Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Sport
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Sport Van voetbal tot worstelen.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 oktober 2013, 21:19   #21
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever Bekijk bericht
Welke partij geeft Kompany en Co. Een plaats op de lijst en geeft aldus de NVA de finale nekslag?
hmmmmmm
met dergelijke kan ik echt lachen

Julius Caesar. die gaf de mensen brood en spelen en liet ze juichen voor de gladiatoren

u vraag nu dat er een van de gladioren ( rode duivel ) opstaat en op een lijst komt van een partij om Nva de finale nekslag te geven

U ken uw geschiedenis niet.
Spartacus was een gladiator die vanuit het systeem brood en spelen het systeem omver werpte en de bedenkers van brood en spelen angst bezorgde.

en zie, u wens komt uit. Spartacus 2013 is Bart Dewever. Oppassen met wat u wenst
Oud 15 oktober 2013, 22:17   #22
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Waarschijnlijk het FDF.
Daar is ie te intelligent voor.

Als je veel geld wil verdienen en roem vergaren moet je vooral de controverse niet zoeken, en aanschurken tegen het establishment.
Dat doet Vincent met verve trouwens.

Citaat:
Een ééntalig Franstalige show van Stromae die het Franstalig karakter van België nog maar eens moest benadrukken .
Iedereen in Belgie moet Frans leren (dank je Vlaamse overheid) , dus Frans is tot nader order hier de lingua franca.

Citaat:
Zelfs voor de simpelste Vlaamse Rode Duivels-supporter zal het nu wel stilletjes aan duidelijk worden dat het Nederlands stiefmoederlijk behandeld wordt door de Nationale Belgische voetbalploeg.
Veel Rode Duivels fans zal de taalsituatie van het Nederlands in en buiten de ploeg een zorg zijn. Zolang de diables blijven winnen natuurlijk.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2013, 22:24   #23
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk het FDF.

Tijdens de pauze tussen de eerste en tweede speelhelft tegen Wales ,hebben de Bobo's van de Belgische Voetbalbond weer eens in hun (francofiele) kaarten laten kijken .
Een ééntalig Franstalige show van Stromae die het Franstalig karakter van België nog maar eens moest benadrukken .
Waarom mocht er ook geen Nederlandstalige zanger optreden?

Zelfs voor de simpelste Vlaamse Rode Duivels-supporter zal het nu wel stilletjes aan duidelijk worden dat het Nederlands stiefmoederlijk behandeld wordt door de Nationale Belgische voetbalploeg.
Stromae is juist de Belgische zanger die evenwel populair in Vlaanderen als in Franstalig België is!! Ik weet dat u aan Vlaams-Nationalisme lijdt, maar wees toch objectief. We hebben het over de Nationale Belgische voetbalploeg.

Wie had u liever gezien? Christoff? Sam Gooris?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2013, 22:26   #24
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk het FDF.

Tijdens de pauze tussen de eerste en tweede speelhelft tegen Wales ,hebben de Bobo's van de Belgische Voetbalbond weer eens in hun (francofiele) kaarten laten kijken .
Waarom mocht er ook geen Nederlandstalige zanger optreden?

Ze hebben geen Vlaamse zanger gevonden die zoals Stromae net een heel lovend artikel gekregen heeft in de Newyork Times.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2013, 23:49   #25
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Van de 22 rode duivels spelen er 3 (drie) voor een Belgische ploeg, mooi nationaal verdeeld, Simons - Brugge, Ciman - Standard, Gillet - Anderlecht. Al de anderen werken bij buitenlandse ploegen. Zonder hun bankrekening te kennen durf ik beweren dat niemand van de rode duivels minder dan 1 miljoen Euro per jaar verdient aan salaris, premie en reclame opbrengst. Als uitschuiver , de veel geprezen, Kompany met 150.000 € per week of 8 miljoen per jaar.

De drie in België spelende sukkelaars betalen maximaal 33 % personenbelasting als zij + 26 jaar zijn, anders slechts 16,5 % of minder. Op dergelijke inkomens bent u en ik normaal aan de belastingen minimaal 50 % kwijt. Wie Kan mij vertellen hoeveel van deze voetballers onder vennootschap leven ? Hoeveel leven symbolisch in het belastingvrije Monaco of dgl. ? Waar is de rechtvaardigheid ? Waar blijft onze staatssecretaris voor fraudebestrijding ?

