Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Op wie stem jij regionaal ( Vlaams, Brussels of Waals) 2014 ?
1. N-VA 27 64,29%
2. CD&V 1 2,38%
3. Sp.a 1 2,38%
4. Open VLD 2 4,76%
5. Vlaams Belang 9 21,43%
6. Groen 3 7,14%
7. Lijst Dedecker 4 9,52%
8. PVDA+ 4 9,52%
9. BUB/Belgische Alliantie 1 2,38%
10. UF 1 2,38%
11. PS 1 2,38%
12. CDH 1 2,38%
13. MR 1 2,38%
14. Ecolo 1 2,38%
15. FN 1 2,38%
16. PTB+ 1 2,38%
17. PP 1 2,38%
18. Islam 2 4,76%
19. Laurent Louis 1 2,38%
20. Piratenpartij 2 4,76%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 november 2013, 21:57   #21
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
is buiten gesmeten dacht ik.
Louis Laurent probeert Bleiter Anciaux naar de kroon te steken op gebied van aantal partijen dat hij kapotgemaakt heeft

MR, PP, MLD, MLD-bis, Islam. En nu wachten op de volgende stap. Misschien een transfer naar de PS? of eerst nog RWF?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2013, 23:50   #22
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Heb jij moeite met de waarheid jaakske? Terwijl de Vlaamse piotten afgeslacht werden in de loopgraven zaten hun Franstalige officieren zich te amuseren in de bordelen, ver achter de frontlinies. Poperinge is er nog altijd wereldberoemd voor.
Fonne, jij bent blijkbaar goed op de hoogte van wat er gebeurde in Poperinge.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 00:19   #23
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Fonne, jij bent blijkbaar goed op de hoogte van wat er gebeurde in Poperinge.
Volgend jaar gaan ze dat uitgebreid vieren. Het worden nog hoogdagen voor de Poperingse 'gelegenheden'. Er wordt overigens verteld dat de oorlog veel sneller afgelopen zou geweest zijn als de Franse en Britse troepen achter de IJzer en in Frans-Vlaanderen niet massaal zouden bezweken zijn aan geslachtsziekten.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 08:27   #24
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgend jaar gaan ze dat uitgebreid vieren. Het worden nog hoogdagen voor de Poperingse 'gelegenheden'. Er wordt overigens verteld dat de oorlog veel sneller afgelopen zou geweest zijn als de Franse en Britse troepen achter de IJzer en in Frans-Vlaanderen niet massaal zouden bezweken zijn aan geslachtsziekten.
Uitgebreid vieren ?
Wat ? Dat de Britten & de Fransen zich amuseerden met de meisjes van plezier ?
De oorlog ?
Het einde van de oorlog ?
Oud 27 november 2013, 08:44   #25
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er word verteld dat de Oostfronters die Vlaanderen in Rusland gingen verdedigen 70 jaar geleden, ofwel gelukkig door een kogel stierven of zich nadien dood bibberden in Siberië, zonder geslachtsziekte.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2013, 15:13   #26
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Er word verteld dat de Oostfronters die Vlaanderen in Rusland gingen verdedigen 70 jaar geleden, ofwel gelukkig door een kogel stierven of zich nadien dood bibberden in Siberië, zonder geslachtsziekte.
Volgens het dagboek v.e. Russisch rechter die niet genoeg vaderlandslievend was en in Siberie terechtkwam, werkten er MILJOENEN krijgsgevangenen & "misdadigers" in de Siberische mijnen.
Van de +/- 100.000 Duitsers die na "Stalingrad" meestal TE VOET naar Siberie "marcheerden" , kwamen er +/- 11.000 levend aan. In 1950 werden deze krijgsgevangenen vrij gelaten. Daarvan bleven er +/- 5.000 over. Ze vestigden zich bijna allemaal in Oost-Duitsland. Ook von Paulus deed dat.
Oud 27 november 2013, 16:29   #27
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Waarschijnlijk Groen, omdat ik niet direct op een verwezenlijking van een goed sp.a-standpunt in die regering kan komen en daartegenover meerdere dingen door die regering uitgevoerd zag worden waar ik het mee oneens ben.

Dat ondersteund door het feit dat slechts de volgende regeringen mogelijk zijn volgens mij na de verkiezingen op Vlaams niveau:
1. N-VA + CD&V
2. N-VA + Open VLD
3. N-VA + CD&V + Open VLD
4. CD&V + Open VLD + sp.a + Groen

Ik verkies de vierde. Dus qua tactische overwegingen maakt het weinig uit of ik op sp.a of Groen stem. Een stem op elke andere partij, inclusief PVDA en LDD en Vlaams Belang en Piratenpartij en ROSSEM, maakt de kans op één van de drie regeringen die ik niet verkies enkel groter.

