Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2004, 17:16   #21
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Waarom zwaait die man met een leeuwenvlaggetje als hij voor een Waal (lees Belg) supportert? Heb je ooit al een Waalse haan gezien, in een match waar Clijsters NIET tegen Henin speelt? Het kot zou te klein zijn.
En waarom zou het kot te klein zijn? Wat mij betreft mogen de Walen zeker met hun Waalse haan supporteren. Ik heb daar niks op tegen.

Bij een wedstrijd van Stefan Everts heb ik zelfs al eens een Limburgse vlag gezien. Niks op tegen! Wat mij betreft mag iedereen vlaggen met de vlag van zijn/haar keuze. Ik ben niet onverdraagzaam.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2004, 17:34   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De nieuwe Olympische gedachte: aanvallen is belangrijker dan deelnemen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2004, 18:36   #23
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zwaait die man met een leeuwenvlaggetje als hij voor een Waal (lees Belg) supportert? Heb je ooit al een Waalse haan gezien, in een match waar Clijsters NIET tegen Henin speelt? Het kot zou te klein zijn. Consequentie en Vlaams nationalisme. Twee onrijmbare begrippen.
En was die man voor Henin aan het supporteren? Misschien was hij daar gewoon om een tenniswedstrijd te zien en had hij zijn vlag mee. In alle wedstrijden die ik gezien heb, heb ik vlaggen gezien van landen die niet deelnamen aan de wedstrijd zelf. Ik hoop voor Cédric Gohy, dat hij op het matje geroepen zal worden en dat hij in het vervolg zal wegblijven van de leeuwe vlag met zijn vuile fikken.

Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 23 augustus 2004 om 18:37.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2004, 18:39   #24
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Doet dat belachelijk ventje ook aan tornooien in Vlaanderen.....
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2004, 18:53   #25
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
En waarom zou het kot te klein zijn? Wat mij betreft mogen de Walen zeker met hun Waalse haan supporteren. Ik heb daar niks op tegen.

Bij een wedstrijd van Stefan Everts heb ik zelfs al eens een Limburgse vlag gezien. Niks op tegen! Wat mij betreft mag iedereen vlaggen met de vlag van zijn/haar keuze. Ik ben niet onverdraagzaam.
Jullie zien Wallonië als het buitenland. Heb je ooit al een Franse vlag gezien, op een voetbalmatch Duitsland-Engeland?
Oud 23 augustus 2004, 18:55   #26
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Dit toont mooi de bekrompenheid aan van al wat zich belg voelt.
Oud 23 augustus 2004, 18:58   #27
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
En was die man voor Henin aan het supporteren? Misschien was hij daar gewoon om een tenniswedstrijd te zien en had hij zijn vlag mee. In alle wedstrijden die ik gezien heb, heb ik vlaggen gezien van landen die niet deelnamen aan de wedstrijd zelf. Ik hoop voor Cédric Gohy, dat hij op het matje geroepen zal worden en dat hij in het vervolg zal wegblijven van de leeuwe vlag met zijn vuile fikken.
Dit zou nooit gebeurd zijn, als de Vlaamse Leeuw niet geclaimd werd door de racistische, fascistische partij, het Vlaams Blok. De Vlaamse Leeuw heeft een te radicaal karakter gekregen, en is besmeurd. Het is niet meer het symbool van een bloeiende regio, in een prachtig land. Het is het symbool van de separatisten.
Oud 23 augustus 2004, 18:59   #28
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Dit toont mooi de bekrompenheid aan van al wat zich belg voelt.
Leg eens uit?
Oud 23 augustus 2004, 19:00   #29
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit zou nooit gebeurd zijn, als de Vlaamse Leeuw niet geclaimd werd door de racistische, fascistische partij, het Vlaams Blok. De Vlaamse Leeuw heeft een te radicaal karakter gekregen, en is besmeurd. Het is niet meer het symbool van een bloeiende regio, in een prachtig land. Het is het symbool van de separatisten.
Ah man, zwijg toch!
Met al uwen dommen praat.
Oud 23 augustus 2004, 19:04   #30
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Ah man, zwijg toch!
Met al uwen dommen praat.
En verder komt ie niet...

