![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je weet wel, Brussel, dat officieel tweetalig is.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Vreemdeling
|
![]() volledig akoord. ...alleen wanneer het in vlaanderen is MOET het...
logisch dat een bediende in het gemeentehuis niet alle talen kan spreken..ik gebuikte dat als voorbeeld! en wanneer je in een land komt dan pas je je aan...volledig normaal en sommigen begrijpen dat niet. ik spreek bijna vier talen dus kan zowat overal terecht maar wanneer het niet lukt word er naar een oplossing gezocht...het is niet "verboten" |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is duidelijk dat de Vlaming zich voor jou MOET aanpassen aan de anderen. Op het gemeentehuis in Vlaanderen ? Spreek Frans ! In het buitenland in Frankrijk ? Spreek Frans ! Je vergeet één zéér belangrijk ding : de Vlaming spreekt steeds minder en minder Frans. Engels is veel belangrijker en veel makkelijker.. En het Engels draagt de haatcultuur van het Frans niet uit. Persoonlijk beleefd in in Wallonië : bij een ongeval dacht de plaatselijke politie dat ik een Nederlander was, want bij de oproep werd gemeld dat één van de betrokken partijen 'neerlandophone' was. Ik werd perfect geholpen in het (weliswaar gebrekkig) Nederlands. Tot ze merkten dat ik géén Nederlander was, maar een Vlaming. Plots spraken ze geen Nederlands meer.
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik vraag me af wat de oorzaak van zo'n flater is. Wees er maar van overtuigd dat een linkse politieke ingesteldheid helemaal geen garantie is tegen xenofobie e.d.m. In hemelsnaam, wat is de oorzaak van je kortzichtigheid? Selectieve blindheid of pure domheid ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is heel veel taalhaat in Spanje, door degenen die Castillaans (het Spaans dat wij 'leren', het Spaans van Madrid en van Franco ...) spreken, tegenover degenen die Catalaans, Baskisch of Valenciaans spreken. Daarnaast merk ik op dat er altijd begripsverwarring ontstaat tussen enerzijds het gastvrij ontvangen van een anderstalige bezoeker, en anderzijds tussen het ongastvrij gedrag van een immigrant die niet binnen de kortste keren bereid is om veel moeite te doen om de lokale taal te leren. En als er dan wrijving ontstaat, zoals bij ons de communautaire problematiek, dan ontstaan natuurlijk fricties die de grenzen opzoeken ... uit zelfverdediging. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Vreemdeling
|
![]() ook akoord mee...in sommige streken in spanje is dat hetzelfde. ..die zijn te samen met voorpost of TAK gaan manifesteren in brussel.
@job: je begrijpt me verkeerd ![]() dat is wel meestal zo... natuurlijk zeer belachelijk van de waalse politie..... maar wat is de oorzaak van de verfransing in vlaanderen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gebeurt dit wel dan zijn we ontzettend gecharmeerd en dankbaar. Zelfs als de bakker van het Hare Krishna Centrum in Durbuy zijn uiterste best doet om Vlamingen in het Nederlands te bedienen. De complimenten en dankbetuigingen waren de lucht niet uit. D�*t is de manier waarop Vlamingen omgaan met mensen die een andere taal hebben.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Waarom geef je geen 'politiek' voorbeeld, in dit 'politieke' forum, bijvoorbeeld de verschillende fracties in het Europees parlement .... wie zit daar samen, op basis van welk gemeenschappelijk gedachtengoed ? Heeeel interessant. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() Toevallig vanochtend meegemaakt in het personeelsbusje van mijn werkgever in onze hoofdstad...
Ik stap in, ik zeg goedemorgen, en de chauffeur antwoordt 'bonjour'. Twee minuten later stapt een Nederlandse collega in dat busje, zegt met een duidelijke Nederlandse tongval goedemorgen, en diezelfde chauffeur antwoordt ... 'goedemorgen, kunt u de deur dichtdoen' ![]() Dat doet voor mij de deur dicht ... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wie zei ook weer dat overal in belgië een franstalige in het frans moet kunnen spreken, en in het frans moet te woord gestaan worden.
Kijk eens in de Vlaamse gemeenten waar men in de jaren 60 toegelaten heeft Frans te gebruiken bij de officiële instanties. Zijn dat nu nog Vlaamse gemeenten? Is dat het respect die je als Vlaming in een Vlaamse gemeente krijgt? En dan de Vlamingen taal-haters noemen? Is dat dan domheid of bestaat daar nog een ander woord voor? |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook het feit dat Vlaanderen niet zomaar meer plooit en toegeeft aan al hun wensen en het aandurft zelf eisen te stellen enz vinden ze beneden alles... Laatst gewijzigd door andev : 10 oktober 2013 om 10:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Anders loopt het in België mis.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Want het is wel zo dat rechtse en liberale partijen gierig en baas-gezind zijn, en liefst van al den dop zouden afschaffen. Als je moet kiezen tussen de vreemdelingen buitengooien, of eten in uw bord hebben en een dak boven uw hoofd, dan is de keuze snel gemaakt. In Vlaanderen hebben er meer werk, die kunnen zonder risico rechts stemmen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is één van de Belgische dogma's die niet in twijfel getrokken mogen worden. Net zoals de transfers vroeger van zuid naar noord liepen, net zoals collaboratie in WO2 een haast exclusief Vlaamse zaak was... niet in twijfel trekken. Of anders loopt het in België mis, zoals hier een paar posts hoger staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
D�*t zijn vragen die de autochtoon, zowel in Wallonie, Vlaanderen en elders, zich stelt. En terecht natuurlijk. Dat heeft in de verste verte niets met " racisme " te maken. Voer een beleid in zoals in Zwitserland, waar een vreemdeling enkel een job krijgt als er geen Zwitser voor gevonden word. DAT zou eerlijk zijn. |
|
![]() |
![]() |