Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2004, 13:43   #21
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rock Against Communism
... dus dat is wat jij wil?? Als je al tegen vendelzwaaiende en/of vlaamsgezinde jeugdorganisaties bent..
Nee, dat is een eenvoudige vaststelling.
Oud 29 augustus 2004, 13:45   #22
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Cyperken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Je kan het ook anders zien: die linkse is de toekomst en die rechtse het verleden.
Maar Jaap is eigenlijk een VLD'er maar omdat ze geen XXL meer in voorraad hadden is het Vlaams Blok even bijgesprongen.
Cyperken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2004, 13:47   #23
gorik
Burger

gorik's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar gorik
Standaard

Citaat:
Dat het ene het andere leegdraineert maakt voor ons niks uit: het totaal van beide loopt verder achteruit. Nog een paar jaar en dat nostalgieke vendelzwaaiend gedoe is definitief verdampt in de stratosfeer.
nostalgiek vendelzwaaiend gedoe ???? tjonge toch er is ten eerste niet veel met vendels gezwaaid over heel de ijzerwake van 2uur en een half is er 1min30sec gevendeld, en wat dan nog????? als er hier hoetsi's en toetsi's en weet ik allemaal komen dansen met een hele cultuurvertoning vinden we dat allemaal fantastisch,maar als er een paar vlamingen vendelen wordt het direct afgeschreven als oudbollig, e.d
gorik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2004, 13:49   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Dat er zoveel minder mensen naar de IJzer komen, zal wellicht eer liggen aan het feit dat zoveel mensen denken dat de buit reeds binnen is.

Ze hebben grotendeels gelijk, in die zin dat het Vlaams gevoel binnengedrongen is in alle Nederlandstalige partijen, en dat verdere uitbouw van Vlaamse bevoegdheden vanaf nu onvermijdelijk is. De sneeuwbal is aan het rollen, de lawine komt eraan. Niets houdt dat tegen.
Zelfs mochten er op de bedevaarten samen nog slechts 1000 man zijn, het Vlaams gevoel is eerbaar geworden, niemand schaamt er zich nog om. Zelfs geen enkel minister meer (maar diegenen die nog wat kiezers moeten rekupereren of willen bij de rijke society horen, die moeten nog wat zwijgen, want anders mogen ze niet meer op thee-visite in Laeken).
Het is in de geesten binnengedrongen zoals het fenomeen van het samenwonen bij jongeren, zoals scheidingen nu geen schande meer zijn .... m.a.w. het is deel van onze kultuur.

Meer aanwezigheid op de IJzemanifestaties zou in die zin zelfs 'slecht nieuws' zijn.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2004, 13:54   #25
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Ik vond het maar een zielege bedoening. Ze hebben zelfs het geluk dat de VRT geen 'globaal beeld' heeft gegeven van de weide waar 60-70.000 man op kan. Ik heb die toch niet gezien.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2004, 13:54   #26
peet
Vreemdeling

peet's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar peet
Standaard

wie durft nog gaan? in vlaanderen worden al deze mensen waarschijnlijk als racistisch afgeschilderd. hoe is dan het succes van het vlaams blok dan te verklaren?? dit zijn de stemmen van de bange burgers die ook vandaag zijn thuisgebleven. tijd voor een beetje durf en eerlijkheid!
peet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2004, 14:05   #27
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Screwdriver
Komen jullie volgend jaar eens naar de Ijzerwake?
Als wij een toespraak mogen houden op het hoofdpodium.
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2004, 14:25   #28
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Screwdriver
Ik denk dat een leugenaar als jij wel van iedereen een reactie kan verwachten. Leuk stukje trouwens op uw site over de Reischkristallnacht, met veel plezier gelezen.
Dan heb je het maar vluchtig gelezen want het is Reichskristallnacht.

Oud 29 augustus 2004, 14:37   #29
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Meer aanwezigheid op de IJzemanifestaties zou in die zin zelfs 'slecht nieuws' zijn.
Ik ben het helemaal met je eens: als het helemaal zou verdwijnen zou het fantastisch goed nieuws zijn.
Oud 29 augustus 2004, 15:35   #30
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
... wat hoor ik vanmiddag op het nieuws? Ongeveer 3000 man? Wat zag ik op de beelden? Onbezette stoelen? Kijk eens aan, het succesvolle Vlaams-nationalisme trekt door de jaren heen steeds meer en meer volk, heuse scharen Vlaamse leeuwen zingende jongeren sluiten zich dagelijks aan ...
Kan best zijn dat de IJzerbedevaarders uitsterven. Heb ik geen probleem mee. Het interesseert mij dan ook geen zak.

