![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor dat beetje geld, zou ik enkel jonge vrouwelijke patiënten aannemen. Geen oudjes en geen zageventen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet iedereen gaat werk vinden dan hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ingenieur betekent wiskunde , veel wiskunde en een dokter krijgt geen hol wiskunde te verwerken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Om geld te verdienen, dokter worden (en zeker geen doctor)
![]() Ervaringsdeskundige spreekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Ik dacht dat de algemeen-wetenschappelijke vakken zelfs zijn afgeschaft bij geneeskunde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Volledig akkoord. Maar een groot aantal van de kandidaat-dokters beschikt wel over de nodige capaciteiten. Er zijn er zelfs die de twee diploma's hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik zie nog niet snel een ingenieurke +5000 euro netto de maand binnen halen? Ik ken er wel die eveneens de vele andere laag geschoolden aan 1500 euro netto/maand heel de dag vijzen liggen vast te draaien en om de twee uur hun 10 minuten pauze hebben
![]() Voor een dokter heb ik respect. Zware en lange studies. Constant bij blijven met de nieuwste medicatie en medische vooruitgang. Klaar staan voor hun patiënten. Die mogen van mij gerust het dubbele verdienen. Een ingenieur is in mijn ogen? Zoals een laag geschoolde enkel dat die ingenieur iets langer op kosten van zijn ouders en/of studiebeurs heeft mogen fuiven in de studentensteden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() Alsook allerlei biologen, biostatistici, IT'ers etc. Voor meneer doktoor is echter maar een kleine rol weggelegd, als er überhaupt nog een rol is (ik denk eerder dat getraind verpleegkundig personeel de schakel naar de patiënt kan vormen).
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Lange studies inderdaad. Zwaar ook eerder, al eist het eerder een goed geheugen dan veel redeneervermogen, maar dat belet niet dat er mensen tussen zitten die je niets anders dan idioot kan noemen. Geloof me, ik heb er een faculteit mee gedeeld. Nu ja, naar het gezaag van mensen luisteren zoals een dokter dat moet doen, dat moet je inderdaad kunnen. Maar in dat opzicht heb ik eigenlijk meer bewondering voor goed verpleegkundig personeel.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 27 november 2013 om 14:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als men iets automatiseert heeft men nog altijd mensen nodig die de kennis beheren die in de automaten zit. Dokters zullen nooit overbodig worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() ik betwijfel of je de menselijke factor echt kunt wegvlakken
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Feitelijk kan men een arts niet langer exact-geschoold noemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dokters vergaren over het algemeen geen nieuwe kennis, of het moesten case-studies zijn (die weinig relevant zijn op vlak van diagnostiek) of als medewerker bij onderzoek (waar het hebben van een diploma geneeskunde eerder een formaliteit is, zodat je bepaalde handelingen mag doen). Helemaal overbodig worden ze waarschijnlijk niet, maar hun rol voor diagnostiek, of zelfs behandeling, zal heel erg klein worden.
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarna was ze elk jaar zonder problemen geslaagd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat beweer ik ook niet. Alleen dat de rol van de huisarts heel erg klein gaat worden. Voor anderen is net een heel grote rol weggelegd.
![]() |
#40 |
|
![]() de rol van een huisarts is meer dan louter diagnoses stellen
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |