![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Koerden is andere koek, aangezien onze cultuur/taal het hardst werd/wordt onderdrukt. Misschien dat 50 van de Corsikanen onafhankelijkheid wil, bij ons ligt dat cijfer boven de 98% . Maar goed ik weet alleen dat er ook een Corsikaanse beweging is die voor de onafhankelijkheid is van Corsica. Of dat ook echt slim is weet ik niet, aangezien het aangewezen is op Frankrijk. Zo zou het eiland erg arm kunnen worden als het zich zou afscheiden.
“Any little group can become famous by taking hostages or planting bombs,” he once wrote, “whereas liberation movements which abstain from terrorism are generally ignored, like the Kurdish movement” |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() The Kurdistan Independence referendum of January 2005 that was conducted by the Kurdistan Referendum Movement alongside the Iraqi parliamentary elections and Iraqi Kurdistan elections of 2005, was an informal referendum asking the people of Iraqi Kurdistan whether they favor remaining a part of Iraq or in favor of an independent Kurdistan. The result was an overwhelming majority of 98.8% favoring an independent Kurdistan.
“Any little group can become famous by taking hostages or planting bombs,” he once wrote, “whereas liberation movements which abstain from terrorism are generally ignored, like the Kurdish movement” |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor een Koerd moet jij precies veel "googelen" over je eigen volk. Raar... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Als ik het met men eigen woorden zou uitleggen, zou hij met het argument afkomen dat ik voor mezelf spreek en niet voor 98% van de Koerden.
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Enfin: Kerkuk is en was nooit Turks geweest. Mag ik je even eraan herrineren dat jullie onder leiding van Djenghis Khan uit Mongolië kwamen? We spreken dus ongeveer over het jaar 1215. De Koerden die afstammen van de Meden, leven al meer dan 5000 jaar in dit gebied. Om over te gaan op moderne Kerkuk: Uit de laatste volkstelling , die van 1958 blijkt dat maar slechts 21.2% van De Kerkuki's een Turkmeen is, 28% een Arabier en 48% Koerdisch. Ondertussen hebben de Koerden een absolute meerderheid in Kerkuk door dat vele Koerden zijn teruggekeerd na 2003. Als jullie Kerkuk opeisen omdat 20% van de bevolking Turkmeens is, Eisen we heel Turkije op aangezien 25% van de inwoners Koerdisc is. Turkmenen zijn vrij om hun moedertaal te leren, zowel thuis als op school, jullie mogen met de blauwe vlag zwaaien, jullie tradionele kleren dragen. Deze Iraqi Turkmen front heeft trouwens, hoe ironisch het ook mag zijn, zetels in het Koerdisch parlement. Schandalig dat zowel Barzani als Talabani niet optreedt tegen deze grijze wolven. Wel is er een andere Turkmeense partij, de naam weet ik maar ze zijn voor de aansluiting van Kerkuk bij Koerdistan, vermirs de volgende afspraken waar ik ook akkoord mee ga: •Turkmeense taal mag gegeven worden op school •Turkmeense vlag mag vermits het naast een Koerdische vlag staat •Ze krijgen ministerposten in de Koerdische regering ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Provinciaal Statenlid
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Van de 13de tot de 18de eeuw was Corsica Italiaans (Genuees) gebied. Daarna Frans (Napoleon's vader streed nog tegen de Fransen voor Corsica, als Genuees edelman). Is het dan ook niet logisch Corsica als Italiaans gebied te beschouwen, of toch eerder Italiaans dan Frans.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ah zo. Goed zoals ik al zei in die post: Ik weet niet genoeg over Corsica om te beoordelen of het nu Fransen of Italianen zijn. Ik dacht dat ze een apart volk waren, maar ja.
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Over Frankrijk kunenn we kort zijn: die hebben alle niet-Franse cultuur en taal er met de soldatenlaars uit gestampt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik wil gewoon maar zeggen: ze doen maar wat ze willen in Beieren. Zolang ze verder bij Duitsland willen blijven is alles koek en ei, toch ? Wel had ik het, gezien de cultuur en gemeenschappelijke geschiedenis, logischer gevonden dat Oostenrijk dan ook deel uitmaakte van de Duitse Bond.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |