![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Intelligentie wordt slechts voor een beperkt deel door de fysiologie bepaald. En dan heb ik het over negatieve invloeden die het leervermogen minimaliseren zoals het syndroom van Down ("mongolisme"), of radicale veranderde percepties zoals autisme. Het overgrote deel is, van nature uit, gelijkwaardig op gebied van intelligentie. De verschillen zijn te verwaarlozen. Hoe "slim" je overkomt op bijvoorbeeld je 18e, is bepaald door opvoeding, ambitie, studiemethodiek en verkregen scholing. Hiernaast bestaan er zelfs geen ondubbelzinnige manieren om intelligentie te "meten". Iemand kan bijvoorbeeld een weekje oefenen op cijferreeksen, en in een intelligentie-test uitblinken als een Einstein, hoewel dat helemaal niet het geval is. (om maar een voorbeeld te noemen van de idiotrie der zulke testen).
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Als intelligentietesten compleet idioot zijn, hoe komt het dan dat de nieuwe WAIS en de nieuwe WISC een zeer hoge betrouwbaarheid hebben en bovendien uitstekende externe validiteit vertonen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() Aan de kant staan is geen teken van intelligentie. Eerder van kortzichtigheid.
Aan de kant staan van eender welke partij eigenlijk, niet alleen het VB. Want daar houd het voor zichzelf denken (grotendeels) op. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
![]() Citaat:
bron: Centrum voor Begaafdheids Onderzoek Katholieke Universiteit Nijmegen Postbus 9104 6500 HE Nijmegen tel. 024 3616146 Er zijn veel oorzaken waardoor een intellectueel normaal kind er toch in slaagt om Burgerlijk Ingenieur of dergerlijke hoge diploma's te halen. Daar waar een ander kind met hetzelfde potentieel grandioos faalt in zelfs de eenvoudigste studies. Simplistisch heb ik het gehouden op opvoeding, maar in realiteit zijn er heel wat redenen voor. Evenveel als dat er modellen zijn die intelligentie verklaren. (Heller, enz...) Om toch niet te diep in te gaan vermeld ik even dat Intelligentie een opvoedingscombinatie is van Motivatie (bepaalt door school, "goede" vrienden, interesse/stimulans van de student en van de ouders, maturiteit), Creativiteit (stimulans door Vrienden, deelname aan kunstacademie's op jonge leeftijd, stimulans door ouders, en zelfs sport ), en dan de natuurlijke begaafdheid. Bepaalde factoren die de kansen voor een intellectueel normaal kind naar beneden halen: -Leerstijl (niet lang genoeg, niet grondig genoeg, enz.) -Verbaal - performaal discrepantie. (gebrekkige uitspraken, dialecten, enz.) -Gebrekkige leerstrategieën. (bv het plannen wanneer examens te leren) -Leerproblemen ten gevolge van een neurologisch probleem (faalangst, enz.) Dit heeft vaak slechte feedback als gevolg wat dan weer leidt tot: Depressiviteit. Gedragsproblemen. (traditioneel signaalgedrag voor onderliggende problemen) Onderpresteren en voortijdig schoolverlaten. En hiermee is het resultaat duidelijk. Een intelligent kind dat, gezien omstandigheden, er niet is in geslaad zijn/haar potentieel waar te maken. Vermits iedereen susceptibel is hiervoor, maakt het niet uit of je opgroeit in een rijke klasse, of een armere klasse. Al heeft de eerste wat meer kans om bepaalde problemen bij te sturen. Citaat:
Ik noem bullshit, en dat om 2 redenen. Iemand kan zich oefenen in zulke testen en onnatuurlijk hoge resultaten halen. Iemand kan nerveus zijn op zo'n test wat de resultaten onnatuurlijk naar beneden haalt. Iemand kan de vraag niet begrijpen, of men stelt domme vragen zoals ik al eens heb gekregen: Wat is het scalair product van vector ä . vector ¨b? => a . b . cos § => a . b . sin § => vector Wat is het vectorieel product van vector ä x vector ¨b? => a . b . cos § => a . b . sin § => vector Ten eerste moet je al weten wat vectoren zijn, en een scalair/vectorieel product. Dit weten of niet weten is helemaal geen teken van je intelligentie, maar van opvoeding. Anderzijds moet je slim genoeg zijn om door te hebben dat de tweede een strikvraag is die, door de wijze waarop het gesteld is, je moeilijk kan beantwoorden, daar waar de eerste dan weer evident is. Ook hebben hoogbegaafde kinderen het net zeer moeilijk met intelligentie-testen. Zij zijn net erg slecht in triviale rekenreeksen omdat ze te snel en te ver nadenken hierover.