Deze gehele Belgische voetbalploeg is een aanfluiting van burgerzin en geeft het voorbeeld hoe je de staat moet naaien en het klootjesvolk voor de gek moet houden. Ik kan ze het persoonlijk deze acteurs niet kwalijk nemen maar walg van de politieke schuimklopperij van "les vrais belges" en rood-geel-zwart vlaggenzwaaiers. Goebbels zou applaudiseren bij dit schouwspel en de volksverlakkerij.

PS. De mooiste vond ik Van Lierde die die Belgische vod weg wierp voor hij de eindmeet over ging.

Laatst gewijzigd door Cyrano : 15 oktober 2013 om 23:49.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2013, 23:53   #26
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Als voetbal een argument is voor politiek zouden we beter met Nederland één land vormen.
Oud 16 oktober 2013, 00:00   #27
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Klopt,en tussen 1986 en 2002 was er destijds ook een hype rond de nationale voetbalploeg...

Het Vlaams blok werd er echter niet door afgeremd....

Daar was ondanks die sportieve successen een cordon sanitaire voor nodig..

Het zijn dromers die nu gaan denken dat het huidige nationale elftal door hun sportief succes de mensen anders gaat doen stemmen....

Maar we laten ze best maar in de waan tot mei 2014...
De Belgen willen dat maar al te graag geloven, ze zijn dan ook radeloos.

Als Hitler moest terugkomen en "Leve Belgie" roepen, ze zouden hem bejubelen en op handen dragen, zo radeloos zijn ze.
Oud 16 oktober 2013, 00:29   #28
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dan zal die 1-1 van vanavond ook wél aangekomen zijn....

Ze gingen er een gala wedstrijd van maken om hun supporters te bedanken...

En dit tegen een ploeg die uit pure noodzaak 9 invallers diende op te stellen...

Ze zijn de euforie al bijna terug voorbij....

Ach binnenkort begint het gekissebis tussen de voetbalbond en de heren voetbalmiljonairs over het aantal nullen dat er achter het eerste cijfer dient geplakt te worden om hun vaderlandsliefde op het toernooi zelf scherp te houden...

Zoals échte traditionele belgicisten willen ze daar alvast rijkelijk voor beloond worden....

Citaat:
Als Hitler moest terugkomen en "Leve Belgie" roepen, ze zouden hem bejubelen en op handen dragen, zo radeloos zijn ze.
En hopen ze gelijk dat de deportatie van alle N-VA en Vlaams belang gezinden gelijk kan starten...

Ordnung muss sein....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2013, 01:39   #29
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Stromae is juist de Belgische zanger die evenwel populair in Vlaanderen als in Franstalig België is!! Ik weet dat u aan Vlaams-Nationalisme lijdt, maar wees toch objectief. We hebben het over de Nationale Belgische voetbalploeg.

Wie had u liever gezien? Christoff? Sam Gooris?
hij is zo populair in vlaanderen dat ik dacht dat die naam na een paar keer gehoord te hebben ,iet met zwangerschapsstriemen te maken had ,nooit geweten dat daar een zanger achter zat
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2013, 01:42   #30
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Van de 22 rode duivels spelen er 3 (drie) voor een Belgische ploeg, mooi nationaal verdeeld, Simons - Brugge, Ciman - Standard, Gillet - Anderlecht. Al de anderen werken bij buitenlandse ploegen. Zonder hun bankrekening te kennen durf ik beweren dat niemand van de rode duivels minder dan 1 miljoen Euro per jaar verdient aan salaris, premie en reclame opbrengst. Als uitschuiver , de veel geprezen, Kompany met 150.000 € per week of 8 miljoen per jaar.

De drie in België spelende sukkelaars betalen maximaal 33 % personenbelasting als zij + 26 jaar zijn, anders slechts 16,5 % of minder. Op dergelijke inkomens bent u en ik normaal aan de belastingen minimaal 50 % kwijt. Wie Kan mij vertellen hoeveel van deze voetballers onder vennootschap leven ? Hoeveel leven symbolisch in het belastingvrije Monaco of dgl. ? Waar is de rechtvaardigheid ? Waar blijft onze staatssecretaris voor fraudebestrijding ?

Deze gehele Belgische voetbalploeg is een aanfluiting van burgerzin en geeft het voorbeeld hoe je de staat moet naaien en het klootjesvolk voor de gek moet houden. Ik kan ze het persoonlijk deze acteurs niet kwalijk nemen maar walg van de politieke schuimklopperij van "les vrais belges" en rood-geel-zwart vlaggenzwaaiers. Goebbels zou applaudiseren bij dit schouwspel en de volksverlakkerij.

