Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2013, 19:54   #21
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Let wel, ook op Vlaams vlak zie ik toch een regering CD&V SP.A Open VLD Groen ontstaan.

Al zal het (hopelijk) onmogelijk worden om zonder N-VA eentje vormen. Federaal kan me geen kl*ten schelen.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 19:55   #22
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nodig is voor wat Gary?
Als zweeppartij. De stok achter de deur. Maar vooral, indien gevraagd, het steuntje naar de onafhankelijkheid.

Laatst gewijzigd door Garry : 29 september 2013 om 19:57.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 19:58   #23
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rolleke bolleke Bekijk bericht
Als gebroken riet, bedoel je waarschijnlijk.
Al eens een pak rammel gehad van riet? Ge zult er dan niet meer mee lachen.
Oud 29 september 2013, 20:00   #24
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Nog erger, dan zijn de uiteinde vol scherpe kanten.
Oud 29 september 2013, 20:03   #25
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Let wel, ook op Vlaams vlak zie ik toch een regering CD&V SP.A Open VLD Groen ontstaan.
Uw voorspelling maakt heel veel kans.
Citaat:

Al zal het (hopelijk) onmogelijk worden om zonder N-VA eentje vormen. Federaal kan me geen kl*ten schelen.
Jaja, de Vlaamse regering waar ze gewoon wat supplementaire pestbelastingen verzinnen, maar voor de rest geen hol uitrichten, is belangrijker dan het federaal niveau waar de echte prijzen uitgedeeld worden en waar het om de knikkers gaat.
Waarom al die Vlaamse verkozenen zo snel hun biezen pakken om hogerop te schuiven zodra ze de kans krijgen, is een groot raadsel.
Oud 29 september 2013, 20:05   #26
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rolleke bolleke Bekijk bericht
Een pak rammel van geknakt riet? Kom maar af.
Ga maar al vast liggen janken en begin maar met een dozijn zakdoeken te breien, om uw tranen aan af te vegen.
Oud 29 september 2013, 20:24   #27
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik stem al Vlaams Belang vanaf het ogenblik dat ze zijn afgescheurd van het VU. Daarvoor stemde ik VU. Ook nu zal ik VB stemmen en zelfs al zou het VB nog maar één stem halen, dan zal het de mijne zijn.

Waarom? Omdat het VB nodig is en liefst niet te groot maar ook zeker niet te klein.
Waarom ben jij bang dat het Vlaams Belang te groot zou worden ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 20:25   #28
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als zweeppartij. De stok achter de deur. Maar vooral, indien gevraagd, het steuntje naar de onafhankelijkheid.
Waarom zie je het Vlaams Belang niet ooit eens deel uitmaken van de macht ? Ben jij er bang voor dat zij in het beleid zouden stappen ?

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 29 september 2013, 20:28   #29
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Waarom ben jij bang dat het Vlaams Belang te groot zou worden ?
Niet zo zeer het Vlaams Belang, maar geen enkele partij mag de absolute meerderheid hebben. Dus vandaar, niet te groot, maar zeker niet te klein.
Oud 29 september 2013, 20:31   #30
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zie je het Vlaams Belang niet ooit eens deel uitmaken van de macht ? Ben jij er bang voor dat zij in het beleid zouden stappen ?
Nee, hangt er aleen vanaf in welk beleid.

Het VB zal niet deelnemen in een Belgisch beleid gezien ze geen trouw kunnen zweren, noch aan de koning noch aan de grondwed. Zouden ze dat wel doen zou ik, en nog zeer veel andere, heel teleurgesteld zijn. Dat betekend vrijwel zeker het einde van het VB.

Laatst gewijzigd door Garry : 29 september 2013 om 20:33.
Oud 29 september 2013, 20:31   #31
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet zo zeer het Vlaams Belang, maar geen enkele partij mag de absolute meerderheid hebben. Dus vandaar, niet te groot, maar zeker niet te klein.
Waarom ben jij bang dat een partij de absolute meerderheid haalt ? Als dat gebeurt wil dat nog niet zeggen dat ze de verkiezingen kunnen afschaffen.

Oud 29 september 2013, 20:38   #32
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom ben jij bang dat een partij de absolute meerderheid haalt ? Als dat gebeurt wil dat nog niet zeggen dat ze de verkiezingen kunnen afschaffen.
Stel je even voor dat Groen 70% van de stemmen zou halen. Denk je dat de boeren daar gelukkig mee gaan zijn? En wat gebeurt er wanneer de boeren niet tevreden zijn? Om maar één voorbeeld te geven. ik kan er mij zo nog wel een hele reeks bedenken.
Oud 29 september 2013, 20:45   #33
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Peeters heeft in omfloerste bewoordingen al meermaals signalen uitgezonden naar de N-VA waaruit de goede verstaander kan afleiden dat er 'te praten valt' na mei 2014. Aan de oppervlakte straalt Peeters rivaliteit uit in de richting van BDW, omdat hij dat aan zijn achterban verplicht is. Maar in werkelijkheid verwacht ik dat een akkoord op het Vlaamse niveau in 2014 zeer snel verwezenlijkt zal worden. De ware tsjeefse tradities indachtig zal Peeters zijn wagentje aan de grote locomotief van De Wever haken in ruil voor wat postjes. Het minister-presidentschap op kop.

En een Vlaamse regering die gevormd is vóór er op federaal niveau een formatie is, d�*t zou wel eens tot erg boeiende taferelen kunnen leiden.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 20:45   #34
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

- dubbel dus knip -
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".

Laatst gewijzigd door abramis brama : 29 september 2013 om 20:45.
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 20:52   #35
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama Bekijk bericht
En een Vlaamse regering die gevormd is vóór er op federaal niveau een formatie is, d�*t zou wel eens tot erg boeiende taferelen kunnen leiden.
Welke boeiende taferelen ?

Oud 29 september 2013, 21:01   #36
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Peeters heeft in omfloerste bewoordingen al meermaals signalen uitgezonden naar de N-VA waaruit de goede verstaander kan afleiden dat er 'te praten valt' na mei 2014. Aan de oppervlakte straalt Peeters rivaliteit uit in de richting van BDW, omdat hij dat aan zijn achterban verplicht is. Maar in werkelijkheid verwacht ik dat een akkoord op het Vlaamse niveau in 2014 zeer snel verwezenlijkt zal worden. De ware tsjeefse tradities indachtig zal Peeters zijn wagentje aan de grote locomotief van De Wever haken in ruil voor wat postjes. Het minister-presidentschap op kop.

Van mijn part mag dat dan ook zonder Open VLD. 63 zetels zijn nodig voor een meerderheid
Oud 29 september 2013, 21:01   #37
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Van mijn part mag dat dan ook zonder Open VLD. 63 zetels zijn nodig voor een meerderheid
Oud 29 september 2013, 21:02   #38
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke boeiende taferelen ?
De BUB naar 15%
Oud 29 september 2013, 21:14   #39
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Peeters heeft in omfloerste bewoordingen al meermaals signalen uitgezonden naar de N-VA waaruit de goede verstaander kan afleiden dat er 'te praten valt' na mei 2014.

Inderdaad de vraag is niet of Peeters al dan niet zal overstappen naar de N-VA,maar de vraag is ,wanneer Peeters zal overstappen naar de N-VA ,voor of na de verkiezingen van 2014?
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 21:16   #40
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Inderdaad de vraag is niet of Peeters al dan niet zal overstappen naar de N-VA,maar de vraag is ,wanneer Peeters zal overstappen naar de N-VA ,voor of na de verkiezingen van 2014?
Dat zou goed zijn, hij kan dan samen met Bracke de anti-Vlaamse fractie in de N-VA vormen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be