toren, je leeft immers in de mooiste stad van 't land... ooit wordt je wakker in ...Palermo aan 't Scheld!
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2004, 18:47   #39
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules
er komen terug meer en meer Belgische gezinnen in Borgerhout wonen, afwachten wat dat geeft...
In het Borgerhout aan de Deurnese kant van de singel zeker. *KNIP*!

*Deze belediging, werd verwijderd op verzoek van de geviseerde.
Ze is niet relevant in de discussie, en dus totaal overbodig, geen argument, enkel kwetsend op de man i.p.v. op de bal gespeeld.

Peter Johan

Laatst gewijzigd door Peter Johan : 1 september 2004 om 20:47.
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2004, 19:01   #40
ingenious

Standaard

Citaat:
Beste Inge,
Patsy Sörensen heeft het duidelijk verklaard in de media: de mafia verovert Antwerpen.
Bob Cools noemde ooit de de Keyserlei een mafiaboulevard.
Van een uitbater van een van de tavernes op de de Keyserlei weet ik dat er betaald moet worden of ze komen zijn deur blokkeren, zijn klanten intimideren, zijn personeel lastig vallen....

Droom rustig verder, kindje, bewonder onze mooie toren, j...e leeft immers in de mooiste stad van 't land... ooit wordt j...e wakker in ...Palermo aan 't Scheld!
ik ontken niet dat er problemen zijn, maar het is heus niet zo erg als jij en darwin beweren. als je darwin moet geloven zijn die belwinkels en nachtwinkels allemaal al qaida-cels, waar ze een aanslag op de boerentoren plannen

ik zal wel verder genieten van deze mooie stad, blijf jij maar lekker paranoia, bompake.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be