![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik bemerk dat de tafel gedekt geraakt; de geuren komen fors aangewaaid vanuit de keuken. In 2010 werden die geuren omschreven als 'een landslide' in de verkiezingsuitslag. Ik zie ook 'bruine vrijloop' dat langs billen en benen afloopt, bij sommigen die schrik hebben. Schrik van de Vlaamse inborst van werken, sparen, ondernemen, verantwoordelijkheid opnemen ... Afijn, jij beweert van gelukkig te zijn wegens goede vooruitzichten; ik het hetzelfde. Wat kan het leven toch mooi zijn. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Om op de oorspronkelijke vraag te antwoorden:
1) federaal heb je maar 25% van de vlamingen nodig om een regering te vormen. Zo lang de CD&V denkt daarmee weg te komen, zal ze het doen. 2) Vlaams zal dit nooit gebeuren. De coalitie van angst (rooms-paars-groen) werkt alleen onder het dictaat van franstalige partijen. Op vlaams niveau is ze gewoon té onstabiel. Ge ziet dat nu al ... 1 linkse partij in een centrum-regering en de poppen zijn constant aan het dansen. Wat zou dat worden met 4 partijen die geen enkele gemeenschappelijke visie hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met alle gevolgen vandien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat zullen ze weer proberen met het N-VA, het zal alleen wat moeilijker liggen gezien het politiek steeds lichtere gewicht van de Vlaamse traditionelen. Rekening houden met een echt Vlaamse component in de Belgische politiek is voor de franstaligen schier een onmogelijkheid. Ze ervaren dat als een politieke afgang of zelfs een nederlaag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben benieuwd hoe lang de franstalige partijen dit spelletje willen spelen, want Vlaanderen pikt het gewoon niet meer. Het kan misschien een nederlaag zijn om N-VA erbij te nemen, maar regeringspartijen verliezen bijna altijd. Zelfs de coalitie van angst zal op termijn zijn krappe meerderheid verliezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je zit dat gewoon uit je duim te zuigen. N-VA is nu al een regeringspartner en in heel veel steden een coalitiepartner. Dit om maar te illustreren dat je complottheorie gericht op een cordon op niets berust behalve desinformatie rondstrooien. Het blok zit om terechte redenen in een cordon, met actieve steun van n-va. Er is geen enkele indicatie dat een volgende vlaamse regering niet met n-va zal zijn. Veel waarschijnlijker is dat zij daarin de grote boventoon zullen voeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Volgens mij is er maar één vraag op vlaams niveau voor de coalitievorming en dat is of n-va enkel met cd&v in zee zal gaan of dat ze er ook nog de liberalen zullen bijnemen. Al de rest lijkt me bijzonder onrealistisch te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gaat CD&V Peeters opofferen en genoeg hebben met een vice-minister-president? in een regering met N-VA zijn ze die post kwijt. Wat als een meerderheid CD&V/OVLD/SPa mogelijk is? de kans is klein, maar zeker niet onbestaande, de uitslagen zijn nog niet bekend hé. De 3 partijen zijn voor spiegelcoalities en op federaal vlak is Di Rupo 2 een zekerheid. Het zou hun ook niet slecht uitkomen om niet vanuit Vlaanderen oppositie te moeten voeren tegen België, wat met de N-VA in een Vlaamse regering sowieso zal zijn. Je kent dat verhaal van de beer en zijn vel hé.....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 4 december 2013 om 11:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Maar dat praat het cordon sanitaire rond het VB niet goed |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door peter1962 : 4 december 2013 om 13:28. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=peter1962;6914264]
Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan nog uit uw eigen provincie !! Op één plaats staat het Cremlin, op de andere heeft men iets met torens. ![]() ![]() .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Is dat slecht : neen Is dat goed : neen Is dat beter : neen Regionaliseren is voor mij geen doel en ik ben er dan ook nooit vragende partij voor geweest. Wel om te rationaliseren. Als men dan toch regionaliseert verwacht ik wel die rationalisatie te herkennen en als burger te krijgen. Anders zitten we met nul komma nul winst, enkel met een groter vlaams budget om identiek hetzelfde te doen met een identiek budget. |
|
![]() |
![]() |