Maar ik laat de beide opties voorlopig open. Diegene die met de beste standpunten afkomt die bovendien realistisch zijn om tot de vierde regering te komen, wint. Qua raakvlakken opzoeken scoort sp.a dan weer beter dan Groen. Ach, het is 50% kans op beide, denk ik.

Misschien maak ik een inschatting qua percentages in mijn kieskring en stem ik gewoon op wat het meest waarschijnlijk een extra zetel oplevert voor centrumlinks.
Optie #4???? Zijt gij helemaal van lotje getikt? Ik zie geen enkele manier waarop een vlaams regeerakkoord gesmeed kan worden tussen de 4 kleine partijen. Die mogelijkheid bestaat gewoonweg niet.

Nu, ik zie het graag gebeuren, zeker in een legislatuurparlement als het Vlaamse. Dat wordt 5 jaar show. Gecombineerd met het uitvoeren van een hopeloos complexe en slechte staatshervorming + het saneren van de overheid + hervorming van de fiscaliteit ... 5 jaar van dat en de 4 kleine partijen halen geen meerderheid. Met de huidige peilingen heeft de quadripartite slechts 1 zetel op overschot. Dat wordt lachen. Ik kan met moeite uw post als serieus lezen, het is zo'n belachelijke optie dat mijn trollradar afgaat. Tegelijkertijd besef ik dat gij onder de wet van Poe valt.

Kijk Robinus, ik weet dat gij links zijt maar ik ben radicaal centrum. Ik wil een democratisch land, vriendelijke voor de werkende mens en sociaal voor zij die het nodig hebben. Een land waarin zowel sociale als fiscale fraude niet ongestraft gaat.
België is echter zwaar naar authoritair en extreem-links doorgeschoten. 5 jaar N-VA-vld kan ons land niet rechtser dan centrum-links achterlaten. Ik ga dus voor optie 2, ten einde met een centrum-links beleid te eindigen.

Laatst gewijzigd door Effect : 27 november 2013 om 16:30.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2013, 16:27   #28
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Er is veel meer interesse voor het federaal niveau ( 139 stemmers) dan voor het Vlaams niveau ( 33 stemmers).
http://forum.politics.be/showthread.php?t=192769

Dit had ik niet verwacht.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2013, 18:11   #29
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Er is veel meer interesse voor het federaal niveau ( 139 stemmers) dan voor het Vlaams niveau ( 33 stemmers).
http://forum.politics.be/showthread.php?t=192769

Dit had ik niet verwacht.
Beide verkiezingen zijn zowat een uitgemaakte zaak. Federaal wordt het Di Rupo bis met eventueel de groentjes erbij. Vlaams wordt het De Wever I met een centrum-rechts parcours (extreem-rechts naar belgische maatstaven, extreem-links naar internationale maatstaven)
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2013, 18:25   #30
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

De ergste vijanden van mijn vijanden zijn mijn vrienden.
Onze federale bloedzuiger en verkwister moet eraan geloven.
Ik mag ook toch eens grof doen hé?
Johan Daelemans is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2013, 19:32   #31
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Louis Laurent probeert Bleiter Anciaux naar de kroon te steken op gebied van aantal partijen dat hij kapotgemaakt heeft

MR, PP, MLD, MLD-bis, Islam. En nu wachten op de volgende stap. Misschien een transfer naar de PS? of eerst nog RWF?
Louis Laurent zit naast Jean-Marie Dedecker in het parlement....

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 28 november 2013, 22:07   #32
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bezeke Bekijk bericht
Die 4de, dat is toch gewoon pure horror?
Ik vind vooral die andere drie pure horror. En nu?
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2013, 17:56   #33
ZION
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Beide verkiezingen zijn zowat een uitgemaakte zaak. Federaal wordt het Di Rupo bis met eventueel de groentjes erbij. Vlaams wordt het De Wever I met een centrum-rechts parcours (extreem-rechts naar belgische maatstaven, extreem-links naar internationale maatstaven)
Op federaal vlak zit u juist.
Wat vlaams betreft, kan niet hé, jongen.
Een minister-president van Vlaendren, moet langer dan 14 dagen kunnen regeren, eer het licht uitgaat, en Weyts den 100 moet bellen.
Neen, een koene vlaemsche krijger, geen Armani-pop.
ZION is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2014, 18:09   #34
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De enquête loopt nog. Je kan hier aangeven op wie je zinnens bent de stemmen op de Vlaamse verkiezing in 2014.

Oud 22 januari 2014, 19:59   #35
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Wegens gebrek aan beter wellicht PvdA. Tenzij dat nieuwe SD&P nationaal gaat.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be