Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2013, 14:07   #21
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...-Myanmar.dhtml

Oh noes! Weerstand bieden tegen de islamisering van je land en cultuur of wat?
Stoute Boeddhisten.
Internationale verontwaardiging please.
Wat belet u eigenlijk ? Doe dan ook eh.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2013, 14:10   #22
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Volkomen tegenstrijdige stelling.

Ik kwam zo direct niet op het juiste woord, maar je begaat hier een oxymoron...
De oxymoron komt echter eerder van Uw zijde, want ondanks het onheil dat men waarneemt vanwege de moslim-idealisten in 'bepaalde' landen zijn naar Uw mening (terecht) niet 'alle' moslims daar onmiddelijk persoonlijk verantwoordelijk voor. In dit geval echter stelt U echter wel dat de Boeddhisten in Myanmar wel collectief zouden verantwoordelijk zijn voor deze beperkte onlusten.

Waar is Uw Zen-spirit gebleven?
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2013, 14:13   #23
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Wat belet u eigenlijk ? Doe dan ook eh.
U hoort het @Vrolijk op Vrijdag! Nu posters en affiches plakken op de ramen van Uw huis. U zal gehoord worden...

(tip : haal ze op vrijdag neer, in de naam der multikul)
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 6 oktober 2013 om 14:14.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2013, 15:30   #24
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Dit lijkt me een zeer moeilijk verdedigbaar uitgangspunt waarvan het relativisme het einde inluidt van enige objectivering van religie.
Hoe bedoel je? Ik voeg mij hier bij het standpunt van de Dalai Lama:
http://mandala.fpmt.org/2013/his-hol...ms-in-myanmar/

Zou je hem een relativist noemen?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2013, 15:43   #25
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Dit gaat niet over moslims. De samenleving werd reeds jarenlang gepolariseerd om volgende voor te bereiden.

La Rouche Phillipine - British-Saudi-Led and al-Qaeda-Linked Terrorists Are on Their Way To Myanmar
15 juli 2013 - (EIRNS)–Bill Roggio of the {Long War Journal} reported today on the arrival in Myanmar of a brigade of Mujahideen from Burma (or Myanmar), Bangladesh, Indonesia, and Tehreek-i-Taliban Pakistan under the leadership of Abu Safiya and Abu Arif, citing a statement released at Kavkaz Center, a propaganda arm of the al-Qaeda-linked Islamic Caucasus Emirate. The pair were identified as cleric Abu Arif, a cleric and Abu Safiyah, a militant commander, belonging to the Rohingya Solidarity Organization (RSO), an al-Qaeda-linked terrorist outfit. Roggio also pointed out that a Burmese branch of the Harkat-ul-Jihad-al-Islami [HUJI], based in Karachi, Pakistan and in operation inside Bangladesh since the late 1980s, is likely involved in recruiting Pakistanis to fight in Myanmar. A U.S. State Department report of 2011 had named the Islamic organization
²
Oud 6 oktober 2013, 16:27   #26
Khalid Bin Waleed
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit gaat niet over moslims. De samenleving werd reeds jarenlang gepolariseerd om volgende voor te bereiden.

La Rouche Phillipine - British-Saudi-Led and al-Qaeda-Linked Terrorists Are on Their Way To Myanmar
15 juli 2013 - (EIRNS)–Bill Roggio of the {Long War Journal} reported today on the arrival in Myanmar of a brigade of Mujahideen from Burma (or Myanmar), Bangladesh, Indonesia, and Tehreek-i-Taliban Pakistan under the leadership of Abu Safiya and Abu Arif, citing a statement released at Kavkaz Center, a propaganda arm of the al-Qaeda-linked Islamic Caucasus Emirate. The pair were identified as cleric Abu Arif, a cleric and Abu Safiyah, a militant commander, belonging to the Rohingya Solidarity Organization (RSO), an al-Qaeda-linked terrorist outfit. Roggio also pointed out that a Burmese branch of the Harkat-ul-Jihad-al-Islami [HUJI], based in Karachi, Pakistan and in operation inside Bangladesh since the late 1980s, is likely involved in recruiting Pakistanis to fight in Myanmar. A U.S. State Department report of 2011 had named the Islamic organization
Allez seg! 140.000 moslims werden etnisch gezuiverd door boeddhisten (geïnfiltreerd door de reptilians wellicht) in de hoop om "Al Qaeda" naar het toneel te brengen. Brilliant strak plan, kunnen ze daar geen Hollywood productie van maken?
Khalid Bin Waleed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2013, 17:45   #27
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Hoe bedoel je? Ik voeg mij hier bij het standpunt van de Dalai Lama:
http://mandala.fpmt.org/2013/his-hol...ms-in-myanmar/

Zou je hem een relativist noemen?
Neen, ik had het over de redenering "clerus is tegen, dus het kan geen betrekking hebben op het religieuze".
Oud 6 oktober 2013, 19:03   #28
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niet rond de pot draaien..

Het gaat wel degelijk over onschuldige moslims die belaagd worden. Geen Al Qauda aanhangers.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2013, 21:20   #29
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...-Myanmar.dhtml

Oh noes! Weerstand bieden tegen de islamisering van je land en cultuur of wat?
Stoute Boeddhisten.
Internationale verontwaardiging please.
Weerstand bieden tegen islamisering, ok. Maar over gaan tot geweld kan gewoon niet. Er is altijd nog zo iets als de menselijke waardigheid. Het gaat hier over de Rohingya-moslims die officieel staatloos zijn. Myanmar beschouwt hen als Bengalen die niet thuis horen in hun land. Ik zie trouwens niet in hoe West-Europa hiermee gediend is, moslims die elders verjaagd worden komen vaak in het westen terecht.

Laatst gewijzigd door mvd : 6 oktober 2013 om 21:20.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2013, 21:23   #30
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Dit heeft meer iets weg van één of andere vendetta...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2013, 21:43   #31
vlaams realist
Banneling

Standaard

kbegin een beetje moslimmoe te worden.Ik kan dan die hindoes best begrijpen.
Natuurlijk kan een moslim dat niet begrijpen.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2013, 22:21   #32
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
De zogezegd algemeen heersende "consensus" over de "vredesreligie" boeddhisme slaat inderdaad kant noch wal.
De zogezegd algemeen heersende "consensus" over de "vredesreligie" islam slaat inderdaad kant noch wal.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2013, 22:26   #33
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het vreedzame boeddhisme onwaardig. Maar er zijn overal fanatici. Ook bij de boeddhisten

Ze zijn in elk geval de naam boeddhisten niet waard...
Een goede boeddhist moet zijn kinderen laten verkrachten ? Me dunkt gaat het hier over zelfverdediging.
Een boedhist is geen schaap dat zich gedwee naar de slachtbank laat brengen. Enkel iemand die zelf geen oorlog start. Zich verdedigen mag.

Citaat:
Bodhidharma (Da Mo)
Het Chinese chanboeddhisme, in het westen beter bekend als zen boeddhisme, is gebaseerd op de leer van Bodhidharma (Da Mo). Deze Indiase monnik speelde een zeer belangrijke rol in de ontwikkeling van de Shaolin vechtkunst. Het chanboeddhisme gaat ervan uit dat er in wezen slechts twee wegen leiden tot het pad (dharma), namelijk verstand en beoefening. Door dag in, dag uit lichaam en geest te trainen kan verlichting worden bereikt.

Shaolin kungfu is in zekere zin een weg van beoefening. Hiermee bereikt men zowel een gezonde geest als een gezond lichaam. Hoewel Shaolin kungfu grotendeels gezien wordt als een vechtkunst is geweld niet het doel. De kungfu is bedoeld als zelfverdediging en om lichaam en geest te verenigen. Door het trainen zal men een groter zelfbewustzijn creëren.
Oud 6 oktober 2013, 22:29   #34
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
De zogezegd algemeen heersende "consensus" over de "vredesreligie" islam slaat inderdaad kant noch wal.
Spot on.

Maar sommigen zijn kennelijk al zo gewoon aan moslimgeweld dat ze daar nog amper verontwaardigd over zijn.
Een vorm van morele afstomping toch wel.
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2013, 22:33   #35
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Een goede boeddhist moet zijn kinderen laten verkrachten ? Me dunkt gaat het hier over zelfverdediging.
Een boedhist is geen schaap dat zich gedwee naar de slachtbank laat brengen. Enkel iemand die zelf geen oorlog start. Zich verdedigen mag.
Lol.
Al die hippies die dachten dat boeddhisten ook zo'n weerloze platbroeken als henzelf waren.
Jawadde, dat waren toch de meester-platbroeken waarvan ze 't allemaal moesten leren zeker.
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2013, 22:44   #36
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de consensus over het boeddhisme als religie die zoekt naar vrede net iets sterker staat dan die over de islam.

Je gaat volledig voorbij aan mijn punt. Jammer.
Oud 6 oktober 2013, 22:51   #37
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dit was geen zelfverdediging maar wraak, en dan nog wel misplaatst want ze hebben mensen aangevallen die er niets mee te maken hadden.

Het recht in eigen handen nemen is natuurlijk gemakkelijker in een land dat voor kort nog een militaire dictatuur was, hier vliegt men voor hetzelfde geld zelf alsnog de bak in.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2013, 23:13   #38
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Dit was geen zelfverdediging maar wraak, en dan nog wel misplaatst want ze hebben mensen aangevallen die er niets mee te maken hadden.

.
Bron & bewijzen ?
Oud 6 oktober 2013, 23:17   #39
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de consensus over het boeddhisme als religie die zoekt naar vrede net iets sterker staat dan die over de islam.

Je gaat volledig voorbij aan mijn punt. Jammer.
Jij gaat aan mijn punt voorbij : boedhist zijn wil niet zeggen dat je jezelf moet laten mishandelen.
Dat hebben die moslims in Myanmar nu aan den lijve ondervonden. Laat ons hopen dat het een les voor hen is, en dat ze zich in de toekomst beter zullen gedragen ( = geen meisjes meer verkrachten onderandere ). Zoniet staat hen waarschijnlijk nog meer geweld te wachten.
En dan moeten ze niet komen klagen. Toch niet bij mij.
Oud 7 oktober 2013, 07:44   #40
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Hoe mensen uit West-Europa er in 2013 nog steeds Middeleeuwse opvattingen op nahouden, is mij echt een raadsel...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be