Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2013, 21:58   #21
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Waar zeg ik dat precies?
Je zegt het nergens letterlijk. Maar ik kon het er wel uit afleiden.

Je zegt immers "ze blijft haar mond maar opendoen". Met andere woorden: als ze wordt doodgeschoten heeft ze dat aan zichzelf te danken.

Ik kan mij vergissen hoor.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2013, 22:12   #22
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Je zegt het nergens letterlijk. Maar ik kon het er wel uit afleiden.

Je zegt immers "ze blijft haar mond maar opendoen". Met andere woorden: als ze wordt doodgeschoten heeft ze dat aan zichzelf te danken.

Ik kan mij vergissen hoor.
Natuurlijk zal ze dat dan voor een aanzienlijk gedeelte aan zichzelf te danken hebben. Dat betekent niet dat ik vind dat ze haar mond moet houden. Ze moet zelf maar doen wat zij - of de elitistische clique - goeddunkt.
Oud 7 oktober 2013, 22:15   #23
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk zal ze dat dan voor een aanzienlijk gedeelte aan zichzelf te danken hebben. Dat betekent niet dat ik vind dat ze haar mond moet houden. Ze moet zelf maar doen wat zij - of de elitistische clique - goeddunkt.
Wat een volstrekt immoreel denkbeeld....
Oud 7 oktober 2013, 22:17   #24
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een volstrekt immoreel denkbeeld....
Wat heeft dat met moraliteit te maken?

Als iemand een pistool tegen je hoofd houdt en zegt dat de trekker wordt overgehaald als je nog maar iets durft te zeggen, en je begint te spreken --- wat heeft het dan met moraliteit te maken dat een gedeelte van de verantwoordelijkheid bij jou ligt?
Oud 7 oktober 2013, 22:22   #25
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als iemand een pistool tegen je hoofd houdt en zegt dat de trekker wordt overgehaald als je nog maar iets durft te zeggen, en je begint te spreken --- wat heeft het dan met moraliteit te maken dat een gedeelte van de verantwoordelijkheid bij jou ligt?
Die vergelijking doet het hem niet. Jij haalt hier een individueel probleem erbij. Terwijl dit gaat over een maatschappelijk probleem.

Dit meisje vindt het belachelijk dat de Taliban er zo tegen is dat meiden/vrouwen zich ook intellectueel willen ontwikkelen. En zegt daar iets van.

En nu wilt de Taliban haar vermoorden omdat ze haar mond wel open durft te trekken. Als je dit tot het absurde doortrekt kun je inderdaad stellen dat ze het dan voor een deel aan zichzelf te danken heeft als ze gedood word. Alleen op die manier buig je wel voor de Taliban. En dat is het laatste wat we moeten doen.
Oud 7 oktober 2013, 22:26   #26
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En nu wilt de Taliban haar vermoorden omdat ze haar mond wel open durft te trekken. Als je dit tot het absurde doortrekt kun je inderdaad stellen dat ze het dan voor een deel aan zichzelf te danken heeft als ze gedood word. Alleen op die manier buig je wel voor de Taliban. En dat is het laatste wat we moeten doen.
Van al wat ik over Afghanistan heb gelezen, kan ik enkel maar afleiden dat islamisme maar een beperkt lappendeken is voor de ongelofelijke paleo-houding in de ontwikkeling van dat land.

Shahs die scholen oprichtten, zagen leerkrachten opgeknoopt worden. Dictators die wegen bouwden, zagen deze simpelweg opgebroken worden. De communisten stuurden goedwilse landbouwadviseurs ten velde die later onthoofd teruggevonden werden.

Afghanistan schreeuwt gewoon "laat ons met rust". De Shahs wisten dat. De Britten wisten dat hardleers. De dictatuur ervaarde dat. De Soviet-Unie was ervan overtuigd. Pakistan weet het. Karzai straalt het uit. Enkel de Verenigde Staten en hun coalitie blijven hardnekkig overtuigd van de al te maakbare homo washingtoniensis, lijkt me.

Laatst gewijzigd door lombas : 7 oktober 2013 om 22:28.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2013, 22:31   #27
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van al wat ik over Afghanistan heb gelezen, kan ik enkel maar afleiden dat islamisme maar een beperkt lappendeken is voor de ongelofelijke paleo-houding in de ontwikkeling van dat land.

Shahs die scholen oprichtten, zagen leerkrachten opgeknoopt worden. Dictators die wegen bouwden, zagen deze simpelweg opgebroken worden. De communisten stuurden goedwilse landbouwadviseurs ten velde die later onthoofd teruggevonden werden.

Afghanistan schreeuwt gewoon "laat ons met rust". De Shahs wisten dat. De Britten wisten dat hardleers. De dictatuur ervaarde dat. De Soviet-Unie was ervan overtuigd. Pakistan weet het. Karzai straalt het uit. Enkel de Verenigde Staten en hun coalitie blijven hardnekkig overtuigd van de al te maakbare homo washingtoniensis, lijkt me.
2

Ook de taliban staat niet voor "de islam" he.
Oud 7 oktober 2013, 22:41   #28
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als ze met rust gelaten wouden worden was het niet zo slim om Al Qaida daar hun hoofdkwartier en trainingskampen te geven om aanslagen te gaan plegen in de rest van de wereld.

Edit : Volgens je eigen theorie van "beter niks zeggen met een pistool tegen je hoofd", heeft Afghanistan zelf zijn lot bezegeld door OBL niet uit te leveren op vraag van de USA. De US had heel het land dus eigenlijk mogen vernietigen ipv enkel de taliban te verjagen, net zoals jij vindt dat dat meisje vernietigd mag worden.

Laatst gewijzigd door Zucht : 7 oktober 2013 om 22:47.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2013, 23:40   #29
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn nekhaartjes komen elke keer recht als ik dat meisje zie. Ik denk dat heel de zaak iets te uitgemolken wordt. Iets écht interessant heeft ze nu ook weer niet te vertellen.
Iets interessant te vertellen ? Ze wil gewoon naar school kunnen gaan, en wil dat ook voor de andere meisjes in haar land.
Zo veeleisend vind ik dat niet.
Maar enkel het lef hebben om dit in het openbaar te zeggen maakt haar reeds een doelwit voor fanatieke koppensnellers.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2013, 23:41   #30
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Eens aan Bertje Anciaux vragen of dat meisje zich strafbaar maakt aan islamfobie.
Ja geef haar een GAS boete ! En een werkstraf ! Euh ...nee, geen werkstraf, moslima's mogen niet het huis uit komen.
Oud 7 oktober 2013, 23:43   #31
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze blijft ook maar haar mond opendoen, al dan niet geduwd door een lustige kring van "linkse elitisten" - zoals jij dat mooi zegt.
Volgens jou zou ze beter zwijgen, is het dat ? Bek houden en den afwas doen , het kot opkuisen en daarna naar bed met uw benen wijdopen.
Oud 7 oktober 2013, 23:49   #32
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:

Even belachelijk was het dat er in de 2 de wereldoorlog tegen de nazi's gevochten werd. Stel je voor hoe vreedzaam alles had kunnen verlopen als al de andere landen zich gewoon overgegeven hadden aan de Duitsers, zonder slag of stoot ?
Want volgens u moet men zich laten doen, en gehoorzamen als de eerste de beste debiele schreeuwlelijk u orders komt geven, en u zeggen hoe je moet leven. En als je tegenspreekt, en hij maakt u kapot, dan is het je eigen schuld. Je had maar moeten luisteren, en gedwee gehoorzamen.
Oud 7 oktober 2013, 23:55   #33
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:

Wat je vergeet, of opzettelijk niet zegt, is dat de Taliban in feite een samenraapsel van fanatiekelingen zijn uit diverse islamietische landen. Met nog primitiever gedachtengoed als de plaatselijke bevolking.
Oud 8 oktober 2013, 05:09   #34
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een prima staaltje woorden verdraaien.
Oud 8 oktober 2013, 08:08   #35
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
@LdZ
Of OBL door de Yanken vermoord is weet niemand 100% zeker. Dat je wel degelijk een punt scoort terzake de politieke betrouwbaarheid der Yanken is duidelijk. Die is er namelijk niet.