Als je nu ècht denkt dat de "populariteit" van de Vl. beweging is af te leiden aan de opkomst van zo'n bedevaart.... tja.... dan scheelt er toch wel iets in je bovenkamer.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2004, 16:14   #31
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar johan
Standaard

Citaat:
Dat het ene het andere leegdraineert maakt voor ons niks uit: het totaal van beide loopt verder achteruit. Nog een paar jaar en dat nostalgieke vendelzwaaiend gedoe is definitief verdampt in de stratosfeer.
De Ijzerwake groeit. Dit jaar duizend bedevaarders meer. De politie telde 5500 bezoekers. De organisatoren verkochten 4800 toegangsticketten.
Welke linkse politieke meeting evenaart dat ?
Welke belgicistische herdenking van de oorlogsslachtoffers evenaart dat ?
De ijzerbedevaart sterft (terecht)een stille dood omdat ze haar eigen wortels verloochend heeft. Maar uit de puinen van de stervende ijzerbedevaart groeit de levenskrachtige Ijzerwake. Radicaler, Vlaams-Nationaal, compromisloos voor een onafhankelijk Vlaanderen.
Tot spijt van nestbevuiler Piano en van andere Blokbusters.

Laatst gewijzigd door johan : 29 augustus 2004 om 16:16.
johan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2004, 16:18   #32
Bloxbuster
Banneling

Bloxbuster's schermafbeelding

Standaard

al die reclame , de internetacties, de affiches, oproep van leden, buitenlanders.... en 4800 man op de IJzzerwake... sukkels toch
Bloxbuster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2004, 16:20   #33
luc broes

Standaard

De Standaard schrijft: "Noch de organisatoren noch de politie wilden dit jaar schattingen geven over het aantal bezoekers, dit om discussies en vergelijkingen met de IJzerwake van vorige week te vermijden. De opkomst lag echter duidelijk lager dan de vorige jaren"
Met dank aan de bereidwillige politie!?
Wellicht ook de gedroomde oplossing voor die vervelende verkiezingsuitslagen!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2004, 16:20   #34
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... wat hoor ik vanmiddag op het nieuws? Ongeveer 3000 man? Wat zag ik op de beelden? Onbezette stoelen? Kijk eens aan, het succesvolle Vlaams-nationalisme trekt door de jaren heen steeds meer en meer volk, heuse scharen Vlaamse leeuwen zingende jongeren sluiten zich dagelijks aan ...

Geen enkel zinnig mens noemt de IJzerbedevaart nog een Vlaams-nationale manifestatie. De radicale nationalisten blazen verzamelen een week eerder, op de IJzerwake. En die haalt meer bezoekers dan de vorige keer. 8)
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2004, 16:23   #35
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als wij een toespraak mogen houden op het hoofdpodium.

Waarom eigenlijk niet? Vlaams-nationalisten houden van humor. En wat achteraf met jullie gebeurt, daar durf ik geen geld op inzetten.
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2004, 16:42   #36
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan
De Ijzerwake groeit. Dit jaar duizend bedevaarders meer. De politie telde 5500 bezoekers. De organisatoren verkochten 4800 toegangsticketten.
Volgens mijn info zijn het er minder dan vierduizend geweest. Het origineel meer dan 3000. Het verschil zal ergens in de cijfers achter de komma liggen.

Citaat:
...uit de puinen van de stervende ijzerbedevaart groeit de levenskrachtige Ijzerwake. Radicaler, Vlaams-Nationaal, compromisloos voor een onafhankelijk Vlaanderen. Tot spijt van nestbevuiler Piano en van andere Blokbusters.
Hoe kunnen wij een (Zwart) nest bevuilen dat niet het onze is? Maar ik wil best wel eens flink doorschijten in jouw nest, maar het gaat wel goe stinken dan
Oud 29 augustus 2004, 17:06   #37
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mijn info zijn het er minder dan vierduizend geweest. Het origineel meer dan 3000. Het verschil zal ergens in de cijfers achter de komma liggen.
Wanneer mogen we ook eens uw bron weten? Of ben je weer leugens aan het verkopen?
Oud 29 augustus 2004, 17:17   #38
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Wanneer mogen we ook eens uw bron weten? Of ben je weer leugens aan het verkopen?
De zondageditie van de Eigen Volk Eerst krant

Laatst gewijzigd door thePiano : 29 augustus 2004 om 17:17.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2004, 17:43   #39
giserke
Banneling

Standaard

wat uitsterft op de ijzerbedevaart, groeit aan in het parlement.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2004, 18:06   #40
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Cyperken's schermafbeelding

Standaard

Nu moede dat eens uitleggen: "De N-VA top zoals o.a. Geert Burgious stonden helemaal vanachter, voor hun mocht het allemaal wat radicaler zijn!" (bron:VRT-nieuws)

Laatst gewijzigd door Cyperken : 29 augustus 2004 om 18:35.
Cyperken is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be