Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2013, 20:15   #21
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Brr... scooters dat is iets voor marginale vrouwen met overgewicht, acné, een fluo roze of appelgroene legging en namaak Nike's. Sigaret in de mondhoek als ze de nachtwinkel binnenstappen met de helm op de kop om zes blikjes bier en twee pakken chips te kopen.

uhh... walgelijk.
Marginaal. Nope, 2 verdienend koppel, geen kinderen.
Vrouw, nope, tenzij je vrouw kan zijn met een stel ballen en een klein pietje.
Overgewicht. yep, zo'n 25 kg.
Fluo legging. Nope. Fluo veiligheidsvestje, dat wel.
Namaak Nikes. Nope, motorbottinnen.
Sigaret. Nope, niet roker.
Bier, niet in blik, weinig speciaalbieren die in blik komen.
Chips. Wel in huis, maar niet uit de nachtwinkel.

Maar neen Peter1962, en dat is ook voor Another Kakske, de scooter is niet gestolen, daar zorgen mijn buren wel voor. De oudste zoon heeft ook zo'n motorscooter, en da's een Marokkaan, dus de vriendjes willen het risico niet lopen eentje te pikken van eigen soort.
Oud 18 oktober 2013, 21:13   #22
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vaneigenst.

En laat de katholieken niet los, of ze herbeginnen zoals enkele decennia geleden: anti-conceptiva, overspel ... in het strafrecht; gescheiden mensen ontslag uit onderwijs; .... tot en met iets langer geleden: heksenjachten.

Ik vertrouw die godsdienstigen voor geen haar.

.
Over welke katholieken heb je het? De CD&V is pro-homohuwelijk, pro adoptie voor homokoppels, pro-abortus, pro individualisme, tégen het traditionele gezin, tégen de rol van de kerk in de samenleving, enz...
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 00:40   #23
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Is dat ook zoiets als die boer met zijn poeder tegen olifanten?
seg Jack, halen jullie straks in Antwerpen 10 % zoals de laatste keer
of wordt het tevreden zijn dat jullie de 5 % behouden ?
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 06:28   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Over welke katholieken heb je het? De CD&V is pro-homohuwelijk, pro adoptie voor homokoppels, pro-abortus, pro individualisme, tégen het traditionele gezin, tégen de rol van de kerk in de samenleving, enz...
Je geeft daar allemaal geen linken van, van de programmapunten van de tsjeven op deze vlakken.

Natuurlijk heb ik het niet over die tsjeven die eer progressief zijn op ethisch vlak. (nvdS: tsjeven zijn leden of stemmers van een partij; kaloten zijn godsdienstwaanzinnigen)

En dat wist gij wel.
Maar waarom vraagt ge het dan?
Misschien omdat ge zelf toch zo'n verstoken oer-katholiek zijt ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 14:45   #25
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Marginaal. Nope, 2 verdienend koppel, geen kinderen.
Vrouw, nope, tenzij je vrouw kan zijn met een stel ballen en een klein pietje.
Overgewicht. yep, zo'n 25 kg.
Fluo legging. Nope. Fluo veiligheidsvestje, dat wel.
Namaak Nikes. Nope, motorbottinnen.
Sigaret. Nope, niet roker.
Bier, niet in blik, weinig speciaalbieren die in blik komen.
Chips. Wel in huis, maar niet uit de nachtwinkel.

Maar neen Peter1962, en dat is ook voor Another Kakske, de scooter is niet gestolen, daar zorgen mijn buren wel voor. De oudste zoon heeft ook zo'n motorscooter, en da's een Marokkaan, dus de vriendjes willen het risico niet lopen eentje te pikken van eigen soort.

Another Kakske
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 14:46   #26
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
seg Jack, halen jullie straks in Antwerpen 10 % zoals de laatste keer
of wordt het tevreden zijn dat jullie de 5 % behouden ?
Maggie moet nog snel naar ginder verhuizen.
Oud 19 oktober 2013, 16:29   #27
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Maggie moet nog snel naar ginder verhuizen.

Ik kijk uit wie er naar voor wordt geschoven (chineese vrijwilliger) om de lijst te trekken in Antwerpen en Oost- vlaanderen.

De tragedie van Turtleboom in gedachten natuurlijk...

Maar ja als ik zo links en rechts eens luister stem ik (N-VA) blijkbaar op een liberale partij....

enfin
Vrijheid en Vooruitgang is verzekerd. (PVV)
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 09:34   #28
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je geeft daar allemaal geen linken van, van de programmapunten van de tsjeven op deze vlakken.

Natuurlijk heb ik het niet over die tsjeven die eer progressief zijn op ethisch vlak. (nvdS: tsjeven zijn leden of stemmers van een partij; kaloten zijn godsdienstwaanzinnigen)

En dat wist gij wel.
Maar waarom vraagt ge het dan?
Misschien omdat ge zelf toch zo'n verstoken oer-katholiek zijt ?

