Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2013, 01:18   #21
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wie zelfs te lomp is om frit te bakken kan dat inderdaad voor hebben...
Geen nood, die kan nog altijd boeffer worden. Of schoolmeesterke in een verrijkte school, die leren toch niets, dan zie je niet dat de schoolmeester zelf er ook niks van bakt...Hé Jacques ? Dat is de goede kant er aan...
Kan je rustig dagelijks je bak bier soldaat maken, in afwachting dat de bel gaat...De kinderen houden zichzelf wel bezig, met speeltjes op hun GSM...
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2013, 01:22   #22
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever Bekijk bericht
Nee.

Vaak wordt op internet en op fora als deze Vlaanderen afgedaan als een ware hel op te leven terwijl een simpele denkoefening natuurlijk het tegendeel bewijst.

Jammer genoeg moeten er tragedies gebeuren voor we dit weer even beseffen.
Je drukt je uit zoals een allochtoon, het-is-niet-alles-Goud-wat-blinkt-bever...
Als het zo voortgaat ( massa-immigratie enzo jeweetwel ) dan zal het wél hel op aarde worden in " deze " Vlaanderen...
Oud 15 november 2013, 01:23   #23
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever Bekijk bericht
Denk goed na zie de Filipijnen
Wat bedoel je eigenlijk ? We hebben er het raden naar ?
Oud 15 november 2013, 03:19   #24
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
lol, ik denk niet dat die storm wilt.
ik heb hier regelmatig storm ,aziatische vrouwen hebben temperament,maar na de storm is het weer paradijs hier ,terwijl julie in een grauw grijs land met meestal grauwe grijze mensen uw kas kunnen opvreten en zitten jaloers te wezen op ouwe knar doei jongends ,vandaag staat pattaya op het programma ,het moderne sodom en gomorra

Laatst gewijzigd door ouwe knar : 15 november 2013 om 03:24.
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2013, 03:30   #25
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Nee, dat was toen hij zich zorgen begon te maken over de pensioenen... en het feit dat hij zijn frietketels niet meer zou kunnen betalen.
mijn pensioen is dik in orde hoor ,daar hoor je mij ni over klagen ,ook normaal he ,ze zij hier 2 maal meer waard mijn centjes ,wat ben ik toch content dat ik geimmigreerd ben ,niks dan voordelen ,alle dagen zon ,een jonge mooie vrouw ,mijn geld veel meer waard,het leven goedkoop,mooie natuur en stranden,en het mooiste =mij alle dagen verkneukelen in julie jaloerse reacties
Oud 15 november 2013, 07:40   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Het fenomeen van emigratie van een Vlaming die met pensioen is, kan een zeer interessant onderwerp zijn om te bespreken. Niet alleen individueel persoonlijk, maar ook met de politiek (hoe heet dit forum ook weer?) als achtergrond.

De manier waarop de draad ingeleid wordt, en de zovele eerste reacties, stellen me hier erg teleur in een aantal mede-forummers.

Ik ga eens een 'ernstige' vraag stellen:
Knar, heb jij nog een officiële domicilie in Vlaanderen? Zo neen, hoe zit dat met jouw belastingen, en wat moet jij doen of heb je gedaan bij het ministerie, om je pensioen te kunnen blijven trekken? Betaal je belastingen op dat pensioen in Vlaanderen of in de Filipijnen?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2013, 07:44   #27
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het fenomeen van emigratie van een Vlaming die met pensioen is, kan een zeer interessant onderwerp zijn om te bespreken. Niet alleen individueel persoonlijk, maar ook met de politiek (hoe heet dit forum ook weer?) als achtergrond.

De manier waarop de draad ingeleid wordt, en de zovele eerste reacties, stellen me hier erg teleur in een aantal mede-forummers.

Knar, heb jij nog een officiële domicilie in Vlaanderen? Zo neen, hoe zit dat met jouw belastingen, en wat moet jij doen of heb je gedaan bij het ministerie, om je pensioen te kunnen blijven trekken? Betaal je belastingen op dat pensioen in Vlaanderen of in de Filipijnen?

.
ten eerste ,ik woon in thailand,mijn pensioen word gewoon gestort op mijn bankrekening ,daar moet je niks voor doen,je kan als belg overal ter wereld gaan wonen ,je blijft recht op pensioen hebben ,belgie heeft geen belastingverdrag met thailand ,ik betaal belasting en rmz in belgie , mijn domicilie is in thailand

Laatst gewijzigd door ouwe knar : 15 november 2013 om 07:46.
Oud 15 november 2013, 07:48   #28
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
lol, ik denk niet dat die storm wilt.
jaloers??????????????????
Oud 15 november 2013, 07:48   #29
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk in Noord-Korea.
jaloers???
Oud 15 november 2013, 07:49   #30
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Hijzelf zegt geregeld: de Kempen.
jaloers sjakie???
Oud 15 november 2013, 07:50   #31
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
was dat niet toen hij nog frikandellen en bouletten stond te bakken in zijn frituur ?
jaloers, peterken??????
Oud 15 november 2013, 07:50   #32
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, dat was toen hij zich zorgen begon te maken over de pensioenen... en het feit dat hij zijn frietketels niet meer zou kunnen betalen.
jaloers ,jongetje???
Oud 15 november 2013, 07:54   #33
ouwe knar
Banneling

Standaard

er zijn op dit forum een hoop kwibussen ,die het gewoon ni kunnen laten om hun jaloesie te tonen,ja jongens je moet zelf de ballen maar hebben om blegie achter te laten en een beter leven te beginnen,vergt moed ,ik weet het
Oud 15 november 2013, 08:43   #34
ZION
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar Bekijk bericht
er zijn op dit forum een hoop kwibussen ,die het gewoon ni kunnen laten om hun jaloesie te tonen,ja jongens je moet zelf de ballen maar hebben om blegie achter te laten en een beter leven te beginnen,vergt moed ,ik weet het
Moed? Zeker wel. Maar vooral een enorme rechtstaande knar.(genen ouwe)
ZION is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2013, 08:47   #35
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
was dat niet toen hij nog frikandellen en bouletten stond te bakken in zijn frituur ?
Ja maar hij heeft z'n frituur verkocht aan een Chinees.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2013, 08:49   #36
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

.
Ik zou bijna gaan denken dat Schoof overweegt om naar zijn buitenverblijf in spanje te emigreren ipv gewoon te gaan overwinteren

Iets ernstiger nu, je vraag is natuurlijk terecht. Kan dat, in het buitenland gaan wonen en je pensioen integraal trekken ? De wet laat het toe, binnen een EU verband is het zelfs logisch. Maar eenmaal buiten de EU lijkt me dat al veel minder vanzelfsprekend en daar mag de minister van pensioenen alvast eens heel goed over nadenken. Daarover discussiëren is natuurlijk een afweging over enerzijds een individueel recht dat absoluut is, of datzelfde recht dat voorwaardelijk is. Ik ben meer de mening toegedaan dat het tweede de juiste en logische keuze is. Onze pensioenen hier zijn tenslotte ook voorwaardelijk (gezien ze rekening houden met het vroegere statuut, met je gezinstoestand en dergelijke). Voor de EU ingezetene komt daar nog het feit bij dat hij zijn consumptie binnen diezelfde EU zone doet, dus die neemt nog deel aan het economische leven, via zijn consumptie en/of spaargedrag. De niet EU ingezetene is een pure verliespost.
Het gaat nog verder : doordat de expat nog kan gebruik maken van onze hoogontwikkelde gezondheidszorg zal hij bij ernstige medische klachten snel terug op het vliegtuig zitten naar België en kan de gemeenschap opdraaien voor zijn kosten. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat zo iemand zich in zijn tropische muggenparadijs zal laten behandelen voor bijvoorbeeld kanker. Zitten we werkelijk te wachten op medische toeristen ???
Vragen die ik me stel : moet België er niet over nadenken om dat op zijn minst te onderzoeken ipv nu maar gewoon het pensioen over te schrijven naar verweggistan of Pattaya ? Pensioenen inhouden is misschien een stap te ver, maar integraal toekennen lijkt me ook niet logisch in tijden van austeriteit. Voor medische verzorging : lijkt het niet aangewezen om hier een dam op te werpen door bv een carenstijd in te lassen ?
Aan de andere kant van de medaille is dan de evidentie dat men geen sociale lasten meer zou mogen inhouden voor ziektekostenverzekering voor dergelijke pensioenen van niet-EU ingezetenen.
Voor zover ik weet is daar nog nooit een politiek debat over geweest.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2013, 09:16   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je kan natuurlijk wel emigreren naar Spanje, maar evengoed: je kan gerust vertrekken in september met de auto, midden december terugvliegen met een lage kosten maatschappij, midden januari terugvlucht naar Spanje, en eind april terugkomen met de auto naar Vlaanderen ....

Verder omtrent die pensioenrechten:
in Nederland is daar een discussie over geweest: men zou allochtone weduwen die bestendig wonen/verblijven in hun thuisland, hun pensioen verminderen naar een lager bedrag, maar wel een bedrag dat hen wel dezelfde levensstandaard biedt ...

Maar waarover zijn we dan bezig, zelfs in de optie dat de expat terugkeert voor medische verzorging?
Het uitgespaarde geld dan uitgeven aan ontwikkelingshulp ?
De expat zal in zijn of haar nieuwe land wel een poetsvrouw, een kokkin, een tuinman ... in dienst nemen. Allemaal mensen die dan in hun eigen land een centje kunnen verdienen, en minder aangetrokken worden om illegaal naar Vlaanderen te komen.

Belastingtechnisch is het een ander paar mouwen natuurlijk.
Ik zou het correcte vinden mochten de belastingsverdragen voor pensioenen een splitsing voorzien. Een gedeelte blijft belastbaar in Vlaanderen; het andere gedeelte belastbaar in het nieuwe land.

En nog een detail: stel dat Oude Knar overlijdt. Hoe lang gaat Vlaanderen hem zijn pensioen blijven uitbetalen, als de nieuwe familie zich in stilzwijgen zou hullen?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 15 november 2013 om 09:18.
Oud 15 november 2013, 11:41   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...mas/reyerslaat

Jo Lernhout en Roland Duchatelet (die ook een bedrijf heeft in de Filipijnen) zijn uiterst uiterst positief over dat land.

enne ... van daaruit kan ik blijven stemmen op de nva natuurlijk.

Mmmm ....

.

Oud 15 november 2013, 13:13   #39
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou bijna gaan denken dat Schoof overweegt om naar zijn buitenverblijf in spanje te emigreren ipv gewoon te gaan overwinteren

Iets ernstiger nu, je vraag is natuurlijk terecht. Kan dat, in het buitenland gaan wonen en je pensioen integraal trekken ? De wet laat het toe, binnen een EU verband is het zelfs logisch. Maar eenmaal buiten de EU lijkt me dat al veel minder vanzelfsprekend en daar mag de minister van pensioenen alvast eens heel goed over nadenken. Daarover discussiëren is natuurlijk een afweging over enerzijds een individueel recht dat absoluut is, of datzelfde recht dat voorwaardelijk is. Ik ben meer de mening toegedaan dat het tweede de juiste en logische keuze is. Onze pensioenen hier zijn tenslotte ook voorwaardelijk (gezien ze rekening houden met het vroegere statuut, met je gezinstoestand en dergelijke). Voor de EU ingezetene komt daar nog het feit bij dat hij zijn consumptie binnen diezelfde EU zone doet, dus die neemt nog deel aan het economische leven, via zijn consumptie en/of spaargedrag. De niet EU ingezetene is een pure verliespost.
Het gaat nog verder : doordat de expat nog kan gebruik maken van onze hoogontwikkelde gezondheidszorg zal hij bij ernstige medische klachten snel terug op het vliegtuig zitten naar België en kan de gemeenschap opdraaien voor zijn kosten. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat zo iemand zich in zijn tropische muggenparadijs zal laten behandelen voor bijvoorbeeld kanker. Zitten we werkelijk te wachten op medische toeristen ???
Vragen die ik me stel : moet België er niet over nadenken om dat op zijn minst te onderzoeken ipv nu maar gewoon het pensioen over te schrijven naar verweggistan of Pattaya ? Pensioenen inhouden is misschien een stap te ver, maar integraal toekennen lijkt me ook niet logisch in tijden van austeriteit. Voor medische verzorging : lijkt het niet aangewezen om hier een dam op te werpen door bv een carenstijd in te lassen ?
Aan de andere kant van de medaille is dan de evidentie dat men geen sociale lasten meer zou mogen inhouden voor ziektekostenverzekering voor dergelijke pensioenen van niet-EU ingezetenen.
ten eerste mijn pensioen heb ik voor gewerkt of ik nu in belgie blijf of niet ,die prestatie blijft hetzelfde ,ten tweede zollang de belgische staat mij sociale zekerheid laat betalen op mijn pensioen ,waarom zou ik dan dezelfde rechten niet hebben als jij?dit is gewoon een post van een jalloerse mens die een ander het zonlicht niet gunt
Oud 15 november 2013, 13:14   #40
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:

ten eerste mijn pensioen heb ik voor gewerkt of ik nu in belgie blijf of niet ,die prestatie blijft hetzelfde ,ten tweede zolang de belgische staat mij sociale zekerheid laat betalen op mijn pensioen ,waarom zou ik dan dezelfde rechten niet hebben als jij?dit is gewoon een post van een jaloerse mens die een ander het zonlicht niet gunt,heel de wereld komt gratisch van het belgisch sociaal stelsel genieten en iemand die er zijn hele leven voor gewerkt heeft zou jij uitsluiten ,meen je deze zever nu echt?

Laatst gewijzigd door ouwe knar : 15 november 2013 om 13:17.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be