PS. De mooiste vond ik Van Lierde die die Belgische vod weg wierp voor hij de eindmeet over ging.
komt nog bij dat ze de minimum bijdrage RMZ betalen ook al verdienen ze tussen haakjes milioenen
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2013, 01:48   #31
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar Bekijk bericht
komt nog bij dat ze de minimum bijdrage RMZ betalen ook al verdienen ze tussen haakjes milioenen
En eens ze de 35 jaar gepasseerd zijn hebben ze recht op hun "voetbalpensioen"...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2013, 06:26   #32
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke partij geeft Kompany en Co. Een plaats op de lijst en geeft aldus de NVA de finale nekslag?
Die overbetaalde vedetten moeten voetballen, niet aan politiek doen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2013, 06:27   #33
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze moeten niet echt gaan zetelen he gewoon om stemmen te halen
Dus kiezersbedrog!
Oud 16 oktober 2013, 06:29   #34
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Succesvolle atleten die meer verdienen dan heel dit forum samen en veel contacten hebben met het bedrijfsleven zouden toch goede politici zijn.

Men moet in Vlaanderen af van die jaloezie naar mensen die succesvol en rijk zijn.

Wat wil men dan, communisme?
Eerst is het gewoon stemmen binnehalen, dan is het contacten (mis) (ge) bruiken en opeens zijn het goede politici.

Ergens een vijs los?
Oud 16 oktober 2013, 06:32   #35
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Succesvolle atleten die meer verdienen dan heel dit forum samen en veel contacten hebben met het bedrijfsleven zouden toch goede politici zijn.

Men moet in Vlaanderen af van die jaloezie naar mensen die succesvol en rijk zijn.

Wat wil men dan, communisme?
En gaan ze dan ook:
- Het normale RSZ tarrief betalen?
- Afdragen voor infrastructuur (bouw nieuw stadion in Brussel) zodat ze hun hobby kunnen beoefenen in een infrastructuur waar zij als hoogwaardige sportbeoefenaar recht op hebben?
Oud 16 oktober 2013, 08:48   #36
Goudbever
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

Beetje zoals de Vlaams nationalisten met de wever
Goudbever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2013, 08:49   #37
Goudbever
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
En gaan ze dan ook:
- Het normale RSZ tarrief betalen?
- Afdragen voor infrastructuur (bouw nieuw stadion in Brussel) zodat ze hun hobby kunnen beoefenen in een infrastructuur waar zij als hoogwaardige sportbeoefenaar recht op hebben?

Zelfs aan verminderde tarieven betalen ze nog meer belastingen dan u en ik een beetje respect is dus wel op z'n plaats lijkt me
Oud 16 oktober 2013, 08:52   #38
Goudbever
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht

Waarom zo zielig doen over voetballers die in het buitenland spelen? Moet je carrière mogelijkheden heel je leven afwijzen uit liefde voor je land dat kan je toch niet verzinnen zoiets.

Wat dan met al die Vlamingen die belgie ontvlucht zijn naar Thailand en Polen omdat de belastingen te hoog zijn ook verraders?
Oud 16 oktober 2013, 08:59   #39
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Zelfs aan verminderde tarieven betalen ze nog meer belastingen dan u en ik een beetje respect is dus wel op z'n plaats lijkt me
Respect Omdat er een paar zwarte allochtonen tegen een balleke kunnen stampen en half België (de groep simpelen) koest houdt? Of omdat de Flipper ze een handje gaan geven is Wat een heisa voor wat voetbal. Elio'ke Di Rupo ziet België al op de wereldkaart staan en iedereen is vol lof over die voetballerkes Ik heb 1000 maal veel meer respect voor de 1e zot die ne Lukaku "kukeleku" een kogel door zijn lijf jaagt of een mes tussen zijn ribben plant De eerste donderdag van volgende maand zullen ze wel weer in de carré haantjesgedrag gaan vertonen. Ik, neen WIJ verheugen ons er al op. De portiers gaan hun werk hebben

Ik blijf het zeggen : bier en voetbal en ge moogt de simpelen verder alles afpakken. Kruip op hun vrouw, pak hun loon af, doe wat ge wil maar blijf van hunne voetbal en hun pinten bier
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2013, 09:00   #40
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Ik heb het niet hoog op met voetballers en zij met mij waarschijnlijk ook niet dat is dan weer een perfect huwelijk dacht ik of niet?

Die tekst waaruit u naar alle waarschijnlijkheid wel kon afleiden dat ik geen voetbalfan ben.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be