.
http://www.gva.be/archief/guid/cd-v-...e-a6caef2dd976

Als je het niet over CD&V hebt, over wie heb je het dan wel? Welke katholieken 'moet je niet los laten'? Over welke groep op de loer liggende 'extremisten' heb jij het in godsnaam? Waaruit leidt jij af dat er een gevaar schuilt wanneer 'ze' zouden worden 'los gelaten'?
Oud 20 oktober 2013, 11:59   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://www.gva.be/archief/guid/cd-v-...e-a6caef2dd976

Als je het niet over CD&V hebt, over wie heb je het dan wel? Welke katholieken 'moet je niet los laten'? Over welke groep op de loer liggende 'extremisten' heb jij het in godsnaam? Waaruit leidt jij af dat er een gevaar schuilt wanneer 'ze' zouden worden 'los gelaten'?
Als je "de" (alle ...) katholieken los laat; als je de individuele grondrechten dreigt van ondergeschikt te maken aan de godsdienstige voorschriften; dan zullen er onder die mensen een hele boel zijn die op korte termijn terug evolueren naar toestanden die wij kenden tot voor pakweg 30 jaar en vroeger.

Het zullen dan geen woorden meer zijn van imminente rechtvaardigheid, maar gevangenisstraffen en sociale uitsluiting.

Waaruit leid ik dat af ? De geschiedenis en de toestanden actueel in andere landen. Ook in zogezegd moderne landen als de usa, specifiek in vele streken daar.

Je zou me nu kunnen vragen om dit verder te illustreren, maar dat is volledig overbodig.
Want als je dit nu niet ziet en inziet, dan gaat dat niet veranderen door mijn meer-uitleg.

Iemand die mij tracht wijs te maken dat iets bovennatuurlijk gelukkig is als je de zondag ter kerke gaat, of daags je keert naar Mekka, die is niet goed snik. En wie niet goed snik is, die hou je best een klein beetje in het oog. Ze worden niet allemaal compleet gaga, maar er zijn er wel altijd een flink aantal van wel.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 20 oktober 2013, 12:09   #30
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht

Ik kijk uit wie er naar voor wordt geschoven (chineese vrijwilliger) om de lijst te trekken in Antwerpen en Oost- vlaanderen.

De tragedie van Turtleboom in gedachten natuurlijk...

Maar ja als ik zo links en rechts eens luister stem ik (N-VA) blijkbaar op een liberale partij....

enfin
Vrijheid en Vooruitgang is verzekerd. (PVV)
De N-VA heeft zeker liberale trekken, maar is ook sociaal. En net dat laatste moeten ze meer benadrukken.

Op etisch vlak zijn ze zo modern als wat, gelukkig maar.
Oud 20 oktober 2013, 12:11   #31
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je "de" (alle ...) katholieken los laat; als je de individuele grondrechten dreigt van ondergeschikt te maken aan de godsdienstige voorschriften; dan zullen er onder die mensen een hele boel zijn die op korte termijn terug evolueren naar toestanden die wij kenden tot voor pakweg 30 jaar en vroeger.

Het zullen dan geen woorden meer zijn van imminente rechtvaardigheid, maar gevangenisstraffen en sociale uitsluiting.
Is dit niet van hetzelfde niveau als 'indien je de n-va'ers los laat, openen ze terug de gaskamers' ? Als je gewag maakt van een bepaalde dreiging moet je toch kunnen aantonen dat die vrees gegrond is? Welke katholieken spreken er vandaag in West-Europa over heksenjachten ?

Citaat:
Waaruit leid ik dat af ? De geschiedenis en de toestanden actueel in andere landen. Ook in zogezegd moderne landen als de usa, specifiek in vele streken daar.
Allicht verwijs je naar zuidelijke staten waar men restrictief is tov abortus, enz.. Meestal is dat in staten die gedomineerd worden door protestanten, maar soit..

Citaat:
Je zou me nu kunnen vragen om dit verder te illustreren, maar dat is volledig overbodig.
Want als je dit nu niet ziet en inziet, dan gaat dat niet veranderen door mijn meer-uitleg.

Iemand die mij tracht wijs te maken dat iets bovennatuurlijk gelukkig is als je de zondag ter kerke gaat, of daags je keert naar Mekka, die is niet goed snik. En wie niet goed snik is, die hou je best een klein beetje in het oog. Ze worden niet allemaal compleet gaga, maar er zijn er wel altijd een flink aantal van wel.

.
Je weet toch dat Bart De Wever een trotse katholiek is? Waarom altijd zo hevig ageren tegen ons cultureel erfgoed?

Laatst gewijzigd door mvd : 20 oktober 2013 om 12:11.
Oud 20 oktober 2013, 12:12   #32
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dit niet van hetzelfde niveau als 'indien je de n-va'ers los laat, openen ze terug de gaskamers' ? Als je gewag maakt van een bepaalde dreiging moet je toch kunnen aantonen dat die vrees gegrond is? Welke katholieken spreken er vandaag in West-Europa over heksenjachten ?

Allicht verwijs je naar zuidelijke staten waar men restrictief is tov abortus, enz.. Meestal is dat in staten die gedomineerd worden door protestanten, maar soit..

Je weet toch dat Bart De Wever een trotse katholiek is? Waarom altijd zo hevig ageren tegen ons cultureel erfgoed?
Waar staat dat BDW een trotse katholiek is?
Oud 20 oktober 2013, 12:20   #33
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Waar staat dat BDW een trotse katholiek is?
vanf 7.10
http://www.youtube.com/watch?v=s4UqhIdRnp0
Oud 20 oktober 2013, 12:46   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Jij geeft nu een link, waar het Weverke net het omgekeerde beweerd.
(bedankt overigens voor die link; ik had het destijds op tv gezien, maar wist niet dat het op jijbuis ook stond).
Hij zegt ongeveer letterlijk: ik twijfel zelfs niet, ik ben niet gelovig, maar ik heb respect voor .... en erken de geschiedenis ...

Maar nu heb ik toch echt wel zin om je te kwalificeren op het geven van een link die quasi 180 graden anders vertelt dan wat jij beweert.

Uilskuiken.

.

Oud 20 oktober 2013, 13:16   #35
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij geeft nu een link, waar het Weverke net het omgekeerde beweerd.
(bedankt overigens voor die link; ik had het destijds op tv gezien, maar wist niet dat het op jijbuis ook stond).
Hij zegt ongeveer letterlijk: ik twijfel zelfs niet, ik ben niet gelovig, maar ik heb respect voor .... en erken de geschiedenis ...

Maar nu heb ik toch echt wel zin om je te kwalificeren op het geven van een link die quasi 180 graden anders vertelt dan wat jij beweert.

Uilskuiken.

.
Hij zegt duidelijk dat hij zichzelf katholiek noemt, en dat hij een afkeer heeft van 'de georganiseerde vrijzinnigheid', hij toont duidelijk zijn afkeer voor mensen die constant kappen op de jaren 50' en het katholicisme. Zo een mensen zitten hier ook op dit forum. Hij 'erkent' niet louter de geschiedenis, hij wijst de erfenis van het christendom duidelijk NIET af, wat bepaalde politieke strekkingen wel doen.

Je mag voor de rest ook nog antwoorden op eerder gestelde vragen.

Laatst gewijzigd door mvd : 20 oktober 2013 om 13:17.
Oud 20 oktober 2013, 13:18   #36
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Sjonge jonge jonge......

Een JIHAD in Vilvoorde... waar blijven ze het halen.....
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 13:19   #37
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Uilskuiken.

.
Ik beweer nergens dat De Wever 'gelovig' is, wel dat hij katholiek is, zo noemt hij zichzelf, daar kun je niet omheen. Dat hij trots is op de erfenis van het christendom is ook duidelijk.
Oud 20 oktober 2013, 13:32   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...

Citaat:
Ik beweer nergens dat De Wever 'gelovig' is, wel dat hij katholiek is, zo noemt hij zichzelf, daar kun je niet omheen. Dat hij trots is op de erfenis van het christendom is ook duidelijk.
Filmpje terug bekijken. Letterlijk "Zelfs niet twijfelend, ik ben niet gelovig ..."

Jij doet mij denken aan een pastoor die mij vertelt dat ik kaloot ben, omdat ik eer dit jaar een kerk binnenstapte voor een begrafenisplechtigheid, en dus een vorm van solidariteit betoonde met zijn oplichtingsgemeenschap.
Neen hoor !!

Afijn, genoeg geleuterd over iets of topic als de 'obediëntie' van een partijvoorzitter.

Het gaat over de jihad in onze Vlaamse steden.

Even nogmaals de link geven van een jihad in een stadje van een kleine 200.000 inwoners, op 50 km van Londen:
https://www.youtube.com/watch?v=b2nlIfn8tNA

.

Oud 20 oktober 2013, 13:33   #39
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Fraai gedaan die kaligrafie/latijnse letters als je het mij vraagt

dit terzijde, dat groepje ongeregeld zou beter het woord jihaad eens opzoeken:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jihad

Citaat:

De innerlijke jihad, ook wel grote jihad genoemd, is de strijd tegen verleidingen en de strijd tegen het ego (nafs)
...
Door begripsvernauwing en historische gebeurtenissen zoals kruistochten, Beleg van Wenen (1683), de aanslagen op 11 september 2001 door moslimterroristen heeft in het Westen vooral de uiterlijke jihad bekendheid gekregen.
;
Laat ze van mijn part maar serieus jihad-en daar in vilvoorde, als het maar tegen hun eigen ego is.

een ruimer denkbeeld zou een minder eenzijdig begrip creëeren wat op zijn beurt net een beter middel tegen radicalisering zou kunnen vormen. Jammer dat onze rechtspopulisten net die polarisering zo graag in de hand werken. Je zou gaan geloven dat ze het opzettelijk doen om het probleem zo groot te maken dat men wel moet op hun partij stemmen.

Als je dan weet dat ze graag provoceren kan je hen moeilijk tot op de letter van hun uitspraken serieus nemen, maar veeleer de donkere humor trachten te begrijpen die schuil gaat achter hun handelingen.

ligt de waarheid dan zo ver in één uiterste?
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 14:12   #40
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alle Vlaamse extreem nationalisten zijn gelovig.

Die wat dat niet zijn zijn zogenaamde "slechte vlamingen".
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be