![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Uiteraard staat het iedereen vrij om een school te beginnen - op eigen kosten en op voorwaarde dat de Vlaamse eindtermen gehaald worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Europees recht Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 28 oktober 2013 om 11:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik lees nu net dat heel Frans-Vlaanderen aan het vernederlandsen is omdat de Vlamingen die in Frans Vlaanderen gaan wonen Nederlands blijven spreken en geen moeite doen om Frans te leren. Is dat hetzelfde als wat jij ziet in de rand rond Brussel? Dan kunnen we dit ook uitbreiden tot het vroegere Brabant wat nu recent "WAALS-Brabant" heet (vroeger gewoon Brabant): niks aanpassen, gewoon Nederlands blijven spreken mensen, en EISEN dat de voertaal op school ook Nederlands wordt. Het kan!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Daar is geen politiek correct schijndebat voor nodig. Citaat:
Laatst gewijzigd door Thuleander : 28 oktober 2013 om 11:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan krijgen wij ook inzage in jouw instinct, en weten we waar we precies over praten. Citaat:
De hele straat zit vol met Franstalige buurmannen -en vrouwen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben daar niet zo zeker van. Mijn volk, welk is dat? Die mensen met hun raar taaltje die hier meer dan 200 km vandaan wonen. En die sinds enkele tientallen jaren tot hetzelfde (kunstmatige) gewest horen? Of zijn dat die mensen die hier enkele tientallen kilometers verder wonen, een andere (door de overheid opgelegde)standaardtaal spreken, maar dezelfde familienamen dragen en gemeenschappelijke voorouders hebben? Laatst gewijzigd door pajoske : 28 oktober 2013 om 13:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Finland heeft de onafhankelijkheid en de nieuwe staatsgrens de "Verzweedsing" in elk geval gestopt en zelfs teruggedrongen.
Toen Finland nog een onderdeel van Zweden was,was Helsinki voor een groot deel Zweeds- talig. Na de onafhankelijkheid van Finland is deze stad terug Finstalig geworden. Er bestaat nog wel een Zweedstalige , Finse eilandengroep tussen de Zweedse en Finse kust,maar die eilanden zijn steeds Zweedstalig geweest en die hebben door hun geografisch isolement met de rest van Finland hun Zweedse taal voor het grootste deel behouden ,ook al behoren zij nu tot Finland. Ook de Finse westkust ,waar vroeger ook veel Zweeds gesproken werd is na de onafhankelijkheid van Finland volledig aan het "verfinsen" Dus de onafhankelijkheid van Finland heeft het Fins inderdaad een stevige duw in de rug gegeven. Dat wat de Vlaamse onafhankelijkheid voor het Nederlands in de Vlaamse Rand ongetwijfeld ook gaat doen . Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 28 oktober 2013 om 13:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Franstaligen in Vlaanderen zijn vaak gewoon "Vlamingen" waarvan de ouders of (over-) grootouders zich wouden distantiëren van het gewone volk door Frans te gebruiken en hun eigen taal als minderwaardig te beschouwen.
Tegenwoordig gaan hun kinderen veelal naar NL scholen en is die houding aan het veranderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen Zweden nog bestuurd werd door Denemarken,was Zuid-Zweden ook voor het grootste deel Deens-talig door de invloed van de Deense hoofdstad Kopenhagen dat daar vlakbij ligt. Na de onafhankelijkheid van Zweden is het Deens in Zuid-Zweden volledig verdwenen ten voordele van het Zweeds. Weer een voorbeeld van het feit dat een staatsgrens nog altijd de beste staatsgrens is . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Niet hypocriet doen hé. Of zal ik eens in Meulenberg gaan vragen of ik naar hun instinct tot hun volk behoor? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het ging over identifikatie met de taal. Dat is niet noodzakelijk hezelfde als de identifikatie met "eigen volk".
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Immigranten/allochtonen is daarbij een �*ndere polariteit.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 28 oktober 2013 om 14:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En dat wilt dan nog niet zeggen dat ik een probleem heb met mensen die hier wonen en geen band hebben met Vlaanderen. Vaak wel maar dat heeft dan met hun mentaliteit te maken, niet met hun huidskleur. Maar we dwalen af, voor mij was nu het Nederlands belangrijk en hoe we dat het beste kunnen in stand houden.
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar men vertikt het: http://forum.politics.be/showthread.php?t=173954 2) Een stedebouwkundige politiek voeren die erop gericht is dat Nederlandstaligen in Vlaanderen blijven ipv in Wallonië gaan kleine Waaltjes te maken met een Vlaamse naam. Maw maatregelen nemen tot het stoppen van de immobiliënuittocht. 3) Ervoor zorgen dat immigranten kiezen voor NL ipv voor F.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 28 oktober 2013 om 14:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik te doen heb met Brusselaars spreek ik geen énkel woord Frans. Wel met Walen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie denkt ge dat momenteel alle Franstalig onderwijs in de Vlaamse gemeenten met taalfaciliteiten betaalt ? Maar aanvaarden ze er inspectie van de Gemeenschap die dat betaalt ? Als de Franstaligen scholen willen inrichten op eigen kosten in het buitenland, eenderwaar dan en dus evt ook in Vlaanderen, dan gaan ze toch eerst wat inspanningen mogen doen op economisch vlak. Racisme en discriminatie: eigen transfert eerst !! .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Frans is geen geinstitutioneerde taal in Vlaanderen Laatst gewijzigd door giserke : 28 oktober 2013 om 15:05. |
|
![]() |
![]() |