![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat iemand rookt of alcohol nuttigd, wil dat nog niet zeggen dat die persoon verslaafd is. Ik heb ook nog nooit een sigaret aangeraakt, en ben dat ook niet van plan. Maar ik ga anderen niet verbieden van dat wel te doen.
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wel space cake hé ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tabak brengt voor de boer niets op.
Burley is wel de laagste soort, o.a. in de Franse sigaretten (Bastos, Gauloises). Mijn familie verbouwde tot 2000 een 150.000 stuks tabaksplanten. Netto netto opbrenst 1250 kg �* raison van Ffr 23.00 per kilo. Vanaf september tot februari met 10 man sorteren, sorteren en nog eens sorteren. Omgerekend werk je voor twee kwartjes per uur. De banken speelden het smerige spel met de tabaksindustrie mee. Een boer (in o.a. de Dordogne) kreeg geen (bank)lening als hij geen tabak verbouwde. Vóór 2000 verbouwde iedere boer in de commune van Beynac en Vézac wel tabak. Nu zijn het er nog maar wtee of drie. Je kunt er nauwelijks van rondkomen.
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Het positieve van het verhaal is dat het de commune bijelkaar bracht. De ene boer hielp de andere boer etc. Dan werkten we op de eigen boerderij en waren er zo'n 15-20 man die kwamen helpen (en eten!). Een grappige anekdote: het Bami-oproer. Op een dag waren er zo'n 30 man. Denise, de bazin van de grote boerderij vroeg of ik misschien iets makkelijks kon klaarmaken. Derhalve kwam ik op het idee om een grote bami-schotel te maken. De kruiden etc. hadden we allemaal uit NL meegenomen en een saté-saus maken is niet zo moeilijk.
In een zeer grote casserole maakte ik de Bami klaar en toen de boeren uit de omgeving de onbekend geur opsnoven vroegen ze zich af wat ze te eten zoudewn krijgen. Een boertje, Norbert, begon te schreeuwen dat hij dat helemaal niet lustte. M'n zwager wist hem te kalmeren en na de eerste aarzelende hap volgde al heel snel de tweede. Kortom, die casserole werd tot op de bodem leeggeschraapt en niemand heeft ooit nog geprotesteerd als ik met een andere pot dan de Franse keuken kwam. Tabak, beroerd in geld maar wel sterk om de mensen bij elkaar te brengen.
![]() |
#26 |
Staatssecretaris
|
![]() Is het dan niet beter om te stoppen met hypocriet te doen en de boel gewoonweg te verbieden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
![]() Citaat:
En het weerlegt mijn stelling over paffende egoïsten niet in het minst.
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel namaak door al die prijzen. Veel ziekten zullen het gevolg worden.
Heel veel. Sigaretten zullen duurder worden dan enige andere drug. Het goede nieuws is; tabaksplanten groeien hier goed. Vergeet wiet, plant tabak. En koop een mixer.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 12 november 2013 om 21:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk Mambo, het is nu al bijna rendabel eigen tabak te kweken. Misschien toch eens wat groene vingers gaan aanschaffen, kwestie, ik kan een zakcentje wel gebruiken.
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enkele sloefen Fortuna Menthol gekocht in Spanje.
€42 per sloef. Lekker.
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Wie rookt er nu in godsnaam munt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie rookt er nu in godsnaam?
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En aan de prijzen van tegenwoordig is het beter tabak te kweken dan courgettes.
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Lijkt me een interessante belegging, sigaretten.
Zouden filtersigaretten -luchtdicht verpakt in plastic folie- nog rookbaar zijn na pakweg 10 jaar? |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand die redelijk wat vergaderingen heeft op een doorsnee dag.
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou het roken van sigaretten die langer dan 1 jaar (afgesloten) zijn blijven liggen, niet aanraden. En ik heb er brede ervaring mee.
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goede vraag.