![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals steeds! En....zolang het enkel een scheet is.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Klinkt logisch tot ge 2 minuten nadenkt
dan moet ge ervoor zorgen dat ALLE landen op deze aardkloot dezelfde criteria gebruiken om nationaliteit toe te kennen ik weet dat die Francken alleen naar de Marokkanen kijkt en de 190 andere landen op deze aardkloot vergeet. hij vergeet ook dat ge niemand statenloos moogt maken (mensenrechten) dom, populistisch, ondoordacht, onhaalbaar voorstel maar het zijn weldra verkiezingen |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Is dit een voorstel dat Francken doet op eenzijdig initiatief, of is er voorafgaandelijk al discreet overleg geweest met enkele andere partijen ?
Dat is niet zonder belang. Toen de wetgeving op de gezinshereniging verstrengde, was er al in heel belangrijke mate en in stille diplomatie een consensus bereikt onder de belangrijkste partijen. Ik heb toen ook gezegd dat n-va daarin een cruciale rol speelde. Net het zoeken van dat voorafgaandelijk akkoord via de fractieleiders maakte dat het wetsvoorstel toen het echt ter stemming is gebracht, nauwlijks weerwerk kreeg en snel door het parlement ging. Weet jij of dit hier ook gebeurde ? Ander vrees ik dat het voorstel om de klassieke politieke tegenstellingen weinig medewerking zal krijgen vanuit meerderheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar zoals steeds moeten politieke oplossingen geld kosten en opbrengen. Zo koste het in de jaren 60, toen de meeste buitenlanders gehaald werden om in de mijnen te werken geld, als je Belg wilde worden. Ze sloten ook met Turkijë en Marokko verdragen dat ze de dubbele nationaliteit moesten krijgen. Omgekeerd werden in de herkomstlanden maatregelen genomen tegen hun landgenoten, dat ze hun bezittingen zouden verliezen, indien ze toch de vreemde nationaliteit zouden aannemen. Je kan dus enkel de politiek en industrie die smeekten om werknemers verantwoordelijk maken voor de huidige wantoestanden. Zolang Europa enkel een economisch en geen sociaal beleid voert en de interne concurrentie in stand houd, zal het enkel erger worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht dat je het nooit zou vragen.
Het is zo'n beetje zoals met een lastige gast, je wil hem wel buiten maar onbeleefd zijn wil je ook niet. Als hij dan zelf voorstelt om door te gaan is iedereen opgelucht, ze denken dan, hopelijk komt hij niet meer terug. Zodus ja, met veel plezier, blijf jij maar Belg.
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meerderheid die onvoorwaardelijk alles afwijst dat van Vlaamse partijen komt, we kunnen het alleen maar hopen. Het cordon in met de N-VA, open en bloot.
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Gouverneur
|
![]() Hoe kan ik er als 'oude' Belg vanaf als ze Elio II door mijn strot duwen?
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je schijnt er ervaring mee te hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het belangrijkste is dat je in de toekomstige Vlaamse staat zegt dat je geen Vlaming bent en dat je tegen elke prijs Belg wil blijven.
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Dat mag je zeker wel.En we zullen je antwoorden in het Vlaams.Als je daardoor ongelukkig wordt,dan mag je verhuizen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moet dan denken aan de voorwaarde om president van de usa te worden: geboren zijn op Amerikaans grondgebied. Heel die show met eerst de betwisting en dan ... oeps ... zijn geboortecertificaat. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het van mij zou afhangen: neen.
Het is te kiezen: Vlaming of "x", x zijnde de benaming die de andere deelstaat zou weerhouden. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij voelen er zich goed in hun sas. Voor de nationaliteit van de kleinkinderen moesten ze kiezen. Ze hebben een beetje getwijfeld; een dubbele nationaliteit zouden ze verkozen hebben, louter op 'emotionele' basis, maar dat kon niet. Dus hebben ze dezelfde voorlopige non-nationaliteit als hun grootvader. Waarom zou iemand niet toegestaan kunnen worden om een onbeperkt aantal nationaliteiten te hebben? Je moet natuurlijk als land wel wat voorwaarden stellen, eer je iemand die nationaliteit aanbiedt. Want het is een spelleke van rechten ... en van plichten. En alzo, na rijp beraad over rechten en plichten, en voorlopig dan nog, moet ik den Theo Francken gelijk geven. We zouden misschien wel een soort van ere-burgerschap kunen invoeren? Klein zijdelings vraagske: Welke zijn de 'rechten' van iemand die geboren is in een ver land (om het exotisch, maar vooral duidelijk te maken, vb Zuid-Amerika) als zoon/dochter van een koppel Vlamingen, die op hun beurt ook al in dat land geboren waren, ook als zoon/dochter van een koppel uitgeweken Vlamingen; waarvan iedereen dus bij de geboorte aangegeven werd op de ambassade met verkrijging van de b. nationaliteit? Ons voorbeeld heeft nooit bijgedragen aan onze samenleving, en zelfs zijn ouders ook niet. Behalve de kostprijs van het paspoort en zijn vernieuwingen. Eén ding weet ik: op basis van die nationaliteit en dat paspoort, mag hij/zij binnenkomen en verblijven in Vlaanderen en in Wallonië (en wellicht ook in de EU, wegens vrij verkeer van personen) en deelnemen aan onze verkiezingen. Als hij/zij hier 'blut' toekomt: een leefloon ? Iets anders ? .
|
![]() |
![]() |