Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 september 2013, 20:48   #21
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid

The_Belgian_Kurd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De Corsikanen en de Koerden.
Koerden is andere koek, aangezien onze cultuur/taal het hardst werd/wordt onderdrukt. Misschien dat 50 van de Corsikanen onafhankelijkheid wil, bij ons ligt dat cijfer boven de 98% . Maar goed ik weet alleen dat er ook een Corsikaanse beweging is die voor de onafhankelijkheid is van Corsica. Of dat ook echt slim is weet ik niet, aangezien het aangewezen is op Frankrijk. Zo zou het eiland erg arm kunnen worden als het zich zou afscheiden.
Oud 27 september 2013, 20:28   #22
Marnik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De ware oorzaak ligt in de onvoorstelbare wraakzucht van de Fransen tijdens de conferentie van Versailles in 1919. Daar kreeg het potentieel aanwezige Duitse nazisme zuurstof en kon het monster zijn onheil aanrichten. De grote economist Keynes (die deel uitmaakte van de Britse delegatie) kon op de duur de Franse houding niet meer pruimen en riep, vooraleer de deur achter zich dicht te slaan: "You are preparing another war!".
Vergeet het triomferende België niet. Ha neen, want 'wij' gingen daar samen met de Franse vriendjes eens het Ruhrgebied gaan bezetten, dat zou die Duitsen wel eens leren. Dat heeft in heel Duitsland ongelooflijk veel kwaad bloed gezet en armoede gecreëerd.
Marnik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2013, 20:53   #23
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
..., bij ons ligt dat cijfer boven de 98% . ...
Bron?
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2013, 20:58   #24
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Na Schotland, Catalonië, Baskenland, Corsica, Vlaanderen nu ook in Beieren. Het streven naar onafhankelijkheid steekt de kop op. Beieren, alwaar in 1835 de eerste trein op het continent reed. Quo vadis Bavaria ?
Ja? ik dacht dat dat tussen Brussel en Mechelen was, en, voor zover ik weet (ik lees het Laatste Nieuws wel niet, dus ik ben niet op de hoogte van de laatste ontwikkelingen...) is dat nog geen Beieren.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2013, 20:59   #25
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Bron?
The Kurdistan Independence referendum of January 2005 that was conducted by the Kurdistan Referendum Movement alongside the Iraqi parliamentary elections and Iraqi Kurdistan elections of 2005, was an informal referendum asking the people of Iraqi Kurdistan whether they favor remaining a part of Iraq or in favor of an independent Kurdistan. The result was an overwhelming majority of 98.8% favoring an independent Kurdistan.
Oud 27 september 2013, 21:03   #26
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
The Kurdistan Independence referendum of January 2005 that was conducted by the Kurdistan Referendum Movement alongside the Iraqi parliamentary elections and Iraqi Kurdistan elections of 2005, was an informal referendum asking the people of Iraqi Kurdistan whether they favor remaining a part of Iraq or in favor of an independent Kurdistan. The result was an overwhelming majority of 98.8% favoring an independent Kurdistan.
Kan je dat niet met je eigen woorden zeggen?
Voor een Koerd moet jij precies veel "googelen" over je eigen volk.

Raar...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2013, 21:04   #27
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Beieren is al onafhankelijk. Evenals Rheinland-Westfalen
Nordrhein-Westfalen; Rheinland-Pfalz
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2013, 21:06   #28
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Kan je dat niet met je eigen woorden zeggen?
Voor een Koerd moet jij precies veel "googelen" over je eigen volk.

Raar...
Als ik het met men eigen woorden zou uitleggen, zou hij met het argument afkomen dat ik voor mezelf spreek en niet voor 98% van de Koerden.
Oud 27 september 2013, 21:11   #29
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En hoe zit het met de etnische zuivering van de Turkmenen?
Oud 27 september 2013, 21:12   #30
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als ik het met men eigen woorden zou uitleggen, zou hij met het argument afkomen dat ik voor mezelf spreek en niet voor 98% van de Koerden.
Graag ook een linkje bij je bronnen.
Oud 27 september 2013, 22:20   #31
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Grappig dat u als Turk het daarover hebt, aangezien jullie al bijna 100 jaar proberen Koerden te assimileren en onze taal/cultuur proberen te onderdrukken. Om te beginnen: Deze partij , The Iraqi Turkmen Front, heeft zijn hoofdkwartier in Hawlêr, de hoofdstad van Zuid-Koerdistan. Snap niet hoe Barzani niet ziet dat deze partij gewoon de MHP is van 'Irak'.
Enfin: Kerkuk is en was nooit Turks geweest. Mag ik je even eraan herrineren dat jullie onder leiding van Djenghis Khan uit Mongolië kwamen? We spreken dus ongeveer over het jaar 1215. De Koerden die afstammen van de Meden, leven al meer dan 5000 jaar in dit gebied. Om over te gaan op moderne Kerkuk: Uit de laatste volkstelling , die van 1958 blijkt dat maar slechts 21.2% van De Kerkuki's een Turkmeen is, 28% een Arabier en 48% Koerdisch. Ondertussen hebben de Koerden een absolute meerderheid in Kerkuk door dat vele Koerden zijn teruggekeerd na 2003. Als jullie Kerkuk opeisen omdat 20% van de bevolking Turkmeens is, Eisen we heel Turkije op aangezien 25% van de inwoners Koerdisc is. Turkmenen zijn vrij om hun moedertaal te leren, zowel thuis als op school, jullie mogen met de blauwe vlag zwaaien, jullie tradionele kleren dragen. Deze Iraqi Turkmen front heeft trouwens, hoe ironisch het ook mag zijn, zetels in het Koerdisch parlement. Schandalig dat zowel Barzani als Talabani niet optreedt tegen deze grijze wolven. Wel is er een andere Turkmeense partij, de naam weet ik maar ze zijn voor de aansluiting van Kerkuk bij Koerdistan, vermirs de volgende afspraken waar ik ook akkoord mee ga:
•Turkmeense taal mag gegeven worden op school
•Turkmeense vlag mag vermits het naast een Koerdische vlag staat
•Ze krijgen ministerposten in de Koerdische regering
...
Oud 27 september 2013, 22:23   #32
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Graag ook een linkje bij je bronnen.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Iraqi...ferendum,_2005
Oud 27 september 2013, 22:36   #33
Marnik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Van de 13de tot de 18de eeuw was Corsica Italiaans (Genuees) gebied. Daarna Frans (Napoleon's vader streed nog tegen de Fransen voor Corsica, als Genuees edelman). Is het dan ook niet logisch Corsica als Italiaans gebied te beschouwen, of toch eerder Italiaans dan Frans.
Oud 27 september 2013, 22:37   #34
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marnik Bekijk bericht
Van de 13de tot de 18de eeuw was Corsica Italiaans (Genuees) gebied. Daarna Frans (Napoleon's vader streed nog tegen de Fransen voor Corsica, als Genuees edelman). Is het dan ook niet logisch Corsica als Italiaans gebied te beschouwen, of toch eerder Italiaans dan Frans.
Hebt u het tegen mij of? ...
Oud 27 september 2013, 22:38   #35
Marnik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Hebt u het tegen mij of? ...
Ik zag ergens Corsica staan en ik sprong erop
Oud 27 september 2013, 22:45   #36
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik zag ergens Corsica staan en ik sprong erop
Ah zo. Goed zoals ik al zei in die post: Ik weet niet genoeg over Corsica om te beoordelen of het nu Fransen of Italianen zijn. Ik dacht dat ze een apart volk waren, maar ja.
Oud 27 september 2013, 22:51   #37
Marnik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ah zo. Goed zoals ik al zei in die post: Ik weet niet genoeg over Corsica om te beoordelen of het nu Fransen of Italianen zijn. Ik dacht dat ze een apart volk waren, maar ja.
Ik zou zo zeggen: aan de Corsicanen te beslissen wat ze willen. Gezien Italië zelf ook in twee dreigt te splitsen.

Over Frankrijk kunenn we kort zijn: die hebben alle niet-Franse cultuur en taal er met de soldatenlaars uit gestampt.
Oud 27 september 2013, 22:57   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OVeral in Europa gaan inderdaad meer en meer stemmen op van een Europa der Volkeren. Dit lijkt mij ook het beste idee, ieder zijn eigen gebied, los van de artificiële grenzen en dan op Europees niveau in een soort confederatie samenkomen, bottom up, en niet zoals nu top down.
In Beieren wil men helemaal niet los van Duitsland. Als je kijkt welke armzalige score de Bayernpartei haalt, weet je genoeg.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2013, 22:59   #39
Marnik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In Beieren wil men helemaal niet los van Duitsland. Als je kijkt welke armzalige score de Bayernpartei haalt, weet je genoeg.
Ik wil gewoon maar zeggen: ze doen maar wat ze willen in Beieren. Zolang ze verder bij Duitsland willen blijven is alles koek en ei, toch ? Wel had ik het, gezien de cultuur en gemeenschappelijke geschiedenis, logischer gevonden dat Oostenrijk dan ook deel uitmaakte van de Duitse Bond.
Oud 27 september 2013, 23:02   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil gewoon maar zeggen: ze doen maar wat ze willen in Beieren. Zolang ze verder bij Duitsland willen blijven is alles koek en ei, toch ? Wel had ik het, gezien de cultuur en gemeenschappelijke geschiedenis, logischer gevonden dat Oostenrijk dan ook deel uitmaakte van de Duitse Bond.
Dat leek er in de 19e eeuw ook aan te komen, maar toen de spanningen hoog opliepen tussen Pruisen en Oostenrijk over de keizerstitel ging het niet door. Toch heeft lange tijd onder Oostenrijkers het verlangen naar eenmaking geleefd. Toen Hitler Oostenrijk aanhechtte, kon hij rekenen op een echte en waarachtige sympathie van het grootste deel van de Oostenrijkers.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be