![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#22 |
Staatssecretaris
|
![]() "Politieke Kennis": wat wil dat zeggen ??
ik dacht juist dat mensen stemmen op politieke partijen omdat ze zelf een bepaalde ideologie of levensvisie hebben. Daar gaat politiek toch over. En dat heeft niks te maken met bv weten wat een parlement is, een grondwet, wie de eerste minister is enz.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door giserke : 23 augustus 2004 om 18:14. |
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zo ben ik ook niet geïnteresseed-op de hoogte in molleculaire biologie, en dat is nochtans ook zeer interessant. Maar niemand komt me daarop wijzen. Trouwens, in DS stond dat jongens het meest politiek bewust zijn terwijl ze ook voor het blok stemmen.
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Maar als je in een ...ideologisch gekleure school zit, zit je in een gevaarlijke situatie. Zo ken ik wel een school waar ik liever heb dat ze niet te veel les krijgen over de politiek dan geïndoctrineerd te worden van een extreem links lerarenkorps...
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
En zou het VB het betreuren dat jongeren wat beter op de hoogte zijn over de transfers, het % ambtenaren in Vlaanderen en in Wallonië, het aantal stemmen dat nodig is in Vl. en W, de taaltoestanden in de Brusselse ziekenhuizen, het grote onderscheid voor geneeskundige kosten in VL en W, enz Ik denk integendeel dat het VB niet liever zou wensen. Het is nu wel 20 jaar dat geleerde professoren-blokologen aan het uitdokteren zijn waarom mensen voor het VB stemmen, en ze komen nog altijd met nieuwe theorieën af die ook niet kloppen. Wie is er nu dom? De VB-er of de geleerde professor? Laatst gewijzigd door luc broes : 23 augustus 2004 om 19:34. |
|
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het verbaasd me niet dat iemand die in staat is om de bochten en kronkels van Bourgeois te begrijpen en volgen meer weet over politiek dan anderen.
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Om even terug te komen op het thema zie ik mijn eigenschool/klas, een Atheneum (ASO dus) 4de middelbaar, dat er bij de medeleerlingen veel sympathie is voor het kartel SP.A-spirit zonder dat dezen eigenlijk weten waar deze partij(en) voor staan. Als je hen vraagt wat je van dit of dat SP.A-standpunt denkt, zie je dat hun mening totaal niet overeenstemt met deze van het linkse kartel. In mijn geval klopt die studie alvast, als politiek-bewuste N-VA'er. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het Blok heeft als oppositiepartij ( dank u, Cordon !!! ) ook nooit echt aan het water-in-de-wijn-doen spelletje dat democratie heet, moeten en willen meedoen. Dat heeft hen bespaart van het beeld dat politici veel beloven, maar weinig realiseren. En zoals iemand anders het voor mij stelde, vooral kleine en beginnende partijen hebben "kiezers" die "beter" ( versta anders ) geïnformeerd zijn.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
Massimo Morsello - Punto di Non Ritorno Laatst gewijzigd door Volksstormer : 23 augustus 2004 om 23:33. |
|
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Sorry zenn, maar in mijn ogen hangt die verhandeling met haken en ogen aan elkaar.
![]() |
#38 |
Lokaal Raadslid
|
![]() In de periode dat ik op school zat, enkele jaren terug, waren er idd 3 leerlingen op 50 geïnteresseerd in politiek. Ze wisten wie de eerste minister was (als je geluk had) en dat het VB tegen de "bruine" waren en dat was het. Voor de rest moest je niet vragen wie de minister van binnenlandse zaken was of waarvoor bv de VLD stond. In de lessen zelf is er nooit over politiek gesproken. Zelf niet lesgebonden zoals de politiek in België na de oorlog o.d. .
|
![]() |
![]() |
#39 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#40 | |