|  | Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. | 
| 
 | |||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | 
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. | 
|  | 
|  | Discussietools | 
|  22 november 2013, 21:12 | #21 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  8 april 2008 Locatie: Mechelen 
				 |   | 
|   |   | 
|  22 november 2013, 21:14 | #22 | ||
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  8 juni 2005 Locatie: Brussel 
				 |   Citaat: 
 Wat ik eruit concludeer, als dat al mogelijk is, is dat 2014 waarschijnlijk geen tsunami zal veroorzaken, en dat de meeste partijen min of meer op hetzelfde niveau zullen blijven steken. In dit scenario lijkt de weg open voor Di Rupo II of CD&V I - met PS en SP.a, wat ik betreur... Citaat: 

__________________ Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. | ||
|   |   | 
|  22 november 2013, 21:15 | #23 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 21 september 2009 
				 |   Zo liegen. 
				__________________ Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  22 november 2013, 21:18 | #24 | |
				 |   Citaat: 
 Di rupo II is dus alles behalve zeker.... | |
|   |   | 
|  22 november 2013, 21:21 | #25 | |
				 |   Citaat: 
 Wat (voor mij althans) spijtig is, is dat die stemmen goed gebruikt zouden kunnen worden om de PS naar de oppositie te sturen, maar daar vrees ik een beetje voor... 
				__________________ Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. | |
|   |   | 
|  22 november 2013, 21:22 | #26 | 
| Eur. Commissievoorzitter Geregistreerd: 26 september 2005 
				 |   historici weten dat de geschiedschrijving een aaneenschakeling van leugens is. jij de jouwe, ik de mijne. gelukkig voor jou, lieg ik nooit. 
				__________________ Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen  #EsLebeZelzate Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 22 november 2013 om 21:22. | 
|   |   | 
|  22 november 2013, 21:27 | #27 | |
| Minister-President Geregistreerd:  3 mei 2007 Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland 
				 |   Citaat: 
 Maar goed, het is nog 6 maanden en peilingen blijven peilingen. | |
|   |   | 
|  22 november 2013, 21:31 | #28 | |
				 |   Citaat: 
 Helaas is het zo dat de politieke situatie in Wallonië totaal anders is. De PS naar de oppositiebanken verwijzen is zeer moeilijk omdat de drie andere partijen nooit geen 50% van de stemmen halen, wat in Vlaanderen wel het geval is, tot nu toe althans. Bovendien is het enige alternatief dan een regering met aan Franstalige zijde MR-CDH-ECOLO, met als Vlaamse tegenhanger NVA-CD&V-OVLD. Gaat ECOLO aanvaarden om zonder Groen in een regering te stappen? En gaat de NVA aanvaarden om met ECOLO (die misschien nog zotter dan Groen zijn, op een paar uitzonderingen na) te regeren? Uiteraard zouden de Franstaligen met enkel MR en CDH, samen zo'n 33% van de Waalse stemmen, in een regering kunnen stappen, maar ik denk dat zelfs een Vlaams-nationalist zal erkennen dat dit politieke zelfmoord is. ps: ik weet dat ik geen rekening hou met de Brusselse zetels... Volgens mij is, in de huidige constellatie, een regering CD&V-SP.a-OVLD-MR-PS-CDH de meest te verwachten, wetende dat Groen en ECOLO erbij betrokken kunnen worden om een Vlaamse meerderheid te vormen. 
				__________________ Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 22 november 2013 om 21:34. | |
|   |   | 
|  22 november 2013, 21:33 | #29 | |
| Minister-President Geregistreerd:  3 mei 2007 Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland 
				 |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  22 november 2013, 21:37 | #30 | 
| Perm. Vertegenwoordiger VN Geregistreerd:  4 juni 2009 Locatie: België 
				 |   Leuke peiling. Slechts 10% minder dan Bourgeois-peiling  http://forum.politics.be/showthread.php?t=176002 
				__________________ Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld  Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir...  FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: | 
|   |   | 
|  22 november 2013, 21:42 | #31 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  9 augustus 2005 
				 |   Citaat: 
 Wanneer de NVA de leiding neemt in de VLAAMSE REGERING kunnen heel wat nieuwe (rare ?) dingen gebeuren. | |
|   |   | 
|  22 november 2013, 21:43 | #32 | |
				 |   Citaat: 
 En ,ligt uw partijtje nog steeds onder de microscoop.... | |
|   |   | 
|  22 november 2013, 21:44 | #33 | |
				 |   Citaat: 
 In Wallonië gaat het om 4 gevestigde partijen, en micro-partijen die 20% van die stemmen halen. Hetzelfde in Brussel, maar dan met 5 partijen. Volgens mij een wezenlijk verschil... Op federaal vlak zijn de verkiezingen voor de Vlaamse partijen in Brussel een vrij eenvoudige zaak: behoudens mirakel of eenheidslijst, blijven zij onder de kiesdrempel. En voor de Brusselse verkiezingen zijn die cijfers inderdaad te klein om gebruikt te worden. 
				__________________ Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. | |
|   |   | 
|  22 november 2013, 22:30 | #34 | |
				 |   Citaat: 
 Het zou wel eens kunnen dat er volgend jaar meer Franstalige dan Nederlandstalige partijen in het parlement zullen zetelen. Dat moet ook al heel lang geleden zijn (ik denk niet dat het al is voorgekomen). | |
|   |   | 
|  22 november 2013, 22:44 | #35 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 16 januari 2011 
				 |   De peilingen zijn geen goed nieuws voor de Belgische Unie. 
				__________________  Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. | 
|   |   | 
|  22 november 2013, 23:13 | #36 | ||
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 18 juni 2003 Locatie: Meuhië 
				 |   Citaat: 
 Citaat: 

__________________ * Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes | ||
|   |   | 
|  22 november 2013, 23:15 | #37 | |
				 |   
 | |
|   |   | 
|  22 november 2013, 23:21 | #38 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 21 juni 2002 Locatie: Vlaanderen 
				 |   Wat wil je. Een kliekje van drie man en een paardenkop dat eendracht predikt maar dat zelf allang in drie is gesplitst. Erg geloofwaardig is dat niet. 
				__________________ Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. | 
|   |   | 
|  22 november 2013, 23:22 | #39 | |
| Perm. Vertegenwoordiger VN Geregistreerd:  4 juni 2009 Locatie: België 
				 |   Citaat: 

__________________ Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld  Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir...  FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: | |
|   |   | 
|  22 november 2013, 23:23 | #40 | |
				 |   Waarom hebben ze 2/3de nodig? 
 | |
|   |   |