Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2004, 16:32   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ik weet natuurlijk niet of je de avond voordien op de 'kameraadschapsavond' van Voorpost bent geweest. Ik verwacht ook niet -jou kennende- dat je dat hier zal toegeven. Maar ga je de aanwezigheid van NA op die avond weer blijven ontkennen totdat we 'bewijzen' hebben getoond? Of leg je er bij neer dat het zo was?
Daar gaat het niet over, maar wel over het feit dat Spruyt schrijft dat de vlag van NA op de IJzerwake werd meegedragen. Ik heb helemaal geen NA-vlag gezien. Nochtans stond ik net ver van het middenpad achteraan en was zo in staat de zaak van heel dicht kunnen bekijken.

Bijgevolg heeft Spruyt zaken door elkaar gegooid en eens te meer, zoals in zijn boeken, elementen naast elkaar geplaatst die niet in tijd en ruimte los van elkaar staan.

Trouwens, u gaat weer de leugenachtige toer op. Waar heb ik in een eerder bericht de mogelijke aanwezigheid van NA-leden ontkend? En waar heb ik dat "blijven ontkennen"? Waar? Eens te meer een leugen in uw betoog. Niet de eerste natuurlijk.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2004, 16:35   #22
Henry
Burgemeester

Standaard

Als oprecht vlaamsgezinde moet het mij van het hart dat ik walgde van de Ijzerwake-beelden. Het toonde maar weer eens aan hoe pervers het Vlaams Blok in sé is.

Verschrikkelijk om die gebrainwashte kinderen bloemen te zien leggen bij de foto's van een oorlogsmisdadiger als De Clercq.

Ik hoop dat de ogen van veel Vlaams Blok-stemmers zijn open gegaan. Het Vlaams Blok gonst van nazi-geobsedeerde freaks.

Het Vlaams Blok is de pitbul aan de voeten van Di Rupo. Van zodra een Vlaming een terechte eis op tafel legt, zegt Di Rupo: "Opkepast, of de ond zal bijt!".

Het Vlaams Blok is het excuus van de franstaligen om verdere staatshervormingen te weigeren. Op die manier is het Vlaams Blok voor de Vlaamse zaak véél slechter dan alle belgicisten samen.
Oud 27 augustus 2004, 16:36   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien dat onze geeuwende Betweter hier een 'correct' verslag kan neerpoten? Tenzij het een groot geheim is, en ja dan moeten we zelf maar wat trachten in te vullen.
Er werd flink en goed gezongen. En alles verliep in een opperbeste sfeer. Voor de rest moet u uw bronnen maar raadplegen.

Weet u trouwens al iets meer over de herdenkingsplechtigheid Irma Laplasse in Brugge?
Oud 27 augustus 2004, 16:36   #24
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Daar gaat het niet over, maar wel over het feit dat Spruyt schrijft dat de vlag van NA op de IJzerwake werd meegedragen. Ik heb helemaal geen NA-vlag gezien. Nochtans stond ik net ver van het middenpad achteraan en was zo in staat de zaak van heel dicht kunnen bekijken.

Bijgevolg heeft Spruyt zaken door elkaar gegooid en eens te meer, zoals in zijn boeken, elementen naast elkaar geplaatst die niet in tijd en ruimte los van elkaar staan.
Hoezo? Omdat jij geen vlag gezien hebt, betekent dit dan dat ze er niet was? Misschien ben je wel bijziende of zelfs blind? Misschien heb je er gewoon naast gekeken? Tenslotte weten we toch helemaal niks van je? Wie zegt dat je d'r wel echt bij was? Heb je daar bewijzen van? Foto's misschien?

Citaat:
Trouwens, u gaat weer de leugenachtige toer op. Waar heb ik in een eerder bericht de mogelijke aanwezigheid van NA-leden ontkend? En waar heb ik dat "blijven ontkennen"? Waar? Eens te meer een leugen in uw betoog. Niet de eerste natuurlijk.
Hoezo? Het was toch een vraag en helemaal geen vaststelling? Weer iets te snel op je pik getrapt?

Oud 27 augustus 2004, 16:37   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henry
Verschrikkelijk om die gebrainwashte kinderen bloemen te zien leggen bij de foto's van een oorlogsmisdadiger als De Clercq.
U is nogal erg onwetend. Er werden immers helemaal geen bloemen neergelegd bij het portret van Staf de Clercq.
Oud 27 augustus 2004, 16:38   #26
thePiano

Standaard

Citaat:
Weet u trouwens al iets meer over de herdenkingsplechtigheid Irma Laplasse in Brugge?
Nope, het is andermaal een goed bewaard geheim. Maar we komen er wel achter Jan van den Blokker
Oud 27 augustus 2004, 16:39   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoezo? Omdat jij geen vlag gezien hebt, betekent dit dan dat ze er niet was? Misschien ben je wel bijziende of zelfs blind? Misschien heb je er gewoon naast gekeken? Tenslotte weten we toch helemaal niks van je? Wie zegt dat je d'r wel echt bij was? Heb je daar bewijzen van? Foto's misschien?
Ja, wie zegt dat ik er wel bij was

En er was inderdaad geen NA-vlag op de IJzerwakeweide, wat Spruyt ook moge beweren.
Oud 27 augustus 2004, 16:39   #28
Henry
Burgemeester

Standaard

Citaat:
U is nogal erg onwetend. Er werden immers helemaal geen bloemen neergelegd bij het portret van Staf de Clercq.
Ik zal nog de Piano moeten gaan geloven.
Ik heb dat gezien op het nieuws.

Nu ja, er w�*s een portret van De Clercq, da's al erg genoeg zeker?

Hoe ongelooflijk dom ook van 't Blok om die foto daar te zetten.
En dan verbaasd zijn dat de pers en de normalen van geest gechoqueerd zijn...
Oud 27 augustus 2004, 16:41   #29
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, wie zegt dat ik er wel bij was

En er was inderdaad geen NA-vlag op de IJzerwakeweide, wat Spruyt ook moge beweren.
Dat jij ernaast keek, is uitgesloten ???????????????
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2004, 16:41   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nope, het is andermaal een goed bewaard geheim. Maar we komen er wel achter Jan van den Blokker
Jajaja, wanneer iets in De Morgen erover zal staan
Oud 27 augustus 2004, 16:41   #31
thePiano

Standaard

Citaat:

Nu ja, er w�*s een portret van De Clercq, da's al erg genoeg zeker?

Hoe ongelooflijk dom ook van 't Blok om die foto daar te zetten.
En dan verbaasd zijn dat de pers en de normalen van geest gechoqueerd zijn...
Dom? Misschien wat voorbarig.

Oud 27 augustus 2004, 16:44   #32
thePiano

Standaard

Citaat:
Jajaja, wanneer iets in De Morgen erover zal staan
Ja ja Jan, als het aan jou en je Zwarte kameraden zal liggen bestaat straks alleen nog maar de Eigen Volk Eerst krant en 't Pallieterke. Dat zijn tenminste objectieve bronnen

Filip Dewinter in 1992: "Ik zeg U: geloof niet wat de kranten over het Vlaams Blok schrijven... Geloof die vuilspuiterij niet, maar alleen wat wij in onze eigen tijdschriften schrijven!"
Oud 27 augustus 2004, 16:44   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U heeft dat niet gezien op het nieuws. Ook ik heb de uitzending immers gezien en wat men toonde waren beelden van (a) de toespraak van de voorzitter, (b) vlaggenparade, (c) het VNJ dat de bloemen aandraagt (die uiteindelijk werden neergleegd bij en rond het monument van de gebroeders Van Raemdonck), (d) de drie portretten, (e) de VNJ-speelschaar.

U gooit dan ook een paar beelden door elkaar.
Oud 27 augustus 2004, 16:45   #34
Henry
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Het Vlaams Blok is de pitbul aan de voeten van Di Rupo. Van zodra een Vlaming een terechte eis op tafel legt, zegt Di Rupo: "Opkepast, of de ond zal bijt!".

Het Vlaams Blok is het excuus van de franstaligen om verdere staatshervormingen te weigeren. Op die manier is het Vlaams Blok voor de Vlaamse zaak véél slechter dan alle belgicisten samen.
En hoe wil je dit ontkennen, Jan?
Kom toch eens los uit die bruine smurrie.
Waarom blijven jullie hangen in een periode die zo zwart als roet was?
En dan nog aan de zijde van een stel randdebielen?
Ik heb net D-Day van Stephen Ambrose uit, en daarin kan je lezen welke onnoemelijke flaters A.H. militair begaan heeft. Naast een walgelijke sociopaat was hij nog eens een regelrechte idioot. Zelfs zijn generaals hadden een hekel aan hem.
En jullie dwepen dan met randfiguren die dweepten met die idioot.

Het was een enorme vergissing om met de duitsen in zee te gaan tijdens de jaren 30-40. Waarom blijven jullie de mensen aanbidden die verantwoordelijk zijn voor de slecht naam die het Vlaams-nationalisme nu heeft?
Oud 27 augustus 2004, 16:46   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dom? Misschien wat voorbarig.

Helemaal niet.

Dit heb ik hier al in twee berichten uitgelegd.

(a) De drie portretten stonden aan de zijlijn van de IJzerwakeweide;
(b) er was een loopbruggetje voorzien waardoor de VNJ'ers tijdens de bloemenhulde van het podium naar de zijkant van de weide konden. Aan die zijkant staat immers het monument van de gebroeders Van Raemdonck. En daar werden de bloemen gelegd en opgehangen. Nergens anders.
Oud 27 augustus 2004, 16:46   #36
thePiano

Standaard

Citaat:
U heeft dat niet gezien op het nieuws. Ook ik heb de uitzending immers gezien en wat men toonde waren beelden van (a) de toespraak van de voorzitter, (b) vlaggenparade, (c) het VNJ dat de bloemen aandraagt (die uiteindelijk werden neergleegd bij en rond het monument van de gebroeders Van Raemdonck), (d) de drie portretten, (e) de VNJ-speelschaar.

Ik heb die drie portretten ook gezien op het nieuws, ik bedoel wel het VRT-journaal en dat later op de avond van de RTBF. Over welk TV-station heb jij het dan? De Turkse TV misschien? Op CNN was het niet, dat heb ik gezien.
Oud 27 augustus 2004, 16:47   #37
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
[size=3]U heeft dat niet gezien op het nieuws[/size]. Ook ik heb de uitzending immers gezien en wat men toonde waren beelden van (a) de toespraak van de voorzitter, (b) vlaggenparade, (c) het VNJ dat de bloemen aandraagt (die uiteindelijk werden neergleegd bij en rond het monument van de gebroeders Van Raemdonck), (d) de drie portretten, (e) de VNJ-speelschaar.

Vdb's specialiteit : anderen leugenachtig maken, en zijn eigen versie kost wat kost doordrukken 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2004, 16:48   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dan nog aan de zijde van een stel randdebielen?
Ik heb net D-Day van Stephen Ambrose uit, en daarin kan je lezen welke onnoemelijke flaters A.H. militair begaan heeft. Naast een walgelijke sociopaat was hij nog eens een regelrechte idioot. Zelfs zijn generaals hadden een hekel aan hem.
En jullie dwepen dan met randfiguren die dweepten met die idioot.
Ik dweep helemaal niet met "randfiguren die dweepten met die idioot". En die randfiguren waarover u spreekt - ongetwijfeld bedoelt u Staf de Clercq rekening houdend met het feit dat u eerste verwijst naar die drie portretten - "dweepten" helemaal niet "met die idioot".
Oud 27 augustus 2004, 16:49   #39
thePiano

Standaard

Citaat:
Helemaal niet.

Dit heb ik hier al in twee berichten uitgelegd.

(a) De drie portretten stonden aan de zijlijn van de IJzerwakeweide;
(b) er was een loopbruggetje voorzien waardoor de VNJ'ers tijdens de bloemenhulde van het podium naar de zijkant van de weide konden. Aan die zijkant staat immers het monument van de gebroeders Van Raemdonck. En daar werden de bloemen gelegd en opgehangen. Nergens anders.
Ja ja Jan. Nu begin je weer met je muggenzifterij. De portretten stonden inderdaad niet op het podium. Klopt, ze stonden een paar meter verder. Oef.... ! Voor ons telt enkel dat ze duidelijk zichtbaar waren voor Jan Publiek en niet in een kerststalletje op de Vogelmarkt in Antwerpen.

[size=1](pfft... die Jan blijft met onze voeten rammelen, een nieuwe Blokse sport misschien?)[/size]
Oud 27 augustus 2004, 16:49   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb die drie portretten ook gezien op het nieuws, ik bedoel wel het VRT-journaal en dat later op de avond van de RTBF. Over welk TV-station heb jij het dan? De Turkse TV misschien? Op CNN was het niet, dat heb ik gezien.
Natuurlijk heeft u die drie portretten gezien. Kijk maar eens goed wat ik geschreven heb in puntje (d).

Blijkbaar iets te vlug weer naar het zwavelzuur gegrepen, mr. Pianodinges?!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be