Maar het gaat hier om een uitspraak van een politieke moslim groep die direct verwant is aan AlQuaeda - zie Al Quaeda als een soort VN onder de moslimlanden. Taliban en subgroepen vormen daar een onderdeel van. In mijn ogen het deel van de moslims dat voor geen enkele schanddaad terugdeinst.
Het staat buiten kijf dat Al Q. primair wordt gefinancier door de Saoudi's. Wel of niet pooierend in Londen. Hun favoriete uitgaansgelegenheid.

Hoe dan ook, het is mijn overtuiging dat een dergelijke uitspraak niet ongestraft mag blijven.
Ik ben het helemaal mee eens dat de wereld zo snel mogelijk van zo een stel geschifte fundamentalisten als de Taliban bevrijd moet worden, en dit ongeacht of dat meisje haar verhaal wordt uitgemolken of niet. Maar ik denk ook dat de allerlaatsten om daarin te ondersteunen de yankees zijn. Want zoals u terecht aanhaalt, zijn ze volkomen onbetrouwbaar. Ik kan me al eerder voorstellen dat Rusland en/of China een betere geallieerde daarin zijn, die zijn toch ook niet al te happig op moslimfundamentalistjes, men verwijze naar Tsjetsjenië en de Oeigoeren als een paar van de weinige voorbeelden.

Betreffende uw opmerking over Al-Qaeda dat door Saoedi-Arabië ondersteund wordt: trek de lijn even door. Door wie wordt Saoedi-Arabië momenteel (!) ondersteund? Juist, de yankees. Ergo, wordt Al-Qaeda op zijn minst indirect door de yankees gedoogd, zo niet ondersteund. En dan een partnerschap met de yankees willen aangaan, wanneer ze beweren de Taliban te willen bestrijden? Men zou voor minder voor goed zot verklaard worden.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2013, 09:54   #36
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Dan komt u enkel van de regen in de drup. Alsof de yankees echt enkel seculiere en democratische groeperingen ondersteunen. Men verwijze naar wat er in Egypte en Syrië is gebeurd... Niet vergeten dat datzelfde uitschot inclusieve een zekere Saoedi namens Osama Bin Laden uitdrukkelijk tegen de Russen gesponsord en opgeleid werd door... jawel, de yankees. Dus een alliantie met de yankees? Een nogal onverstandig voorstel...
Taliban is menselijk afval ; het interesseert mij dus niet echt wie hen uitschakelt, als ze maar verdwijnen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2013, 10:24   #37
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Taliban is menselijk afval ; het interesseert mij dus niet echt wie hen uitschakelt, als ze maar verdwijnen.
Uiterst kortzichtig. Er is niemand mee gediend als -om uw woorden te gebruiken- ander afval voor verwijderd afval in de plaats komt. Als u afval verwijderen wilt, dan moet dat volledig gebeuren. Anders begint u er liever niet aan.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2013, 10:29   #38
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een prima staaltje woorden verdraaien.
aan uw woorden moet niets verdraaid worden. Ze spreken voor zich.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2013, 10:32   #39
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
aan uw woorden moet niets verdraaid worden. Ze spreken voor zich.
Begrijpend lezen is uiteraard niet iedereen gegeven.
Oud 8 oktober 2013, 10:34   #40
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Begrijpend lezen is uiteraard niet iedereen gegeven.
Da's waar.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be