![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Leraren zorgen niet voor welvaart?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Zo lang mensen als demonen nog tijd hebben om op forums te posten zijn de belastingen te laag. Men zou een vaste belastingschijf van 4000 euro per maand moeten aanleggen. Zo gaan mensen 2 of 3 jobs moeten hebben om rond te komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Zo lang mensen als demonen nog tijd hebben om op forums te posten zijn de belastingen te laag. Men zou een vaste belastingschijf van 4000 euro per maand moeten aanleggen. Zo gaan mensen 2 of 3 jobs moeten hebben om rond te komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Feit is dat een ambtenarenstatuut geen voorbehouden luxe is voor de happy few, maar dat IEDEREEN er kans op kan maken. Ik begin dan ook sterke vermoedens te hebben dat U ergens in Uw loopbaan schromelijk tekort geschoten bent voor een ambtenarenjob en daarom zo wanstaltig aanvallen uitvoert op al wie daar wel in geslaagd is. Citaat:
![]() Citaat:
En hoe meer nachten - wanneer u in uw bedje ligt te slapen - ik werk, of hoe meer weekends - wanneer u tijd heeft om met uw kindjes door te brengen - of feestdagen - wanneer u met uw private benen onder de feestdis zit - ik werk, hoe meer ik in verhouding nog eens afdraag aan de sociale lasten. Mijn wedde komt inderdaad integraal van de overheid, maar daar staat ook een prestatie tegenover. U denkt nu waarschijnlijk dat die prestatie niet opweegt tegen de 38 uurtjes op een week die u moet werken, maar u mag gerust eens een paar diensten met mij mee komen draaien. Wanneer ik 's morgens om 4u mijn bed uit moet, om 7u begin te werken om 's avonds, rond 21u30 - wanneer mijn kinderen al lang in hun bed liggen - weer thuis te komen. Maar ik klaag niet, ik heb het goed en ik ben content met wat ik heb. Maar die azijnpissers uit de privé - zoals u - denken dat ze een godsgeschenk zijn voor de samenleving en dat al de rest nog geen fractie presteert van wat zijn presteren, terwijl de waarheid vaak héél anders is. Maar goed, U krijgt van mij één punt: er zijn teveel ambtenaren. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Staatssecretaris
|
![]() Een goeie 10 jaar, als ik mij niet vergis. Van eind de jaren '70 tot eind de jaren '80 bij de sluitingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() Eigenlijk ben ik niet akkoord. Opleidingen zijn cruciaal om de welvaart te verhogen en dus zijn leraars extreem belangrijk. Ik beschouw dit dan ook niet als een overhead.
Natuurlijk moeten de opleidingen zo efficient mogelijk georganiseerd worden, maar dit geldt voor alles. Wat is overhead? De kleinhandel bvb. Niet dat ze er niet mag zijn, maar indien de klant de dienstverlening niet naar waarde kan schatten moet dit maar verdwijnen. De ganse distributiesector brengt niets op, kost alleen geld en de consument moet maar betalen. Leve het internet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hierin zijn er 17 bejaarden en ...kinderen en...zieken en mensen die WILLEN werken maar geen werk vinden... Een beetje relativeren kan nooit kwaad. "Belgie is het enige land..." enz...dat liedje klinkt VALS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Werken is werken, onafhankelijk van het statuut. Het zijn vooral de niet werkenden (pre-pensioen en werkelozen) die het probleem zijn |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik kan mij wel inbeelden dat er behoorlijk wat ambtenaren zijn die in die situatie zitten. En vooral ook wat politici. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Leek me een aardig upfront pensioen te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De werkloosheid bestrijd je het beste met Gas boetes uitschrijvende gemeente ambtenaren, voor hoesten of zingen op straat en je plaatst zoveel mogelijk flitspalen, om de criminelen te beboeten die 7 km te snel rijden. Zorg intussen dat alles geautomatiseerd word en maak slechts een meldpunt voor klachten dat altijd bezet is, dan heb je als overheid nergens last van. Zeg vervolgens tegen je kiezers dat de Vlaamse overheid bedrijven steunt met toekomstig belastinggeld, omdat ze de leningen/beleggingen van die banken in/aan bedrijven, garanderen bij die banken, door de Vlaamse belastingbetaler. Gelukkig dat de Vlaamse "staatsschuld" van 10 miljard, die er niet is volgens Muyters, tegen eind 2014, na de verkiezingen natuurlijk, kan oplopen tot 14,1 miljard. Man wat zijn we blij dat we met rust gelaten worden tot na de verkiezingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |