Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2004, 17:04   #21
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Proficiat voor uw 22 medailles!!!!!! Voor een klein land als Nederland, vind ik dat fantastisch dat u zover bent gegaan!!!!! Een voorbeeld dat andere landen moeten nemen. Je ne vise personne.............
Bedankt. Jij ook geluk gewenst met de Franse prestaties.

Zoals Ossaert al aangaf zijn de Spelen voor Nederland met 22 medailles zeer succesvol, de op één na beste prestatie uit de geschiedenis, maar anderzijds zijn er inderdaad een aantal gouden medailles verloren gegaan t.o.v. Sydney (toen 25 medailles, waarvan 12 gouden) door finales te verliezen en een aantal medailles misgelopen door vierde of vijfde plaatsen (wel goed voor een Olympisch diploma). Ook zijn veel medailles behaald door de generatie die er in Sydney ook al bij was, dus het is afwachten of er over vier jaar een (gedeeltelijk) nieuwe ploeg staat die de huidige prestaties kan evenaren.
Maar goed, het kan natuurlijk altijd beter. In ieder geval is iedereen wel tevreden.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2004, 17:06   #22
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Proficiat voor uw 22 medailles!!!!!! Voor een klein land als Nederland, vind ik dat fantastisch dat u zover bent gegaan!!!!! Een voorbeeld dat andere landen moeten nemen. Je ne vise personne.............
Bwah, zo klein is Nederland nu ook weer niet - 16 miljoen is toch niet niks, niet?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2004, 17:11   #23
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Ik vrees dat ik met 'den draad' heel andere bijgedachten heb dan jij (cf. het geniale 'In de Gloria')!
Shit, die aflevering heb ik dan gemist.
Citaat:
Trouwens, waar moet je in Nederland zijn om asiel aan te vragen?
Volgens mij zijn daar aanmeldcentra voor, maar hoe het precies werkt weet ik niet. Op het politiebureau in Den Haag kunnen ze je daar wel meer over vertellen denk ik, voor het geval dat.
Oud 30 augustus 2004, 17:13   #24
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Shit, die aflevering heb ik dan gemist.
Dat was nochtans één van de running gags! Die vrouw die dacht dat er een draad uit haar achterste kwam, hoe kan je dat gemist hebben!
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
Oud 30 augustus 2004, 17:28   #25
Dimitri

Standaard

Citaat:
Dat was nochtans één van de running gags! Die vrouw die dacht dat er een draad uit haar achterste kwam, hoe kan je dat gemist hebben!
Zegt me niets. Ik kan me nog wel die straatquiz met drie pikante vraagjes en een hoop taalverwarring herinneren, en een reeks thuiswinkelreclames geloof ik.

Het is ook zo jammer dat je geen enkel programma van de VRT op internet kan terugkijken. Op die manier heb ik al een aantal 'gemiste' programma's alsnog gezien.

Laatst gewijzigd door Dimitri : 30 augustus 2004 om 17:28.
Oud 30 augustus 2004, 17:35   #26
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2 of 3 medailles, wat een verschil!!!!!!!

Hier in Frankrijk zijn we tevreden met onze 33 medailles. We halen tenminste de 7de plaats.
Er zijn wel 4x meer franzosen als NL-ers. De NL-ers hebben er 22 behaald. Die 33 tegenover - overeenkomstig - 88 medailles is ook gene vette.
Oud 30 augustus 2004, 18:25   #27
snoodaard
Gouverneur

snoodaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar snoodaard
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MicaBoss
.

Merckx een volbloed Brusselaar die niets moet weten van alles wat met Vlaamse onafhankelijkheid heeft te maken.

.
Simpatieke jongen axel,gaat met zijn vetbetaald kontrakt in Monaco wonen om geen belasting te moeten betalen en dan zeggen dat je een trotse belg bent,alleen is hij niet solidair met anderen ze moesten hem de toegang tot het land ontzeggen.

Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen
snoodaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2004, 18:31   #28
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Zegt me niets. Ik kan me nog wel die straatquiz met drie pikante vraagjes en een hoop taalverwarring herinneren, en een reeks thuiswinkelreclames geloof ik.