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 24 augustus 2004 om 09:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Ik scoorde ooit eens 141 op een IQ test. Toch heb ik geen secundair diploma en bakte ik er op school niks van. Studeren is bijna onmogelijk voor mij.
Iemand een verklaring? |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Er zat niemand naast mij. Droplul!
Alleen mensen die rechts zijn kunnen hoog scoren zeker? En wat is UW IQ?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Geen antwoord natuurlijk. Typisch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Na deze verhelderende reacties over het begrip intelligentie, kunnen we toch besluiten dat onze genieën wel een kader nodig hebben om zich in te ontplooien, waardoor het een slechte zaak is geen beurs meer te geven voor een bijkomende master. (Maar zoals ik al eerder zei: daartegenover hebben natuurlijk meer mensen de kans op een hoger diploma.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Studenten moten van het begin af aan voelen dat ze niet welkom zijn hier.
teveel oerstomme racisten teveel pensioenen moeten nog betaald worden, er zijn genoeg landen waar ze met hun diploma's welkom zijn, landen met demografisch evenwicht en waar decadente racistische partijen verboden zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Voor een diploma moet ge te hard werken. Ik heb het daar niet voor over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Koriander is een tragisch geval van de idiotrie in onze maatschappij, nagewezen op straat en op dit forum voor zijn gebrekkige intelligentie; gekweekt door het onvoldoende ondersteunen van de jeugd in hun studies. Zijn bestaan alleen al, als je kijkt in zijn lege, holle ogen, moet voldoende zijn eender welk persoon, die koud is voor deze problematiek, te motiveren wat meer pro-studie te zijn.
![]() |
![]() |
#33 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Ik ben links noch rechts.
Ik vind politieke strekkingen voor domme schapen, zoals ik al zei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Maar TOV u ben ik wel links... dus ja...
Werkt gij u maar onnozel en wees er trots op. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Als resultaat heb ik geen frank op mijn spaarrekening, noch een auto , en leef van dag tot dag. Maar thuis zitten voor de TV liggen? Enkel s'morgens eens moeten opstaan voor mijn werkloosheids-uitkering? Zulke nutteloosheid zou mij spontaan dwingen een mes te pakken en in mijn polsen te gaan snijden.
![]() |
![]() |
#37 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Wat je zei over tot geen politieke strekking behoren en geen dom schaap te zijn, kan ik je in volgen, ik ben deels ook van deze mening. Over dat laatste: ik werk hard (om een bevrediging in mijn tijdsbesteding te vinden en niet moet overgaan op escapatische consumptie) en ben daar inderdaad ook trots op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Ik heb ooit eens nen iq test gedaan op nen computer en dienen computer sloeg tilt.. ..
tja nen iq van 30 hadden ze daar nog nooit meegemaakt ..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Da vind ik knap van U Raven. Zo kunnen leven is het summum van echt leven denk ik. Ge moet dat kunnen zo. Das karakter hemmen.
Wat slapen betreft : ik slaap het liefste in een grot .... die van mijn vrouw bvb vind ik heel knus. En what the fuck is klavkalash voor eten ? Geroosterde kakkerlakken of zo ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() Studenten in de KOU ? Kunnen ze die mannen geen petrolvuurke geven dan ?
![]() |
![]() |