Waarheid kwetst blijkbaar...
Oud 23 augustus 2004, 19:07   #31
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Doet dat belachelijk ventje ook aan tornooien in Vlaanderen.....
Waar?
Oud 23 augustus 2004, 19:11   #32
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snoodaard
Pagina 7 van het laatste nieuws.
Inderdaad. Naast het artikel over de nieuwe hoofdrolspeler in Familie, boven het artikel over het nieuw lief van Jacques Vermeire, en onder de fotoreportage over de borstvergroting van Britney Spears.
Oud 23 augustus 2004, 19:16   #33
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En verder komt ie niet...

Waarheid kwetst blijkbaar...
ik denk eerder dat hij de woorden en argumentatie gebruikt van uw welverheven leider hans. Kwestie van zich aan de passen aan jullie gebruiken
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2004, 19:19   #34
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming
ik denk eerder dat hij de woorden en argumentatie gebruikt van uw welverheven leider hans. Kwestie van zich aan de passen aan jullie gebruiken
Dat heeft u dan fout gedacht.
Oud 23 augustus 2004, 21:06   #35
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is wat jullie er maar al te graag van maken. Ieder weldenkend mens weet dat dat niet klopt. De Vlaamse leeuw is geen separatistisch symbool, het is het symbool van Vlaanderen, de belangrijkste deelstaat van de federale constructie Belgie. Geen enkele politieke partij of strekking is 'eigenaar' van de vlag. Anders zouden praktisch alle vlaggen ter wereld "besmeurd" zijn, aangezien alle landen wel xenofobe partijen hebben.

Maar ik zal zeker niet ontkennen dat het Blok een VERPLETTERENDE verantwoordelijkheid draagt wat betreft het besmeuren van de Vlaamse vlag. Door het Vlaams Blok hebben véle Vlamingen een afkeer gekregen van de Vlaamse symbolen. Het Blok is dus SLECHT voor de Vlaamse zaak, maar blijkbaar zijn er nog altijd véle Vlamingen die te dom zijn om dat in te zien. Pech voor hen. Nefast voor Vlaanderen.

Citaat:
Het is niet meer het symbool van een bloeiende regio, in een prachtig land
Er ooit al eens over negedacht hoe "prachtig" uw land nog zou zijn zonder die "bloeiende" regio?
Oud 23 augustus 2004, 21:17   #36
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Uiteraard. Wij zijn dan ook geen anti-Vlamingen, maar pro-Belgen. Dat houdt elke landstaal, elke woonplaats te lande in.
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2004, 21:37   #37
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Uiteraard. Wij zijn dan ook geen anti-Vlamingen, maar pro-Belgen. Dat houdt elke landstaal, elke woonplaats te lande in.
Ik geloof je graag.... maar uw voorzitter noemde Vlaanderen hier onlangs nog "een gedrocht" en Yann vind het Nederlands maar "een boerentaaltje"...

Tja.
Oud 23 augustus 2004, 21:55   #38
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar ik zal zeker niet ontkennen dat het Blok een VERPLETTERENDE verantwoordelijkheid draagt wat betreft het besmeuren van de Vlaamse vlag. Door het Vlaams Blok hebben véle Vlamingen een afkeer gekregen van de Vlaamse symbolen. Het Blok is dus SLECHT voor de Vlaamse zaak, maar blijkbaar zijn er nog altijd véle Vlamingen die te dom zijn om dat in te zien. Pech voor hen. Nefast voor Vlaanderen.
200 % akkoord!
Oud 23 augustus 2004, 21:57   #39
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geloof je graag.... maar uw voorzitter noemde Vlaanderen hier onlangs nog "een gedrocht" en Yann vind het Nederlands maar "een boerentaaltje"...

Tja.
Och Zeno. Met welke reden zou ik zeggen dat het Vlaams een boeretaaltje is. Als je verder had gelezen, zou je weten dat ik NIET in het Frans ben opgevoed, NIET naar Franstalige scholen ben geweest, en NIET pro-Frans ingesteld ben wat Vlaanderen betreft. Mogen we al eens niet lachen?
Oud 23 augustus 2004, 21:58   #40
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Grapjas
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be