Het is ook zo jammer dat je geen enkel programma van de VRT op internet kan terugkijken. Op die manier heb ik al een aantal 'gemiste' programma's alsnog gezien.
Tsja, een jaar of wat geleden kon je bij De Standaard ("Niet toevallig de standaard") sparen voor de volledige twee seizoenen op DVD of video. Misschien kan je 's zoeken op eBay of navraag doen bij DS (of Standaard Boekhandel).
Oud 8 september 2004, 11:18   #29
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Gun jij die Walen hun gouden plak dan niet? Tsss, hoe egoïstisch dat je mee wil profiteren van het Waalse succes!!!

Dat VOC komt er wel.
Ik wacht trouwens op de eerste pippo die de grap maakt over de Verenigde Oost-Indische Compagnie...
Oud 8 september 2004, 11:20   #30
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
tantist, moest je iets van wielrennen kennen, zou je weten dat heel wat wielrenners niet in hun eigen land wonen. zo wonen bv heel wat australiers en nederlanders in belgie (vlaanderen als dat je gelukker maakt). toch zijn het nog trotse aussies of nederlanders, en verdedigen ze met plezier hun land op de spelen en op het wk.
Dan moeten ze ook niet zwaar euforisch doen over hun Vaderland...
Oud 8 september 2004, 11:21   #31
Tantist

Standaard

Citaat:
Bwah, zo klein is Nederland nu ook weer niet - 16 miljoen is toch niet niks, niet?
27 of 23 miljoen Nederlanders is nog vele beter
Oud 8 september 2004, 13:15   #32
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

De titel van dit topic is belachelijk: wat zou Nederland hierbij te winnen hebben? Twee bronzen medailletjes?

Laatst gewijzigd door Hans1 : 8 september 2004 om 13:15.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2004, 13:19   #33
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
De titel van dit topic is belachelijk: wat zou Nederland hierbij te winnen hebben? Twee bronzen medailletjes?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Het Vlaamse team zou twee bronze medailles gehad hebben, en de Vlamingen zouden knarsetandend voor de TV zitten wanneer Justine Henin haar gouden medaille in ontvangst neemt. België UNITAIR.
Wat heeft Vlaanderen te winnen bij een BOIC? Een gouden medailleke

Bij de Nederlanders hebben we er al 4!!! Ge moogt uw Wallonië houden, vriend! Uw commentaar is zo belachelijk, vriend!!!
Oud 8 september 2004, 13:24   #34
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

22 medailles voor Nederland + 2 medailles voor Vlaanderen = 24 medailles in totaal.

33 medailles voor Frankrijk + 1 medaille voor Wallonië = 34 medailles in totaal.

Conclusie : Frankrijk en Wallonië samen hebben meer medailles dan Nederland en Vlaanderen samen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2004, 14:03   #35
Tantist

Standaard

Citaat:
22 medailles voor Nederland + 2 medailles voor Vlaanderen = 24 medailles in totaal.

33 medailles voor Frankrijk + 1 medaille voor Wallonië = 34 medailles in totaal.

Conclusie : Frankrijk en Wallonië samen hebben meer medailles dan Nederland en Vlaanderen samen.
Flink zo!
Oud 8 september 2004, 15:02   #36
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:

... en reken dat eens even om naar het aantal inwoners per medaille?

(ps. de mijne is groter dan de jouwe! lekker puh!)
Oud 8 september 2004, 15:54   #37
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
België heeft maar 3 medailles in Athene geraapt: 1 gouden en 2 bronzen, waaronder 1 van een "Belg" die zo trots is op zijn Vaderland Belgie [size=1](©2002 Patriot!, all rights reserved) [/size][size=2]dat hij in Monaco woont. [/size]Nederland heeft er 22: 4 gouden, 9 zilveren en 9 bronzen.

Nederland heeft dan ook een eigen sportbeleid en NOC. Vlaanderen heeft een eigen sportbeleid, maar geen VOC. België heeft wel een BOIC, maar geen eigen sportbeleid. De conclusie is duidelijk: er moet een Vlaams Olympisch Comité komen. belgicisten -retrograad als ze zijn- zullen de klok willen terugdraaien, maar van realisme heb je ze ook nooit kunnen beschuldigen, laat staan van een goed geheugen of een kroniek. De tegenvallende resultaten van de Belgen zullen de roep om een VOC alleen maar sterker doen worden. Hopelijk staan we er in 2008 met een sterke Vlaamse ploeg.

Intussen zou een Groot-Nederlands Olympisch Comité 24 medailles hebben binnen gerijfd, en Heel-Nederland 25. Il faut le faire.
Ik wil uw enthousiasme niet breken, maar de topic bestond eigenlijk al:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=19835
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be