![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Gouverneur
|
Ik zou zeker NIET de wapens opnemen hiervoor tegen de walen. Ik zou ze uitgebreid danken en zelfs helpen met de bouw van een muur rond Brussel, zodat ze het gespuis dat daar nu al in grote getallen aanwezig is intramuros kan blijven , zeggen maar binnen WalonBrux. Dan nog eens de stelende eksters van Laeken daarbij. Goch, wij gaan nogal besparen zeg, geen walen en geen Brusselaars meer te onderhouden. De Vlaamse staatsschuld zal smelten als sneeuw voor de zon. Wallonië, go for it, go go go go..........................
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dan blijft er één vraag,willen we ze terug? |
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#25 |
|
Europees Commissaris
|
En zelfs als ze niet terugkomen, wat dan? Waarom al die interesse voor Brussel? Vlaanderen is één grote stad en veeeeel groter dan Brussel.
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Schepen
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Zelfs vandaag betaal ik gemakkelijk het dubbele terug van wat ik krijg als pensioentje. Indien men me echter alles gaat afnemen en verder bestelen a la Dipupo wordt het gevaarlijker..... Als goede huisvader laat je je niet bestelen, zelfs niet door de overheid of het profitariaat dat er voor doorgaat. Trop c'est trop, misschien verstaat Dipupo dat beter.
|
|
|
|
#28 |
|
Staatssecretaris
|
De vlamingen zouden dan zeer hard roepen!
|
|
|
#29 |
|
Europees Commissaris
|
De eene keer zijn we nazi's, de andere keer planten.
|
|
|
#30 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wie gaat er dan nog het werk doen in Brussel ?
|
|
|
#31 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Europees Commissaris
|
Het plan van N-VA zal niet doorgaan, het zal uiteindelijk neerkomen op een boedelsplitsing wegens onbestuurbaarheid. Het land zal dan gesplitst worden op basis van kieskantons.
Di Rupo heeft het mooi gespeeld door te eisen dat de faciliteiten één kieskanton moesten worden, wat dus ook gebeurd is. het eindresultaat zal dus een Vlaanderen zijn zonder Brussel en zonder faciliteitengemeenten. Dat of gewoon voor eeuwig aanmodderen zoals we bezig zijn.
|
|
|
#33 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zou zeggen, probeer nog eens.
|
|
|
|
|
#34 |
|
Europees Commissaris
|
Ik zie de Franstaligen niet met N-VA onderhandelen over hun soort confederalisme. Ze gaan volgens mij nog liever voor onbestuurbaarheid wat tot de splitsing van België zal leiden. In het andere geval vormen ze gewoon een regering met een Vlaamse minderheid. Wat zijn de andere opties volgens u?
|
|
|
#35 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#36 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daar denk ik dan van dat er geen enkele Vlaamse partij mee akkoord gaat, dus Wallonie zal dat op het terrein moeten afdwingen. hoe zie je dat dan gebeuren?
|
|
|
|
|
#37 |
|
Europees Commissaris
|
Bij een opdeling van België zal er waarschijnlijk gestemd worden per kiesarrondissement.
In de 6 faciliteitengemeenten samen is er een Franstalige meerderheid, wat vroeger in geen enkel arrondissementen rond Brussel was. Sint-Genesius-Rode zal dus bij het Franstalige landgedeelte horen (= corridor = Brussel binnen handbereik).
https://stratlingo.com Laatst gewijzigd door Snerror : 31 oktober 2013 om 22:54. |
|
|
|
|
|
#38 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wie gaat daar mee akkoord gaan in Vlaanderen?
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Europees Commissaris
|
Wallonië (!) kan zich beroepen op het volkerenrecht om zich af te scheiden. In dat geval moet het land 'democratisch' opgesplitst worden op basis van kiesarrondissementen.
|