![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op geen enkele wijze is hier sprake van discriminatie. Wel van doelgericht bedrijfsmanagement. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zou slechts sprake zijn van discriminatie mocht de bedrijfsleider allochtonen weigeren. Hij neemt wel allochtonen in dienst, maar vraagt hun een voor zijn consumenten gemakkelijk te hanteren naam aan te nemen. Heel begrijpelijk en helemaal niet discriminerend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
over welke principes van het bedrijfsmanagement heeft u het hier? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Op 17 augustus 1938 werden in Duitsland, ter uitvoering van de Wet op de Verandering van Voor- en Achternamen, de joodse mannen verplicht om de voornaam 'Israël' aan hun officiële documenten toe te voegen en voor de joodse vrouwen werd dat 'Sara'. Dit natuurlijk om hun origine makkelijker herkenbaarder te maken en ze gemakkelijker te isoleren, op te pakken en later te vernietigen. Ook toen kwam de vrijheid van voornaamskeuze onder druk te staan op basis van vooroordelen om racisme en discriminatie te legalizeren. Door dit toestanden, zoals hierboven in de openingstopic, te willen vergoelijken bereik je alleen maar dat mensen nog meer zullen discrimineren. Je zal van je ouders maar een voornaam hebben gekregen waar je 80 jaar lang mee door het leven moet gaan. Het zou me ook niet verbazen als straks het VB aan de macht komt, dat het alle Belgen van vreemde origine opnieuw een bijkomende voornaam (Mohammed of Fatima) zal toevoegen aan hun identiteitspapieren om ze makkelijk herkenbaar te maken. Want als ze inderdaad allemaal Jef en Marie gaan heten, moet je hard op zoek gaan om (in de adminstratie bv) nog wezenlijke verschillen op te merken.
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 28 augustus 2004 om 11:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is al erg genoeg dat die wet bestaat, als mensen de draagwijdte ervan dan nog eens gaan uitbreiden, leven we helemaal in een dictatuur.
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 28 augustus 2004 om 11:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 28 augustus 2004 om 11:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |