![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Dat is hier duidelijk merkbaar. Ik heb vrij lange posts vroeger als Flanelcondoom gemaakt om aan forumatheistjes uit te leggen dat geloven niet "idioot" is, waarbij zij mijn wetenschappelijke voorbeelden niet eens begrepen.
Forummer redwasp deed dat geregeld met zijn diepe kennis van natuurwetenschappen en wiskunde. Het antwoord van de anti's: "Ja, maar geloven, dat is idioot, dat moet jij inzien als jij dat allemaal weet". |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik stop er absoluut geen energie in. Zelfs de grootste onnozelaar zou moeten weten dat god een leugen is die de waarheid keer na keer inhaalt. Vandaar dus ........
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Parlementsvoorzitter
|
![]()
![]() |
#27 |
|
![]() Inderdaad, vanuit een puur rationeel materialistisch en wetenschappelijk standpunt. Maar blijkbaar is de mens geneigd om irrationeel te voelen en te denken en dan is het voor veel mensen geen overbodige hypothese. Godsdienst en wetenschap inspireren beiden tot utopisch denken en handelen.
http://www.lakenhal.nl/blog/utopia-beginpagina/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stoor die RM in mijn appartement , tot 3 meter ver ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mensen die zo'n discours verkondigen zijn nochtans veel gevaarlijker dan Radio Maria. Citaat:
Zoals je ziet, anti-theïsme is wel degelijk een hobby.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 22 november 2013 om 07:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat zoiets ontstaan is als reactie op de redelijk idiote evangelistische insteek, verbuiging en verkondiging van het Christelijke geloof, maakt niets goed.
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt toch een uit-knop aan je radio als het je niet aanstaat? Je kan toch ook van zender wisselen, niet?
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat het een hypothese is blijft echter wel staan. Tenzij iemand rationeel zijn of haar imaginaire godheid kan aantonen. Maar dan kunnen we het geloof ook meteen afschaffen. Dan is het weten. Citaat:
![]() ![]() Ook een of andere Duits-Oostenrijkse rijkskanselier had in de jaren 30 van de vorige eeuw een utopisch beeld van Europa. (/sic)
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je daarvoor de halve (wereld)bevolking over de kling moet jagen zet ik daar toch mijn vraagtekens bij.
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zeg niet dat geloven idioot is, maar het is zeker niet wetenschappelijk gefundeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Het is de drang naar het menselijk samen komen en werken,verbondenheid, houvast, veiligheid en zingeving dat springlevend en dynamisch is. Niet het geloof. Het geloof in een god blijft moeilijker en moeilijker gaan. Enorm veel van die gelovigen zijn eigenlijk twijfelaars of zelfs ongelovigen. Ze zijn meer op zoek naar elkaar dan naar een god. Geloof is een keuze geworden ergens bij te horen. God en het diepe onvoorwaardelijke geloof erin is stervende dood.
De echte spirituele zoekers die lijken zich veelal tot de weg van de boeddha te richten. Zo kwam ik bvb tal van praktiserende moslims tegen op cursussen Vipassana. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Is Christus toe te schrijven aan Jezus alleen?
Deze vraagt speelt zich al lang bij mij af. Wie/wat is Christus ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |